Nem nézőpont kérdése, tények kérdése. Ezt olvastad?
Az a probléma, hogy Ati a legtehetségesebb kerékpáros az utóbbi 20 évben, de szellemileg/mentálisan éretlen a feladatra. Ez sajnos tény.
Az az ember, aki élete első GT-jén végigment, holott a gödöllői hegyeken készült egyedül, az kiváló kerékpáros volt.
(Itthon pezsgőztem/őrjöngtem, amikor összetett 27-ik helyen célba ért Milánóban.)
Az az ember, aki egyedül, segítők nélkül az országot rózsaszínbe öltöztette 3 napra kiváló kerékpáros volt.
(Itthon pezsgőztem/őrjöngtem, amikor összetett 14-ik helyen célba ért Milánóban, 3 nap Maglia Rosa álom volt.)
Itthon dühöngtem, amikor a csigazabálók nemtörődömsége miatt és önbizalomhiányában Bouwman nyerte a szakaszt a Giro-n egy évvel később.
Az az ember, akit a Jumbo leigazolt, majd tavaly és idén széttépte a sort több alkalommal az aktuális kapitányának, kiváló kerékpáros volt.
Az az ember, aki 21 nap alatt a Teide-n összeszedett 50000 méter szintet, az kurvajó kerékpáros.
Az az ember, aki képtelen versenyezni a kívánt szinten egy Giro alatt, teher nélkül, az mezőny. Nem engedem el, mert bármikor változhat a versenyszituáció, és egy országútis soha nem adja fel, mert országútis. Ma Vendrame a szökésből még bevállalt lefelé, nyitott egy 30 másodperces rést, amit a többiek majdnem összezártak, csak 5 másodperc kellett volna. De nem volt meg, és jött a frissít, körülnéz, enged vezetni, öltözik, nyújt - a szokásos. A győztes pedig állt meg, nem "engedte el" hanem addig ment, amíg haza nem ért.
Steinhauser: a gyerek az első GT-n indult, és három szökésből van 3-1-3 helyezése. "Hámer mázlijavót." Miben volt mázlija? Abban hogy támadott? Vagy abban, hogy amikor megfogták őket, akkor megint bevállalt és újra támadott? Vagy abban, hogy jókor ment a szökéssel, és nem a hegy előtt próbálkozott, a síkon?
Ati idén 50000 szintet ment a Teide-n, előtte már 1 éve kint él a komoly hegyek között. Ha nincs szerencséje, ma, akkor lesz holnap, holnapután. De ha meg sem próbálja, akkor nem fogja tudni, hogyan reagál a sokadik megindulásra a harmadik héten a 40-ik hegyen, mert sosem próbálta. Ha állandóan elengedi, mert már minek? akkor ha esetleg odakerül a jó szökésbe, de a sokadik megindulásra hogyan fog reagálni, ha még sosem próbálta?
Amit írtál, csak mentegetés. Alaphilippe mennyire szökésre van szakosodva? Steinhauser, akinek ez az első GT-je? Pelayo?
Egyetértek, tényleg nem volt ezer êve Pogacar-hoz fogható tehetség.
Voltak jó hegyimenők Pantani, Heras, Simoni...... Voltak jó időfutamosok, Cancellara, Martin, Ganna...... Voltak jó klasszikus versenyzők Boonen, Cancellara, Sagan...... Voltak jó sprinterek, Cavendish, Petacchi, Viviani.....Voltak jó háromhetes versenyzők, Indurain, Armstrong, Contador, Froome......
Voltak olyanok is akikben ebből az 5 műfajból 3 is megvolt, pl. Armstrong, Contador, Froome, de olyan akiben mind az 5 megvan, olyan csak egy van, azt is mondhatnánk, ha a felsorolt versenyzőket "összegyúrjuk" akkor megkapjuk Pogacar-t.
Olyan eredmény, hogy TOP22, nincs. Írjuk a TOP után azt a számot, ahányadik helyet áll a versenyzőnk? Összetett 10-en kívül nem érdekes. A 10. hely pedig 50+ percre van.
