Említettek ca. egy hónapja egy csongrádi kereskedésben / bontóban ácsorgó púpos Warszavát a veterános topikban. Kiskunfélegfyháza felé menve lehet ráakadni. Meg akartam lesni, de nem volt időm, így semmi közelebbit nem tudok a vasról.
OFF:
Képbeszúrás saját gépről: Hozzászólásszerkesztő /ahova most éppen írok ;-)) / alja => "Új kép", "Saját gépről", tallózás, kiválaszt, klikk, névadás=> "Feltölt". Ez után várni kell, míg visszatér a hozzászólászserkesztő, amelynek az alján meg fog jelenni a feltöltött kép=> "Beszúrás". És slussz.
A kép kicsiben fog megjelenni a hsz-ben, de ráklikkelve "megnő".
Két tipp:
1. Ha képet akarsz felrakni, jelentkezz be előtte.
2. 500 Kbyte-nél nagyobb képet nem lehet felrakni a szerverre.
Ha neten van a kép, akkor add meg a linket, és annyi.
A Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemeinek Őszi Seregszemléjét most szombaton /okt. 9-én/ tartjuk a Camponában. Részletesebbenn a Trabant Wartburg Klub honlapján, a meghívót olvasva informálódhattok.
Van egy eladó Varsó Kiskorpádon, 30/497-37-45 a tulaj száma. Hivatkozhattok rám, aki a néprádiókat vitte. A hátuja és a belseje sokkal jobban néz ki. Jó lenne, ha szakértő kezekbe kerülne.
OFF: Ha valaki tud púpos Wartburgot bármilyen állapotban vagy alkatrészt hozzá, esetleg jó állapotú régi kocka Wartburgot, kérem szépen küldjön egy mailt! Előre is köszönöm.
Félig off, de megkérdezném: nem tud valaki eladó Pobjedát?
Végső esetben púpos Varsó is jó. Megnéznék élőben egy eladó példányt, aztán meg meglátnánk. Üzemképes, egyben lévő kocsira gondoltam, de ami a lényeg: a kaszni ne tésztaszűrő állagú legyen.
Régi autós család lévén rengeteg '60-as évekbeli autó megfordult nagybátyáim-nagyapám-apám kezei között. Többek közt 3 "púpos" Wartburg, Skoda Octavia, MBicska, Zaszti 750, Opel Rekord P1 (négyajtós!!!), satöbbi. A Warszawáról a következő sztori maradt fent: keresztapám tanítgatta vezetni egy kölcsön-Varsó Kombival keresztanyámat, akkor még csak mint barátnőt. Hogy, hogy nem, egyszer csak egy nem túl mély árokban kötött ki a gépezet (az utca kanyarodott, az autó nem...). Nem esett kétségbe a rokon, betette hátramenetbe, és a Varsó simán kiszedte magát onnan. "Kölyök, az a kocsi aztán tudott menni! Igaz, a 2100 köbcenti meg is ette a magáét, de hát valamit valamiért, nem igaz?"... :o)
Kezdetnek egy Citroën DS 21 ie-n gondolkodom. Ha azt gatyaba birom razni, egy Varsoval mar rotyogve elboldogulok :-) De tetszenek a kis Fiatok is, az 500 es a 850 coupe. Meg eleg olcso most a Maserati Biturbo is: az ujsag szerint 6100€ korul vannak a jo allapotuak.
Persze 10 even belul egyiket sem lesz penzem megvenni :-D
Nálam a Volga a no.1, meg a Tatra, de ez utóbbi úgy is esélytelen (ár, alkatrész-gondok, stb.), de a Warszava is játszik elviekben.
