Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mikey l e d Creative Commons License 2012.04.07 0 0 45
Előzmény: roomi (43)
mikey l e d Creative Commons License 2012.04.07 0 0 44

Hali, nos én elfoglaltságom miatt nem foglalkozom xenon szereléssel és problémás mert minden kocsi más és más. A kamu szintező létező eszköz egyszerű elven alapul a működő gyári belső tekerős működtetésű motoros lámpamagasság állító rendszerbe építve a lámpák felkapcsolásakor "billent" a lámpákon mintha szintezne a bólintás után alaphelyzetbe állitja vissza a lámpákat. Üdv

Előzmény: roomi (43)
roomi Creative Commons License 2012.04.06 0 0 43

HI. Nagyjából vettem amit írtál. 1 ről nem hallottam még: . ,,kamu szintező,,. Ha jól értem létezik, megoldható. Különben Tefoglalkozol xenon szereléssel?

Előzmény: mikey l e d (39)
mikey l e d Creative Commons License 2012.03.12 0 0 42

Milyen Suziba raktál be gyári mosófejeket? és honnan vetted őket?

Előzmény: mikey l e d (41)
mikey l e d Creative Commons License 2012.03.12 0 0 41

Hali, pedig a Skodinál sem fogsz tudni másképp eljárni. Én magamnak is építetem,nálam megvolt az ablakmosó tartályon a második moci helye de mire úgy sikerült összerakni hogy jó is legyen nem 2x bontottam le a lököst. Részlegesen biztos hogy bontanod kell az egész elejét a kérdés hogy a mosófejek beépítése mekkora bontást igényel.

Előzmény: rend- (40)
rend- Creative Commons License 2012.03.11 0 0 40

Sziasztok!

 

Valaki rakott már be utólag gyári lámpa mosót octi 1-be? bonyolult lehet? Nem én csinálnám a bekötést csak kérdezem, hogy van e értelme, nehez kivitelezhető e. Most megvettem már a nagy tatályt 5,5 literest, de itt ennél a pontnál gondolkodóba estem, hogy folytassam e a vásárlást A nagy tartályt ami szintjelzős mindenképpen beépítem, (műszerfal kijelzőt is) csak ha az autó egész elejét le kell bontani, akkor lehet nem állok neki megvenni a spricniket burkolatot stb. Igazából minden robbantott ábra, cikk szám rendelkezésre áll, csak nem akarom azt, hogy ha le van véve az egész eleje akkor valami esztétikai hiba legyen majd utána.

 

Suzukiba már szereltem, vagyis oda raktam gyári lámpa mosót, az könnyen kivitelezhető volt. Igaz lökös ott is le, de hát a két autó között van különbség.

 

várnám válaszotokat. üdv:Balázs

 

mikey l e d Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39

Hello, a rendőr nagyon is büntet érte. engedély nélküli átalakításnak számít és NKH-s vizsgát is von magával.mivel van lámpamosód 1 kamuszintezőt építhetsz be amivel ÚGY látszik h.rendesen szintez mert végigmegy a végállások közt és visszatér eredeti helyzetbe. a másik h. a lámpatesteken fentvannak azok a jelzések betüvel miszerint milyen fényforrást kell belerakni a szabályos működéshez,az új kocsiknál lehet ezek a jelzések a lámpa hátsó részén vannak. ha mégis átépítésre adod a fejed a halogén izzóval nézd meg a vetítési képet,rögzísd a búrán a középpontot és annak megfelelően illeszd a másikat,különben ahogy mondják nagyon szórja a fényt ami zavaró lesz rosszul látsz vele és vakítani fogsz. beépítési problémát okozhat a fej mágneses tekercs mérete mivel a halogén izzó rövidebb,ez akkor van ha a lámpán az izzó foglalatnál műanyag porvédő búra van.

Előzmény: roomi (38)
roomi Creative Commons License 2011.12.04 0 0 38

HI. Szívesen szereltetnék a skoda yetibe utólag xenont. Ill. bixenont. Átolvastam jó pár hozzászólást, jogszabályt stb. Nekem az jött le, hogy utólag nem lehet. Fényszórómosóm van. HID xenon? Olvastam: pl: a rendőr nem bűntet, ellenőrzi a szintszabályozást, .4300,5000,6000k elég lenne. Arról viszont nem igazán találtam semmit, h vki szerelné a szintszabályozást is. Jó lenne, de sok a macera. A sufni tuningot és csomagtartóárust pedig utálom.