GC 5, SB helyezése Valternek nekem jó eredmény de semmiképp sem siker.
Többnapos versenyeken általában egy szakaszon szökik. Ha van kapitány és egyértelmű segítő akkor szépen szórja a sorból az embereket.
Az ugye egyértelmű, hogy a TVLAB a tavalyi évet nem tudja megismételni, ilyen magas lécet igenigen nehéz megugrani.
Ezen a Giron Atti lett a csapat legjobb GC helyezést elérő versenyzője. Talán ez amire lehet valamit építeni. A majd 200 indulóból végzett a top22n. Jó eredmény, a magyar kerékpársport szmepontjából talán kiváló, de nem siker. Olyan csapatban van, ahol megkapja meg fogja kapni a lehetőséget ha erős. Eddig ez volt a tendencia a TVLAB-nál.
Ami baj, hogy nincs siker, sőt részsiker se. Pl. egy-két nap hegyi trikó, top 3.
A fejlődése se előremutató az előző évekhez képest. Temetni semmiképp sem kell a WT-ből, lehet rossz éve, ha tanulni, fejlődni tud belőle. Valamiből több kell, az egyértelműen látszik az idei eredményekből, tud jobbat, láttuk már. Jó látni a városokban a sok Visma mezt és a gyerekversenyeken a gyerekeket, de ebből Attinak nem lesz siker. Edzőváltás volt az is bejátszhat. Mindenesetre sajnos ezen a Giro ő volt a mezőny. Szerintem a médiának is szerepe van benne hogy mindenki többet vár.
Pogacar: ez volt a fő GTje idén, ide készült, vélhetőleg tavaly óta. Az hogy a riválisok elesetek és nőtt a dupla esélye az szerencse neki és szerencsétlenség Vingének. 35 éve nézek kerékpárt, nem láttam még Pogacarhoz fogható tehetséget.
Ez nézőpont kérdése, hogy mit ítélünk "sikernek" - pár éve (6-8-10?) még nem hittük volna, hogy lesz ilyen jó esélye magyar versenyzőnek egy GT top 20, vagy aközeli helyezésre. Most teljesen reális volt, és Ati hozta is - szakaszt nem nyert, és a 21-es GC helytől is elmaradt, de ugye ez teljesen más verseny volt (nincs két egyforma, még szakaszból sem, a változás örök törvénye fokozottan jelen van a sportágban ugye!)
Volt itt egy Tadej, aki "miatt" nőtt az összetett hátránya bő tíz perccel egyértelműen, ahogy minden más versenyzőnek is. 3 éve 45 perc körül volt 14., most + 19 perc került ahhoz képest a zsákba, és Cian kiválásáig teljesen más szerepben tekert, mint 21-ben Dezsőéknél. Ez úgy magyarázza is a + 9 percet a szememben, akkor az elejétől "ottmaradni ameddig bírom" most az első héten nem játszott.
Az, hogy mennyire "tud" szökni, az teljesen más kérdéskör, akik inkább erre vannak "szakosodva" azok eléggé másként is versenyeznek /Steini 1 órával nagyobb hátrány, és 10 hellyel rosszabb GC mellett talán 4-5 szakaszon tette oda magát, 1 bejött, többet pihent/engedett el, mint Ati. ÉÉÉS PONT az általad leírtak miatt, azért egy Tourgott rokona, és nyilván az Alpokban készül, NEM a Pilisben!!!/ - alighanem 1 szakaszért jött, arra fókuszált 3 hétig, nem úgy, hogy 1 hétig vízhordó-segítő szerep, majd váltunk ... nem jó hasonlítgatás, szerintem.
Szóval osszuk el azért kettővel, néggyel ezt a "sikertelen" Girot Atira vetítve, mert az egy külön műfaj, hogy elengedek pár szakaszt tartalékolva, de nagyon (közben 2-3 óra hátrány) majd kimaxolok egyet, de ha nincs mák, akkor vele marad végig egy befejezésben/szakaszgyőzelemben jobb, és kitörölheti a 2. hellyel, vagy utolér jelen versenyen Pogacar, és állva hagy, mint Pellizzarit is .... van rizikó, és ez a "szökésből nyerhetek esetleg 1 szakaszt" esetleg valahogy nem Attila műfaja, lehet pár év múlva lesz ehhez rutin, de most a top 20 környéke volt számára a vonzóbb, amit meg is értek.
