Keresés

Részletes keresés

Mr. SziD Creative Commons License 2024.05.24 0 1 106726

Azt csiripelik a madarak, hogy elfogyott a levegő, akkor pedig hiába tolod. :D 

Előzmény: division by zero (106725)
division by zero Creative Commons License 2024.05.24 0 1 106725

Most már tilos, hogy utasok tolják a trolit? :-)

Wankes Creative Commons License 2024.05.24 0 4 106724

Dob ide vagy oda, ahogy a képeket néztem ami nem rég a 600-asról készültek, nem ártana a szedőket lefesteni már. 

Előzmény: Obus (106723)
Obus Creative Commons License 2024.05.23 0 2 106723

Az Ikarus 60-as trolit hogyhogy nem kellett lehúzódobokkal felszerelni?

Ha sikerült megoldást találni, akkor várható, hogy a többi nosztalgia kocsiról is eltávolításra kerülnek idővel?

gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.05.22 0 2 106722

A BU 09-65" testvére Miskolcon járt EEG-411-es rendszámmal.

Előzmény: zsig (106720)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.22 0 3 106721

Ugyanezt leírtam a buszokkal Fok-gyem, üléshuzat, embléma stb. tekintetében, amiket bőszen hirdettek meg árveréseken, majd megkaptam hogy nincs pénz, meg csináljam jobban saját zsebből ne a fotelből ugassak. De úgy tűnik, nekem nem is kell jobban csinálnom, magántulajok mostmár a havi rendszerességű meneteken felül több kocsis retró napot tartanak.

Előzmény: John Howard (106718)
zsig Creative Commons License 2024.05.22 0 5 106720

A 300-as annyira az első volt, hogy míg a dízel 435-ösök csak 1994 októberétől álltak forgalomba, a táblás 435-ös trolik már 1994 nyarán jártak. Ufónak néztek ki, elképesztően tetszettek. Persze, az egy szem BU 09-65 már járt 1993 decemberétől, de az egyke volt. 

Előzmény: John Howard (106717)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.21 0 0 106719

Amit eddig nem szedtek ki, azt már elvileg nem is szabad, a bontó úgy licitált rá... legalábbis a villamosnál így van.

Előzmény: John Howard (106718)
John Howard Creative Commons License 2024.05.21 0 9 106718

Azért talán(!) az azóta szinte pótolhatatlan GTO-s hajtásvezérlőből tesznek el áramköri elemeket a 309 életben tartásához. Ha nem, az nagy "felelőtlenség" lenne...

Előzmény: Obus (106716)
John Howard Creative Commons License 2024.05.21 0 7 106717

Amiket én személy szerint sajnálok: 300 (az első 435-ös, "illett volna" visszaalakítani táblásra, és eltenni), 304 [az első felújított (módosított, "M-es" kocsi, beceneve Dorina), rengeteget próbajáratoztam vele, szerintem később is az egyik legjobb kocsi volt (a második "felújítása" után már nem maradt annyira jó és megbízható, de a futása még akkor is tökéletes maradt)], 358 (szinte "saját kocsim" volt a 83-ason, többen is "elirigyelték" tőlem), 364 (minden egyéb személyes ok nélkül jó kocsi volt).

 

A 702 volt az egyik legkiválóbb állapotú 412-es, vagy én emlékszem rosszul?

 

Előzmény: Törölt nick (106713)
Obus Creative Commons License 2024.05.21 0 1 106716

Sajnos nem bontónak, hanem vastelepre... tehát minden alkatrész megy belőlük veszendőbe...

Előzmény: Törölt nick (106713)
Wankes Creative Commons License 2024.05.21 0 7 106715

300 asért kár.... 

Előzmény: Törölt nick (106713)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.21 0 1 106714

308 kimaradt, az is kiskanál lesz.

