Az igaz, hogy a multik valóban csak néhány filmet forgatnak az egész világra. Viszont ezeket nagyon alaposan tesztelik.
Itthon pl. az igazán nagy cégek (pl.a Tix gyártója) kizárólag csak úgy kezdenek el vetíteni reklámfilmeket, hogy behatóan teszteli azokat a termék célközönségén. És ha az ún. "purchase intention" (azaz vételi szándék) nem éri el a 70-80%-ot, akkor nem vetítik a filmet. Ezek után pedig mérik, hogy a reklámfilm hatására emelkedik-e a termék forgalma. Ha nem, akkor a filmet bizony kicserélik. A fogyasztó a pénztárcájával szavaz. Ez az egyetlen mérvadó feedback. A többinek nincs jeletősége. Tök mindegy, hogy Neked vagy nekem tetszik-e egy reklám. Az a lényeg, hogy a megcélzott fogyasztók vegyék a terméket.
Ezek a nagy cégek mind-mind kőkeményen profitorientált cégek. Hidd el, nem költenének sok százmillió forintot olyan reklámfilm vetítésére ami nem jó. Jó reklámfilm pedig az, amely hatására a fogyasztók megveszik a tereméket. A "művészi hatás" nem számít.
télleg tetszik, na. Nem néznek hülyének benne, kedves, és mekkjegyzem róla a babaszappantot.
Tudod, hogy én nem értek hozzá, úgyhogy hiába vigyorox: akkor is teccik. Tőlem aztán szakmailag bármilyen lehet... :)
Az a helyzet, hogy mára Magyarországon a reklámszakma egy kicsit gyengélkedik. Nem tudják eldönteni, hogy most akkor merre tovább.
Az a sok tökugyanolyanmintanyugatireklámok reklám azért van, mert a TV-ben leginkább multik reklámoznak. Namost a sok buta marketing manager Ámerikában azt hiszi, hogy ő ott kitalálja, és globálmarketinggel megeszi az egész Földet.
Pedig dehogyis.
Ilyenkor aztán megcsinálnak egy reklámkampányt, és leforgatják ugyanott, más-más országbeli szereplőkkel, és akkor azt hiszik, hogy milyen jól lefordították az adott ország kultúrájához.
Szerintem ha lesz megfelelő feedback, lesz haladás is ezen a téren.
Tehát az ilyen egyen a TV nézőt hülyének néző reklámokat vagy multik csinálják, vagy olyan reklámügynökségek, akik az előbbi reklámokat látva, azt hiszik, hogy így kell.
Kitől idézek?: "Gondolkodás nincs, enyém lesz a kincs!"
Asszem a Kukori-Kotkodában volt egyszer, hogy valamelik kokas olvasta az újságot és az egyik oldalon volt egy hirdetés, ami egy nagy sültcsirkét ábrázolt. A felirat pedig: kössön életbiztosítást! Szóval szerintem a reklámiparban valahol itt kéne lenni a belépő szintnek. Aki ennél kevesebbet tud, az inkább csak ragassza az óriásplaktátokat, mintsem tervezze azokat. Persze ez a tvre is igaz.
A reklám egyetlen célja, hogy közvetve, vagy közvetlenül, de eladja a reklámozott terméket/cég termékeit. Mivel a cégek nem szoktak feleslegesen költeni, ezért olyan reklámokat csinálnak, amelyek ezt a célt elérik. Ezért olyanok a reklámok, amilyenek. Ebből egyenesen levezethető, hogy az emberek 90%-a valóban az általad 4 évesnek titulált szellemi színvonalon áll.
A reklámok 90% azt feltételezi, hogy a célzott vásárlóközönség maximum 4 éves gyerek szinvonalán él. Ezért a távirányítóm élettartalma fordítottan arányos a reklámok idejével.
Miért kell egy kevesebb mint fél órás műsorban legalább ötször reklámozni az utolsó riportot.
Az ellenszerét már megtaláltam, nem nézem.
Maradjanak velünk. A hátamon feláll a szőr, ha ezt hallom.
Ja hogy Ti az igazi reklámokra gondoltok, azokat legfeljebb csak nézem, hang nélkül, várva a műsort (bár lehet, hogy az rosszab). De van kivétel: Soproni ászok. Itt a példa, hogy lehet szellemes, jó reklámot is csinálni. Miért kell nekünk az egysejtűek szellemi szinvonalára leszállított, debil nyugati reklámokat átvenni? És ha itthon csinálunk, miért ugyanolyan sz*rokat?
aTom
aki már eléggé lecsökkentette a TV adagját (és általában úgy érzi, hogy ezzel nagyon jól járt).
10 honapja lattam utoljara azt a reklamot amiben valami visszafejlodott nonek egy torlopapir volt a legjobb baratnoje, de azota sem tudtam kiheverni :)))
Látod, kedves wok, nekem sem használ mindig a cipőkrém. Ui. remeg tőle a kezem és homályosan látok. Ezért le is szokom róla, most mennyivel helyesebben gépelek?
Azt hiszem, a ti indokolatlan idegességednek az lehet a baja, hogy ez eredeti mosópor, mely helyett a másikat keresed, rossz nyugtatónak bizonyult.
Látod, túl erős a mellékhatása.
Ezért próbáld ki előbb a mosásra az eredetit, és kerlek, írd meg, bevált-e! Jó?
Igaz, bizonyos reklámban meg mosásra meg Spritét próbáltak használni, de azt is kevés sikerrel. Szóval, mardjon egyelőre az eredeti ...