Köszi. Azt hiszem, hogy annak aki fotózik minden időjárás szerencse. Az eső, a köd, napsütés, este mind arra jó, hogy hangulatos képeket készítsen. Az még jobb ha este is van meg köd is, vagy este is van meg eső is:))
Köszönöm. Mindegyik kép 16:9 arányban van megvágva. A hosszabbik oldala teljes, csak alúl vagy felül lett levágva. Azt hiszem az egyik még dőlésmentesítve lett. Én szeretem ezt az arányt mert általában feszesebbé, tömörebbé teszi a képet, sok sallang leesik róla és a képernyőket is jobban kitölti ez a méret.
Itt egyiken sem kellett korrigálnom a lencsét. Általában távoli témáknál nem zavaró a torzítás. Belső terekben már ez elengedhetetlen, mert ha a lencse síkja csak pár fokkal is eltér a merőlegestől már nagyon zavaró torzítás keletkezik. A sigma 10-20-as lencsémnél ha nagy ritkán sikerül eltalálnom pont a merőlegest akkor korrekció nélkül is jó, de ez olyan ritka mint a fehér holló.
Ha lefelé húztad, akkor azt még utómunkában ki lehet kanyarítani. Bár háttéren nem segít, de legalább tanultál belőle :-) Ha meg annyira zajos lesz, akkor ráfogod, hogy művészi koncepció és kész. Ha egyszer rendesen lesz időm, akkor egy ilyet úgyis kivakuzok rózsaszínre.
A legutolsó próbálkozásomnál csak bénázás lett, mert a köd nem volt elég sűrű, emiatt a háttér katyvaszos lett, akkor gondoltam lejjebb veszem az expót, ami miatt viszont a téma is sötét lett, ha hátrébb mentem, akkor pedig belelógott mindenféle s**r...talán ma este megnézem utómunkával mit hozok ki belőle.
Jó az általában háttérre mérve, úgyis sziluettes vacak lesz, max. kicsit lefelé húzol a kompenzáción. Háttér ha nagyon szürke akkor elég nehezen ég ki, adhatsz neki bátran bármilyen irányba. Szerintem erre sincs recept, mint általában semmire :-D Inkább a távolságot kell eltalálni, hogy ha túl messze vagy akkor a tárgy nem látszik, ha a tárgyhoz közel van a háttér és nem sűrű a köd, akkor meg az nem adja ki olyan szépen, mert minden belelóg és bele látszik mögötte. Itt az oldalsó kivágásokkal kellett szórakoznom, mert hátrébb nem lehetett menni, oldalról más lógott bele, bokrok, fák, de azért valamennyire nyilván kiadta. A másik fa jobb, ott 1 kiométeren belül semmi nincs.
Ha nagyon biztosra szeretnél menni akkor nyomsz egy expó sorozatot és kész. Nekem most a kijelzőm látványosan világos és nem csak a világosság van feltolva, így néha kis korrekció ráfér felfelé. Még tavaszig meg kell tanulnom a hóbortjait, hosszú záraknál vannak bonyodalmak, hogy kijelzőn teljesen jó és világos, amúgy még sok FÉvel alexpós az egész. Kibírja. Ha kel a nap akkor úgyis 5 másodpercenként változik a fény, egyik kocka még kb. 1 perces hosszú expós, pár perc múlva már kézből /10 környékén kitartod és azt veszed észre, hogy folyamatosan csökken a záridő. Nem kell túlgondolni, menni kell és csinálni, én felírtam egy csomó hasonló helyet és korrdinátát és nem az időmhöz meg a helyhez próbálok tervezni, hanem ha olyan az időjárás akkor menni. Reggel ránézel valami webkamerára, aztán vagy visszafekszel aludni vagy nem.
Én meg mindig azt nézem, hogy ködben úszik a város, akkor menjünk valamerre a környéken, de gyorsan. Keress Te is egy fát és jó lesz (bár ez messzebb volt és elég küzdős is lett mire kiexponálódott):
tetszenek! még nem próbáltam ennyire széles lencsét, de kedvet csinálnak a képek. laikus kérdés, mennyire vannak vágva a szélein, vagy másért nem görbül?