Előzmény: Törölt nick (106713)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.21 0 3 106713

A mai árverés eredménye trolifronton (jelen állás szerint):

 

Bontónak eladva: 222, 279, 300, 301, 303, 304, 305, 306, 311, 314, 352, 356, 357, 358, 361, 362, 363, 364.

Magánszemélynek eladva: 307, 709

Nincs rájuk érdeklődő: 702, 703, 706

7-es troli Creative Commons License 2024.05.21 0 1 106712

Akkor ha kisebb kapacitású akksi van bennük, mint a régebbi szériában, úgy teljesíteni tudják egyáltalán 10km önjárást, vagy többet?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106703)
LoviGabi Creative Commons License 2024.05.20 0 2 106711

OFF: A BPO-439-nek van oldala? Vagy honnan lehet tudni, mikor megy különjáratra valahova?

Emitt: https://www.facebook.com/profile.php?id=100095335594944

Mondjuk mi ott a Nezsidernél tudtuk meg, hogy a 600-as trolira 'rá volt szervezve' egy esemény ( https://www.facebook.com/events/806422498087739 ), egy Csáktornya parki együttállás-fotózás két csuklós Ikarus busszal (azt nem tudom, hogy ez végül sikerült -e nekik), amikor megállt a megállóban a BPO-551 és ajtót nyitott :D

Előzmény: 08-73 (106707)
BahnScorper Creative Commons License 2024.05.20 0 2 106710

Még ha tényleg valami eldugott sarok lenne... egy zárt épületben... de ehelyett mindig kint vannak a szabad ég alatt, az utcáról is jól látható helyen. Persze, nem cukorból vannak, de nem lehet véletlen, hogy a legtöbb német, cseh vagy lengyel helyen nem hagyják kint a szabadban a régi trolikat (és buszokat) - a folyamatos napon-esőben, sőt hóban dekkolás sem tesz jót nekik

 

Ez persze valóban nem mentség arra, hogy milyen tróger módon mehetett a felújítás... más apró részletek is utalnak erre, nemcsak a gyakori lerohadás, nekem például az, hogy milyen gyengén és lassan megy az ajtók nyitása-zárása... akár a kompresszor gyenge, akár a légvezeték veszteséges, ez sem jó.

 

 

Ha már régi járművek, bocs, ha én is ugyanazokkal a valószínűleg már megválaszolt - de nehezen visszakereshető - dolgokkal jövök:

 

1. Milyen villamosberendezést kapott az Ik60T?

 

2. Voltak, akik azt mondták, hogy mégis alkalmassá teszik pótkocsi vontatására, ehhez képest a frissen megjelent képeken jó látszik, hogy nem hagytak helyet a vonóhorognak, akkor most mégsem?

Előzmény: torqmatic (106709)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.20 -1 5 106709

Mondjuk ezért is lenne jó, ha lennének rendszeres nosztalgiajáratok, akkor talán nagyobb odafigyelést kapnának ezek a járművek is, nem az lenne, hogy egy évben 1-2 alkalommal előkotorják a garázs egy eldugott szögletéből, aztán imádkoznak, hogy bírja ki azt a néhány kört...

Előzmény: LoviGabi (106704)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 106708

A 74A járaton igen sokszor járt Ik-280 troli, nem pótlásként hanem oda beosztva.

08-73 Creative Commons License 2024.05.19 -3 0 106707

OFF: A BPO-439-nek van oldala? Vagy honnan lehet tudni, mikor megy különjáratra valahova?

