Minden jogosítványnak van lejárati ideje. Ha lejárt a "papír" ideje azzal sem lehet vezetni semmit. El kell menni az okmányirodába, ahol kérni kell az új jogosítványt a "segédmotorra". Ahhoz nem kell orvosi vizsga. A jelenlegi jogsim 2021.05.31-ig érvényes. (Hoppá elárultam a születési dátumom egy részét!) Viszont lovas kocsit, vagy segédmotort, 2031. 05.31-ig vezethetek. Utána azt sem, mert a jogsi érvényessége akkor lejár. Újat kell kérni. Megvan még az a "Segédmotorvezetői igazolvánmy"-om, amit 1970-ben kaptam. De ha azt mutatnám a rendőrnek, max. kiröhög. Tehát a jogosultság örök, a papír meg lejár. (Minden alkalommal kasszíroznak!)
Erre a megközelítésre még nem gondoltam....vagyis lejár a jogsi, vezethetek...., deha lejár a jogsi és az orvos "beavatkozást" kíván..., akkor már nem egyértelmű....
Sarkítva....lejárt a jogsim, alig látok, vezethetek,
( remélhetőleg, az állampolgár is megítélheti saját helyzetét)
Ill. elmegyek jogsihosszabbításra és az orvos kimondja, hogy nem...innentől kezdve csak kecskét...és azt is csak legelőn....
A német pedig csak hébe-hóba megy el orvosira.....
Elég nehéz beárazni , Misi bácsi vásárolt meg pár éve így ilyesmit , de gyanúm szerint most már nem bővíti a raktárkészletet .
Én olyan 50-80 ezer Ft-ra taksálom , de a fene tudja , hogy ténylegesen mennyiért jön rá vevő . Ha külön számolom az alkatrészeit akkor felmehet többszázezerre , de ténylegesen csak pártízezer forint remélhető érte . Aztán ki tudja mennyire ugranak rá az Ape-sok .
A Herendről karambolosan vett Sulkyban elment a szikra . Abban egyénileg épített gyújtás van . Ha nem tudom helyreállítani akkor szükség lesz egy komplett gyújtásra . Bár lehet DC CDI-t építek bele , az nekem szimpatikusabb . Ha az alaplap is hiányos benne akkor lehet jobban járunk , ha kompletten megveszünk egy efféle bontott motort .
Az elsődleges szembont nyilvánvalóan az , hogy hátul egyformák legyenek . Szerintem mindegyik belefér a tól-ig méretbe ; kétlem , hogy olyan fékmunkahengert tudnál venni ami túl hosszú lenne még összenyomott állapotban is -- illetve fékezéskor kifordulna a dugattyú .
A képek a ki- és szétszerelt munkahengerektől. A második képen a csavarok között az összeszorított rugók vannak, mérési célból. A rajz a felfogatás, és a "munkatávolság" méretét ábrázolja a gumiborítás nélkül. A minimális 51 mm-es adat nincs rajta.
Szia, nekem volt ilyen, de nem APE-ra. Trike-t húztam vele. Az első kerék felemelve egy "bölcsőben" volt és a rúd az alvázhoz erősítve. Lengyelből így hoztam haza a kb 600 kilós gépet. Hogy legális ez az már másnapra tartozik?!
Szerintem nem jó az alap elgondolás, a vontatmánynak is kell rendszám. Amiről írsz az a jutubon filmként is meg van, de annak a vontatmánynak van rendszáma. Úgy emlékszem a fülke mögötti hossztartóhoz rögzítették.
Láttam már képeken autóval vontatott Apet, valami vonószerkezet volt az Ape alatt, ami megemelte az első kereket, és a két hátsón húzták. Van esetleg ilyen vonószerkezete valakinek? Esetleg terv róla? Hova lehet rögzíteni az Apen?
Misi bácsi annyival szerencsésebb választás , hogy sok információval tud szolgálni telefonon különféle fékekről , míg a bolt csak kiküldi a megrendelt terméket .
Ha jól nézem az egykori képeimen az eredeti és talán Kispolszki látható -- én a dugattyúpól faragtam ki valamennyit .