Bár a Volga erősebb, gyorsabb, elegánsabb, stb., de a Varsó annyira botrányosan bumfordi, hogy szvsz egy ilyennel közlekedni maga a megtestesült nonkonformizmus, és lázadás.
poén
"Eladta, amikor uj Trabantot kapott. Mit mondjak, par evig elegge felt a Trabantban a Warszawa utan"
Écsanyámék mentek valahova a 70-es években egy Varsóval, amikoris egy vasúti kereszteződésnél beléjük jött hátulról egy elaudt sofőrrel felszerelt Csepel (nem 125-ös :-)))
A Varsó precízen betájolta az árkot, majd az oldalára borult, az utasok viszont karcolás nélkül másztak ki az ablakokon. A Csepel húzta "taplra" a kocsit, miután a helyszínelés véget ért, és a púpos rondaság egy-két horpadással, és karcolással gazdagabban távozott; a saját lábán...
poén
Ugyan nincs Varsom, de emlekeim vannak...
Ket eves koromig hajtott nagyapam egy lepcsos hatu 203-ast. Eladta, amikor uj Trabantot kapott. Mit mondjak, par evig elegge felt a Trabantban a Warszawa utan. Hianyzott neki az anyag es a suly :-) Apam szerint jol ment, birta a 90-et de igen szerette a benzint.
A nyolcvanas evek vegen a varosmajori templom mellett a Kapas utcaban allt egy gyonyoru 223K. A tulaj srac barlangaszni jart vele a haverjaival. Allitolag egyesben mindenhova elment, arkon-bokron at, de olyankor benyelte a 20-25 litert.
91-ben a XVIII. ker. egyik kies utcajaban akadtam egy ugyanolyan, hibatlan 223K-ra. Napokkal elotte bontottak ki a motort, hajtaslancot es az elso futomuvet belole, a szomszed Zukjahoz. Mire par nap mulva osszekapartam nemi penzt, hogy rakerdezzek, elado-e, az allatok ovvonalnal mar lefureszeltek a tetejet :-( Az utolso diszlecig komplett volt a gep.
98 korul lattam utoljara egyet, a Fogarasi uton kifele. Egy autoszerviz elott allt, egesz jo allapotban.
Egyszer szeretnek egy Warszawat...
Akkor is felhozom a Varsó-topikot :-))
Ki hogy áll a projektekkel? Szeretnék végre Dedeo Úr zöld púpos szörnyetegén kívül más példányokkal is találkozni.
poén
Poén!
Igazad van sok dologban. A lényeg, hogy
- ki kell fogni egy szép darabot
- nem szabad csak a "mesterekre" hagyni a felújítást
- Nem kell sajnálni az időt az alkatrészek után rohangálástól.
A szervízkönyvet talán ma tudom felhozni. Lemásoljam?
Üdv!
Írj a Veterán autók, motorok nevű topicba, hátha akad valaki aki tud segíteni. Az öregautó-mániásokat kell megkörnyékezni, mert máshonnan nemigen lehet alkatrészeket szerezni. De itt, a 3. hozzászólásban kapásból be van írva a "Rilak" egyik emberének a telszáma -náluk avatottab emberekhez aligha fordulhatsz, hívd őket bátran!
De nem osztom tovább az észt, inkább beírom az utóbbi egy év Warszava-termését a Veteránból, csonkítatlan szöveggel, kezdve a mostani, novemberi számmal (amelyik lapszám kimarad a listáról, abban értelemszerűen nincs idevágó hírdetés).
03.11.
-1962-es Warszava eladó. /30/ 303-4935
-223 kombi, szürke forgalmival, első tulajtól, szétszedett, kilakatolt állapotban, fényezés előtt 300 E-ért. A motor teljesen generálozva, gyári színre festett, az első futómű detto. Robbantottábrás katalógussal (!), "afitos" javítási könnyvvel (!!). Az eddigi munkák fényképpel dokumentálva vannak. /70/ 501-7470
02.11.
-Warszava kombi hiánytalan, eredeti állapotban, 4 ezer kilómétert futott motorral, tartalékalkatrészekkel, karosszériaelemekkel, eredeti forgalmival, üzemképesen. /20/ 540-9637
Ennyi lett volna. Érdemes felhívogatni őket, mert pl lehet, hogy a kocsi nincs már meg, de alkatrész maradt, vagy az illető tud további járművekről, alkatrész-lelőhelyekről etc, szóval aki komolyan gondolja, üstöllést csapjon a lecsóba! :-))
poén
Ave!
