Keresés

Részletes keresés

cassano711 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57165

Na jó, az lehet, bár nem tudom milyen lesz az Air Asia járat ha ugyan elindul tényleg. Én most a KLM-hez, Austrianhoz, Turkishez stb. hasonlítom, bár a Turkishról pont te írtad asszem, hogy ott is milyen anomáliákkal találkoztál.

Előzmény: moonwalkr (57164)
moonwalkr Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57164

Hát mondjuk erre az jutott eszembe, hogy sok tekintetben inkább az Air China, mint a nagy Szíjártó diadalként beharangozott Air Asia...

Előzmény: cassano711 (57160)
moonwalkr Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57163

Bangkok és Samui

A gyerekeinket vittük vissza oda, ahol már voltunk nélkülük, mert azt akartuk, hogy lássák ők is.

Előzmény: Saka26 (57159)
Flower2000 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57162

No ettől nem jött meg a kedvem, hogy velük utazzak. A"jól bevált araboknál" meg kiváncsi lennék hány százalék arab az ott dolgozóknak.

Előzmény: moonwalkr (57152)
COOP Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57161

sajna mi is csak januárban próbáljuk az EVA  járatát Bécs-BKK között közvetlen és hazafelé is.

Szerintem még az ára is korrekt... még, bár én már 1,5 hónapja vettem mikor még nem 400 FT volt  juró...

Előzmény: Jack51 (57153)
cassano711 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57160

Köszi hogy ezt ilyen részletességgel leírtad. Ahogy az egyetemen mondták volna, "hiánypótló munka" :-)

Őszinte leszek, ez alapján nekem az Air China kerülendő, főleg hogy ez az alap szitu valószínűleg ami veletek történt és innen alighanem csak lejjebb van még.

A beszámolót magáról az útról én is szívesen olvasnám ezek után.

Előzmény: moonwalkr (57152)
Saka26 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57159

Melyik részén voltatok Thaiföldnek?(Bocsi,ha már írtad,de valamiért nem jól működik a kereső nekem)

Kicsit tartok a Pekingi àtszállástól,mi év végén mennénk,de majd még megálmodom addig.

Örülök,hogy jól éreztétek magatokat.

Beszámolókat, képeket, várjuk majd 😎

Előzmény: moonwalkr (57158)
moonwalkr Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57158

Szia!

 

 

Köszi a kérdést. Jól! Sőt irtó jól!

 

Szoktam beszámolót is írni, majd megpróbálok most is, csak még ilyenkor ezer a dolog (fényképek letöltése, válogatása, film készítés, vágás, írás, na meg persze a "szünetekben" dolgozni is kell kicsit).

 

De összességében nagyon feltöltő, új élményekkel és a régiből a jók megismétlésének érzésével, büszkeséggel, hogy mivel magunkkal vittük a gyerekeket, ők is csillogó szemekkel jöttek haza és nem faragtam be vele, hogy esetleg őket nem sikerült meggyőzni, hogy ami az öregeknek nagy kedvence, az nekik esetleg nem annyira fekszik.

Előzmény: Saka26 (57156)
moonwalkr Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57157

Szia!

 

Akkor nem is kérdés, hogy közvetlen 10-11 óra alatt, vagy ezer átszállásos 24 óra alatt, ha az árak sem rosszabbak.

 

Erre még nincs "algoritmusom", hogy hogyan lehet minden szempontból jó repjegyeket kifogni, a mostani módszer az, hogy amikor éppen aktuálisan keresek, az akkori legjobbnak látszót kiválasztom és leütöm és később már nem foglalkozom vele, hogy lehetett volna jobbat-e.

Előzmény: Jack51 (57155)
Saka26 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57156

Szia.

Hogy telt a nyaralás? :)

 

Előzmény: moonwalkr (57152)
Jack51 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57155

Köszi a választ. Most a közvetlen járat őszre olcsóbb bécsből mint bármelyik átszállásos. EVA air 270e/fő Meg gyerekkel nem biztos hogy + 5-8 órát akarok többet utazni(átszállás, esetleg szállás, fáradtság, stb)

Előzmény: moonwalkr (57154)
moonwalkr Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57154

Képben volt minden, bécsi indulás is természetesen.

