Valóban, azzal egyetértek, hogy járművezetői szempontból előnyösebb lenne a Solaris siker. Gördülékenyebben szoknák/tanulnák meg a módosításokat, mint egy teljesen új típust, ami mind a kétfélnek ismeretlen. Viszont néha szeszélyes a kapcsolat solarissal, nem biztos hogy félni kellene egy másik barátságtól.
A Rába-Volvo buszokban fokozatosan emelkedett volna a Rába által gyártott alkatrészek aránya, az MYK-kba pl. már Rába ülések kerültek. Nyilván ez még elenyésző, de többről volt ott szó, illetve terv egyszerű átmatricázásnál.
Persze, hogy van különbség, főleg a karbantartás területén, de mégsem akkora, mintha egy tök más konstrukció lenne. A pótalkatrészeket -homogém flottánál- ugyan onnét lehet beszerezni.
De használat (járművezető) szempontjából is fontos, ha ugyanaz a "logika". Az SST3 és SST4 ránézésre tök különböző műszerfala mégis 99%-ban ugyanaz. Egy GST és egy SST3 pedig teljesen más. Sokat számít ez is, amikor egy jvez. egy műszakban három kocsit is vezet, egy kocsit esetleg 5-6 vezető.
Valóban az lenne a jó, ha homogén lenne a flotta. De a 2015 és 2023 közt beszerzet SST-k közt is van bőven különbség. (első turnus 3G 9000-9015, második 4G 9100-9111, és a most utoljára beszerzett én csak 4G+-nak hívom őket 9112-9149.) Ha újra Solaris nyerné a tendert, maximum a kocsiszekrény lenne azonos az utoljára beszerzett SST-kel, beltartalma biztos változik. Nem vagyok benne biztos, hogy csavartól csavarig azonos hajtással hoznák őket. Most lehetőség nyílt a problémás dolgok módosítására, amit eddig az opciós szerződés miatt nem lehetett meglépni.
Igen, a Yutong rendelkezik egy aktuális termékpalettával. Eezek között van trolibusz is, többféle kialakításban. Éppen ezért erősen kérdéses, mi lenne benne a magyar, mit tenne hozza az Ikarus.
mivel ez a kínai gyártó idehaza ismeretlen, jogosan van aggodalom egyesekben a trolijaik megfelelosege kapcsán.
Biztosan van aki emlékszik még arra, mikor a Trans-Alfával kívánt közösen indulni az Ikarus, es arrol szóltak a hírek, hogy a homlok ill hátfal lesz Ikarus tervezés, formavilág, maga az egész troli meg az akkor éppen gyártásban levő szóló/ csuklós típus lett Volna.
Sajnos arra nem emlekszem, ez pesti vagy szegedi tender volt-e.
Az IKARUS gyár - fénykorában - napi 50-60 autóbuszt gyártott.
A ma magát IKARUS-nak nevező sufni cég, jó évében egy év alatt - 250 munkanap alatt - tudna (?) 50 db szóló buszt gyártani.
Tehát ez a cikk valósággá válna akkor 99%-ban importálnánk kínából vagy trolibuszokat, vagy elektromos buszokat és a "hazai" IKARUS-ban ráragasztanának egy 10x5 centméteres IKARUS matricát s így magyarrá válna.....................................:-(((
Ilyen volt már amikor a VOLVO csuklósokra akartak RÁBA matricát ragasztatni.
Pár újságíró be is szopta.
Sok cikk megjelent akkor azzal, hogy hazai RÁBA_Volvo csuklósokkal gazdagodik a hazai autóbusz flotta........................:-(((
Ugye a Skoda, mint fővállalkozó, döntheti el, hogy a típuspalettába be sorolt trolik közül melyikkel indul. Skoda 26/27Tr (Solaris karosszéria), Skoda 32/33Tr (Sor karosszéria). A korábbi cseh, szlovák hírek szerint elengedte a cég a Temsa karosszériás elektromos buszokat ill trolikat, mert nem hozták azt a minőséget ami a cégtől elvárt. Arról nem isbeszélve, csuklós nem volt a Temsabol, csak a szóló.
Mondjuk a Medcom eddig is inkább csak egyszeres szigetelésű (=vasúti) cuccokat gyártott. A banki hasonlatod meg tetszik - mindenképpen jobb lenne egy (az eddigiekkel is) homogénebb flotta! :-)))