Igen, a Yutong rendelkezik egy aktuális termékpalettával. Eezek között van trolibusz is, többféle kialakításban. Éppen ezért erősen kérdéses, mi lenne benne a magyar, mit tenne hozza az Ikarus.
mivel ez a kínai gyártó idehaza ismeretlen, jogosan van aggodalom egyesekben a trolijaik megfelelosege kapcsán.
Biztosan van aki emlékszik még arra, mikor a Trans-Alfával kívánt közösen indulni az Ikarus, es arrol szóltak a hírek, hogy a homlok ill hátfal lesz Ikarus tervezés, formavilág, maga az egész troli meg az akkor éppen gyártásban levő szóló/ csuklós típus lett Volna.
Sajnos arra nem emlekszem, ez pesti vagy szegedi tender volt-e.
Az IKARUS gyár - fénykorában - napi 50-60 autóbuszt gyártott.
A ma magát IKARUS-nak nevező sufni cég, jó évében egy év alatt - 250 munkanap alatt - tudna (?) 50 db szóló buszt gyártani.
Tehát ez a cikk valósággá válna akkor 99%-ban importálnánk kínából vagy trolibuszokat, vagy elektromos buszokat és a "hazai" IKARUS-ban ráragasztanának egy 10x5 centméteres IKARUS matricát s így magyarrá válna.....................................:-(((
Ilyen volt már amikor a VOLVO csuklósokra akartak RÁBA matricát ragasztatni.
Pár újságíró be is szopta.
Sok cikk megjelent akkor azzal, hogy hazai RÁBA_Volvo csuklósokkal gazdagodik a hazai autóbusz flotta........................:-(((
Ugye a Skoda, mint fővállalkozó, döntheti el, hogy a típuspalettába be sorolt trolik közül melyikkel indul. Skoda 26/27Tr (Solaris karosszéria), Skoda 32/33Tr (Sor karosszéria). A korábbi cseh, szlovák hírek szerint elengedte a cég a Temsa karosszériás elektromos buszokat ill trolikat, mert nem hozták azt a minőséget ami a cégtől elvárt. Arról nem isbeszélve, csuklós nem volt a Temsabol, csak a szóló.
Mondjuk a Medcom eddig is inkább csak egyszeres szigetelésű (=vasúti) cuccokat gyártott. A banki hasonlatod meg tetszik - mindenképpen jobb lenne egy (az eddigiekkel is) homogénebb flotta! :-)))
Semmit, tényleg úgy lehet a lehető legnépszerűbbé tenni egy vonalat, ha az egyik legfontosabb belvárosi csomópont előtt egy megállóval véget ér, és át kell gyalogolni egy másik közlekedési eszközhöz.
mint azt már más is írta, a Leheltől való villamoshosszabbítás többek közt A KÖRÚT PLUSZÁTSZÁLLÁS NÉLKÜLI ELÉRÉSE miatt érdekes, nem azért, hogy ne kelljen sétálni egy percet a Lehelen a metróig
a Közlekedési Hatóságnak van joga útvonal engedélyt akár személyzállítási engedélyt is kiadnia 2650 mm szélességű járműre.
Nem kell nekik attól félniük, hogy tettük forradalminak minősülne.
Országunkban évtizedekig jártak 2650 mm szélességű teherautók a közutakon és kb. 40 éves ez irányú emlékeim között egy se szerepel, ahol a baleset oka a jármű szélessége volt.
A KRaZ-255 B-1 az egyik legkedveltebb nagy nyomatékkal bíró teherautó volt, illetve az ma is.
- Az ÉPFU,
- az FKFV,
- az OKGT,
- a Néphadsereg,
és sokan mások fuvaroztak vele még a 2000-es évek elejéig
Ráadásul külön útvonal engedély nélkül.
Népieschen arra mentek az országban amerre akartak.***
Egy mai Közlekedési Hatósági engedélyezőnek nem kell, hogy álmatlan éjszakákat okozzon, hogy fix útvonalakon, alacsony sebességgel, utasokat szállítva, havonta kb. 2 napig egy MTB-82-es troli megy pár tucat kilométert Budapesten.
*** = ahogy E.Laci újból bevezette és fenntartptta magának az első éjszaka jogát ha új típusú busz érkezett az Andor utcába, ugyanúgy ha valami ritka helyre kellett menni Mo.-n én is kikötöttem, hogy én a cégünk akkori egyetlen KRAZ-255-B-1 autójával megyek.
- Bakonybélbe,
- Kékestetőre,
- Jósvafőre,
- Bugac pusztára,
- repülő mapokra,
- sátoros napokra,
- bemutatókra,
- stb.
Általában nem volt rá semmi szükség de élveztem, hogy az 1990-es évek második felében egy végtelenül üzembiztos, biztonságos autóval, széditő sebességekkel (50-60 km/h) elzöröghettem a Népligettől az említett helyszínekre.
Te még úgy gondold, hogy nem feladat "háztól házig" menni. Kis séta belefér.
A BKK és hívei gondolják így, hogy ez csak a belvárosban fontos - ahogy Vitézy is írta - a Nagykörúton (vagy max a Hungárián) túl viszont számukra nincs élet. Se épkézláb, gyors, nagy kapacitású kötöttpályás közlekedés, se normális méretű P+R, se carsharing, vannak viszont ritkán, tömötten közlekedő buszjáratok, átszállások, és akkor csodálkoznak, hogy miért sok az autó, meg miért jön be a belvárosba a "vidéki paraszt". De ha építünk még egy troli meg egy villamosvonalat, az majd megold mindent, hát persze...
Mivel mind az MTB-hez mind a 60-ashoz en szedegettem össze a pénzt, támogatást, így az azért egy konoly különbség h az MTB megoldása nagyon jelentősen olcsóbb mint a 60-asè…
Ez is egy szempont, persze emellett belenyugszom h a trolit szeretők nem tudják az MTB e busz hajtását megbocsàtani. Az érdeklödök 99 szàzalékának jó lesz és öröm, ez amolyan trash reality minek van a tv-n vita…
"Valaki esetleg meg tudná mondani az annakidején 196-os pályaszámon próbázó római Solaris VIN-jét vagy a jelenlegi pályaszámát?"
E 14 éves hozzászólásba ágyazott kérdés jelen pillanatban számomra random kínzó. Tudnátok ebben segíteni? (több helyütt néztem utána és a jegyzeteimben sem találom)