... ha "kivesszük" az UFOT, 54 perc körüli hátránnyal 21., azaz 140-en (!!!) végeztek mögötte, és csupán 20-an előtte. Azért EZ NEM sikertelen, szerintem ;)
És még hányan, akik a kiaszott szelfizés miatt akár saját kisgyereke biztonságáról egy pillanat alatt megfeledkezik, holott a legnagyobb pofával óbégat ha éppen verbális ümmódban van !!
Megint eltelt egy verseny, és ismét nincs magyar siker. Nem ez az igazi probléma, hanem hogy esély sem volt rá. Szeghalmi egy évet volt a Lampre tagja, tele volt tervekkel aztán jött a valóság, mert végig sem bírt menni a versenyeken, kb. 140-160 km után leszakadt, elfáradt, de "addig nagyon jól ment, segített, meg volt elégedve vele a csapat" - csak jövőre nem kellett senkinek.
Nem mondom, hogy Atira is ez vár, de az esély megvan rá. Sajnos a 2019-es l'Avenir győzelem és a TDH összetett sikere már nagyon rég volt. A 2019-es versenyről pár név: Gall, Foss, Groves, Van Wilder, Healey, Bissegger, Jorgenson, azért értek el eredményt, ha nem is a mind a világ legjobb csapatában.
Steinhauser harmadik lett a 15-ik szakaszon, úgy, hogy előtte már szökött háromszor. Másnap "pihent" aztán megindult a mezőnyből, és szakaszt nyert. Mivel Ullrich unokaöccse, ezért vélhetően egyetlen dolgot sulykolt bele a német: támadni kell. A német eleve nem egy feladós fajta, és Ullrich is évekig versenyzett úgy, hogy gyakorlatilag egyszer volt igazi esélye a texasi ellen, de minden évben felkészült, ment. Mentalitás kérdése...
Mi lehet az oka, hogy Blankán kívül egyetlen versenyzőnk sem képes a győzelemre? (Lehet, hogy Blanka nem tudja, hogy mi a helyes gondolkodás, és ezért szakaszgyőztes, Világbajnok?)
Nem volna érdektelen, ha az ajnározó kommentátorok - akik egyébként ezen a versenyen ezt leszámítva kifejezetten jó munkát végeztek - megkérdeznék Valtert, hogy mégis, hogyan gondolja a továbbiakat?
Nem feltétlen erősebb - bár szerintem az is - hanem sokkal összeszedettebb, céltudatosabb. A felszerelése is jobb, a mentális fókusza is megvan, javítottak az étkezésén, a programján, mindenen. Ne felejtsük el, hogy ő úgy állt neki az évnek, hogy Giro-Tour, mindentől, mindenkitől függetlenül. Az, hogy a másik három eldobta magát egy versenyen, nem az ő hibája. Többször írtam, hogy Jonas munkás, aki a fegyelemnek és a csapatának köszönhetően tudta legyőzni a művészt - és valami új cucc is lehet, mert a tavalyi Tour "időfutambringán bekönyökölve hasítok fölfelé 9%-on" nem magyarázható kajával, aerodinamikával. Illetve semmivel sem magyarázható.
Adorni, Zilioli legendák a Merckx előtti hőskorból, amikor még hátszél sem fújt.
Atinak annyi a dolga, hogy hazamegy, megiszik 6-54 tálca italt, és elájul. Másnap felkel, és elhiszi magáról, hogy nem csak segíteni tud, hanem győzni is. Ha ez nem megy neki, akkor sincs baj, mert ő a tökéletes segítő. (A faszt nincs baj...)