>"egy millió környéki áron, elég szép állapotban. Ez soknak hangzik, de ha belegondol az ember, hogy mibe kerülhet egy ilyen gép felújítása, akkor jobb, ha gyorsan megveszi az ilyen alkalmi vételt" -Ez az "alkalmi vétel" kifejezés azért egy kicsit erős. A Warszava egyszerűen nem ér ennyit (egyik típusa sem), legyen bár tökéletes állapotú is. Emellett szvsz az egy dolog, hogy mennyit költesz egy kocsira, és megint másik dolog az adott típus reális értéke -a kettőnek pedig többnyire semmi köze nincs egymáshoz. (Gondolom nem lepődnél meg azon, ha pl a Bogaradat el akarnád adni, és arra hívatkozva, hogy másnak is ennyibe lenne egy millió felett kínálnád, és senki nem venné meg.)
>"A kasztnizás legalább 500+elemek" -Ez állapotfüggő. Noha a Varsók jó része tényleg nagyon szét van mállva, azért meglehet ezt úszni olcsóbban is: ha egy kevéssé nápolyi-állagú darabot vesz az ember. Öreg autónál az egyik legfontosabb tényező a relatíve ép karosszéria, mert tényleg ezt a legköltségesebb javíttatni, ebben maximálisan igazad van.
>"a motor is félmisi környékén jár" -Cöcö... Egy Zuk, vagy Nysa motor csak nem lesz ennyi :-)) -Én pont a tizedért tudok nullkilómétereset, de ennél bőven van olcsóbb is. És mivel a veteránokat (egyenlőre még) össze lehet építeni -ha az nem sérti a típustisztaságot, márpedig ez esetben nem-, még legalizálható is lenne. De nem is kell beépíteni az új motort: egyszerűen csak a bontott erőforrás alkatrészeit (dugó, főtengely etc)teszed bele az eredetibe, és akkor a motorszám is stimmel. A motor tehát nem vészes.
A púposnál, ami ugyebár még oldaltszelepelt konstrukció (kivétel a 61-től 63-ig (?) gyártott M202 típus, ami még a Pobeda-kasztis, de már új motoros alváltozat) tényleg nagyobb költségekre kell számolni, de főleg azért, mert sk kell összevadászni az alkatrészeket, de szvsz ez meg veterános ismerettség, és kapcsolat kérdése is (meg szerencséé), és itt is kizártnak tartom a fél milliót.
Az apróságokra viszont tényleg rengeteget kell költeni, és még több időt szánni a fellelésükre.
A legjobban úgy jöhet ki az embefia egy Varsó projektből, ha egy üzenképes, relatíve jó állapotút vesz (3-4, esetleg 500 ezerért -attól függően kinek mit takar a "jó állapot" kifejezés, és milyen szerencséje van), és azt teszi rendbe, mert egy totál romos ócskavasat tényleg csak millós összegből lehet talpraállítani (ha ugyan).
>"A csúnya utód, a volga" -Nana! Nem bántjuk a csodaszarvast! :-))
Sziasztok!
Hát a gyerekkorom, annak ellenére, hogy amikor megszülettem, akkor már egy rossz garázsban állt a varsó (ugye helyesen warszawa, de a kiestés tényleg warsawa, mivel a lengyelnél az sz s)
Szóval egy csomót játszottunk benne, az órmótlan barna műbőr ülésekre emlékszem leginkább és arra, hogy ott megfáradva is varázslatos kisugárzása volt a kékesszürke gépnek. Aztán jött egy költözés és a varsót apámék elkótyavetyélték aprópénzért, mert szállítani már nem érte meg talán 5ezer forintot kaptak érte. Az öreg gép, amikor 10egynéhény év állás után ki akarták vontatni a garázsból megmakacsolta magát. A csúnya utód, a volga nem bírt vele, traktorral lehetett csak megmozdítani.
