Ajtóhatárolót kicseréltem. Közben egy teljes diagnosztika is megtörtént. Szerencsére nincs komoly baj sehol :)
Viszont távirányító téma: szervíz lepróbálta a távirányítót és működik más kocsival tesztelték. Az érzékelő a belső visszapillantóba van építve. Azt javasolták, hogy pl egy bontott tükörrel kéne próbálkozni. Ez rendben is van. 8ezer körül lehet ilyet venni. Viszont az nem lehet, hogy tanítás problémája van (mert sokat állt lemerült elemmel pl.)?
Nem találok olyan videót, vagy megbízható leírást, hogy ezt hogy lehetne megpróbálnom házilag.
Köszi. Ajtóhatárolót veszek a ZSP-nél, videót is találtam, elméletileg nem agysebészet a csere. Viszont ez az antenna talp gumialátét horror, mert ezt bontottan valóban nem nagy értelmét látom megvenni, de minden esete mielőtt beruháznék egy újra (18ezer Ft, mert csak az antennatalppal együtt árulják - nincs külön gumitalp....pffff), megnézem náluk a bontott antennákat....de hát a gumi az gumi, ha korban az enyémhez hasonló, akkor attól sokat már nem remélhetek.
A többi autóhoz képest - szerintem - a váltója jóval emberesebb. Határozottan kattan be, de nagyobb erő kell hozzá mint az általam vezetett többi autóban. Viszont az eddigi két 6-os váltós kocsiban egyformán ilyen, tehát nem hiba, ilyennek csinálták.
Es ha mar meg egy szokatlan, kis bosszusag az F56-on: az index. Nem tudom, a korabbi sorozatoknal hogy megy ez, es lehet, csak az enyemen egyedi hiba, de azt tapasztalom, hogy az index nem szivesen kattan vissza alapallasba es kapcsolodik ki kormanyzaskor. Van az, hogy nagyon finoman csak megpöccintem, es villant harmat, az oke, de ha erösebben nyomja az ember pl elözes elött, vagy hosszabban indexel direkt, akkor az index ugy marad, a kormanyzassal nem all vissza, es kezzel kell a karral lekapcsolni.
Sokfele autom volt mar, es sok ev alatt mar talan a millio kilometert is levezettem összesen, egyiknel sem volt gond soha az indexkarral, szoval nem a kezemre gyanakszom. Erdekelne, hogy masnal mi ujsag ezzel, mert ha egyedi, akkor elsö olajcserenel majd jelzem a szerviznek, ha meg mind ilyen, akkor szokom tovabb. :)
Ha ket kez talan nem is kell, de teny, hogy jobbrol-balra rendesen rantani kell rajta egyet hatramenetnel, mert ha nem, akkor egyes lesz belöle. A mas kocsikon latott megoldasok szerintem szerencsesebbek, de dramatizalni sem akarom, egyutt lehet elni ezzel is.
Az elözö ingazoautom egy Fiat500 volt, megtetszett a retros formaja, jo kocsi volt, olyan 110e kilometert toltam bele, most lett egy uj Mini. Az ötszazasban egy gyenge 1.2-es alap szivomotor volt, 70 loerö is alig, de megis meglepöen jol lehetett vele menni, mert rövid kuplung, rövid valtoutak, nagyon puha valto, kis rutinnal gyorsan es szinte nulla fordutszamesessel lehetett kapcsolgatni, nagyon szerethetö volt. Ehhez kepes most a Mini valtoja visszalepes, viszont a majd 3x annyi löerö lazan megold mindent keves valtassal.
Ha jol emlekszem, a Mini kezivaltojat egy idöben kivezettek a kinalatbol, es csak automata lehetett, de "közkivanatra" nemreg kerult vissza a kezi hatos az ujakba.