mikey l e d Creative Commons License 2010.11.23 0 0 37

Kindi majdnem felejtettem..azt nemtudom h.szándékosan írtad a h. xenon szett 3 részből áll dolgot de a generátor nemtartozik közéje.....1 szett 2 részből áll csak a trafókból és az izzókból....3 dolog a hivatalos beépítéshez kell.....D jelzésű gyári lámpatest...automata szintszabályozó...és fényszórómosó az más kérdés h.mivan ha valakinek esetleg nincs semmilyen vilgítási eszközre utaló gyári jelzés sem.....a gyári lámpán..mert ilyet is tudok.....természetesen szó nincs kioktatásról csak helyesbítek...ÜDV

Előzmény: Kindi1 (35)
mikey l e d Creative Commons License 2010.11.22 0 0 36

Kindi1  Az autógenerátor nem csinál váltakozó feszültséget az 1enfeszültségből.....kocsiban CSAKIS 1enfeszültség van.....ha van fogalmad az autóvillamosságról.....a xenon trafó 27000v feszt álítt elő kezdésnél amit csökkent 85v körülire....a bi-xenon izzók márkától függetlenül nem "felfűtik" az izzót hanem ívfényt hoz létre a trafó a 2 elektróda közt amit a csökkentett feszültség megtart....bár eredeti xenon szett gyárilag sem létezik bármennyire is állítják bármilyen szettről a jobbak amint pl: Siemens vezérlővel vannak szerelve....az olcsóbb "slim" trafós kivitelek nemfeltétlen jók csak"szépek".....ebben van tapasztalat!!!!  amúgy autós felhasználású led technikával foglalatoskodom.....nem készen vehető világítási dolgokról beszélek hanem 1edileg készített féklámpák-belsőfények 1éb dolgok....érdeklődés esetén képeket is tudok küldeni mellékelten 1 kép a sokat vitatott foncsoros lámpa és xenon keresztezésénél..mint lát6tó teljesen foltmentes a világítás bal oldalt térdmagasságig van a fénycsóva ami alacsonyabb mint a gyári szintek....jobb oldalt a fákon lát6tó fénykéve a gyalogosokat megvilágító fénykéve...a lámpatest gyárilag ilyen kiképzésű!!!!! 1etértek a xenont ellenzőkkel a xenon vakítása miatt de tény h.a gyári X5 BMW-Q7 AUDI olyan magasan van a xenon h.még szintezővel is vakít....amúgy sem ér semmit a szintező....az útólagos beépítésnél azért nem ártana figyelni a beállításra!!!! pláne ha "Ladába" rakják...az is hülyeség h.xenonnal megváltozik a fényszóró vetitésí képe...mivel a kisülés ugyanott jön létre mint az izzószál esetében nemváltoz6t a kép...ha mégis hibássan van berakva a xenon....abban is sokan tévednek h.csak PROJECTOROS lámpatesben lehet gyárilag xenon....kezdetben a Mercedes E osztályban, foncsoros lámpatestben volt xenon és manapság is Renault néhány tipusaban ahol mintázatlan a lámpabúra van gyári xenon kivitel....énis tapasztalom h.a sima izzós lámpák is vakít6tnak plnáne ha a motoros állító teljesen felvan tekerve közben némi teher van a csomagtartóban és a delikvens nem veszi észre h.vakít.....a hivatalos előírást mindneki ismeri de tény h.rossz a szabályozás....mivel amivel én nagyon nem értek 1et h....a szabály magasnyomású mosót ír elő.....a gond vele h.hivatalból az a gondolkodás h.esős időben az útólagos xenonnál a lámpatesten talál6tó vízcseppek megtörik a fény ezzel fénytörést előidézve,vakítás stb.....viszont ha a gyári magasnyomású mosóval lemosom a lámpát ugyan úgy cseppek maradnak a lámpán amivel megintcsak töri a fényt.....ha valaki azzal jönne de h.a menetszél lefújja a cseppeket akkor a mosó nélküli lámpa sem vakít6t.....ugyanezen okból....de ezen lehet vitázni....

Előzmény: Kindi1 (35)
Kindi1 Creative Commons License 2010.01.10 0 0 35
Sziasztok!

Mindegy a beszerelésnél az autó márkája. Sokban különböznek a xenon szettek a hagyományos halogén izzótól, de visszaalakítható átalakításokkal beszerelhetőek.
A xenon szett 3 részből áll:
1. Generátor --> 12V egyen feszültségből váltakozót csinál.
2. Trafó --> megcsinálja a működéshez szükséges magasfeszültséget (15000V körül)
3. Izzó --> ebből is többféle létezik, színhőmérséklet, izzófoglalat, stb...

Fontos megnézni vásárláskor, hogy ha eddig 1 izzó csinálta a refit és a városi fényt is, akkor tudnia kell a xenon izzónak is. Ezt általában úgy oldják meg, hogy az izzóban lévő fényterelő lemezkét mozgatják előre-hátra. Tapasztalataim szerint ez csak ideig-óráig működik, amolyan kapugaranciás dolog. :) Volt olyan aki nem jött vissza reklamálni, de volt, akinek 2 nap után gondja volt vele. Erre a megoldásra egyébként azért van szükség, mert a xenonnak bekapcsolás után fel kell fűtenie, nagyjából mint egy neon lámpának. A ki-be kapcsolgatást nagyon nem szereti.

