Uez a helyzet a Peugeot radioreklamjaival. Szinte mindben volt olyasmi, hogy "jo, akkor neked is veszunk egyet", "mi is veszunk ilyet", stb. Mintha legalabbis vmi filleres, havonta vasarolt cuccrol lenne szo.
Én viszont a falra mászom a Whiskas reklámoktól (is). Képzeld el a nyugdíjas nénit, amikor megette a vékonyan zsírozott kenyeret vacsorára és látja, hogy a macskák választhatnak a hawaii pulykamell, a csülök pékné módra meg mindenféle vadak, halak, jófalatok között, amiben a vitamin is benne van, meg az energia, meg még bazi egészséges is.
Az öreg nénik parizert vennének (csak nincs rá pénzük).
A multiknak gyakorta fogalmuk sincs - még a magyar főfeyeknek sem -, mi folyik alattuk! Szerintem így kerülhetett bosszúból a képp Ernőre a szalon-vizelde reklám.
IS!
A reklámokat nem könnyű alulmúlni, ám egy igazi marketingesnek ez nem akadály.
A kokakóla-mérgezés után a Napkeltében beszélgettek a kokakóla hángöri ügyeletes főmarketingesével.
A riporter kérdezhetett bármit, a nő - mint egy rossz automata - állandóan azt szajkózta, hogy a magyar kóla nem mérgező.
Például:
- Ez az eset azért elég komoly presztizsveszteséget okoz a cégnek, igaz?
- Nagyon örülök, hogy elmondhatom, mennyire nem mérgező a magyar kóla.
- Látom, ön kizárólag erről akar beszélni, kérdezzek bármit is.
- Igen, a magyar kokakóla nem mérgező.
Hát, ehhez azért nem kevés agymosás kellett, még ha egy nőről is van szó... A multiknak EZT is tessék szépen megköszönni, nem csak azt, hogy az ember egy kisbabáról nem a boldog családra, hanem a szaros pelenkára, egy formás nőről pedig nem a szexre hanem a szemetesben bomlani kezdő véres betétre asszociál...
Borzalom és feláll a hátamon a szőr, amikor Janet Jackson nyávog egy szépfiúval
Viszont mint macskamániás, imádom a gyönyörű szürkecirmos Whiskas cicusokat, különösen, ahol a mama a szájában viszi a kölyköt
Most olvasom az uj Elet es Tudomanyban, hogy a Tryclosan is dioxin tartalmu vegyulet es jo volna mar teljesen kivonni a forgalombol. Ezzel szemben a tv-ben folyton nyomjak azt a "tryclosan tartalmu klinomin (clynomin?)" fogkremet! :0
Tenyleg, hasznal valaki ilyet? :))
Emlékeztek az így foszfátmentes, meg úgy foszfátmentes mosópor reklámokra?
Valamelyik nap gondoltam megnézem már néhány mosópor dobozát/zacskóját, áll-e még a dolog. A helyzet az, hogy átlagban 30% foszfát tartalmuk van. Mi az? Már nem káros a foszfát? Vagy, miaf@szvan?
Amit én tutira értelmetlennek tartok az a peron reklám a mozgólépcső mellett a metróban.
Akkor persze ha nem 1 kép van kint hanem valami hosszú szöveg.
Még akkor sem tudtam elolvasni amikor történetesen érdekelt.
Hosszú ideje kedvem lenne átírni egy két reklámot. Jó játék, és nagggyon mulatságos lenne.
Képzeld el: a kislány nézi a seggét a kocsi tükörüvegében, erre lehúzódik az ablak, egy kéz kis kék folyadékot önt a hófehér nadrágra majd egy boxkesztyűs kéz jól behúz neki, arra a részére, amit éppen mutat. Azt hiszem nem sokat változtattam, de így sokkal szórakoztatóbb lenne.
Jajj, lolkabolka, azt minden gyerek tudja, hogy a haj elhalt bőrfüggelék, de te nem érted a lényeget. A haj csak volt elhalt bőrfüggelék, amíg nem használtad ezt a kítűnő terméket. Utána már szélcsendben is csendesen kígyózik a fejed körül....
"...és a haja megtelik élettel!!!"
Anyád! A haj már eleve halott, aki abba életet lehel.... Aki az iskolában nem tanulja meg, az innen informálódik, és akkor jön nekem vitatkozni, hogy de igen is a haj ugyanolyan élő részünk mint a kezünk. Na egy ilyen embert győzzön meg valaki.
