A négy pontból nekem első körön a digitális vezérlő rápróbálása a legkönnyebben elérhető, és kivitelezhető. Meg tudok szerezni próbára egy ilyen komolyabb kezelőt, talán nagy bajt nem csinálok ha csak simán rádugom, mert vagy elfogadja, vagy nem, de meghibásodást elvileg nem okozhat egyik félben sem - jól gondolom?
Ha megpróbálom a leirtakat nem vágja haza teszi tönkre a vezérlőt vagy az agymotort valami? Folyamatos fékezés és teljes gázadásra gondolok. Lehet megpróbálnám ha veszélytelen. Köszönöm a válaszod.
Hát tény és való, egyszerűbb volt ezt mondani neked, hogy nem oldható meg a probléma, mert így simább a végeredmény :-). Bár lehet tényleg nem is tudja, hogy megoldható .
A vezérlőd egy Lishui vezérlő, ami egy ismertebb kínai gyártó, nagyon sok más néven futó kontrollert is gyárt.
Ha minden igaz, akkor egy STM32 alapú mikrovezérlő van benne.
A Lishui vezérlők viszont paraméterezhetőek, de nem feltétlenül sima ügy. Négy módja van.
1. Létezik hozzá külső USB hardver, ami nem más, mint egy soros-USB átalakító. Persze jó kérdés, hogy sima mezei soros USB adapter megfelelő-e, vagy kell a cég általi gyári, és van-e benne valamilyen szoftveres trükk vagy azonosító, vagy akármi.
Az adapter birtokában viszont a vezérlő paraméterezhető, bár azt nem tudom megmondani milyen mértékben, és pl a te általad kívánt dolog változtatható-e (valószínűleg igen). Ha van esetleg otthon soros-USB mezei átalakítód, akkor egy próbát megérhet, pár perc alatt kideríthető. A szoftver pedig letölthető a gyártó oldaláról (kérdés adott vezérlőt kezeli-e).
2. Létezik hozzá gyári BT adapter, ami szintén a soros portjára csatlakoztatható. Itt is kérdéses, kell-e hozzá a gyári adapter, vagy egy sima soros-BT adapter csatlakoztatható-e. Ha igen, akkor van hozzá telefonos APP, ami letölthető, és telefonról tudod csesztetni.
3. Bizonyos lcd kijelzőkkel kompatibilis a vezérlő, hogy pontosan melyikekkel a gyárin kívül, ne kérdezd, van ezer féle :-). Itt főleg sw szinten kell kompatibilisnek lennie. Ha találsz ilyet, akkor be lehet lépni a szerviz menübe és sokmindent lehet csesztetni.
4. Ez a hardcore megoldás fejlettebb szinten :-). Mivel STM mikrovezérlő van benne, felrakod a fejlesztőrendszerét, és sw szinten belepiszkálsz. A kérdésed alapján ez nálad semmiképpen nem játszik.
Van olyan vezérlő valóban ahol így lehet kikapcsolni a max sebességet. Rollereken is van ilyen típusvezérlő amit így lehet valamennyivel gyorsabbá tenni. Azaz kiveszi a tiltást a végsebességre/fordulatszámra vonatkozóan, ami korlátozva van esetlegesen. Hogy mennyivel lesz nagyobb ezáltal a végsebesség, az persze kérdéses, hisz sokmindentől függ.
Viszont ugyanakkor ez nem egyenlő azzal, hogy minden vezérlőnél ez így működik.
Láttam egy videót a youtuben. Ott el van magyarázva,hogy lehet sebesség növelést elérni. Igaz lehet az? A lényeg. Le kell venni a gyujtást azután a gázkart tövig kell húzni majd a féket is be kell húzni a gázkar felőli féket majd ráadni a gyujtást megint ,és 15 másodpercig számolni majd el kell engedni a gázt és a féket 15 másodperc után.Ezután le kell venni a gyujtást. Aztán ujra rá kell adni a gyujtást és húzni a gázt és ezzel az eljárással közel 20 km órával gyorsabban megy a robogó. Igaz lehet ez? Nem csinál ez problémát ha kipróbálja az ember?
Elöször 28 at megy amikor ezt megcsinálja akkor meg 46 tal. Vélemény?
Ha a Neuzered Kuteng - vagy ilyen alapú - vezérlővel szerelt, akkor van egy belső szerviz menüje, és ebben a belső szerviz menüben lehet állítani a fokozatoknak egyesével a rásegítés mértékét.
De sajnos sok olyan vezérlő van, amin utólag ez nem állítható.
Hogy a te vezérlőd milyen azt te tudod megmondani, innen nem látjuk.
Köszönöm a részletes információt. Baj a feszültség emeléssel ott van,hogy ebbe még sima ólom akksi van 4db és nem is fér bele több. Ezért kerestem volna kereket de nem olyat amit fúzni is kell hanem gyári 16 colosat.