Amennyiben vásárlásra adjátok a fejeteket, érdemes először megnézni az autóban, hogy az új izzó elfér-e a régi helyén. A xenon izzóknak a hátulja sokszor nagyobb, mint a halogéneké, ezért nem lehet visszatenni a vízzáró burkolatot a lámpára, r-go az ázni fog.
Ha befér, akkor is meg kell vágni valahol a búra hátulját. Jobb esetben csak egy gumiharang van az izzó mögött, de sok autóban (pl. a sharan is asszem) műanyag ajtó zárja el az izzót a külvilágtól. A kivágásra azért van szükség, mert a 12V-os csatlakozó kábeleit ki kell vezetni a generátorhoz és a nagyfesz kábelt be az izzóhoz. A gumiharangos modelleknél sima ügy, de a többinél nem árt egy kis sziloplaszt :)

Ha még nem sikerült mindenki kedvét elvennem az átalakítástól, újabb adat.:
A jármű vizsgáztatásakor vissza kell alakítani mindent gyárira. Xenon izzós világítást csak abban az esetben lehet alkalmazni, ha automata szintszabályzós az autó, vagy a lámpa. Tehát így szűkül a kör, pölö Citroen C5 és Merci Vito átmennek, de a többiek szívnak. Addig meg a szembejövők :)

Ha valahol hülyeséget írtam, nyugodtan javítsatok ki. Ennyire futotta :)

Üdv mindenkinek!
csikifiu Creative Commons License 2009.12.26 0 0 34
Szerelt-e valaki VW Sharan autoba HID XENON egot hogy ne zavarja a kocsi villamos felszereltseget?
streetmaci Creative Commons License 2009.12.11 0 0 33
Most büntetik a xenont vagy nem? Hogy lehet megcsinálni utólag úgy hogy ne büntessenek meg?
Papka11 Creative Commons License 2009.06.15 0 0 32
Egy kis info hozzá:

http://www.nkh.hu/images/stories/Muszaki%20vizsga/gepjarmu%20tulajdonosok/xenon_fnyszrk.pdf
Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (31)
S.C.O.O.T.E.R. Creative Commons License 2008.10.03 0 0 31

Üdv mindenkinek!

 

Segítségre lenne szükségem illetve tanácsra.

 

Bi-Xenon szettre szeretnék váltani 1 ujj Suzuki Swiftbe, de nem igen tudom miet vegyek ( hogy meikkel látok legjobban ) de ugyanakkor nem vakitok vele.

 

Segitséget elöre is köszönöm.

ahs18 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 28
Én tudok olyat ahol 68K beszerelve. 1év garancia. Házhoz mennek.
Előzmény: viso0103 (24)
zolitds Creative Commons License 2006.01.27 0 0 27

Helló!

Lenne egy kérdésem, jó lenne ha valaki tudna segíteni. Most építettem be egy utólagos hid szettet az autóba. Nem működik, az a jelenség, hogy amikor felkapcsolom a lámpát akkor bevillan a szép xenon fény, de el is tűnik, nincs tovább világítás, mi lehet a gond?
Sürgős!!!!
Kösz a válaszokat előre is!

 

W-T Creative Commons License 2005.11.14 0 0 26
Valszeg semmi baj vele, de a biztos a tungsram -general electric- , és osram izzó. Vagy a legegyszerűbb a márkás utólagos xenon. Mi JSM -et és KDG -t árulunk. www.xenonbolt.hu
pasd Creative Commons License 2005.11.05 0 0 25
Mi a baj a philips izzóval?
viso0103 Creative Commons License 2005.06.16 0 0 24
nálunk 79.900.- www.xenonlampa.hu
Előzmény: keserugabor (22)
keserugabor Creative Commons License 2005.02.09 0 0 22

Ja, a bolthoz. A tulaj szerint 98 bruttó az ára a készletnek.

 

Telefonszám:

 

06-20/382-1821

keserugabor Creative Commons License 2005.02.09 0 0 21

http://www.xenonbolt.hu/

 

A zala megyei kpm szerint elég a manuális állítási lehetőség is. A mosó sem kötelező, viszont ha a lámpa nem tiszta, akkor bevonhatják a forgalmidat. Ezek mai adatok, most kérdeztem.

radikál Creative Commons License 2003.11.23 0 0 20
Hello All!

Keresek komplett xenon szettet( izzó,trafó..) eladót.Audi TT előnyben,de nem feltétel.Lehetőleg újat. Calibrába fogom befaragni.
Akinek van ide írjon: turbo4x4@freemail.hu
Előre is kösz.

