A bontóban ahol asszonypajtás nézte, a jómunkásember (tulaj) első körben a forgalmi alapján azt mondta hogy van, de miután kivitte a kocsihoz, kiderült hogy mégsem az...
Tehát a 2003 utániak között van valami különbség?
Mert a bontós úr simán eladta volna mint nekünk megfelelőt, ha asszonypajtás nem a harci sérülttel megy... :D
Szerintem nem kompatibilisek. Az Ignis motorosé legalábbis biztos nem az a korábbiakkal, mert annak a homlokfala is másabb, mivel nagyobb a motor. A 76 lovasok 1000-es és 1,3-as szerintem egyeznek.
Az év végére lenne egy késői, vagy a jövőévre egy korai kérdésem.
Van egy 2004-es 1.3 GS Wagon R+ -om.
Sajnos asszonypajtás árkor ugrott vele, és kicsapta zöldbe. (Hajnalban ment melózni a kolléga nőivel, és egy kanyarban ráfuthatott egy jégfoltra.)
A csillagok szerencsés állása, vagy a több napos eső, vagy mert az őrangyala edzésben van, ő egy karcolás nélkül megúszta esetet, akárcsak a kollégái.
Ugyanez sajnos nem mondató el a kocsiról. Ugyan a szántásból a saját "lábán" kijött, és azóta is teszi a dolgát minden zokszó nélkül, de nem úszta meg nyom nélkül az esetet. (másodikán viszem futómű ellenőrzésre)
Nevezetesen a lökhárító bal oldala szilánkokra törött. A kerékjárati ívek elején a két műanyag betét (jobb /ball oldali) szintén elégé beletörődött a sorsába.
A bontóban ahol asszonypajtás nézte, van évjáratilag stimmelő darab, de a bontós szaki azt mondta, hogy nem kompatibilis a miénkkel.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű elemek?
Ez elméletileg a Sport edition (vagy mi a fene, nem tudom pontosan, lehet zöldeket írok) csak a külső más ezen mint a többin, vagy a sárvédők ívén, formáján is variáltak a mérnök (designer) urak?
Tehát az enyém helyére fel tudom szerelni a másik fejtát?
A neten nézegettem a felhozatalt, és különbségnek a lökhárító felső, a diszrács feletti részeinek a formáját találtam. Sajnos a felfogatási pontokról lövésem sincs, de ha jól sejtem nem nagyon gondolhatták túl a modellek közötti eltéréseket.
Illetve még azt is hallottam, hogy a szellőző betétek sem egyformák. de ha tudok szerezni egy komplettet betéttel együtt, nem fog álmatlan éjszakát okozni hogy nem az eredtinek megfelelő van rajta.
Tehát mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű 2004-es wagon R+-ok lökhárítói?
Előre is köszi a segítséget.
És mindenkinek baleset mentes boldog új évet kívánok.
A típus ismerete nélkül:ha akkor mérnéd,amikor éppen működik,biztos találnál,lehet,hogy egy félvezető kapcsolóelem egyik lába csak a táv hatására válik pozitívvá,nyugalmi állapotban negatív.(vagy szak)
Ezres suzuki svift-ről kérdeznék(99-es évjárat).: A fűtőventilátor házában van e levegő szűrő? Kivülről nézve látni szivacsot,de ez gondolom a beltér levegőjét szűrheti ?
Ha van a ventilátor házban szivacs,ezt le lehet e bontani műszerfal kibontás,kivétel nélkül?
Előre is megköszönném,ha valaki ez ügyben tudna válaszolni.....
Az alábbi problémában kérnék segítséget...hátha valaki...járt már így vagy tudna vmi megoldást.
2007 es Sx4 4x4. az alany. Elölről jön valami finom apró és sűrű kopogás(ok) .Nem tudok rájönni mi lehet a baj.
Amik cserélve lettek: lengőkarok,kormányösszekötő gömbfej, lengéscsillapítók,stab pálcák. Tehát ezeket kizárnám....A rugók nincsenek törve. Az axiál összekötökre gyanakodtam,DE kikötöttem a kormány gömbfejet és rángatva az axiál csuklót rudat meg sem mozdul ,nem kotyog.