Kb minden 36V-os kerék bírja a 48V-os feszt - villamosan, ezzel a részével nincs gond..
A gond viszont inkább tud mechanikai lenni, mert az alacsony teljesítményű motorok jellemzően hajtóműves motorok. Azaz van benne egy bolygómű/áttétel. Ha megemeled 33%kal a feszt, durván arányosan megnő a fordulatszáma is. Ezt a motor bírja azzal nincs baj (max nő egy kicsit a vasveszetséged), de ilyen kis keréknél bolygómű esetén már igencsak eléggé kell tekerni a 35km/h-s sebességhez. És ez bizony a belső bolygómű esetén kérdéses hogy és mennyire fogja bírni (nyilván konstrukció függő). Ezt azért mondom, mert bár nekem nagyobb, 20-as kerekeim voltak az egyik bringában, de a megemelt fordulatszámnál igen gyorsan ledarálódtak a bolygómű fogaskerekei.
A kifejezetten kis kerekhez tervezett hajtáshoz lehet kapni más áttételű bolygóműveket is, amik berakhatóak, és akkor feszt se kell feltétlen emelned.
A fentit kiegészítem azzal, hogy van olyan bolygómű is, ami bírja rendesen a magasabb fordulatszámot is és nem annyira problémás ez a 30%-os fordulatszám emelkedés.
Illetve kapható bolygómű nélküli agymotor is természetesen, de ma már jellemzően csak a nagyobb teljesítmény kategóriában (itt ott azért még előfordul).
Sajnos agymotort főleg kéz alól vagy hazai boltban veszel horror áron, vagy valahol bontottan/használtan, vagy marad a távol keleti piactér, ott van minden is kb.....
Vagy a meglévő rendszereden emelsz feszt, szerintem ez a legolcsóbb megoldás, ha az anyagiak számítanak. mert csak egy új vezérlő kell és pluszban néhány cella hozzákötve a meglévő packhoz, azaz kicsit "megtoldod" a meglévő akkupackot.
Ilyen kész, kis agymotoros kereket nehéz beszerezni hazai forrásból, hacsak nem tisztán motort veszel külön, majd hozzá küllő felni, befűzés stb.
Alap esetben "resetálni" két módon lehet a 36V-os akkut.
- Teljesen feltöltött állapot után bő fél órás pihentetés, majd bekapcsolás után a bekapcsoló gomb újbóli hosszan tartott megnyomása. Ekkor a kijelző fénye lassan, majd gyorsan el kezd villogni, majd visszaáll minden alaphelyzetbe (megszűnik a villogás).
- Második módszer eleje ugyan az mint az előzőnél, de itt a MODE gombot kell hosszan nyomni, míg egy hangjelzést nem lehet hallani. Van, hogy ezt kétszer-háromszor meg kell ismételni.
Már szétszedett, javított akkupakknál előfordulhat az is, hogy nem megfelelő elektronika lett beépítve. Volt egy olyan széria, ahol nem 10s, hanem 11s akkuból állt a pakk (nem 36V, hanem 39V-os volt a pakk).
Ebben az esetben csak szoftveresen lehet az elektronikát helyesen beállítani a megfelelő feszültség szintre.
Sajnos a "mechanikus zaj"-ra nincs ötletem. Azt esetleg még ki lehet próbálni (bár megoldást így sem tudnék mondani), hogy menet közben amikor hallható a súrlódó hang, akkor ha kikapcsolod a rendszert, marad-e a hang. Lehetne próbálkozni a konzolon keresztül módosítható kódokkal is, de amennyire segíthet, annyira árthat is egy rossz programozás.
Szia. A lényeg az lenne,hogy 36 voltra cserélni a 16 colos kereket mert a 48 V nál több akkut nem is tudnék hova tenni a robogóba. Ezért gondoltam 36V os kerékre és 48V al hajtani. De nem tudtam még szerezni kereket se ami 36 V lenne és birná a 48 V ot szénkefe nélküli kivitel.
Sziasztok! A segítségeteket kérem. Van egy Neuzer Lido elektromos kerékpárom, MXUS XF04 250W agymotorral, 3 fokozatú szabályzóval. A gond az, hogy nem egyenletesen van elosztva a rásegítés mértéke, vagyis a 2.fokozat nem középtájt, hanem majdnem a 3.fokozat teljesítményével megegyezően hajt. Tehát az 1. fokozattal 12-13, a 2. fokozattal 22-23, és a harmadik fokozattal 25 km/h sebesség tartható minimális pedálozással.
Van-e lehetőségem bármilyen beavatkozásra, esetleg átprogramozásra, hogy a 2. fokozat valahol 18-19 km/h sebességgel legyen használható, és ne gyorsítson tovább? Amúgy nekem bőven elég lenne a három beállítási lehetőség ha nem ilyen ökör módon működne.