 

De pl. a közvetlen járatok annyira hátul kullogtak árban, hogy a dubaji, vagy katari átszállásos Emirates és Qatar járatok simán verték őket Bécsből. A bécsi járatokkal a pestiek +/- 20.000 Ft-tal voltak pariban ugyanezekkel az arab légitársaságokkal (általában inkább BUD volt olcsóbb, mint VIE, de csak nüanszokkal). De a kínaiak négy főre kb fél millióval voltak olcsóbbak összességében a legolcsóbb araboktól (emlékeim szerint olyan 360+ volt az arabok ára egy főre, 240+ a kínaiaké).

 

Ezek tavaly nyári árak, mi általában jan-feb-márc-i utazásainkra mindig előtte való nyáron szoktunk foglalni, tehát ezek az összehasonlítások nagyjából úgy tavaly július-augusztusban mentek le nálam, ezek akkori árak. 

Előzmény: Jack51 (57153)
Jack51 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 57153

Kérdezhetek? A VIE-BKK közvetlen járat nem volt képben nálad? EVA Air vagy Austrian? Annyival olcsóbb volt a sokszor átszállás? Mert én is arra felé mennék.......

Előzmény: moonwalkr (57152)
moonwalkr Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 57152

Sziasztok,

 

Mivel időről-időre felmerül itt a kérdés az Air China-val kapcsolatban, hogy milyenek és nem nagyon jött még kimerítő válasz (én is kérdeztem az utazás előtt, de csak nagyképű ledorongolást kaptam), gondoltam megosztom a tapasztalataimat.

Időrendben:

-          az első interakció maga volt a repjegy vásárlás. A honlapjukon lehetett foglalni, semmi különleges akadályt, vagy mást nem tartogatott, pont mint a többi légitársaságé. Egyedül annyit emelnék csak ki, hogy már a foglaláskor lefoglaltuk az üléseket, amit mostanság a többi légitársaságnál nemigen lehet. Pontosabban a kínaiaknál is fizetős volt a dolog, de amikor feldobta az árakat, akkor nem volt kérdés, hogy le kell foglalni az üléseket is. A BKK-ig és vissza tartó útnak 5 szakasza volt, amiből 4-en ingyenesek voltak az ülések, az 5.-en pedig talán 5000 Ft volt az ülésffoglalás, ami kb. az a nagyságrend, amit más légitársaságnál gondolkodás nélkül még rádob az ember a jegy árára. Ez a rész nagyon szimpatikus volt

-          a következő lépés már az on-line check-in volt. Na erre már nem zengenék ódákat. Az Air China honlapján belépni sem sikerült, mert felhasználóazonosítónak olyanokat kért, ami egyszerűen nem volt (eltérően más légitársaságoktól, akik erre MINDIG a jegyhez kapott foglalási azonosítót használják, a kínaiak nem). Aztán letöltöttem az applikációjukat is, ahol nagy nehezen már eljutottam az „itineary” részhez, de ott folyton hibát dobott fel. Az út első szakaszát aztán a Lufthansa-val repülték codeshare-ben, így végül amikor a Lufi küldött e-mait, hogy a check-in open, akkor végül a németek rendszerével sikerült becsekkolni. Pontosabban csak a BUD-FRA és a FRA-PEK szakaszra, de a PEK-BKK utolsó szakaszra kerek-perec megtagadta a rendszer a check-int és mondta, hogy menjek ki a reptérre, majd ott megkapom. Ja és sehogysem kaptam meg a beszállókártyákat sem.