Üdv:RADIKÁL

longbow Creative Commons License 2002.03.21 0 0 19
Sziasztok!

En ugy tudom, hogy nalunk meg nem kotelezo a Xenonhoz sem a fenyszoromoso sem pedik a dinamikus fenyszoroallitas. Ez a kovetelmeny egyenlore csak az Unios orszagokban all fenn. Az mar azonban egy etikai kerdes, hogy mindezen kiegeszitok hianyaban veszi-e a tulajdonos a faradsagot, hogy telen gyakrabban takaritsa le az elso fenyszoroit (gondolvan a szembe jovokre). Egyebkent en nem olyan regen felhivtam a Hellat ezzel kapcsolatban (Golf IV-esem van) ahol elmondtak, hogy Xenon van, viszont kiegeszitokkel nem tudnak szolgalni. Nekem sikerult talalnom egy eleg kulturalt es komolynak tuno tuningceget ahol 95 ezerert(brutto) szerelik a Xenont. Ha valakit erdekel akkor majd megkeresem a cimet es beirom ide.

longbow

BX_thomas Creative Commons License 2002.01.30 0 0 18
lesem lesem....
Előzmény: kelemenb (16)
kelemenb Creative Commons License 2002.01.30 0 0 17
És akkor egy kis demó, hogy miről is van szó:
http://www.cadillac.com/tech/nightmoves/see/shocked.html
http://www.daimlerchrysler.com/index_e.htm?/news/top/2000/t00405_e.htm

kelemenb

Előzmény: kelemenb (16)
kelemenb Creative Commons License 2002.01.30 0 0 16
BX_thomas

Egy kis info: www.theautoaccessories.com. Itt, ha körülnézel válogathatsz, melyik LCD megoldás lenne szimpatikus, nagyon megnyerő árak mellett(az itthonihoz képest). Van napellenzőbe, középkonzolba, első üléstámlába építhető különféle méretü LCD, mindenféle egyéb plusszszolgáltatással, ill. OEM modulok. Az utóbbival gondoltam én, hogy megvalósítható lenne a dolog, csak meg kellene oldani a vezető látószögének alsó tartományába zserelést, pl. a műszerfal tetejére, kihajtható módon beépíteni a panelt, ha van elég hely.

kelemenb

Előzmény: BX_thomas (15)
BX_thomas Creative Commons License 2002.01.30 0 0 15
Vegyél fel a sorba léccike, mert negem is érdekelne! Nagyon...
Előzmény: kelemenb (14)
kelemenb Creative Commons License 2002.01.30 0 0 14
DrStromi

A problémádra a megoldás egyébként nem a xenon, hanem a night vision. Ez gyárilag úgy néz ki, hogy egy infrakamera(kb 30e), lámpatestbe integrált infralámpa(szerintem ködlámpa mellé is betehető, LED-ekből kb 10e), a vezetővel szemben egy megjelenítő, aminek a képét a szélvédőbe integrált speciális helyre vetítik, így az tükröződni fog, megjelenítve egy átlátható képet a vezető előtt(ehelyett LCD panel, pl. 4", kb 35eFt). Ha a fentiekhez számolsz fényezőt, kárpitost és beszerelést, akkor is a xenon árához képest még idébb vagy és olyan megoldásod van ami senkit sem zavar. A legfontosabb előnye pedig az infra hullámhossza miatt ködben sokkal jobban "lát", mint bármilyen xenon v. egyéb lámpa!

ui.: Az árak konkrétak, mert nekem ez nagyon piszkálja a fantáziámat, valószínüleg a közeljövőben a demópéldány is elkészül.

kelemenb

Előzmény: DrStomi (9)
kelemenb Creative Commons License 2002.01.30 0 0 13
DrStromi

Nekem A Omega-m van, ahhoz pedig fel lehet szerelni a lámpamosó(törlő)t, mert gyárilag opció volt. Nem azt mondtam, hogy van ilyen Clio-hoz is, hanem, hogy Renault-on belül egy magasabb kategóriás modellen(Megane ill Laguna) biztosan van és azé átszerelhető abba is, lévén, hogy ujabban nem divat már a törlőkar, csak a nagynyomásu spricni. A fuvóka a mosóhoz pedig tudtommal már a lökháritóba van integrálva a lámpától függetlenül(ellentétben a törlőkarossal, ami -az Omega-n legalábbis- a lámpatesten kialakított tartóra van szerelve). Egyébként a szintszabályzás a bölcsőre szerelve figyeli az elmozdulást a vizszinteshez képest(B Omegan), így bontóból valószínüleg ahhoz is hozzá lehet jutni, nem egy komoly szerkezet. Ja egyébként van a Hella-nak utólag beszerelhető univerzális mosója.

kelemenb

Előzmény: DrStomi (10)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!