Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
Üdvözletem!Taxizni szeretnék 2.állásban.Az lenne a kérdésem a tisztelt sofőr urakhoz, hogy egy átlagos hónapot nézve napi 10-12 óra taxizással kb hány nap alatt lehet 0-ra kihozni a költségeket?Vagyis hány napot kell dolgozni ahhoz, hogy már-már bevételt könyvelhessünk el?Saját vagy bértaxi esetén.Válaszokat előre is köszönöm.(a kitűzött célom 100 ezer ft nettó jövedelem(nyereség) egyelőre.)
Mint mondtam, jelenleg nincs taxisok számára más, NAV által is engedélyezett pénztárgép.
Egyetértünk abban, hogy ha már kötelezővé tették az ilyesmi használatát (teljesen feleslegesen, hiszen a többségükben katás vagy átalányadózó taxisok egy fillérrel sem fognak több adót fizetni attól, hogy püfölik ezt a szart), jobb lenne, ha a speciális igényeknek megfelelő, kompakt, rögzíthető, egyszerűsített, tartósan saját akkumulátorral működtethető eszközre dobnánk ki soha meg nem térülő majd kétszázezret, és azt a hatóságok is elfogadnák.
Erre egyelőre nincs törekvés. Talán ha majd a nemzet gázszerelője vesz egy onlájnpénztárgép-gyárat is.
Valamelyik nap írtam a Samsung pénztárgépek forgalmazójának, hogy van-e tervben valami olyan pénztárgép fejlesztése, ami nekünk megfelelne, de válaszra se méltattak... (Boltos barátom szerint a Samsung pénztárgépek a legjobbak, az összes többi a nyomába se ér. Volt az ismerősi körében Micra is, nem ez a Nano, hanem más típus, de negatív véleménye volt a tulajnak, és Samsungra cserélt ő is.)
Valahogy azt kéne elérni, hogy ne 2 trágya gép közül lehessen csak választani...
A rasés srác nem hazudott (monhattad volna szebben is, kislovag): egyelőre csak ez a két készülék felel meg a taxira előrt pénztárgép-követelményeknek, főleg a gps-es helymeghatározás miatt (nem véletlenül: a magyar Cachcube-nak a gyártója Fidesz-közeli, a kínai Fiscatnek az importőre). A Micra Nano egyelőre nem használható taxiban.
Egyébként a két kivételezett zongora valóban nem alkalmas taxiban használatra: ormótlan, esetlen, nemigen lehet hová tenni fixen, ezért balesetveszélyes is, valóban állandó töltésre szorul, gyakran elromlik, a billentyűzet nem világít és nem is zárható (utas gyakran rátenyerel nálam, mert csak a két első ülés között, a kézifék mellett tudom elhelyezni, nem egyszer ütöttek már be összegeket véletlenül). Ugyanakkor olyan "nélkülözhetetlen" menüpontjai vannak mintkettőnek, mint göngyölegvisszaváltás, és még néhány, amelyet nem is értek, így meg sem tudtam jegyezni. Nem taxizáshoz, kocsiba, hanem kisboltozáshoz, piacozáshoz fejlesztették ki ezeket, tehát üzletekbe, ahol néha elmegy az áram, de hálózatfüggetlen működésre tartósan nem képesek (a Cashcube-om pl. max. tíz percet és/vagy két nyugtát bír ki delej nélkül).
Kérdésem az lenne, hogy használ-e valaki Micra Nano pénztárgépet? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, meddig bírja az aksija, mennyire megbízható, stb... Jelenleg a bérelt autón egy Fiscat gépet használok, ez borzasztó szar... Ha 1 napra véletlen kint hagyom a kocsiban, másnapra már lemerül... Egyik barátom CashCube-ot használ, az állítólag még szarabb! Azt folyamatosan kell tölteni a kocsiban, különben néhány óra múlva megadja magát... Egyik szarabb, mint a másik. Pár héten belül saját autóba ülök, és nem szeretnék egy használhatatlan szarra pénzt kidobni! A Rase-nél a srác azt mondta, hogy jelenleg 2 pénztárgép van forgalomban, de "már le van osztva a piac", ezért ne is gondolkozzak azon, hogy más, jobb gép is lesz valamikor... Utánanéztem a neten, és szerintem hazudott! Legalább 3 féle gépet találtam. Ez a Micra volt a legszimpatikusabb, mert világít a billentyűzete, (éjszakai munkánál ez nem hátrány!) a mérete is elég kicsi, cseppálló, szóval a marketingszöveg meggyőzőnek tűnik... Viszont gyakorlati tapasztalatokat is meghallgatnék!
Iden decemberben hazakoltozok kulfoldrol, es el szeretnek kezdeni taxizni. Vannak ismeroseim a 6x6 es fotaxinal is. Azt mondjak, ha dolgoznak rendesen, nagyon jol lehet keresni, meg a nagy kiadasok ellenere is. En mindenkeppen sajat autoval fogok taxizni. Tudtok ebben segiteni, hogy milyen felteteleknek kell megfelelnie a gepjarmunek? 2013-2014es ford focust neztem ki, kb 70.000 km-el. KATA-s egyeni vallalkozasban szeretnem csinalni. Le tudjatok irni hogy mi a menete az elejetol, lepesrol lepesre? Gondolok itt arra hogy eloszor pl ki kell valtani a vallalkozoit, aztan taxis vizsga, helyismereti vizsga, auto lefoliazasa, berendezese. Es hogy mi mennyibe kerul kb? En ugy szamoltam hogy nagyjabol 3.5-3.7 millio ft eleg lesz ra. Melyik taxis tarsasagokat ajanljatok, ahol van cim rendesen, es kezdoket is felvesznek? Azt tudom hogy a fotaxi es a city taxi kezdesnek eselytelen, mert oda kell taxis mult. 6x6 hoz szeretnek menni, mert az is viszonylag nagy tarsasag. A tobbi tarsasagrol esetleg velemeny, vagy akar ezekrol a tarsasagokrol is?
Komoly kedvezményt kaptál, mert az okádéktisztítás plusz fertőtlenítés 25 ezer plusz áfa, az addigi viteldíjon felül. Egyébként egy taxis sem köteles részeg embert fuvarozni (lásd fővárosi és országos taxirendeletek), úgyhogy szegény ECU nagyot hibázott, amikor adott neked egy esélyt. Annál is inkább, mert a mocskod eltakarítása napján és a következőn (de ilyen hidegben lehet, hogy még másodnap sem) nyilván nem tudott dolgozni, a kárpit száradása legalább ennyi időt vett igénybe. Bevétele tehát utánad sokáig nem volt, de tagdíjat, katát vagy átalányadót, drosztdíjat, iparűzési adót, emelt biztosításokat, esetleg autóbérletet ez időre is fizetnie kellett.
Ha sikerült behánynod az ablakrésbe is, akkor a szagod a következő autóvásárlásig kísérteni fogja.
A kártyás fizetés nyilván azért nem érdekelte, mert nem volt annyi készpénze, hogy kifizesse a mosót.
Nézz utána, BKV-n, MÁV-nál, repülőn mennyibe kerül, ha kifut a sárkányleves. Úgyhogy szégyelld magad inkább, és szállj magadba.
Bevallom én voltam a hibás mert ittas voltam, de 25 ezer forintot elkérni pofátlanul egy kis takrításra...... szerintem azért mé én s bármikor megcsinálom. Ja és haza sem hozott
Országimázs: a kiszámítható minőségű, a piaci versenyből kiragadott szolgáltatás a Sziget Fesztiváltól a Margitszigetig 25 ezer forintba került volna. Tovább »