Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280541

hasznaltauto.hu -ról hozz már két különböző elejű autót, mert így fogalmam sincs.

Előzmény: Sándor -P20- (280540)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.31 0 0 280540

Köszi a gyors választ.

Az azonos évjáratú, és azonos kinézetű modellek közötti különbségre gondoltam.

Azt tudom, hogy a "régebbi" fajtával nem kompatibilis. Ott más a sárvédő, és mások a lámpák is.

Elméletileg, ahogy a képről be tudom azonosítani ez kompatibilis az enyémmel. https://www.suzushop.hu/Lokharito-elso-/RB/-Gyari-termek-2003-utani-modell?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAv8SsBhC7ARIsALIkVT3TKtaukjYEuDu2fNAbLBiYPO_1t4b1jYYuz6Vo9V0uyFxCoMvy59AaAjU5EALw_wcB

Bontottat viszont csak kinézetre ehhez hasonlítókat találtam: https://www.suzushop.hu/Lokharito-elso-/RB/-Gyari-uj-alapozott-termek?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAv8SsBhC7ARIsALIkVT3cHSkLTlT97aJ4OZJn0G6O75I8S0BiHI4TY6w22d3-GYB1oUKXCDIaAqUmEALw_wcB

A bontóban ahol asszonypajtás nézte, a jómunkásember (tulaj) első körben a forgalmi alapján azt mondta hogy van, de miután kivitte a kocsihoz, kiderült hogy mégsem az...

Tehát a 2003 utániak között van valami különbség?

Mert a bontós úr simán eladta volna mint nekünk megfelelőt, ha asszonypajtás nem a harci sérülttel megy... :D 

Előzmény: Landsmann_ (280539)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.12.30 0 0 280539

Szerintem nem kompatibilisek. Az Ignis motorosé legalábbis biztos nem az a korábbiakkal, mert annak a homlokfala is másabb, mivel nagyobb a motor. A 76 lovasok 1000-es és 1,3-as szerintem egyeznek.

Előzmény: Sándor -P20- (280538)
Sándor -P20- Creative Commons License 2023.12.30 0 0 280538

Üdv szakik.

Az év végére lenne egy késői, vagy a jövőévre egy korai kérdésem.

Van egy 2004-es 1.3 GS Wagon R+ -om.

Sajnos asszonypajtás árkor ugrott vele, és kicsapta zöldbe. (Hajnalban ment melózni a kolléga nőivel, és egy kanyarban ráfuthatott egy jégfoltra.)

A csillagok szerencsés állása, vagy a több napos eső, vagy mert az őrangyala edzésben van, ő egy karcolás nélkül megúszta esetet, akárcsak a kollégái.

Ugyanez sajnos nem mondató el a kocsiról. Ugyan a szántásból a saját "lábán" kijött, és azóta is teszi a dolgát minden zokszó nélkül, de nem úszta meg nyom nélkül az esetet. (másodikán viszem futómű ellenőrzésre)

Nevezetesen a lökhárító bal oldala szilánkokra törött. A kerékjárati ívek elején a két műanyag betét (jobb /ball oldali) szintén elégé beletörődött a sorsába.

Sajnos mivel GS felszereltségű a kicsike, nem találtam sehol bontott elemet hozzá. Link: https://drive.google.com/file/d/1EGl6qWA-aavDZNpJof7GPf2HoYE7PS8G/view?usp=sharing 

A bontóban ahol asszonypajtás nézte, van évjáratilag stimmelő darab, de a bontós szaki azt mondta, hogy nem kompatibilis a miénkkel. 

Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű elemek?

Ez elméletileg a Sport edition (vagy mi a fene, nem tudom pontosan, lehet zöldeket írok) csak a külső más ezen mint a többin, vagy a sárvédők ívén, formáján is variáltak a mérnök (designer) urak?

Tehát az enyém helyére fel tudom szerelni a másik fejtát? 