A váltó témához: valóban szokatlan egy nap után a hátramenet váltómegoldása. Ha már így lett megoldva, akkor legalább valami lámpa visszajelezhetné a műszerfalon, h most hátramenetben vagy (egyelőre van izgalom :) miatta)
Mondjuk a lehet hogy ugyan az a kettő 6-os váltó, mert ennél is az általad leírt módon kell hátramenetet kapcsolni. Mondjuk engem nem zavar, asszony pajtinak kell néha két kéz a kapcsoláshoz.
Az első generációs 5-ös váltókkal voltak csapágygondok. A fészlifttel jött a 6-os, annál már nincs ilyen gond. A legújabbakról nem tudok nyilatkozni, csak a feltöltésmenes autóknak néztem utána.
"A 6-os váltóval nincs gond, de a vétel után az első legyen hogy olajat cserél benne az ember."
.
.
Nem tudom, ez ugyanaz a hatos valto-e, amit az ujakba raknak, de ha igen, akkor az azert eleg közepes. Most aug vegen vettem at a kocsit. A valto darabosan jar igy 6e km környeken, sokat javult a bejaratassal, de remelem, azert meg fog is.
Ami viszont nem fog javulni, hogy eleg hosszu kuplungutakkal kell valtani, es ami meg jobban zavaro benne, hogy a hatramenetet nem ugy oldottak meg, mint mas gyarto, hogy van egy felhuzando gyuru a valtorudon, vagy a valtobotot kell lenyomni, stb, hanem a hatramenet siman ott van bal oldalt az egyes fokozat mellett, egy kellemetlenul nagyot kell rantani a valtoboton balra, es akkor elörtol es remelhetöleg hatramenetben van.
.
A kocsi amugy kenyelmes, priman megy, döntöen orszaguton fut munkabajarasra, es mivel 191loerö van benne, igy nagyon ritkan kell szerencsere visszavaltani, motorerö megoldja hatosban szinte barmilyen fordulatrol. A kezivalto szerintem az egyetlen gyengebb pont, de összessegeben nagyon szeretem a kocsit.
Az akkut a szélvédő előtt tatálod a műanyag fedél alatt (anyósülés oldal), emlékeim szerint 45Ah, de inkább nézd meg.
Tükörfűtés nem biztos hogy van, nekünk az ugyanilyen One-ban nem volt.
A párásodásra egyszerű a megoldás, be kell kapcsolni a klímát és a száraz meleg levegő lekapja a párát. Szinte mindig menetjük, télen úgyib be kell kapcsolni néha a kenés miatt.
A lámpával nem kell foglalkozni. Vételkor bekapcsolod, aztán nem kell hozzányúlni. Nem csipog össze-vissza mint sok másik, hanem lekapcsolja.
Díszléceket, sárvédőívet a zspauto.hu-n szereztem be, Albertirsán van a telepük, onnan el is lehet hozni a cuccot.
nem ez volt. 1.150.000-ért hoztunk el egyet: 2007. novemberi gyártású 1.4-es 70 KW, 95LE, 98ezer km-el. Az akku szarakodott már a kereskedésben is, meg ma reggel is. Azt hiszem kicserélem, mert tél előtt ebben már nem bízok meg (csak még azt sem vágom, mi kell bele). Nagyon szép halkan jár. Nem tudtam átnézetni hozzáértővel, de majd most megteszem. Amire nem jöttem rá: hogy a tükörfűtést mivel kéne kapcsolni (vagy niiiincs??) Igaz, hogy kint volt a kocsi, és napok óta esik az eső, de azért a párásodás elég jelentős volt mikor ketten ülünk benne. Na meg nem jelez, hogy égve hagyom a lámát....az feltűnt azért. Nem tudom, h azért, mert magától leveszi és nem probléma, vagy kapjam be és figyeljek oda? (tartok az utóbbitól). Most egy bal első szélvédő díszlécet kéne néznem hozzá, mert az nincs rendben, meg egy új kulcsházat és elemet még valahol. Na meg az e-bayen láttam középső kartámaszt 14ezerért....aztán ha nincs vele nagy gond, akkor lehet, h lesz csinosítás a fekete kocsin egy fehér tető és visszapillantó matricával :)
Nekem is 1,6 95LE van. Szorgalmasan kell cserélni az olajat és nem lehet baj.