Bírni bírni fogja, általában nem szokott gond leni. Az is kérdéses tud lenni kis teljesítményű motor esetén, hogy hajtóműves vagy nem hajtóműves a motor.
Először nem értettem, hogyhogy 48V-os rendszernek csak 25km/h a sebessége. Aztán ha jól értelmezem, itt 16-os kerékről van szó. Az azért nehéz ügy már ilyen kis kerékkel nagyobb sebességet elérni. Persze emelhető tovább a fesz, az fog segíteni, de akkor kb mindent cserélned kell. Akkupackot, vezérlőt, stb.
BionX rendszerű kerékpárral kapcsolatban szeretnék kérni tanácsot. 36 V-os, vázcsőre rögzített akkus, 250w-os rendszer G2 kijelzővel. A kerékpárt nemrég vásároltam. Jó vételnek tűnt, most már nem az. Az akkumulátor egészen biztosan felújításra szorul, de ezzel még úgymond kalkuláltam is. Viszont van más is s nem tudom, hogy a gyengélkedő akkumulátorhoz vagy a moddingolt rendszerhez, vagy egyéb hibához van köze. Ugyanis kiderült, hogy azon kívűl, hogy fel van oldva a sebességkorlát a G2 kijelző egyáltalán nem követi az akkumulátor töltöttségét. Töltött állapotot jelez - néha leesik egy fokozatot a töltöttség jelzése, de ismételt bekapcsoláskor megint teljes a töltöttség-. Azt hiszem ezt hívják balancolásnak, vagyis a balancolás hiányának. A jelenlegi helyzetben kb. 20 km táv megtételéig hatékonyan segít a rendszer utána fokozatosan elfogy az erő. 40 km. táv után már nagyon szakaszos a rásegítés. Viszont ami igazán aggaszt az a következő. Ha nem tekerek csak gurulok, a motor-ból egy súrrogó hang hallattszik. Olyan mint mikor fém a fémhez súrlódik. Ahogy csak finoman meghúzom a hátsó fékkart - még a fékezés meg sem történik csak átvált degeneratív módba a kijelző- abban a pillantban a fémes súrló hang megszűnik. A jlelenség megszűnik abban a pillanatban is ha hajtok a hajtókarral. Ez a jelenség jellemzően 10-20 km/h-s haladási sebesség környékén lép fel. Nem tudom, hogy mechanikai vagy szoftveres lehet a hiba. A motor egyébként bontatlannak tűnik. Lejtőről lefelé degeneratív módban is hatékony fékez, s érezhetően jól működnek a fokozatok is. Azt hallottam, hogy a BionX motorok nagyon-nagyon jók. Ebben a hiszemben vettem meg a kerékpárt is.
Tudna valaki tanácsot adni nekem azzal kapcsolatban, hogy ezek alapján merjek-e pénzt beletenni az akkufelújításba, szoftverezésbe, vagy azon kívűl várható még más "meglepetés" is ?
Esetleg valakinek az elérhetősége aki Magyarországon beleásta magát a BionX rendszerbe ?
Volt már régebben ilyen gondolatom de most újra megkérdezem. Sebesség növelést szeretnék elérni és arra gondolok amit itt ott olvastam már,hogy 36 V os agymotorral sikerülhet. A rendszerem 48 V os. Kinek mi a vélemyénye erről? Birja a 36 V -os kerék a 48 V os meghajtást hosszú távon? Jelenleg egy 48 V 300 W-os motorom van és a sebesség max 25 km/h ezt jó lenne megnövelni 35 km/h ra legalább. Van valakinek esetleg eladó 36 V 250 vagy 350 W-os 16" -os agymotorja eladó? Persze szénkefe nélküli. Vagy olyan is érdekelne,hogy az emlitett agymotorhoz olyan hozzá való 36 V os vezérlővel venném ami tudja a közel 30 -35 km!h sebességet és tempomatos.
Értem. Sőt egy szer le is tiltott teljesen, de akkor fel mentem vele egy kaptatón. Tegnap elment 15Km-t oda vissza gond nélkül enyhe lejtésű terepen. Két dombot meg toltam. A motor nem melegedett, sem a vezérlő.
Nem tudom. Működik a motor széthúzott jeladóval is. A középsőt nem is figyeltem hogy fordítva van benne. Most megint szedjem szét. Anyám! A motordekni peremet tutira menve kikentem hőálló szilikonnal.Azt hittem a hajam ki hullik mire azt a három kis vackot ki szedtem, az újakat meg be forrasztottam, a csapágyakat kicseréltem. Az gond lehet hogy a középső nem fordítva van? De hát megy a HALL nélkűl is. És az számít hogy nem bipoláris hanem uni.