Szóval ez a gép már nincs meg, de a veteránban tényleg találni felújításra váró gépeket, sőt a hasznaltauto.hu-n volt egy millió környéki áron, elég szép állapotban. Ez soknak hangzik, de ha belegondol az ember, hogy mibe kerülhet egy ilyen gép felújítása, akkor jobb, ha gyorsan megveszi az ilyen alkalmi vételt. A kasztnizás legalább 500+elemek, a motor is félmisi környékén jár. Legalább ennyit lehet szánni apróságokra, amelyek nagyon nehezen, sok esetben csak külföldi börzéken szerezhetők be, fényezés, elektromosság, forgalomba helyezés, stb. Nekem egy többé-kevésbé 58as bogaram van. Ez egy elég könnyen újítható gép, mégis jóval 1 misi felett vagyok.
ALKATRÉSZEK:
Sok dolog nincs. Dísztárcsák pl tyúkitatóként végezték, talán egy ülés váza meglehet valahol, illetve egy tolatólámpabúra biztos van.
Ami viszont csemegének ígérkezik, az a szervízkönyv, ami egy amolyan stencilen sokszorosított anyag. Akinek kell, bekerülési áron lemásolom.
Egy szomszédos oldal látógatója vagyok(svájci órák fóruma), fél éve vettem egy Warsawát, most kezdünk neki állni, és van egy csomó gondom, 68-as a verda, gyönyörű lesz, remélem márciusra kész, kellene első index pár, légszürő ház komplett, disztárcsa, eredeti, és még csomó minden!
Győrbe találtam, elég jó állapotban van!
Háj!
Nem lehetetlen szerezni, a Veteránban szoktak hírdetni eladó Varsókat (most is van, beírjam őket? :), de nem mindegy milyet akarsz. Ugyanis az eredeti, Pobeda-licenec régebbi, ritkább, ennélfogva drágább, és mivel annak még pl oldalszelepelt
(meglehetősen ergya) motorja, és egy sor olyan részegysége volt amihez ma már nehezen lehet találni alkatrészt, így a felújítását korrektül elvégezni (amit szvsz semmilyen öreg autónál nem lehet elkerülni) nagyon komoly feladat, és erős elszánás kell hozzá.
Viszont kőkeményen hozza a negyvenes évek hangulatát, amit ha keresnél, más típus esetében erősen a zsebedbe kellene nyúlnod -egy korabeli amerikai klasszikushoz képest filléres kiadás egy első sorozatú Warszava megvásárlása.
Az újjab típus már könnyebb eset valamivel (ha jól értem, ilyet szeretnétek), mert egyfelöl fiatalabb (és olcsóbb), és még lehet hozzá szerezni alkatrészt (a motor-váltó, és talán futóműalkatrészek tényleg egyeznek a Zukéval, és a Nysával), de nem minden szerkezeti eleméhez, így részleteiben eredetire restaurálni ezt sem kis feladat. Annál is inkább nem, mert többnyire nagyon lepusztult állapotban kerülnek elő manapság ezek a kocsik: a vállalati autókkal általában nem bántak kesztyűs kézzel, és ha ez nem lenne elég, akkor ehhez jön még az is, hogy a hosszú ideje tartó állásban (a nyolcvanas években már elég ritka látvány volt az utakon...) az is tönkrement ami a leállításkor még működött.
A használhatóságról annyit, hogy hobbicélra megfelel mindkettő, de a púposnak komoly szervízigénye van, és tényleg nem lehet vele 70-nél gyorsabban menni, mert szó szerint elégnek a kipuffogó szelepek, sőt, kis szerencsével még csapágyas is lesz (ez azért sokat elárul az anyagminőségről, és a korabeli lengyel -és szovjet- kohászati technológia színvonaláról). Az alkalmankénti használat is csak egy teljeskörű felújítás, de legalábbis egy alapos ellenőrzés után vállaható biztonsággal -akkor viszont már minden további nélkül. Az "újhullámos" Warszava sem egy rakéta, de azzal már a 90 is tartható ("Száguldás, Varsó-szerelem, száguldás, Varsó-szerelem, ó-óó-óóó..." :-). Fogyasztása alapesetben 12-15 liter körül mozog, de szereti az olajat is :-)) /Ez nem fikázás: imádom a régi kágéesté autókat, főleg a Volgát./
Az emlegetett bordó kombiról: ezt én sokszor megnéztem Miskolcon, ha arra jártam; -szvsz nem menthetetlen, de hogy meg van-e még, legalábbis kérdéses (én az Avas lakótelep egy parkolójában láttam sokáig).