Hál' istennek te magas "polcról" tudsz mindent. Kár, hogy nem erről volt szó. "TI" mindenttudok személyes képviselője, aki hetente lerendezi ezeket a szerencsétleneket buta "gittrágó" mókusokat-szövegértelmezésben is képezhetnéd magad.
Sajnos a világ tényleg a pusztulás felé rohan. Most szilveszterkor 11,499 -szer nézték meg a képeimet a flickeren.
Ez nagyságrendileg több mint az idáig legmagasabb napi nézettségnél. Valami szörnyűség felé haladunk. Nem tudom elképzelni, hogy kik azok a beteges lelkű emberek aki év utolsó napján ilyet csinálnak.
Nem is alsó polcos mobilja van, de sosem azt mondtuk, hogy nem lehet. Oszt valahogy esküvőt meg nem mobillal fotózik, mert tudja, hogy melyikhez mi kell és hol vannak a korlátai. Csak ezt a gittet is lerágjuk valahol pár hetente.
"Semmi gond, a tömegek telefonnal fényképeznek. Ez meg is felel nekik. Ez azonban nem fotográfia csak emlékkép kattintgatás. Nincs ezzel semmi baj, csak ne emeljük a szakma magaslatára azzal, hogy az eredményt meg sem lehet különböztetni az igazi fotográfiától. Az igazi fotográfiai alkotás az, amely kiállítási méretre nagyítva is nagyon magas minőségű."
erről szerintem érdemes lenne Daróczi Csabával beszélgetni, biztosan elmeséli hogy hogyan lehet ETF-díjas képet csinálni mobillal
Szerintem a legtöbb mobilnak egy laptop kijelző méretéig megfelelő a képminősége a legtöbb esetben. Én a rendes géppel készült képeimet sem szoktam ennél nagyobb méretben nézegetni. Ha elküldöm a képeimet akkor leméretezem, mert már mindenki interneten használja fel őket és mobilon nézik. Nekem egy nagyon középszerű, bár nem a legrosszabb fotózási képességekkel rendelkező mobilom van. Samsung A52s 5g
Szerintem átlagos turista fotók készítéséig abszolút elég a mobil.
nem fejeztem ki pontosan, a technikai dilemmát a kép minőségével kapcsolatban hoztam ide, a kompozíciót, helyzetfelismerést nem helyettesíti a technikai háttér
Szerintem ez is az is. Mindent a megfelelő helyre. Ha számomra még ismeretlen helyre megyek biztos, hogy a pentaxot viszem. Jóval másabbak a lehetőségek.
Ennek ellenére szerintem nem a gép teszi a képet ezért egy jó szemű ember bármilyen fényképezésre alkalmas eszközzel tud jó /elfogadható/ képet készíteni, ahogy egy pl. profi nikonnal v. canonal is elvárható lenne aztán még sem sikerül mindenkinek:)
Egy fotósnak szerintem meg kötelező lyukkamerával, pajtással, szmenával, vagy mobiltelefonnal is képileg értékelhető felvételt csinálni.
teljesen megállják a helyüket, sőt sokkal jobbak az átlag turistaképeknél és - ebből a szempontból-, akarva, akaratlan megint az okostelefon vs. fotókamera dilemma jut eszembe.
nagyon kedvelem a hundertwasser házakat, nagyjából ezek a beállításaim vannak, más évszakból
Már megint nem vittem magammal a pentaxot. Bécsben voltam az asszonnyal 2-szer egy-egy napot. Természetesen nem én akartam menni, bár így utólag nem olyan nagyon bántam meg, de simán meglettem volna ennélkül is. Mivel voltam már párszor Bécsben és olyan helyekre szándékoztunk menni ahová a magyar emberek tömegesen járnak, és másodpercenként több millió fotót készítenek, ezért eszembe sem jutott nehéz gépet vinni. Nem bántam meg utólag a döntésemet. Természetesen a képek nem így jöttek ki a telefonból, hanem mindegyik utómunkázva lett, ahogy a fényképezőgépes képem is mindig.