Mindegyik motor láncos és a gyár örök élettartamot ad meg, de ez nem igaz. Ha elkezd zörögni cserélni kell. A VTI szelepet meg tisztán kell tartani. Az 1,4 98LE-nél nálam folyamatosan hibákat dobott az elején, mert az előző gazdi elfelejtett olajat cserélni és folyton eltömődött a finomszűrője. Két olajcsere és pár szűrőtisztítás után megszűnt a dolog.
Még egy kérdés a motor témában :) akkor a VTI motoros kerülendő? Mert, hogy most egyikről ezt monda a kereskedő, hogy az van benne és nemrég cserélték, mert letérdelt a motor. :)
Részemről a várható költségek zárták ki a nem szívó motorokat. Titok nincs a hirdetésekben benne kell hogy legyen hogy turbós, kompresszoros vagy sima. Amúgy a teljesítményekből is látszik Tudtommal a szívósok 75-120 LE között vannak.
A kompresszorosak az első generációhoz voltak (kicsi első ködlámpa) ami már elég régi. (Van egy Autókereskedők rész ahol pl a 160ezres szervizt csinálják meg rajta, elég macerás.)
A turbós meg a mindenki által ismert “Prinz” motor a kokszosodásos témával Novoth Tibi erre találta ki a diószórásos technikát.
Köszönöm, ez nagy segítség. És a turbó, ill kompresszoros motort mi zárja ki számomra (mint egyszerű balf..sz száméra) amikor még csak a hirdetéseket ézem? :) 2006. nov utáni -2013-ig? ezek biztonsággal mind szívók, vagy van valami más titok?
Az one meg a Cooper ugyan az a kocsi, csak az one az "alapmotoros" a másik kicsit erősebb (1,4 vs 1,6 vagy 1,6 75/95LE vs 120LE). A lényeg hogy sima szívó legyen turbó és kompresszor nélkül.
Szóval 6 sebességes és szívómotoros (1,4 - 1,6) legyen. A többi ugyan az mint a többi kocsinál, a rozsdamentesség előny.
Minit szertenék 1m ft-ig városi használatra. Ilyen áron one-ból csak 2006 előttiek vannak. Nekem is az a kínom, h nem tudom mit kell nézni, hogy a típushibákat kerüljem. Olyat olvastam, hogy a one 2004-től új váltót kapott, ami problémamentesebb a korábbinál. Vagy jobb a Coopet 2006 előtt? Tényleg elvesztem 🥴
Nyugodtan vedd meg a Princ motoros minit, különösen az 1,4 es ONE 95 Le változatát. Azzal nincs baj, mint a Cooperrel. Nekem 2009- es van. 130 ezer alatt az egyes henger gyujtástrafója romlott el. Filléres csere, házilag megoldva.
Most ott tartunk, hogy feleségem beleszeretett a minikbe, ugyanakkor hallunk róla rémtörténeteket a szervizigényéről főleg.
Előző autónk egy Fábia volt 15 évig, most egy hatéves Dusterunk van, emez mellé kellene a mini, mert a Dustert nem tudjuk szétszakítani, de mindketten autóznánk.
Az a terv, hogy lesz egy második autó (pl. mini 2007 benzines olyan 1,1-1,5M Ft között), és reméljük nem kell túl sokat költeni rá, mert elég lesz megvenni momentán. Tudom, persze az elején kell rá költeni, de a következő pár évben jó lenne csak a kötelező kopó dolgokra köleni .
És igen, lehet, hogy kicsit sokat akarunk, de a szerelem most ez :)
Kérlek, beszéljetek le róla Ti, akik használjátok, mit tudtok felhozni ellene? :)
Igazából ezek a "R56"-os dolgok érdekelnének, mert se google nem a barátom, se wiki, se hivatalos honlapokon nem találok infókat, hogy mi micsoda, milyen kóddal?
Tudnál valami linket dobni, ahol össze van ez szedve? Tök láma vagyok hozzá, bocsi :)