Valakinek esetleg ötlete??? Mi lehet ez a kopogás?
Segítséget kérek :A kormány közepén az ezüstös műanyagot szeretném kivenni. Hátul két csavart kitekerve kijött a két oldali kapcsolók. Mozog az ezüstös műanyag, de mégsem lehet kivenni. Alul is van egy luk, de ha beleteszem a csavarhúzót, ott nem csavar van, hanem megszólal a kürt.
Kicsit lentebb kell venni, mint a normál alaphelyzet, aztán kakukk...
Magyarországon egyetlen alkalommal szólított meg egy másik /magyar/ Wagonos....osztrák rendszámmal, hogy nem akarom-e kivenni az illegális xenont az autóból...
Nem akartam felvilágosítani, hogy vagy 10 évvel elvan maradva a technológiától....
Eddig minden ismerős ezt mondta. Nem szeretnék rettegve beülni, mint valami köztörvényes bűnöző :-) Annyit mondott egy autóalkatrész boltos, hogy legyen egy pár elfogadott izzó a kocsiban, ha azt mondaná a rend derék őre, hogy cseréljem ki.
Milyen szankciókra számíthatok. Az, hogy nem rendelkezik közúti használatra engedéllyel, meg tilos használni az nem érdekel. Gyakorlati tapasztalatok érdekelnének, egyáltalán foglalkoznak vele a rendőrök, vagy le sem tojják? Természetesen műszaki vizsga előtt visszacserélném. Nem jelzik a szemben közlekedők, hogy vakítanám őket. Tudom kapok hideget, meleget, hadd jöjjön! :-)
az nem lehet,már csak azért sem,mert a régebbi autóknál a dupla fonatú izzó közös házban,közös testtel készült,csak a pozitív ág vot szétválasztva.A negatív testelésű autóknál a fogyasztókat (világítás,bármilyen más lámpa,önindító,duda,rádió stb) és az áramforrásokat(generátor,dinamó,akku) letestelik,és a pozitív van kapcsolva.A relé,mivel nem fém házban lakik,meg pl a világítás kapcsolója,kényelmi okokból kapcsolja a negatív fesültséget.Mivel a relé munkaérintkezőjén már eleve jelen van a diret (+),célszerű a működéséhez szükséges + feszt csak átkötni rajta,és a kormánykapcsolóval,ami szintén műanyag,negatív feszt kapcsolni rá,ha világosságra van szükségünk.Néhány vezetéket megtakarítunk a megoldással.
Mit szóltok ahhoz a megoldáshoz,hogy a reflektor izzó fix (-)-t kap,a (+) van kapcsolgatva,de nem a kapcsolóval,hanem a relével,mivel az egy erősítő elem,ugyi!Aztán,mivel a relénél jelen van a direkt (+),hát adnak a relé működtető tekercsének arról a direktről állandó (+)-t,és annak,mivel tiszta műanyag,nincs fém háza,ami letestelődhetne,a (-)-át kapcsolgatják.
Akkor mi kapcsolja a +12V-ot, hogy legyen egy kis...."Múkoggy"?
Amúgy, érdemes ránézni akár az elvi kapcsolási rajzra, ami a legegyszerűbb vázlata a rendszernek..
Csak jeleznék tán, ha lenne valami ehez alkalmas "fordító" eszköz.
De nem jelzik mert nincs, pluszban maradnak ők is az egyszerűségnél.
Két izzószál, két relé, két bizti.. kapcsolónál egy betáp, ami vagy ide megy, vagy oda.
Ha mégsincs fényözön, akkor valamelyik eszköz elhalálozott.
86 óta fordulnak elő Buzukki táncosok az udvaromon..
Hallottam csak én is ilyen mértékű áramkimaradásról....mindig villanyász lett a vége, mert utálok hozzányúlni bizticserén kívül.
Szóval...gőzöm sincs hol a tompított reléje.
Nekem egyik autómon sem volt ilyen gond.
Égett szét kapcsoló néhány, meg csatlakozó, de relével sosem volt gondom.
Egyszer egy mókolt riasztóbekötés miatt láttam elszállt teljes első világítást...leégett egy kábelköteg a műszerfal alatt, aztán vitte magával az első világítást kompletten.