Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2020.07.25 0 1 12551

Kezd összeállni az Ape fagylaltos kocsi. Egészen kompakt lett, hogy a platót is levágtam, és besüllyesztettem a fagylalt hűtőt a kerekek közé.

M.Ince Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12550

Minden jogosítványnak van lejárati ideje. Ha lejárt a "papír" ideje azzal sem lehet vezetni semmit. El kell menni az okmányirodába, ahol kérni kell az új jogosítványt a "segédmotorra". Ahhoz nem kell orvosi vizsga. A jelenlegi jogsim 2021.05.31-ig érvényes. (Hoppá elárultam a születési dátumom egy részét!) Viszont lovas kocsit, vagy segédmotort, 2031. 05.31-ig vezethetek. Utána azt sem, mert a jogsi érvényessége akkor lejár. Újat kell kérni. Megvan még az a "Segédmotorvezetői igazolvánmy"-om, amit 1970-ben kaptam. De ha azt mutatnám a rendőrnek, max. kiröhög. Tehát a jogosultság örök, a papír meg lejár. (Minden alkalommal kasszíroznak!)

Előzmény: dearsulky (12548)
dearsulky Creative Commons License 2020.07.24 0 0 12549

Természetesen segédmot.kp.-ról beszélünk, avagy AM kat.....

dearsulky Creative Commons License 2020.07.24 0 0 12548

Erre a megközelítésre még nem gondoltam....vagyis lejár a jogsi, vezethetek...., deha lejár a jogsi és az orvos "beavatkozást" kíván..., akkor már nem egyértelmű....

Sarkítva....lejárt a jogsim, alig látok, vezethetek,

 ( remélhetőleg, az állampolgár is megítélheti saját helyzetét)

Ill. elmegyek jogsihosszabbításra és az orvos kimondja, hogy nem...innentől kezdve csak kecskét...és azt is csak legelőn....

A német pedig csak hébe-hóba megy el orvosira.....

 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (12536)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 12547

Elég nehéz beárazni , Misi bácsi vásárolt meg pár éve így ilyesmit , de gyanúm szerint most már nem bővíti a raktárkészletet .

Én olyan 50-80 ezer Ft-ra taksálom , de a fene tudja , hogy ténylegesen mennyiért jön rá vevő . Ha külön számolom az alkatrészeit akkor felmehet többszázezerre , de ténylegesen csak pártízezer forint remélhető érte . Aztán ki tudja mennyire ugranak rá az Ape-sok .

A Herendről karambolosan vett Sulkyban elment a szikra . Abban egyénileg épített gyújtás van . Ha nem tudom helyreállítani akkor szükség lesz egy komplett gyújtásra . Bár lehet DC CDI-t építek bele , az nekem szimpatikusabb . Ha az alaplap is hiányos benne akkor lehet jobban járunk , ha kompletten megveszünk egy efféle bontott motort .

 

 

Előzmény: WooDoo (12546)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.16 0 1 12546

Kiszereltem az Ape-ból a benzinmotort a lengőkarokkal és féltengelyekkel együtt. 

Mennyit érhet ez így kompletten? Tavaly még üzemképes állapotban volt a járgány, én most nem próbáltam, mert az akku le volt merülve, és nem indult. 

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.15 0 0 12545

Aha , így már szemléletesebb .

Ezt leginkább Misi bácsival tudod megbeszélni -- mint írtam volt : a bolt erre kevésbé alkalmas -- és vásárolni is tudsz tőle fékmunkahengert . http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155058070&t=9120771

Az elsődleges szembont nyilvánvalóan az , hogy hátul egyformák legyenek . Szerintem mindegyik belefér a tól-ig méretbe ; kétlem , hogy olyan fékmunkahengert tudnál venni ami túl hosszú lenne még összenyomott állapotban is -- illetve fékezéskor kifordulna a dugattyú .

 

 

Előzmény: M.Ince (12544)
M.Ince Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12544

Köszi a választ! A boltos az általad küldötthöz hasonlót ajánlott, de nem tudom a kettő között (az árán kívül) mi a különbség. https://www.italmondo.hu/fekmunkahenger-hatso-ape-50-p-50-cif-t595390

A képek a ki- és szétszerelt munkahengerektől. A második képen a csavarok között az összeszorított rugók vannak, mérési célból. A rajz a felfogatás, és a "munkatávolság" méretét ábrázolja a gumiborítás nélkül. A minimális 51 mm-es adat nincs rajta.