           Mindegy, gondoltam, hogy oké, akkor a reptéren. Kigaloppoztunk Ferihegyre, ahol kiadták a beszállókártyákat, de ők is csak BUD-FRA és FRA-PEK viszonylatokra és mondták, hogy Pekingben kell majd újracsekkolnunk, mert az utolsó szakaszra ők sem tudják kiadni. A hölgy még megkérdezte a kollégáját is, mert nagyon fura volt neki is, hogy nem megy, a fiú pedig azt mondta neki, hogy miért nem tudja kiadni, hogy „ja? tudod, mert ez Air China…” szóval ez nem vet jó fényt erre az ügymenetre

 

            Aztán Frankfurtban, amikor odaértünk a FRA-PEK beszállókapuhoz hamarosan elkezdték bemondani, hogy mindazok, akik nem Frankfurtban csekkoltak be, legyenek szívesek a pulthoz fáradni. Odafáradtam és a kedves német hölgy sorra kicserélte az összes addig kapott beszállókártyát. És a csőbe is besétált: megkérdezte, hogy mi a végállomás. Mondtam neki, hogy BKK, de nem kaptuk meg az utolsó boarding pass-t, tudna-e esetleg segíteni. Na ekkor jött egy szó szerint negyedórás szenvedés, mert ő se tudta, pedig a kis füzetkéjébe😊 egy csomó varázskód is fel volt írva. Végül a többi check-inest is segítő kínai supervisort kellett odahívnia, aki egy sokadik csodakóddal végül megoldotta a problémát. Szóval a németek problémamegoldásból egy nagy lépéssel előrébb járnak, mint a ferihegyiek…

 

-          a következő lépés a pekingi átszállás volt. Attól mindig is ki vagyok akadva, amikor tranzitutasként még egyszer át kell essél egy újabb végeláthatatlan biztonsági ellenőrzésen, de a kínaiak még rátettek erre egy hatalmas lapáttal. Rohadt lassan haladó, összesen 2 db- szkennert használó ellenőrzőponton kell átesnie az óriásgépek többszáz utasának. Ráadásul valamilyen okból a pekingi biztonságiak tök más cuccokat szedetnek ki a csomagodból, mint a más megszokott reptereken. Fényképezőgépet is, a power bankeket is, amik természetesen a táska legalján vannak, mondván ezt még sosem kellett kiszedni és a power bankon egyesével silabizlják, hogy hány mAh-s. Szóval kínkeserves volt az átszállás.

Ja igen. Mindezt azzal párosulva, hogy a frankfurti gép is a „megszokott” 1 óra késéssel indult, így végül a kínkeserves átszállással (2 óra volt az átszállási idő) buktuk a lehetőséget, hogy valamit még együnk a reptéren)

-          visszafelé nagyjából ugyanaz volt a kűr, azt leszámítva, hogy hazafelé nem Frankfurton keresztül jöttünk, hanem Pekingből egyenesen BUD-ra.

De az online check-in itt is dadogott, az istennek sem tudtam megkapni a boarding pass-t, megint írta, hogy a reptéren, vagy a pultnál, vagy az automatáknál lehet. Végül BKK-ban automatánál sem lehetett. Ez azt eredményezte, hogy a check-innél megint ott tornyosult előtted fél Kína, mert nem tudtad azt csinálni, hogy a beszállókártya ott van már a telefonodon, a csomagodat meg leadod egy baggage drop ponton és már mehetsz is, hanem ki kellett várni a kínkeserves lassú pultokat, hogy leadd a bőröndödet és megkapd a szép papír alapú boarding pass-odat.

 

-          a pekingi átszállásnál ismét végigélveztük a csigalassú biztonsági piszmogást, bár „rutinosan” ekkor már másképp pakoltam a csomagot, hogy amit ki kell venni, azért ne kelljen kipakolni az egész táskát.

Aprócska kis színes ide is kívánkozik. A lányom vette észre és jegyezte meg, hogy más kultúr reptéren, ha a biztonsági ellenőrzésnél valami kiszúrnak a táskádban, akkor félreteszik azt egy másik szalagra, odahívják a tulajdonosát és a JELENLÉTÉBEN nyitják ki azt. De itt nem. Itt a kínai biztonságiak simán ohne zsenír belenyúltak a táskába, a gazdája nem volt fontos.

még egy tapasztalat: Bangkokból is 1 óra késéssel startoltunk és itt is elég passzosan fértünk bele a pekingi 2 órás átszállási időbe.