Előzmény: LoviGabi (106706)
LoviGabi Creative Commons License 2024.05.19 0 2 106706

Jó, ott a 156 is, de gondoltam azt szóló vonalra nem akarta senki kiadni azt

Miért, azon a vonalon nem fér(ne) el a csuklós? :)


Előzmény: 7-es troli (106705)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.19 0 7 106705

+ kérdés:

facbook oldalakon vetették fel többen, hogy hogy nem volt esetleg ez ziu9 elérhető tartalékban, ami kiáll hatott volna a 600 helyére. Mert szerencsére a BKV olyan helyzetben van, hogy 3db ziu9 is a nosztalgia flotta részét képezi. (Jó, ott a 156 is, de gondoltam azt szóló vonalra nem akarta senki kiadni azt, ezért a három ziut írtam) 

Előzmény: LoviGabi (106704)
LoviGabi Creative Commons License 2024.05.19 0 7 106704

A 600-as noszi troli sajna csak 2 kört bírt menni tegnap mint N74-es járat; várható hogy az idén még kiadható lesz majd nosztalgiaforgalomban?



Itt már utasok nélkül jött el Csáktornyából, néztük is miért suhan el mellettünk a Nezsidernél... :(

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.19 0 2 106703

Kb fele az eltárolt kapacîtàsa kWh dimenzióban, alighanem evvel is összefügg

Előzmény: Wankes (106702)
Wankes Creative Commons License 2024.05.19 0 0 106702

Amúgy annak mi az oka, hogy a 4G-k önjáráskor elég lomhák, főleg az utolsó adag? Anno emlékszem, hogy 3G-knél nem lehetett szinte megmondani, hogy vezetékes, vagy önjárómódban van a kocsi. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106699)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.16 0 5 106701

Reményünk/szándékunk van arra h az fms-ek is megkapják

Előzmény: fberci (106700)
fberci Creative Commons License 2024.05.16 0 3 106700

Ha még lehet egy OFF kérdésem: a minden BKV dolgozó tényleg minden BKV dolgozót jelent, vagy szokás szerint csak a főállásúakat?

Előzmény: Piszkozat (106698)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.16 -1 9 106699

Nyomozásom részleges sikerrel járt, a kollegáim végigmérték a SST 3 és 4 kocsikat, mind szólót, mind csuklóst. Az álló és menet közbeni töltés között nincs jelentős különbség, se légkondi se fűtés a mostani körülmények között nem befolyásolt, 10%-konkénti töltöttségi állapotú akksikat kezdtünk visszatölteni. 

Az összes mért érték átlaga az, hogy mintegy 45 másodperc az 1 százaléknyi visszatöltés ezeken a kocsikon, amit úgy kell értelmezni, hogy ez egy 10 éves beszerzés, azaz mintegy 10 éves technológia kb. 

Hogy lefordítsam: átlag 10 perc vá. állással ami nem sok de talán forgalomba illeszthető, alig 10% tölthető vissza, ami legtöbbször édeskevés, ennél összetettebb megoldás kell vagy jármű oldalon vagy forgalomszervezési oldalon.

Piszkozat Creative Commons License 2024.05.16 -2 7 106698

A MÁV-Volán csoport munkavállalói ezt, mint 'Vállalati országbérlet' a MÁV appban tudják kiváltani, egy egyszeri 1250.- forintos adminisztrációs díj ellenében. Az áprilisi Szentkirályi-Lázár megállapodás és a hozzá tartozó propaganda kampány szép színjáték volt, mint látszik van aki el is hitte, igaz, hogy már február végén megvolt a megállapodás a főváros és az állam közt és a vállalati országbérletnek a bevezetése a kisasszony bejelentésekor már bőven előszítés alatt állt a BKV-BKK dolgozók részére... de pl. a kinyomtatjuk (kinyomtathatjuk egyáltalán?) papír alapon és a mennyi idő alatt tudjuk a Budapest GO appba minden szempontból megfelelően átültetni kérdések között pingpongozott a dolog (persze, egyszerűen ez se megy..). Mostanra körvonalazódni látszik, de annál többet amit Lacus mond, még senki nem mondana most se hivatalosan. Nyugtával dícsérjük..

Előzmény: John Howard (106692)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.05.16 0 1 106697

Márpedig igaz, akár kampány van akár nincs.

Előzmény: John Howard (106692)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!