A másik ugyanez: (nem tudom pontosan a napokban hallottam egyszer) születésünk után bőrünk folyamatosan öregedik...
Ami szintén nem igaz, hiszen tudós bácsik felfedezték a csecsemőmirigyet, amely nőknél általában 21, férfiaknál pedig 24 éves korig dolgozik, és addíg mind a bőr, és minden más szerv, folyamatosan regenerálódik, és újraépíti magát. (na nem azt mondom hogy ha levágod...)
No és csak utána öregszik.
Egyébként a reklámnak csak az a lényege, hogy a termék nevét eljutassa a fejedbe, kész.
Piackutató cégek szoktak fókusz csoportokat csinálni, ahol a megcélzott közönségnek levetítik a reklámfilmet, és vagy 2 órán keresztül beszélgetnek velük, hogy mi a véleményük róla, egy moderátor jelenlétében.
Az egészet videóra veszik, és aztán kutatók meg jóól kielemzik.
Az eredményt meg megkapja a kliens... Sok cég nem csinál a termék bevezetése előtt ilyen kutatásokat, azok általában jóól be is szopják.
Nem tudom, de szerintem ezt az "Ödönt" se előzte meg ilyen.
A Ser -ről se feledkezzünk el, és még sorolhatnám.
Ja ki ne felejtsem. Nagyon útálom azt a kólavedelő libát aki kirúgja a követ a srác autójának kereke alól. Jó kis viselkedésminta kislyányoknak.
Kezd agyamra menni Andrea aki kicsit másképp közelíti meg a munkáját, valamint ismét feltűnt utálatom másik tárgya a középosztálybeli huszon- harmincéves hölgy aki 7 napig teszteli a Dove-t, és ettől olyan más lesz a bőre, amit a barátja/férja/anyukája/barátnője/munkatársa azonnal észre is vesz.
"Tudjátok gyerekek, a mi családunkban senki nem iszik sört, csak sert, ... figyeljetek csak,... most jött el az ideje, hogy megtudjátok azt amit még nagyapám mondott el nekem, mi a különbség sör és ser között....Kapcsold ki a TV-t !"
Azt hiszem én inkább nem iszok Kaisert...annyi pénzért lesznek kedvesek sört adni, én ugyanist azt szeretem.
Az egész reklámból csak az utolsó mondat tartalmaz közlésre érdemes gondolatot (mármint a TV kikapcsolására vonatkozó).
Az én borzadványos reklámlistámat az a bizonyos vízkőoldó vezeti, ("a legjobb módszer a tisztításra ha kidobom.... ezentúl mindig ezt használom.....")
Na már most, ha a fürdőszobámat fél évig nem takarítanám tényleg így nézne ki de akkor vagy hányingert kapnék, vagy buldózerrel mennék neki.
A másik, a Dosia az egyszerűen borzalom.
Viszont ami valamennyire tetszik, (bocs az offtopicért) az a Soproni Ászok.
És szerintem az oldalradülős macireklámok, meg a folytatása is jó volt egészen addig, amíg a Geszti írta azokat és az Alföldi szerepelt benne.
Nemtom mellik söré, mert úgy fölbosszant, hogy elfelejtem a nevét is!
A budireklám idegesít föl. Mint egy rossz pornófilm.
Nem csak rossz, OCSMÁNY!
Hogyan lehet sört reklámozni egy vizeldével?
Vagy ez a reklámozó bosszúja: olyan a sör, mint ami ezen a helyen folyik?
És a marhák még táncolnak is közben! Na megnézhetik egymáson az eredményt!!!
Szerencsére, mivel ritkán tévédzek, nem zavarnak ANNYIRA a TV-reklámok. Nade a rádió! Reggelente sajnos mindig meghallgatom a híreket, és néha becsúszik egy kis reki is. Például:
-Asszonyom, valami baj van a kocsijával?
-Nem indul!
-Akkor vigye a Nemtommijen Servicébe, és olyan faszagányosan megcsinyájják, hogy csak na!
Kérdésem: HOGYAN VIGYE ODA AZ A SZERENCSÉTLEN, HA ECCER NEM INDUL?!