Egyértelműen nem az összetettért ment, az a pályafutása ezen pontján már világos, hogy ő nem fog dobogóért, de még top 10-ért sem menni. Az látszott eddig is (meg idén is), hogy ha jó napja van, akkor az első 20-szal meg tud jönni, de ebből csak nagy mázlival (hazaérő fél órás szökéssel) lesz top 10 egy GT-n - mert ugye ha nincs jó napja, akkor meg kapja a 10 perceket, úgy meg nincs top 10. Ezzel együtt csalódás, hogy az Oropát elengedte, de az is csak annak fényében, hogy a verseny előtt azt nyilatkozta, hogy nagyon jó lábai vannak, szerintem tartozott volna magának is annyival, hogy addig megy, amíg le nem esik a bicikliről.
Miután Uijtdebroeks lebetegedett és visszalépett, mehetett szökni. Ő nem Pogačar, nem tudja megcsinálni, hogy kinéz egy-két szakaszt és mindent arra tesz fel, hanem próbálkoznia kellett minden, potenciálisan fekvő szakaszon. Csak volt ezzel így még vagy 60-80 másik versenyző is (pl. a komplett FDJ meg EF Education, hogy csak WT-csapatokat mondjak), viszont csak kb. 6-8 alkalmas szakasz, szóval nem olyan egyszerű szakaszt nyerni. Többek között Quintanának sem sikerült...
A Tour de Hongrie-n említették, hogy itt volt Salvatore Puccio az Ineosban. Ha jól számolom, 13. profi idényét nyomja, egyetlen győzelem nélkül. Vannak ilyen karrierek.
Kérdés hogy hol? Mert hogy Jonasz egész évben csak egyetlen versenyre készül a Tourra, amit egy rakás segítővel aztán már kétszer megnyert.
Pogi meg tavasztól fogva tök eltérő stílusú versenyeken indul , ami épp tetszik neki, minden évben más programmal. Ha csak hegyre kell menni Jonasz előnyben van mert sokkal könnyebb, Pogi meg igazából mindenben jó, nem csak a hegyen, de akár kockakövesen , murván, időfutamon, még sprintben is .
Nem lehet őket összehasonlítani , de ezen rugóznak a Visma fanok mindenhol,az ES riporterek is ezen fanyalogtak, hogy bezzeg a Jonasz megverné , hát menjen a Girora a tavaszik klasszikusok után és verje meg Pogit.
Plugge nyilatkozta a Giro közben (pár napja), hogy ez a verseny nem alkalmas arra, hogy Pogacar igazi erejét felmérjék. Na most ez elég kétértelmű mondat, mindenki értse ahogy akarja...... egyrészről lehet úgy érteni "harmatgyenge" a mezőny és ezért lóg ki ennyire felfelé (ezzel az értelmezéssel kb. leszólja a teljes mezőnyt) a másik részről viszont akár úgy is lehet érteni, hogy Pogacar valódi erejét nem is láttuk, mert nem volt rákényszerítve, hogy igazán a saját határán menjen. Talán a király etap volt az egyetlen amikor tényleg komolyan oda kellett tennie magát, mert ott Quintana tényleg nem volt messze a céltól és nagy hátrányt kellett ledolgoznia.
Valószínűleg Plugge sem tudja mi az igazság (bármennyire is szeretné) azért fogalmazott ilyen sejtelmesen.
Én kb. úgy vagyok ezzel, hogy lehet a tavalyi Tour-os Pogacar-nál most erősebb volt, de azt nem tudnám mondani, hogy biztosan erősebb volt a tavalyi Jonas-nál.
Ati versenyét nem tudom értelmezni, ennél nagyobb lehetősége nem csak a Jumbo-nál, hanem lehet soha nem lesz, mert WT csapatban nem tudom megérjük-e, hogy őt ennél szabadabbra engedjék, akármelyik csapatba is kerül. Okosan nem versenyzett, de próbálkozott becsülettel....... a lába erős, fejben vannak gondok, sokszor indokolatlanul korán elengedi, máskor meg nem akkor megy amikor kellene, nem azokkal megy akikkel kellene, hanem azokkal akikről első ránézésre meg lehet mondani, hogy velük nem fog hazaérni.