 

-          utolsó tapasztalat: egy kicsit talán fura volt, hogy láthatóan a kínaiak szeretnének nagy erőkkel betörni a repülési piacra is, de mondjuk a fedélzeten szolgálatot teljesítő stewardess-ek (és stewardok) bizony még jócskán koptathatnák az angol nyelvtanfolyamok padjait. Feltűnő volt ugyanis, hogy az angol kommunikáció milyen nehezen ment nekik (vagy nekünk, akik sehogyse értettük az akcentusukat, vagy ők a miénket😊)

 

Nos dióhéjban ennyi az Air Chinaval kapcsolatos tapasztalatokból. Bár lehet, hogy úgy tűnhet a sok apróságból, hogy le akarom szólni őket, de nem. Mindezek a fennakadások apró, csak csikorgást okozó homokszemek voltak a gépezetben, de egy percre sem akasztották meg azt. Nem akarok fillérbaszónak sem látszani, de az AC és mondjuk az Emirates, vagy a Qatar árai közötti már-már szakadék jellegű különbséget nagyon is ellensúlyozta az aprócska kellemetlenségeket. Persze ha visszatérne a COVID előtti szép világ, az akkori jegyárakkal, akkor bizony megint a jól bevált arabokat választanám.

COOP Creative Commons License 2024.03.25 0 0 57151

szerencsére nálunk nem probléma 3 hétre kivenni  a suliból és egyre több  ismerős család megy ilyenkor ennyi időre. Nyáron mindenki tud nyaralni és a legjobb hidegből melegbe menni.   Ahányszor utaztunk télen pl Ázsia felé is-mindegy merre tele volt a gép iskolás gyerekekkel.

 

Ha olcsóbb akkor gondolom lesz keletje is...

Előzmény: szkati (57150)
szkati Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 57150

Hát...... Nem hiszem, hogy az iskolás korú gyerekek szülei egyetértenének.

Előzmény: cassano711 (57149)
cassano711 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 57149

Én magamból indultam ki "ha már rohadt drága, macerás stb. nyáron elutazni egy hétre mondjuk Mallorcára akkor bosszúból menjünk el télen 2-3 hétre ugyanannyiból Thaiföldre Air Asia X-el" címszóval :D

Air Chinával nem utaztam, csak írtad hogy az ismerősöd mennyire meg volt elégedve velük.

Előzmény: szkati (57148)
szkati Creative Commons License 2024.03.23 0 0 57148

A nyári Kréta, Mallorca és egyebek nem versenyeznek a téli Thaifölddel, mert nem ugyanaz a célközönség. Itt nem nyaralásról, hanem telelésről van szó, és a kettő egyáltalán nem ugyanaz.. Tehát amit írtál, hogy a "classik" nyári nyaralások konkurrense lehet, az nem igaz.

Úgy látom, hogy utaztál már az Air Chinával, mert hogy már megszűntek az előitéleteid. Írd le kérlek a tapasztalataidat!

Előzmény: cassano711 (57147)
cassano711 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 57147

Én a nyári Kréta, Ciprus, Mallorca, Szicília stb. helyett gondoltam a téli Thaiföldet :-) 

Meglátjuk, bár szerintem nem is látjuk meg mert el sem fog indulni mint ahogy eddig sem, ha mégis akkor érdekes lesz látni van-e erre igény, azaz lesz-e erre mondjuk heti 2X300 ember BUD-ról.

A kínaikkal menni dolog az érdekes, látom rendszeresen az Air China jegyeit pl. Bécsből pekingi átszállással jó áron, értsd valahol 450 € környékén, de nem túl vonzó átszállási időkkel.

Meg valahogy előítéleteim is voltak az Air Chinával, ezek szerint fölöslegesen.