Előzmény: Bakancs4 (12540)
triker Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12543

Szia, nekem volt ilyen, de nem APE-ra. Trike-t húztam vele. Az első kerék felemelve egy "bölcsőben" volt és a rúd az alvázhoz erősítve. Lengyelből így hoztam haza a kb 600 kilós gépet. Hogy legális ez az már másnapra tartozik?!

Előzmény: WooDoo (12541)
Mnagy Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12542

Szerintem nem jó az alap elgondolás, a vontatmánynak is kell rendszám. Amiről írsz az a jutubon filmként is meg van, de annak a vontatmánynak van rendszáma. Úgy emlékszem a fülke mögötti hossztartóhoz rögzítették.

Előzmény: WooDoo (12541)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12541

Láttam már képeken autóval vontatott Apet, valami vonószerkezet volt az Ape alatt, ami megemelte az első kereket, és a két hátsón húzták. Van esetleg ilyen vonószerkezete valakinek? Esetleg terv róla? Hova lehet rögzíteni az Apen?

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.12 0 0 12540

Gondolom erről lehet szó -- mert képet nem mellékeltél a kérdéshez . Mindenesetre az én Sulkymban ilyen a fék és ez az Ape50-essel egyezik , ami végülis beszerezhető Apedokitól is , illetve az Italmondótól . https://www.italmondo.hu/   https://www.italmondo.hu/fekmunkahenger-hatso-ape-50-i-szeria-cif-t595389 

Misi bácsi annyival szerencsésebb választás , hogy sok információval tud szolgálni telefonon különféle fékekről , míg a bolt csak kiküldi a megrendelt terméket .

Ha jól nézem az egykori képeimen az eredeti és talán Kispolszki látható -- én a dugattyúpól faragtam ki valamennyit .

Előzmény: M.Ince (12538)
oljeg12 Creative Commons License 2020.07.12 0 1 12539

Nekem is volt Sukym, és én kispolszki fékhegereket raktam be. De mivel hosszabb volt, így az unokám aki gépi fémforgácsoló rövidebbre vetettem vele. A fékpofákkal kapcsolatba pedig keresd fel Apedoki fórumtársunkat. Ő remélhetőleg tud segíteni. Itt a telefonszáma: 20/986-2525

Előzmény: M.Ince (12538)
M.Ince Creative Commons License 2020.07.11 0 0 12538

Tisztelt fórumozók!

Segítséget kérek. Van egy Sulkym, és amint tudjuk a motor-erőátvitel és fékrendszer Piaggio gyártmány. Most a fékrendszerét újítanám fel, de a hátsó fék munkahengerénél elakadtam. A három keréknél három különböző volt. Az egyik tipusidegen (és nagy volt), úgyhogy valamelyik előző tulajdonos a fékpofák érintkező felületét leköszörülte. Ezen van cikkszám, de a Piaggio emblémával ellátott másik kettőn nincs. (Egyszerűen fel nem foghatom, hogy miért nem?) Mivel megmértem a fékpofák közötti minimális (52,5 mm) és maximális (55 mm) távolságot. Én csak a méretek alapján tudnám kiválasztani. A közelben (Eger környéke) nincs olyan bolt, amelyik eredeti Piaggio alkatrészeket árulna, úgyhogy a mérés kiesik. A helyettesítésre adott javaslatoknál: régi Fiat 500, kis-Polszki, a dugattyú mérete nagyobb 19 mm-nél. Ezeket egyelőre nem használnám.

Nos elértünk a kéréshez: tudja-e valaki a megfelelő cikkszámot? Az is jó lenne, ha valaki azt a Piaggio modellt tudná, amit a Casalini felhasznált. (A Casalini hosszú noszogatás után küldött egy robbantott rajzot, de nem vagyok kint vele a vízből, a Piaggio nem is válaszolt. Valaha, valaki ezekkel a cégekkel tudott felvenni kapcsolatot?)

A gyors választ előre is köszönöm!

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.11 0 1 12537

Bár a háromkerekűek ritkán jutnak el a találkozókig , azért kikürtölöm itt is :

 

Mopedautós találkozó , Siófok-Sóstó , kemping , 2020 július 31-augusztus 1-2 , hétvége .

