Az első baromi bosszantó, de nem találom. Ez valami lejtős hely, tehát ha Budapest, akkor Buda. (Legalábbis szerintem a gyerekek feljebb vannak, mint az utca.) Az utca nem lehet kicsi, ha végig boltok vannak a ház aljában. Ráadásul a bal oldalon látszik, hogy mindkét oldalon új ház van. (Úgy nézem, a mozaikos egy másik ház háta.) Szóval vagy meg meg lehetett szórva a háborúban, vagy 56-ban (Margit körút és Vár környéke), vagy frissen beépült negyed (pl. Óbuda). De nincs meg az istennek sem.
Szilárd tüzelő, + háború, forradalom tényleg szűrkített, a 80-as évek óta egyre világosabbak az épületek. Ha nem veszed észre nem jársz nyitott szemmel.
Ezen a képen vadonatúj, még kész sincs. f27729 Nem volt ideje elkoszolódni a téli füst, por által, ami kialakítja az egységes szürkészöldesbarnás árnyalatot. Igaz fekete-fehér kép, de az árnyalatából erre a világos, homokkő színű vakolatra tudok csak következtetni. Az oszlopok szürkések. A Főőrség épülete szerintem ugyanezen színvilág. A digitális modell kevésbé élő, merevebb árnyalatú. A kései színes képeken már sötétebb árnyalatú a szilárd tüzelésnek köszönhetően.
Inkább valamilyen nyomokban meleg színeket tartalmazó vakolat lenne jó. A képen látható színek, beleértve a tetőét, inkább halottasházra emlékeztetnek.
Tudja valaki, hogy 100 évvel ezelőtt milyen színű vakolat volt a Budavári Palotán?
A mostani drappos-világosbarnás szín nekem nagyon nem jön be. A felújított rész szép fehér lett, az már tetszik. A látványterveken is csontfehérben ábrázolják a később felújítandó részeket.
Pesti Napló, 1937. február 27. (11. oldal, jobbra lent)
— Javítsák meg a zuglói közlekedést! Bényi Károly és Kertész Elemér törvényhatósági bizottsági tagok vezetésével küldöttség jelent meg Szendy Károly polgármesternél és a 75.000 lakosú Rákosváros, a régi Zugló közlekedésének megjavítását kérték. A Horthy Miklós kertváros lakói csak a legnagyobb nehézségekkel tudják megközelíteni a várost. A 7-es autóbuszt a Thököly úti sorompón túl a Bosnyák téren, a Hajtsár úton, Egressy úton, Hungária körúton, a Kerepesi úton kívánják járatni. A 68-as villamos* útvonalát a Vezér utcánál a rákosfalvi HÉV-állomásig kérik meghosszabbítani. Ugyancsak szükségesnek tartják a 69-es villamosrelációnak** meghosszabbítását a 28-as villamos*** vonaláig, illetve kívánatosnak tartanák, ha ez a reláció Kőbányán át körforgalmi járattá alakulna át. A 24-es villamosrelációt**** a Hungária úton át szeretnék meghosszabbítani oly módon, hogy a Thököly útnál bekapcsolódna a 69-es útvonalába. A polgármester a kérelmet nagy megértéssel fogadta és megígérte, hogy az üggyel komolyan foglalkozni fognak.
Ennél többet a Kerepesi úttól délre levő szabályozási tervről talán csak Trokán felügyelő tudna mondani. 8. szekrény, 3/28. :-)
* ez a "faluvillamos", a Bosnyák tértől a Mogyoródi útig tartó egyvágányos szakaszát 1933. november 22-én adták át. ** ekkor a Bosnyák tér és a Hadnagy utca között járt. *** gyakorlatilag ugyanaz, mint ma - nem számítva a sokkal későbbi - 1958. június 16. - útvonalcserét (Kőbányai/Kőrösi Csoma út vs. Salgótarjáni/Kolozsvári utca) a 37-essel. **** ekkor az Eskü tér és a Ferenc József Lovassági Laktanya (Kerepesi/Hungária sarok) között közlekedett. Valószínűleg a Baross utcából "valahogy" áttért a Salgótarjáni útra...
elottem a minimum 150 oldalas 2001-es budapest atlasz az ajtosi durer es zichy geza keresztezodes egyik oldalan ELTE germanisztikai intezet Domus Hungaricus Osztondijas professzorok haza a zichy masik oldalan Europa intezet de az ajtosi dureren vannak
Köszönöm mindenkinek a felvilágosításokat. Bennem az ablakok kivitele valamilyen börtönfélére való gyanút keltett. Most már tudom, hogy alaptalanul. Sajnálom, hogy elmulasztottam a kertbe való bemenetelt, amig lehetett volna.