A típus szerintem komoly kihívásokkal küszködik az esztéikum terén (bár ez nyilván szubjektív megítélés kérdése), de tény, hogy van egyfajta otromba bája. A kombi oldalról még szép is lenne, és a "puskagolyó-orr" is elég egyedi, de a beltér... Egybepad, kormányváltó, meg egy sor szívemhez közelálló dolog van benne (Volga M21 rlz), de őszintén szólva én még autóbelsőben ennyire barátságtalant, rideget nem láttam. Ez már a lélektani hadviselés, és a vizuális terror kategóriája. Mondjuk ez más Varsókat szemlélve nem ütött meg ennyire, de ez a parkolóban szomorkodó kombi egyszerűen nyomasztó volt belülről.
Szóbakerült a behozatal: felejtő. Az oldtimer-vámolás kapcsán olvass bele veterános topicba, és garantáltan elmegy a kedved az egésztől. Az itthoni felhozatal viszont tényleg elég szűkös, és általában hosszasan keresni kell a megfelelő példányt.
Szakirodalom: mint ahogy az a közületek által használt kocsikkal kapcsolatban szokás volt, ehhez sem adtak ki "civileknek" szánt "Így gondozd!", vagy "Hogyan tovább?"-szerű kiadványokat, így maradnak az afitos szervízkönyvek, és
alkatrészkatalógusok, amik ugyan jók, sőt nélkülözhetetlenek, de nagyon ritkák, és aranyárban vannak. Ez ügyben szvsz a Rilakosokkal érdemes konzultálni. Amit én kapásból tudok az a Maróti könyvkiadótól megrendelhető púpos Varsó üzemi utasításának reprint kiadása, ill a Veterán 2002/9-es, és a már megszűnt Autoclassic egyik, kb négy évvel ezelőtti száma.
Ennyi jutott az eszembe. Hú, de nagyon hosszú lettem.
poén
p.s. Tudtátok, hogy 850 lityis a szedán csomagtere? Ez a nem mindegy!
Örülök,hogy rajtam kívül van még aki legalább néha bele-bele kukkant ebbe az oldalba.Mert sajnos nem kerültem közelebb egy saját példányhoz a mai napig sem.
Na hogy álltok a warsava projekttel? Remélem, sikerült már egyet beszerezni.
Én is hajtok egy példányra, de eddig még nem sikerült olyat találnom, ami tetszene. A miskolci kombi járgányt ismerem, ha minden igaz, egyszer még a tulajjal is beszéltem, bár ennek van már vagy 3-4 éve. Ha az, amire gondolok, akkor egy bordó kombi, közepesen leharcolt állapotban, mivel mindenapos használatban volt. Emlékeim szerint kb. 250 ezerért hirdették, csak én négyajtóst akarok, nem kombit. De aztán egy idő után eltűnt, gondolom, csak megvette vki.
Nekünk gyerekkoromban 1970-től kb. 6 évig ilyen autónk volt, apám akkor használtan 15 ezerét vette. Egyszer beugrott, hogy milyen nagy poén volna felkutatni az autót és megvenni, felújítani, csak sajnos kiderült, hogy azt a példányt utána szétbontották. Egyébként egy szürke jószág volt, azóta egy ilyet láttam, vmelyik évben a BMV-n a veteránautók kiállításán.
Ha jól tudom, a Dedeo cég tulajdonosának, Dedeo Gyulának is van egy ilyen autója, ráadásul használja is!
Egyébkén én munkakapcsolataim révén lecsekkoltam a lengyel vonalat is, de úgy tűnik, ott elég drágák a jó állapotban lévő példányok. Ha legközelebb ott járok, majd azért veszek egy hirdetési újságot, bár elég bajos lehet egy ilyen autót behozni.