Nekem is volt Sukym, és én kispolszki fékhegereket raktam be. De mivel hosszabb volt, így az unokám aki gépi fémforgácsoló rövidebbre vetettem vele. A fékpofákkal kapcsolatba pedig keresd fel Apedoki fórumtársunkat. Ő remélhetőleg tud segíteni. Itt a telefonszáma: 20/986-2525
Segítséget kérek. Van egy Sulkym, és amint tudjuk a motor-erőátvitel és fékrendszer Piaggio gyártmány. Most a fékrendszerét újítanám fel, de a hátsó fék munkahengerénél elakadtam. A három keréknél három különböző volt. Az egyik tipusidegen (és nagy volt), úgyhogy valamelyik előző tulajdonos a fékpofák érintkező felületét leköszörülte. Ezen van cikkszám, de a Piaggio emblémával ellátott másik kettőn nincs. (Egyszerűen fel nem foghatom, hogy miért nem?) Mivel megmértem a fékpofák közötti minimális (52,5 mm) és maximális (55 mm) távolságot. Én csak a méretek alapján tudnám kiválasztani. A közelben (Eger környéke) nincs olyan bolt, amelyik eredeti Piaggio alkatrészeket árulna, úgyhogy a mérés kiesik. A helyettesítésre adott javaslatoknál: régi Fiat 500, kis-Polszki, a dugattyú mérete nagyobb 19 mm-nél. Ezeket egyelőre nem használnám.
Nos elértünk a kéréshez: tudja-e valaki a megfelelő cikkszámot? Az is jó lenne, ha valaki azt a Piaggio modellt tudná, amit a Casalini felhasznált. (A Casalini hosszú noszogatás után küldött egy robbantott rajzot, de nem vagyok kint vele a vízből, a Piaggio nem is válaszolt. Valaha, valaki ezekkel a cégekkel tudott felvenni kapcsolatot?)
Ott ez ügyben a hivatalok követték az életet. Nálunk az életnek kell torzulni a hivatalokhoz.
Ne is mond -- a hivatali rémségekről órákig szoktak adomázni autós társaságokban . Ahol pedig nem a normál járművekkel foglalkoznak ( veteránosok , kitkarosok , oldalkocsisok , trájkosok , háromkerekűek , mopedautósok , Unión kívülről jött járművek stb. ) azok csak ilyen rémtörténetekről tudnak beszámolni .
Néha az az érzése az embernek , hogy különféle elmaradott vidékeken ( Balkán , harmadik világ ) bizonyos kérdéseket sokkal gyakorlatiasabban tudnak megoldani . Ha másképpen nem , hát korrupcióval . Ez utóbbi nagyon rosszul hangzik , de valahol egy észszerű dolog . Kicsit olyan mint a prostitúció : csúnya , de kívülről nézve korrekt dolog . Értem ez alatt , hogy tiszta üzlet ahol pontosan tudni lehet mit kapok ( hányszor , hogyan ) és ezért mit kell adnom . Amikor Kelemen szaki elhívja vacsorázni a kolleganőjét akkor csak sejteni lehet , hogy végülis mit akar tőle . Az út szélén integető lányoknál ez nem kérdés , azt pontosan tudható előre .
Ugyanakkor nálunk a hivatali ügyintézés finoman szólva is kiszámíthatatlan . Ma délelőtt járt itt nálam egy bácsi , pár hete az utcán megállított amikor a ( WooDoo-tól vásárolt) mopedautómba szálltam volna be . A vezethetőségről érdeklődött , mert 5 év után elvették a jogsiját . Vércukor , vérnyomás -- szokásos történet . Mondtam neki mi a helyzet , és hogy kezdje az okmányirodában , kérje ki az AM-es jogsit , utána keressen fel . Hát elment az okmányirodába és azok elküldték a háziorvoshoz , hogy hozzon igazolást arról : vezethet segédmotoros kerékpárt . A doki meg elküldte a kardiológiára és mittudomén hova-- most várja a bácsi a leleteket ...
Énnél még az is jobb lett volna , ha félrehívja az ügyintézőt és becsúsztatja neki 3 napi nyugdíját és elhozza azt az AM-es jogsit amihez jogszabály szerintnem kell egyészségügi alkalmasságot igazolni .