Marketingesként én is láttam már egy két dolgot a reklám készítéséből, de egyet nem értek. Hogy lehet, hogy ugyanaz a cég egyszer egy nagyon jó reklámot fogad el, egyszer pedig egy hányingeresen sz@rt?
Ld. MATÁV: az állatos (pingvinek sorban: vége a sorbanállásnak vagy ilyesmi) nagyon szuper volt, ez a madarat lehet vele fogatni viszont...
Régebben én is láttam egy jót a német adók valamelyikén.
Két autó versenyzett egy F1-es pályán, az egyik egy sima utcai, míg a másik az F1-es merci volt. A versenyben az utcai változat győzött. Mikor megálltak a kocsik, kiszálltak a vezetők. Meglepetés: Az utcaiban Sumi bátyó döngetett, míg az F1-esben asszem Becker koma nyomta a pedálokat. Sumi lesajnáló mosollyal nyugtázta a győzelmét, mire a teniszkirály csak annyit mondott: Legközelebb teniszezni megyünk.
Ez a reklám is szellemes volt. Anélkül érte el a célját, hogy erőltetett módon nyomta volna le a nézők torkán az infót.
Hol vannak ezek a reklámok a magyar piacról?
Ez viszont tetszett (nemet RTL-en):
srac hajt az uj BMW roadstereben.
Radiomagno: "Oh, Lord, won't you buy me a Mercedes Benz" (gyk. J.Joplin)
Duhosen teker a szalagon.
Radiomagno: "My friends all drive Porsches"
Erre a srac kivagja a kazettat a kocsibol...
Kedves mindenki! Azt olvastam, hogy itt a kedvenc, és nem kedvenc reklámokról is lehet nyilatkozni.
Nem is oly rég láttam a TV-ben egy fantasztikus reklámot (mely oly sok társa között kedvencemmé avanzsált), ahol a gyermek előszőr a WC-vel került intim kapcsolatba, majd az asztalról történő ivás következett, de mikor azt hittem, hogy itt megáll az ész, jött a földről való evés. A kis lurkó ebben is hozta a formáját. A nagyi persze majdnem megkattant a kiscsávótól, de ekkor színre lépett anyu, aki bársonyos megnyugtató hangján közölte, hogy nincs veszély, a család biztonságban van, hiszen BREF van a házban. Ezzel feloldotta a már-már bénító félelmet, és a biztonság meleg ölelő karjaiba taszította a családot. Minden megvolt fokozódó helyzet, katarzis, és anyu is feltűnt, mondhatni in médiász rés.
Miután végignéztem, rá kellet jönnöm, hogy én sem a budiból, sem a földről nem kívánok enni (azért ha valami értékes étek kihullik az asztalra, még nem esem kétségbe és beharapom) így valahogy leküzdöttem a már rajtam is elhatalmasodó rettegést (melyet a becses termék megvásárlásával kellett volna enyhítenem), és megnyugodva konstatáltam, hogy valószínűleg soha büdös életben nem veszek BREF-et. Valahogy megleszek nélküle.
Élj veszélyesen!
A következő trónkövetelő, kedvenc reklámeposzaim között, az a rexona reklám, melyben egy törékeny, ámde furfangos sittes csajszi megvezeti az őtet mindenféle izzadásmérő masinával felszerelkezve faggató inspektorokat. Nem pite a csajszi, de a végén kiderül, hogy nem az abszurditás határát súroló önkontroll tette lehetővé számára a –minden bizonnyal súlyos büntetéstől való- megmenekülést, hanem a REXONA POWDER..biszbasz mittom én mi. A reklám számomra teljes mértékben bizonyította, hogy milyen mindenapi haszon származhat abból, ha valaki ezt a testápolási szert a kezére kenegeti. Mondtam is az asszonynak: Aztán ha az akárhányas zónába akarnál illetéktelenül tartózkodni, előtte el ne felejtsél ilyen löttyöt venni!
Ennél még tán a trópusi meleget hányaveti könnyedséggel leküzdő titkárnőjelölt is jobb volt, aki a spray-nek köszönhetően minden akadályt leküzdött, és felvételt nyert az izzadást oly kevéssé preferáló munkahelyre.
Egy dolgot remélek. Mégpedig, hogy ezek a látványos, ámde silány reklámok másnak is szemet szúrnak, és az adott termék nagyívben történő elkerülésére ösztönzik a vásárlók értelmesebbjét.