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155308960&t=9147790

 

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 12536

javít : A vezethetőségről érdeklődött , mert 50 év után elvették a jogsiját .

Előzmény: Bakancs4 (12535)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 12535

Ott ez ügyben a hivatalok követték az életet. Nálunk az életnek kell torzulni a hivatalokhoz.

 

Ne is mond -- a hivatali rémségekről órákig szoktak adomázni autós társaságokban . Ahol pedig nem a normál járművekkel foglalkoznak ( veteránosok , kitkarosok ,  oldalkocsisok , trájkosok , háromkerekűek ,  mopedautósok , Unión kívülről jött járművek stb. ) azok  csak ilyen rémtörténetekről tudnak beszámolni .

Néha az az érzése az embernek , hogy különféle elmaradott vidékeken ( Balkán , harmadik világ ) bizonyos kérdéseket sokkal gyakorlatiasabban tudnak megoldani . Ha másképpen nem , hát korrupcióval . Ez utóbbi nagyon rosszul hangzik , de valahol egy észszerű dolog . Kicsit olyan mint a prostitúció : csúnya , de kívülről nézve korrekt dolog . Értem ez alatt , hogy tiszta üzlet ahol pontosan tudni lehet mit kapok ( hányszor , hogyan ) és ezért mit kell adnom . Amikor Kelemen szaki elhívja vacsorázni a kolleganőjét akkor csak sejteni lehet , hogy végülis mit akar tőle . Az út szélén integető lányoknál ez nem kérdés , azt pontosan tudható előre .

Ugyanakkor nálunk a hivatali ügyintézés finoman szólva is kiszámíthatatlan . Ma délelőtt járt itt nálam egy bácsi , pár hete az utcán megállított amikor a  ( WooDoo-tól vásárolt) mopedautómba szálltam volna be . A vezethetőségről érdeklődött , mert 5 év után elvették a jogsiját . Vércukor , vérnyomás -- szokásos történet . Mondtam neki mi a helyzet , és hogy kezdje az okmányirodában , kérje ki az AM-es jogsit , utána keressen fel . Hát elment az okmányirodába és azok elküldték a háziorvoshoz , hogy hozzon igazolást arról : vezethet segédmotoros kerékpárt . A doki meg elküldte a kardiológiára és mittudomén hova -- most várja a bácsi a leleteket ...

 

Énnél még az is jobb lett volna , ha félrehívja az ügyintézőt és becsúsztatja neki 3 napi nyugdíját és elhozza azt az AM-es jogsit amihez jogszabály szerintnem kell egyészségügi alkalmasságot igazolni .

 

------------o--------------o------------o---------o--------o------oooooooooooo---------------o----

 

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

II. FEJEZET

JÁRMŰVEZETÉSRE JOGOSÍTÓ OKMÁNYOK

1. Vezetői engedély

4. §26 A vezetői engedély különböző kategóriákba és kombinált kategóriákba sorolt járművek vezetésére jogosít, amelyeket az 1. és a 2. melléklet tartalmaz.

5. § (1)27 A nemzetközi kategóriára, valamint a „TR” és „V” nemzeti kategóriára megszerzett vizsga a vezetői engedélybe bejegyzett kategória érvényességi idejének lejárta után is – ha a közúti járművezetők egészségi alkalmasságáról szóló miniszteri rendelet egészségi alkalmasságot nem ír elő – jogosít a 4. mellékletben meghatározott járművek vezetésére.

(2)28 A közlekedési igazgatási hatóság az ügyfél kérelmére nemzeti kategóriára érvényesített vezetői engedélyt állít ki, ha az ügyfél az (1) bekezdésben meghatározott vezetési jogosultságát kívánja gyakorolni.

38. § (3)135 A vezetői engedély az egészségügyi érvényességi idejének lejárta után is visszaadható, ha a járművezető azt az 5. § (1) bekezdésében meghatározott vezetési jogosultság gyakorlása érdekében kéri.

4. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez391

A vezetői engedély egészségügyi érvényességének lejártát követően is vezethető járművek a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

Bármely nemzetközi kategóriában megszerzett vizsga alapján:

1. segédmotoros kerékpár (ideértve a „mopedautót” is)

2. lassú jármű és pótkocsija

3. kerti traktor

4. állati erővel vont jármű

 

Előzmény: M.Ince (12534)
M.Ince Creative Commons License 2020.07.07 0 0 12534

Régebben láttam egy filmet az erdélyi "csettegőkről". Ott olyan "forgalmit" kaptak, ami kb. A3-as méretű lapon egy térkép volt. Azon be volt jelölve, hogy milyen útvonalakat használhatnak, mely időintervallumokban. Ott ez ügyben a hivatalok követték az életet. Nálunk az életnek kell torzulni a hivatalokhoz.

 

Előzmény: WooDoo (12532)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12533

Arról én is hallottam , hogy Romániában kétféle rendszám van robogókra -- az egyik valami önkormányzati verzió és csak helyben használható vele a járgány , és van valami országos variáció is .

Jó lenne egyszer pontos információt kapni erről .

Előzmény: WooDoo (12532)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12532

Az Ape-ban a gyári benzinmotor van, utánfutón lesz szállítva, gyakorlatilag nem is nagyon kellene bele motor.

 

Én láttam már olyan narancssárga "rendszámokat" Romániában, amin a város neve, és egy szám volt. Az önkormányzat adja ki a lassú járművekre, robogókra. Kb. úgy néz ki, mintha plotterfóliából lenne kivágva...

Előzmény: Bakancs4 (12530)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12531

Jelenleg kisteher gk, de szeretnék belőbe bármi mást "varázsolni".

 

Nehéz ügy , bár talán nem lehetetlen . A bármi más szerintem csak L5e-B kategóriás áruszállító motoros tricikli ( motorkerékpár) lehet . A nűszakiztatása , biztosítás és adój akedvezőbb , de csak A1-gyel vezethető , B-vel nem . Nagyon extrém esetben talán még lassú járművé avanzsálható át .

Ezt a N1 >>> L5e-B kört nemrégen volksrodzoli járta körbe , mert ő is hozzákutott egy Ape MaxD-hez , ami tehergépkocsiként volt nyilvántartva és és hosszú évek óta nem volt forgalomban . Ha érdekel a téma akkor keresd fel privátban ( a hozzászólása >>> nicnév >>> emilcím ) és elmeséli az élményeit .

 

Előzmény: SySC5 (12528)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12530

Az APE-t mi hajtja ? Maradt az eredeti kétütemű erőforrás ?

A rendszámos lovaskocsival csínján bánnék , kézikocsin is láttam már effélét , de nekem úgy tűnt : egyszerűen poénból rátették a levedlett ( külföldi vagy egyszer használatos , ideiglenes vámrendszámot ) a járgányra . Fényvisszaverőnek kitűnő .

 

Előzmény: WooDoo (12529)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12529

Mostanában 3 kereű járgányokat kell átalakítanom fagyiskocsinak. Az első képen egy kínai teherszállító tricikli van, ez gyári elektromos, és billenő platós. Nagyváradon rakják össze, van hozzá valami "certificat" is. A teherbírástól függően 1000-1500 euro az ára. Romániában rendszám nélkül közlekedhetnek, ami azért fura, mert ott még a lovaskocsin is láttam rendszámot.

 

Ez meg egy Ape, csak meg lett skalpolva. Nem rajongok a szűk fülkékhez, nekem jobban tetszik ez a kabrió változat.

 

SySC5 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 12528

Sziasztok!
Újra itt.

APE AFD3T-mhez keresek légszűrő betétet,
Jelenleg kisteher gk, de szeretnék belőbe bármi mást "varázsolni".
Tud-e malak segíteni?
Kösz.

Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.26 0 0 12527

Nekem Charly II-esem van , de azon teljesen más a fék : a rögzítőfék kétkulcsos , erősen hajaz a Casalini Ydea 500 ( 4 kerekű dízel mopedautó ) rendszerére .  

A fékpofa általában (újraragasztással ) javítható , gond inkább a fékmunkahengerrel szokott lenni . Ha nem segít a szokásos csiszolgató technika akkor pótlásként a régi olasz verdák és leszármazottaik ( FIAT 500 , Polski 126 , Lada ) környékén érdemes próbálkozni .

Előzmény: Illumibunny (12526)
Illumibunny Creative Commons License 2020.06.25 0 1 12526

Sziasztok! Hozzá jutottam egy charly III-hoz. 

A fékpedal beesik, gondolom munkahengertől kezdve mindent cserélni kell.

