Nemrég tulajdonosa lettem egy UAZ-452 platósnak. Az első kettő gumi eléggé viseletes. Keresek medvetalpas gumit, ami még a régi receptúrával készült. Hogyan lehet beazonosítani, hogy mit érdemes megvenni, mi az ami gyengébb minőségű. Visszaolvasva az maradt meg hogy az OMSKSHINA kerülendő. De nekem pl az első és a hátsó kettő sem ugyanolyan, de egyik sem "új gyártás".
Végignyálaztam a fórumot, sajnálom, hogy már nem olyan aktív mint régebben. A FB-os csoportok biztosan sokkal kedveltebbek, de egy biztos: Visszakeresni bennük nagyon nehéz, de inkább lehetetlen. Ezekkel szemben ez a fórum egy kincs! Helyén kellene kezelni!
Határozott előre haladást értünk el. Elindultam a régi hagyományos megszakítós vonalon. Eddig azért nem volt opció, mert ahhoz nem volt gyújtó trafó. Úgyhogy előtúrtam a satupad fiókból a régi UAZ gyújtó trafómat, meg pár gyertya kábelt (Mert azok is mókolva vannak a kocsiban.) Szóval ezeket beleraktam kíváncsiságból hátha lesz belőle valami. Gyenge szikránk már van a gyertyán. Persze ez még kevés ahhoz, hogy el is induljon az autó. Mert több tényező is hibázik. A meghajtó tengely is kopott ( 0,5-ös megszakító hézagot ír a gépkönyv. Annyit már nem is tudtam adni neki. Nem enged már többet az alaplap). A rotor is el van kopva, az elosztó fedél érintkezői is kopottak. Szóval most úgy döntöttünk a tulajjal, hogy be lett rendelve hozzá egy komplett gyújtás, trafóval, kábelekkel, kondival stb... Szerintem azzal már jó lesz. Aztán, hogy ennek az autónak mennyire stabil a megszakítós gyújtása, az majd kiderül. Az UAZ-ból indultam ki, nekem azon a gyújtással sosem volt gondom leszámítva egy rugó törést. Bízok benne, hogy jó lesz.
" De hogy lehetséges az, hogy a trafóról elviszem az áramot az elosztóra, és onnan nem jön vissza semmilyen kábel? Akkor megszakításkor hogyan kapja vissza a jelet a trafó?"
Feltételezem egy testet ad. Tehát amikor szikra kell a megszakító kapcsol egy testet és a trafó kisül. Esetleg mindkettő.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Sajnos a hozzászólásom nem ebbe a toplikba való, de rákerestem a polski fiatos fórumra, és úgy érzem az hallott. Az utolsó bejegyzés 2021-es, az előtte lévő meg 2019-es. Előre is elnézést kérdek a moderátoroktól.
Bízom benne, hogy van itt köztetek olyan aki ért ehhez a bájosan csettegő kis gyufásdobozhoz. :D
A történet a következő, az egyik ismerősöm nemrég vett egy kispolsikt. A tipuks eset, annak idején még ment az autó, az előző tulaj állította le az udvarban. De attól függetlenül a motort külön adták az autó mellé, mert nem volt benne :D A motor vissza is lett építve, de nem indul mert nincs szikra. Itt jöttem a képbe én, mivel van UAZ-om hátha értek ehhez a gyújtáshoz is. Nem egy bonyolult dolog, de az össz képet még nem látom át.
Adott egy röpsúlyos megszakítós gyújtás elosztó, és egy gyújtó trafó. Viszont itt fordítva működnek a dolgok. Itt úgy néz ki a történet, hogy a gyertyapipák nem az elosztó fedélből jönnek ki hanem a gyújtó trafóból. Itt az elosztó fedél csak egy "vak kupak" semilyen kábel nem megy rá. Ahogy néztem a bekötési rajzot úgy kéne bekötni, hogy jön az áram szál a gyújtás kapcsolóról rá a gyújtó trafóra. Vele szembelévő saruról egy kábellel tovább viszem a gyújtás elosztóra, és rácsavarozom a kondenzátor csavarjára. Annyit el tudtam érni, hogy most már van áram a gyújtás elosztón, és szikra is van a megszakítón. De a gyertyapipákon továbbra sincs semmi. Valahogy nem áll össze a fejemben a kép. Nagyjából az lehet a szisztéma, hogy a szikrát a trafó adja a gyertyákra. A gyújtás elosztóról meg csak jelet kap. De hogy lehetséges az, hogy a trafóról elviszem az áramot az elosztóra, és onnan nem jön vissza semmilyen kábel? Akkor megszakításkor hogyan kapja vissza a jelet a trafó?
Van aki ért hozzá, hogyan, és melyik saruról kéne vinnem a kábeleket (mert az a gyári rajzon nincs rajta)?
Szép estét kívánok mindenkinek. Olyan kérdésem lenne a tagokhoz véletlenül nem tudja valaki a tányérkerék felforgató csavarrának a méreteit? Előre is köszönöm a válaszokat.