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
II. FEJEZET
JÁRMŰVEZETÉSRE JOGOSÍTÓ OKMÁNYOK
1. Vezetői engedély
4. §26 A vezetői engedély különböző kategóriákba és kombinált kategóriákba sorolt járművek vezetésére jogosít, amelyeket az 1. és a 2. melléklet tartalmaz.
5. § (1)27 A nemzetközi kategóriára, valamint a „TR” és „V” nemzeti kategóriára megszerzett vizsga a vezetői engedélybe bejegyzett kategória érvényességi idejének lejárta után is – ha a közúti járművezetők egészségi alkalmasságáról szóló miniszteri rendelet egészségi alkalmasságot nem ír elő – jogosít a 4. mellékletben meghatározott járművek vezetésére.
(2)28 A közlekedési igazgatási hatóság az ügyfél kérelmére nemzeti kategóriára érvényesített vezetői engedélyt állít ki, ha az ügyfél az (1) bekezdésben meghatározott vezetési jogosultságát kívánja gyakorolni.
38. § (3)135 A vezetői engedély az egészségügyi érvényességi idejének lejárta után is visszaadható, ha a járművezető azt az 5. § (1) bekezdésében meghatározott vezetési jogosultság gyakorlása érdekében kéri.
4. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez391
A vezetői engedély egészségügyi érvényességének lejártát követően is vezethető járművek a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től
Bármely nemzetközi kategóriában megszerzett vizsga alapján:
1. segédmotoros kerékpár (ideértve a „mopedautót” is)
Régebben láttam egy filmet az erdélyi "csettegőkről". Ott olyan "forgalmit" kaptak, ami kb. A3-as méretű lapon egy térkép volt. Azon be volt jelölve, hogy milyen útvonalakat használhatnak, mely időintervallumokban. Ott ez ügyben a hivatalok követték az életet. Nálunk az életnek kell torzulni a hivatalokhoz.
Arról én is hallottam , hogy Romániában kétféle rendszám van robogókra -- az egyik valami önkormányzati verzió és csak helyben használható vele a járgány , és van valami országos variáció is .
Az Ape-ban a gyári benzinmotor van, utánfutón lesz szállítva, gyakorlatilag nem is nagyon kellene bele motor.
Én láttam már olyan narancssárga "rendszámokat" Romániában, amin a város neve, és egy szám volt. Az önkormányzat adja ki a lassú járművekre, robogókra. Kb. úgy néz ki, mintha plotterfóliából lenne kivágva...
Jelenleg kisteher gk, de szeretnék belőbe bármi mást "varázsolni".
Nehéz ügy , bár talán nem lehetetlen . A bármi más szerintem csak L5e-B kategóriás áruszállító motoros tricikli ( motorkerékpár) lehet . A nűszakiztatása , biztosítás és adój akedvezőbb , de csak A1-gyel vezethető , B-vel nem . Nagyon extrém esetben talán még lassú járművé avanzsálható át .
Ezt a N1 >>> L5e-B kört nemrégen volksrodzoli járta körbe , mert ő is hozzákutott egy Ape MaxD-hez , ami tehergépkocsiként volt nyilvántartva és és hosszú évek óta nem volt forgalomban . Ha érdekel a téma akkor keresd fel privátban ( a hozzászólása >>> nicnév >>> emilcím ) és elmeséli az élményeit .
Az APE-t mi hajtja ? Maradt az eredeti kétütemű erőforrás ?
A rendszámos lovaskocsival csínján bánnék , kézikocsin is láttam már effélét , de nekem úgy tűnt : egyszerűen poénból rátették a levedlett ( külföldi vagy egyszer használatos , ideiglenes vámrendszámot ) a járgányra . Fényvisszaverőnek kitűnő .
Mostanában 3 kereű járgányokat kell átalakítanom fagyiskocsinak. Az első képen egy kínai teherszállító tricikli van, ez gyári elektromos, és billenő platós. Nagyváradon rakják össze, van hozzá valami "certificat" is. A teherbírástól függően 1000-1500 euro az ára. Romániában rendszám nélkül közlekedhetnek, ami azért fura, mert ott még a lovaskocsin is láttam rendszámot.