A neten nézegettem a felhozatalt, és különbségnek a lökhárító felső, a diszrács feletti részeinek a formáját találtam. Sajnos a felfogatási pontokról lövésem sincs, de ha jól sejtem nem nagyon gondolhatták túl a modellek közötti eltéréseket.

Illetve még azt is hallottam, hogy a szellőző betétek sem egyformák. de ha tudok szerezni egy komplettet betéttel együtt, nem fog álmatlan éjszakát okozni hogy nem az eredtinek megfelelő van rajta.

Tehát mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű 2004-es wagon R+-ok lökhárítói?

Előre is köszi a segítséget.

És mindenkinek baleset mentes boldog új évet kívánok.

obsitos3 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 280537

A típus ismerete nélkül:ha akkor mérnéd,amikor éppen működik,biztos találnál,lehet,hogy egy félvezető kapcsolóelem egyik lába csak a táv hatására válik pozitívvá,nyugalmi állapotban negatív.(vagy szak)

Előzmény: skt15 (280536)
skt15 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 280536

Kérdés: 

2004-es Grand Vitara (gömbölyű, alvázas)

Az ajtóban gyújtás nélkül nem találok 12 voltot, ennek ellenére a központi zár kapcsolója működik.

Béna vagyok, hogy nem találok?

Ha igen, tudja valaki, hogy merre keressem?

Laci-59 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 280535

Köszönöm az imfót. Megmentettél az összerakás szivatásától. Nincs klima,vagyis jól selytettem,hogy szűrő sincs.......

Előzmény: t.lantos (280534)
t.lantos Creative Commons License 2023.11.22 0 0 280534

Ha nincs klíma, van egy kicsit gégecsore hasonlító darab. Abba lehetett kapni egy időben pollenszűrőt.

Klimasokba nem lehetett, mert ott a hőcserélő.

A szivacs csak szigetelés, körbe a peremen

Előzmény: Laci-59 (280533)
Laci-59 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 280533

Ezres suzuki svift-ről kérdeznék(99-es évjárat).: A fűtőventilátor házában van e levegő szűrő? Kivülről nézve látni szivacsot,de ez gondolom a beltér levegőjét szűrheti ?

Ha van a ventilátor házban szivacs,ezt le lehet e bontani műszerfal kibontás,kivétel nélkül?

Előre is megköszönném,ha valaki ez ügyben tudna válaszolni.....

t.lantos Creative Commons License 2023.11.07 0 0 280532

Itt tedd fel a kerdesed.

https://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9132899&la=165644319

Amennyire emlexem, a GC csak 2 legzsak, a GLX mar 4.

A sedanbol azert szukebb a kinalat, mert az japan gyartasu volt, sokkal dragabb is volt emiatt.

Azert a japanokra nem jellemzok a francias bajok.

Előzmény: raz_122 (280531)
raz_122 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 280531

Kedves Fórumozók!

 

Szeretném az öreg Citroenemet egy némileg fiatalabb SX4-re cserélni.

 

Milyen problémákra számíthatok, ha ilyen autót veszek? Mennyire jellemzők az elektromos problémák erre az autóra (a Citroenre eléggé...)?

 

Kb. évi 12.000 Km-t megyek, csak ritkán viszünk több csomagot.

 

Tetszik a Sedan változat is, de abból szűkebb a kínálat.

 

Mi a különbség Sx4-nél a GC és a GLX változat között (főleg a légzsákok terén) ?

 

2.000.000 Ft a max a vételárra.

 

Előre is köszönöm, ha valaki válaszol!

HWK12 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 280530

Ja azt még elfelejtettem,hogy a féltengelyt is teszteltem...kanyarból kijöve padlógáz...semmi hang,tehát ezt is kizárnám....

HWK12 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 280529

T.Fórumozók.

Az alábbi problémában kérnék segítséget...hátha valaki...járt már így vagy tudna vmi megoldást.

2007 es Sx4 4x4. az alany. Elölről jön valami finom apró és sűrű kopogás(ok) .Nem tudok rájönni mi lehet a baj.