Kell neki egy pszichomókus és aztán imádkozzunk (meg ő is), hogy kapjon még ekkora esélyt.
Pogacar erősebb lett tavalyhoz képest? Ha igen, mennyivel? Egy egészséges Vingegaard verné ezt a Pogacart? Tudom nehéz az utolsó kérdés, talán nem is lehet rá rendes választ adni, csak a véleményetekre vagyok kíváncsi.
Ha a Tour-t is hozzávesszük akkor ott 1984-ben volt ennél simább győzelem, akkor Fignon nyert Hinault elött 10:32-vel, a Vuelta esetében ugyanez 1960, ott egy belga De Mulder nyert 15:21-el.
Szóval ez a verseny mindenképp egy korszakos Pogacar győzelem volt, legalábbis ami a dominanciát és fölényt illeti.
Na kérem szépen, utoljára ennél nagyobb különbségű győzelem a Giro történetében, kapaszkodjatok meg, 1965-ben volt, egy bizonyos Vittorio Adorni nyert 11:26 előnnyel (akiről még nem is hallottam), Italo Zilioli lett a második (róla sem hallottam soha), Felice Gimondi a harmadik, róla már hallottam.
„Egyértelműen a legnehezebbek közé sorolom a mai hegyi szakaszt, nagyon hosszú, nagyon kellemetlen egy idő után. Az első felmenetelnél egyébként egész jól esett még, meglepődtem, de nagyon örültem neki, hogy így a harmadik hétvégén is a hegyi menőkkel fel tudom venni úgymond a versenyt. Több összetett menő is előttem szakadt le, ami nem rossz jel. Elég jó tempót tudtam tartani, még egyedül is, örülök, hogy egész előkelő helyen végeztem egy ilyen szakasz végén” – értékelt Valter Attila az M4 Sportnak a szombati etap után.
“I am happy with the level I reached in the third week of a grand tour. Although there is definitely room for improvement towards the future.” – Attila Valter
Semmit, és ez a probléma. A cél az volt, hogy segítse Cian-t, aki egy hetet bírt. Utána nem fogalmazott meg célt, mert az, hogy "jó lenne" "megpróbálom" "jó lenne beletenni a szökésbe" nem cél. Már másnap, amikor a kapitány hazament, szökni kellett volna. Az eredmény lényegtelen, de megtanulná a légkört, kik akarnak menni, mikor és hol érdemes próbálkozni - NEM a sprint-részhajrá előtt! - kivel lehet együtt dolgozni, stb.
Sajnos. Ezt már 15:30 körül beírtam volna: ölébe hullott egy háromhetesen, hogy azt csinál, mit bír, nincs csapatutasítás, és nem tudott élni vele. A szezon kuka, max. a Lombardia, és a felvezető versenyei. Remélhetőleg az ügynöke már keresi a szerződési lehetőségeket, mondjuk a Tudor-nál. A Visma nem fog hosszabbítani vele egy év múlva.
Hushovdt volt, akinek a felkarját megvágta egy belógó tapsoló kéz, de az véletlen volt.
Ellenben amikor a csigazabáló picsa "opi-omi" táblával felborította a fél Jumbo sort 2021-ben, azt le kellett volna lőni. Meg az összes kretént, aki kutyával megy kerékpárversenyt nézni.
Továbbra sem értem, hogy mit is akart Ati ettől a versenytől?
Ha összetettért ment, akkor nem értem a már asszem második-harmadik szakaszos megzuhanást, jól kezdett, kilencedik volt, erre a második szakaszon kapott egy holdtöltét, onnan kampó
Ha segítőnek jött, akkor, amikor kiszállt a főni, mehetett elvileg magának
Nem értem, akkor miért nem spórolt a kinézett szakaszokra, most is megjött 18.-iknak alig 10 perc hátránnyal, és volt még vagy öt ilyen szakasz, ahol esélye sem volt a top 10-re, de azért kihajtotta magát teljesen
És amíg az EF-ből meg a Bardianiból oda tudtak érni a végére, akkor egy Jumbóból is illett volna
Kár érte, tartok tőle, hogy nem kap több esélyt :(