Ez meg egy Ape, csak meg lett skalpolva. Nem rajongok a szűk fülkékhez, nekem jobban tetszik ez a kabrió változat.
Nekem Charly II-esem van , de azon teljesen más a fék : a rögzítőfék kétkulcsos , erősen hajaz a Casalini Ydea 500 ( 4 kerekű dízel mopedautó ) rendszerére .
A fékpofa általában (újraragasztással ) javítható , gond inkább a fékmunkahengerrel szokott lenni . Ha nem segít a szokásos csiszolgató technika akkor pótlásként a régi olasz verdák és leszármazottaik ( FIAT 500 , Polski 126 , Lada ) környékén érdemes próbálkozni .
Mivel kerülöd a facebookot, így nem tudod, hogy van ott is egy Ape csoport. Ott van egy srác, aki Apekat újít fel, kifejezetten ezekkel foglalkozik. Nyilván nem lesz olcsó, de ha pénzt lehet keresni egy street food kocsival, akkor másképp alakul a matek, mint egy hobbijárműnél.
Egyébként régebben én is alacsonyabb színvonalúnak tartottam a facebookot, de ma már sokkal inkább használható, mint az index fóruma. Itt a moderáció nem szűri ki a trollokat, ami az ilyen békés topikokban nem gond, de ahova sokan járnak hergelni a hívőket, ott hamar csatatérré válik a topic. Talán emlékszel még mi volt régebben a mopedautós topicban...
A Facebook csoportokban nem lehet egy nick mögé rejtőzni, ezért alapból sokkal kevesebb a troll. Az adminok simán kivágják azokat, akik bomlasztják a csoportot, ami ugyan kicsit gestapósnak tűnik, de a gyakorlatban jól működik. Segítőkészebb is ott a társaság, pl amikor belevegősödött a lakóautóm üzemanyag rendszere, és nem volt nálam 17-es villáskulcs, beírtam a lakóautós és a Ford Transit csoportba, 10 percen belül többen is segítséget ajánlottak, fél óra múlva pedig oda is hozták a semmi közepére a 17-es villáskulcsot. Ha ide írok, szerinted mikor kaptam volna segítséget?
Adott egy Ape 50-es szétkapott állapotban,fényezés után. Tudtok valakit aki összerskná?
Tartok tőle , hogy itt aligha lehet az ilyenféle kérdésekhez segítséget kapni . Ezen a fórumon nagyon kevés ember van , és azok is jobbára az APE tulajdonosok közül a MÁSIK fajtát képviselik . Ugyanis az EGYIK fajta APÉ-s megveszi a járgányt , használja valamilyen célra ( ez jobbára reklám és/vagy utcai étkezős-büfés alkalmazás ) , ha pedig gond van vele akkor szervizeltetni óhajtaná , ahogyan bármilyen más műszaki terméket -- mosógépet , autót , permetezőt vagy gázkazánt . Ezzel szemben a MÁSIK fajta társulat hobbiból tart ilyen járművet , gyakorlatilag sajátkezűleg szervizeli , gyakorta közlekedik is vele , kapcsolatot tart fenn a hasonszőrű APÉ-s gyanús elmeállapotú embertársaival , olykor találkozókra jár , extrém esetben a lábon a járgánnyal .
Ennek a fórumnak az összes hozzászólását olvastam , mert 1993 óta Apézom , de valahogy nem jut eszembe egy szerelő se akit ezeken az oldalakon ajánlottak volna APE ügyben . Azok a fórumlakók akik képesek lennének összerakni egy ilyen járgányt azok pedig saját verdájuk közelébe se jutnak időhiány miatt . Ha mégis bevállalja valaki akkor autószerelő óradíjat túlszárnyaló gázit fog kérni érte -- szerintem legalábbis .
Én érintve vagyok a másik fórumon is ( Aixam , moped vagy autó ? ) ott egyértelmű a tapasztalat : semmilyen normál autószerelő nem hajlandó mopedautóhoz nyúlni . Gyanúm szerint az APE is hasonló mostohagyerek lehet : sem az autószereleők , sem a robogószerelők nem hajlandók kézbevenni . Persze valahol csak szervizelik ezeket , az nem lehet , hogy az összeset a tulajdonosok bütykölgetik .