Amik cserélve lettek: lengőkarok,kormányösszekötő gömbfej, lengéscsillapítók,stab pálcák. Tehát ezeket kizárnám....A rugók nincsenek törve.  Az axiál összekötökre gyanakodtam,DE kikötöttem a kormány gömbfejet és rángatva az axiál csuklót rudat meg sem mozdul ,nem kotyog.

Valakinek esetleg ötlete??? Mi lehet ez a kopogás?

Köszönettel HWK

t.lantos Creative Commons License 2023.10.24 0 0 280528

Azért ma már mindegyik légzsákos :)

Előzmény: obsitos3 (280527)
obsitos3 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 280527

vagy a már kivett csavarok rögzítették a rugóerő elenében,(duda),,ez is csak ötletmár csak egy-két műanyag pöcök fogja,meg a csatlakozó,ha légzsákos

Előzmény: t.lantos (280526)
t.lantos Creative Commons License 2023.10.24 0 0 280526

Tipusismeret nelkul latok ra eselyt, hogy a legzsak alatt lesz a rogzitocsavarja.

Előzmény: solid+ (280525)
solid+ Creative Commons License 2023.10.23 0 0 280525

Segítséget kérek :A kormány közepén az ezüstös műanyagot szeretném kivenni. Hátul két csavart kitekerve kijött a két oldali kapcsolók. Mozog az ezüstös műanyag, de mégsem lehet kivenni. Alul is van egy luk, de ha beleteszem a csavarhúzót, ott nem csavar van, hanem megszólal a kürt. 

WagonR SX7 Creative Commons License 2023.10.23 0 0 280524

Kicsit lentebb kell venni, mint a normál alaphelyzet, aztán kakukk...

 

Magyarországon egyetlen alkalommal szólított meg egy másik /magyar/ Wagonos....osztrák rendszámmal, hogy nem akarom-e kivenni az illegális xenont az autóból...

 

Nem akartam felvilágosítani, hogy vagy 10 évvel elvan maradva a technológiától....

 

:-P :-P

Előzmény: zsb10 (280523)
zsb10 Creative Commons License 2023.10.23 0 0 280523

Eddig minden ismerős ezt mondta. Nem szeretnék rettegve beülni, mint valami köztörvényes bűnöző :-) Annyit mondott egy autóalkatrész boltos, hogy legyen egy pár elfogadott izzó a kocsiban, ha azt mondaná a rend derék őre, hogy cseréljem ki.

Előzmény: WagonR SX7 (280522)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.10.23 0 0 280522

https://royaltuning.hu/termek/h4-led-izzo-parban-black-series/

 

Nekem ezek vannak berakva, kb éve.

Jónéhányszor szeltem át az országot, Sopron-Szolnok-Sopron, vagy épp Sopron-Békéscsaba-Sopron viszonylatban.

 

A fene sem szólt hozzám.

 

Pár birka magyar villog néha Ausztiában...

Azon túl senki.

Előzmény: zsb10 (280521)
zsb10 Creative Commons License 2023.10.23 0 0 280521

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy 2011-es Swiftembe tettem egy ilyen izzót. https://lumenet.hu/osram-ledriving-hl-easy-h4/h19-led-fenyszoro-lampa

Milyen szankciókra számíthatok. Az, hogy nem rendelkezik közúti használatra engedéllyel, meg tilos használni az nem érdekel. Gyakorlati tapasztalatok érdekelnének, egyáltalán foglalkoznak vele a rendőrök, vagy le sem tojják? Természetesen műszaki vizsga előtt visszacserélném. Nem jelzik a szemben közlekedők, hogy vakítanám őket. Tudom kapok hideget, meleget, hadd jöjjön! :-)