Kifotóztam a dobfékeket, esetleg innen lehet tudni, hogy milyen fékrendszer van rajta? Köszönöm előre is! Levente

APEDOKI Creative Commons License 2020.06.11 0 0 12525

Bocsánat elnézést, most olvastam visszább hogy MAX D ! Akkor érvénytelen az ajánlatom.

Előzmény: APEDOKI (12524)
APEDOKI Creative Commons License 2020.06.11 0 1 12524

Minden alkatrészem van hozzá!  T: 20/986-2525. Üdv:  Misibácsi Szeged-ről.

Előzmény: SySC5 (12519)
WooDoo Creative Commons License 2020.06.11 0 0 12523

Mivel kerülöd a facebookot, így nem tudod, hogy van ott is egy Ape csoport. Ott van egy srác, aki Apekat újít fel, kifejezetten ezekkel foglalkozik. Nyilván nem lesz olcsó, de ha pénzt lehet keresni egy street food kocsival, akkor másképp alakul a matek, mint egy hobbijárműnél.

 

Egyébként régebben én is alacsonyabb színvonalúnak tartottam a facebookot, de ma már sokkal inkább használható, mint az index fóruma. Itt a moderáció nem szűri ki a trollokat, ami az ilyen békés topikokban nem gond, de ahova sokan járnak hergelni a hívőket, ott hamar csatatérré válik a topic. Talán emlékszel még mi volt régebben a mopedautós topicban...

 

A Facebook csoportokban nem lehet egy nick mögé rejtőzni, ezért alapból sokkal kevesebb a troll. Az adminok simán kivágják azokat, akik bomlasztják a csoportot, ami ugyan kicsit gestapósnak tűnik, de a gyakorlatban jól működik. Segítőkészebb is ott a társaság, pl amikor belevegősödött a lakóautóm üzemanyag rendszere, és nem volt nálam 17-es villáskulcs, beírtam a lakóautós és a Ford Transit csoportba, 10 percen belül többen is segítséget ajánlottak, fél óra múlva pedig oda is hozták a semmi közepére a 17-es villáskulcsot. Ha ide írok, szerinted mikor kaptam volna segítséget?

Előzmény: Bakancs4 (12522)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 12522

Adott egy Ape 50-es szétkapott állapotban,fényezés után. Tudtok valakit aki összerskná?

Tartok tőle , hogy itt aligha lehet az ilyenféle kérdésekhez segítséget kapni . Ezen a fórumon nagyon kevés ember van , és azok is jobbára az APE tulajdonosok közül a MÁSIK fajtát képviselik . Ugyanis az EGYIK fajta APÉ-s megveszi a járgányt , használja valamilyen célra ( ez jobbára reklám és/vagy utcai étkezős-büfés alkalmazás ) , ha pedig gond van vele akkor szervizeltetni óhajtaná , ahogyan bármilyen más műszaki terméket -- mosógépet , autót , permetezőt vagy gázkazánt .  Ezzel szemben a MÁSIK fajta társulat hobbiból tart ilyen járművet , gyakorlatilag sajátkezűleg szervizeli , gyakorta közlekedik is vele , kapcsolatot tart fenn a hasonszőrű APÉ-s gyanús elmeállapotú embertársaival , olykor találkozókra jár , extrém esetben a lábon a járgánnyal .  

Ennek a fórumnak az összes hozzászólását olvastam , mert 1993 óta Apézom , de valahogy nem jut eszembe egy szerelő se akit ezeken az oldalakon ajánlottak volna APE ügyben .  Azok a fórumlakók akik képesek lennének összerakni egy ilyen járgányt azok pedig  saját verdájuk közelébe se jutnak időhiány miatt . Ha mégis bevállalja valaki akkor autószerelő óradíjat túlszárnyaló gázit fog kérni érte -- szerintem legalábbis .

Én érintve vagyok a másik fórumon is ( Aixam , moped vagy autó ? ) ott egyértelmű a tapasztalat : semmilyen normál autószerelő nem hajlandó mopedautóhoz nyúlni . Gyanúm szerint az APE is hasonló mostohagyerek lehet : sem az autószereleők , sem a robogószerelők nem hajlandók kézbevenni . Persze valahol csak szervizelik ezeket , az nem lehet , hogy az összeset a tulajdonosok bütykölgetik . 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!