Előzmény: szkati (57145)
moonwalkr Creative Commons License 2024.03.23 0 0 57146

Én semmilyen fantáziát nem látok benne. Magyarország nem az a piac, ami FOLYAMATOSAN megtölt napi/másnapi/harmadnapi/heti egy alkalommal egy 300 fős szélestörzsűt. BUD pedig nem egy hub, ahová ráhordó járatok járnak.

 

A többit már nem is mondom

Előzmény: cassano711 (57144)
szkati Creative Commons License 2024.03.23 0 0 57145

Szerintem a nyári, tengerparti nyaralásokra nem lesz hatással, már csak azért is nem, mert időpont eltolódás van. Az emberek többsége a téli hónapokban utazik Thaiföldre, nem nyáron. Akikre hatással lehet, azok a már bejáratott repülős társaságok mint a Qatar, vagy az Emirates, vagy a Türkish. Bár most jött vissza egy ismerősünk, aki a kínaiakkal volt, és nagyon meg volt elégedve, csak hát az útvonal. Előbb Peking, aztán le. Az igaz, hogy fejenként egy százassal volt olcsóbb a jegy.

Előzmény: cassano711 (57144)
cassano711 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 57144

Én látok benne fantáziát, de lehet neked lesz igazad. Már ha egyáltalán tényleg elindul.

Akkor lesz létjogosultsága ha 200e Ft alatt lesz a jegyár, ha nem akkor szerintem értelmét veszíti, akkor mennek majd az emberek alig többért vagy ugyanannyiért továbbra is KLM-el, Austriannal, Air France-al, Turkish-el stb.

Ráció lenne benne mindenesetre, sok magyar megy vagy menne már Thailföldre. 

+ Ha hozzávesszük milyen durván megdrágult egy európai "classic" tengerparti nyaralás és hogy nyári időpontra mennyire drágák a fapadosok is nyaralójáratokra ( főleg feladott poggyásszal, márpedig a nép úgy utazik ), legyen az egy Korfu, egy Ciprus vagy éppen Mallorca, akkor árban is bőven versenyképes lehet egy thaiföldi nyaralás ha van egy közvetlen repülőjárat.

De azt is gondolom, hogy erre az utazási irodák is ráugranak az meg árfelhajtó tényező lesz.

Előzmény: moonwalkr (57143)
moonwalkr Creative Commons License 2024.03.20 0 0 57143

Aztán majd szépen be is zárják 2-3 hònap múlva…

Előzmény: Jack51 (57136)
Jack51 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 57142

Bocs, igazad van,elnéztem 

Előzmény: Zs... (57141)
Zs... Creative Commons License 2024.03.20 0 0 57141

Valamit benéztél, 16 db 333-asuk van. Az interkontikat a D7 repüli.

https://www.planespotters.net/airline/AirAsia-X

https://www.airfleets.net/flottecie/AirAsia%20X.htm

Előzmény: Jack51 (57140)
Jack51 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 57140

Persze, biztosan sokkal jobb minőségileg az Eva mint az Asia. Nagyon olcsónak kellene lennie, hogy az ember azt válassza. Megnéztem, 1 db Airbus 330-uk van azt képtelenség úgy rotálni, hogy az összes hosszútávú útvonalat teljesíteni tudja. Ha csak addig nem vesznek még repülőt........

Előzmény: COOP (57137)
W.L. Creative Commons License 2024.03.20 0 0 57139
W.L. Creative Commons License 2024.03.19 0 0 57138

Pontosan.

Mar evek ota josolgattak/igergettek, es latjuk mi lett belole.

 

Persze legyen igaz, mi orulnenk neki a legjobban.

Előzmény: COOP (57137)
COOP Creative Commons License 2024.03.19 0 0 57137

hiszem ha látom :) nekem addig marad az EVA közvetlenje Bécsből. :)

Előzmény: Jack51 (57136)
Jack51 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 57136

Ősztől közvetlen járat Air Asia lesz Bangkokba Budapestről :

 

https://mfor.hu/cikkek/turizmus/ez-lesz-osztol-ferihegyrol-bangkokba-atszallas-nelkul.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!