obsitos3 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 280520

az nem lehet,már csak azért sem,mert a régebbi autóknál a dupla fonatú izzó közös házban,közös testtel készült,csak a pozitív ág vot szétválasztva.A negatív testelésű autóknál a fogyasztókat (világítás,bármilyen más lámpa,önindító,duda,rádió stb) és az áramforrásokat(generátor,dinamó,akku) letestelik,és a pozitív van kapcsolva.A relé,mivel nem fém házban lakik,meg pl a világítás kapcsolója,kényelmi okokból kapcsolja a negatív fesültséget.Mivel a relé munkaérintkezőjén már eleve jelen van a diret (+),célszerű a működéséhez szükséges + feszt csak átkötni rajta,és a kormánykapcsolóval,ami szintén műanyag,negatív feszt kapcsolni rá,ha világosságra van szükségünk.Néhány vezetéket megtakarítunk a megoldással.

Előzmény: Alex B (280519)
Alex B Creative Commons License 2023.10.21 0 0 280519

Rosszul írtam. Nyilván nem állandó 12V.

Az lehet, hogy a fényszóró és a tompított különböző helyekről kap testet.

 

obsitos3 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 280518

Mit szóltok ahhoz a megoldáshoz,hogy a reflektor izzó fix (-)-t kap,a (+) van kapcsolgatva,de nem a kapcsolóval,hanem a relével,mivel az egy erősítő elem,ugyi!Aztán,mivel a relénél jelen van a direkt (+),hát adnak a relé működtető tekercsének arról a direktről állandó (+)-t,és annak,mivel tiszta műanyag,nincs fém háza,ami letestelődhetne,a (-)-át kapcsolgatják.

Előzmény: t.lantos (280516)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 280517

Az égőnél fix testre ráeresztenek mégegy testet??

 

Ágyban párnákközt még Ok a két test.....

 

Vagy...Ok....testet kapcsol....

Akkor mi kapcsolja a +12V-ot, hogy legyen egy kis...."Múkoggy"?

 

Amúgy, érdemes ránézni akár az elvi kapcsolási rajzra, ami a legegyszerűbb vázlata a rendszernek..

Csak jeleznék tán, ha lenne valami ehez alkalmas "fordító" eszköz.

 

De nem jelzik mert nincs, pluszban maradnak ők is az egyszerűségnél.

Két izzószál, két relé, két bizti.. kapcsolónál egy betáp, ami vagy ide megy, vagy oda.

 

Ha mégsincs fényözön, akkor valamelyik eszköz elhalálozott.

 

86 óta fordulnak elő Buzukki táncosok az udvaromon..

Hallottam csak én is ilyen mértékű áramkimaradásról....mindig villanyász lett a vége, mert utálok hozzányúlni bizticserén kívül.

Szóval...gőzöm sincs hol a tompított reléje.

Nekem egyik autómon sem volt ilyen gond.

 

Égett szét kapcsoló néhány, meg csatlakozó, de relével sosem volt gondom.

 

Egyszer egy mókolt riasztóbekötés miatt láttam elszállt teljes első világítást...leégett egy kábelköteg a műszerfal alatt, aztán vitte magával az első világítást kompletten.

Előzmény: t.lantos (280516)
t.lantos Creative Commons License 2023.10.20 0 0 280516

Remek. Akkor nezd meg. Nekem mar nincs evek ota, ezert nem tudom megnezni.

De nekem is ugy remlik, hogy a test van kapcsolva. 

Előzmény: WagonR SX7 (280514)
Alex B Creative Commons License 2023.10.20 0 0 280515

Jó lett.

Előzmény: Alex B (280511)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 280514

Bármilyen nickel tudni lehet, ha valaki nem a jútúbén okosodott, hogy az első lámpában direkt test van, a +12V-ok vannak kapcsolva......

 

Amúgy egy 1.3-as GC, egy 16 16V és két Wagoner tulaja vagyok.......

 

Egyéb /ostoba/ kérdés?

Előzmény: t.lantos (280513)
t.lantos Creative Commons License 2023.10.20 0 0 280513

Ismered az autot off nickel? :)

Előzmény: WagonR SX7 (280512)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 280512

Ami nettó baromság....

A test a direkt....

Előzmény: Alex B (280511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!