Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2014.02.19 0 0 4798
Előzmény: rezgaras (4797)
rezgaras Creative Commons License 2014.01.16 0 0 4797

Nem értek a magyar nagyvasúti vágányépítéshez. De egy régi német vasútmagazinban két számon át is tárgyalták ezt a témát, a nagyvasúti vágánytengely távolságokat. Annyi volt/van belőlük, mint égen a csillag. Ott a németeknél biztosan nem lehet beszélni "a" vasúti vágánytengely távolságról. Majd valamikor előkeresem a cikket

Előzmény: GigantHU (4796)
GigantHU Creative Commons License 2014.01.09 0 0 4796

Szép napot az Uraknak!

 

de rég jártam erre:D nem vagyok egy nagy fórumozó...

 

Igen, a 46mm az a nagyvasúti 4,0m-es vágánytengely távolság pontos 1:87-es leképezése. Kizárólag nyílt vonalon alkalmazandó. Íves pályaszakaszon hagyományos (értsd: terepasztalos méreteket figyelembe véve) valóban hasznos lehetne a vágánytengely távolság növelése, de mint a szabvány is írja, meg némi szerkesztéssel, számítással belátható (megtettem), hogy a modulokon szokásos R>1000, netán R>2000 íveknél ez a vágánytengely távolság biztonságos egymás melletti elhaladást tesz lehetővé. (konkrétan 1000mm-es ívsugárnál egy 303mm-es személykocsi vége 21,7mm-re lóg ki a vágánytengelytől, és ugyan ennyit lóg be a hasa. ez még a legkedvezőtlenebb esetben is több mint 2mm távolságot ad a kocsik között)

Felvetésekre, hogy miként lehet kezelni az állomáson álló vonatot.. Nos, az állomási vágánytengely távolság 4,75m, újabban 5,0m a valóságban. Ennek az 54,6mm, ill. 57,5mm felel meg 1:87-ben. Ez plusz 10mm, ami nem mondom, hogy sok, de azért csak jobban kezelhetőek a cuccok. Ezen túlmenően tároló állomáson célszerű pont a kezelhetőség miatt nagyobb vágánytengely távot tartani.. és akkor még nem is beszéltünk a külföldi példákról, ahol a tárolón a vágányok közé még a kocsikártyák elhelyezésére szolgáló sínt is be szokták préselni:)

 

összefoglalva: nyílt vonalon a vágánytengelyek távolsága tehát 46mm, amit az állomási váltókörzetnél szoktunk tengelyugratással 55 vagy 57 mm-re növelni. És ennyi:)

 

G

Előzmény: Váltógyártó (4794)
burgeri Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4795

Előzmény: Váltógyártó (4794)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4794

"Egyébként a 46mm a nagyvasúton pontosan 4,0 méternek felel meg."

 

Ami pontosan a nyíltvonali vágánytengely-távolság.

Előzmény: rezgaras (4793)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4793

Cifra ez az egész. A NEM102 a pálya űrszelvényre (H0, B1 méret) 48mm-t ír elő. Tehát a kétvágányos pálya két űrszelvénye 2-2mm-re egymásba lóg.

 

A NEM 301 a járműszelvényre max. 40mm szélességet ír elő. Tehát a két jármű között 6mm lesz a távolság. Bizonyára nem véletlen, hogy a gyári pályarendszerek ennél jóval nagyobb pályatávolságokkal készülnek.

 

Egyébként a 46mm a nagyvasúton pontosan 4,0 méternek felel meg.

Előzmény: burgeri (4791)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4792

Egészen pontosan e94 modellezőtársunk! :-)

Előzmény: burgeri (4791)
burgeri Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4791

Ja, és Váltógyártó által idézett NEM szabvány társaival együtt elérhető magyarul itt:

http://www.booci.hu/index.php?p=nem_hun.html(Mert van, aki gondolt a csak magyarul olvasókra...)

Előzmény: rezgaras (4788)
burgeri Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4790

Biztos nem tervezet, mert az évekkel ezelőtt épített egyenes modulokon már eszerint fektettük le a vágányokat. A deltánkon viszont van íves kétvágányos rész, 46 mm-rel, és a legutóbbi kiállításon tűnt fel, hogy a gyorsvonati kocsik milyen közel vannak egymáshoz. Mivel most tervezzük a 2 vágányú íves modulok gyártását, a baklövés elkerülése miatt kíváncsiskodtam. A szabvány meg eszembe sem jutott. Jó, hogy vannak a fórumok.

Előzmény: rezgaras (4788)
HosszúPuska93 Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4789

Sziasztok!

Megosztok veletek egy linket, itt megtalálható egy-két fremo-s szabvány. Ebből ki is derül,
hogy tényleg 46 mm a kétvágányú modulon a két sínpár távolsága. 
Kelemes böngészést!

https://www.dropbox.com/sh/29bhl9t3decuop8/HdeQ1ONKd6

Illetve, ha már írok, akkor itt is szeretnék mindenkinek Békés Boldog Karácsonyt, valamint modellezésben gazdag Boldog Új Évet Kívánni!

Üdv:

Dani

Előzmény: rezgaras (4788)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4788

Ez honnét jön? Végignéztem a német Fremo oldalt, letöltöttem a szabványokat és nem találtam a kétváganyos modulszabványt. Vagy még csak tervezet?

 

A 46mm elég szűk. Ha áll egy vonat a szomszédos vágányon, kézzel nem tudod felemelni szükség esetén a kocsit. Hacsak nem igen vékony tolvaj-ujjaid vannak... :-)) Nem kevered össze az űrszelvénnyel? Az tényleg 46mm, de szerintem még nem jelenti azt, hogy a dupla vágánynál a tengelytávolság megegyezik az űrszelvény szélességével.

Előzmény: burgeri (4784)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4787

A modellező népet szolgálom! :-)

Előzmény: burgeri (4786)
burgeri Creative Commons License 2013.12.22 0 0 4786

Köszi, Laci!

Már nem csak emlékezni, keresni sem tudok.

Előzmény: Váltógyártó (4785)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.22 0 0 4785

Tk. 1000mm-es ívsugártól nem kell.

 

NEM 112

Előzmény: burgeri (4784)
burgeri Creative Commons License 2013.12.22 0 0 4784

Nem emlékszem és nem is találom a választ.

Kétvágányos egyenes modulnál a vágánytengely távolság 46 mm. Ívben ez növelendő?

Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.15 0 0 4783

Egy "kis" XI-es hózentróger... :-)

923mm hosszú, a vágánytengely-távolság 57mm.

 

Album

 

  

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 4782

Uraim!

 

Legyetek türelemmel. A weboldal átalakítás alatt van, januártól újra üzemel a tervek szerint, ott minden infó elérhető lesz.

 

Andris

Előzmény: rezgaras (4781)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.09 0 0 4781

Kösz. Ezt is külföldről kell megtudni... :-))

 

Előzmény: talpfaszámláló (4780)
talpfaszámláló Creative Commons License 2013.12.08 0 0 4780
Előzmény: rezgaras (4779)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 4779

Van már valami hír, ötlet a jövő évi Pannóniáról?

 

Előzmény: Wolf27 (4778)
Wolf27 Creative Commons License 2013.11.17 0 0 4778

Ebből még nem tudható, melyikre mentek...

 

A jövőévi "versenynaptár" még nyitott kérdés....

:-)

Előzmény: burgeri (4774)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.11.15 0 0 4777

Ez így igaz, de ez csak egy alapfestés, viszont nehéz úgy lecsiszolni, hogy a vezetősínen megmaradjon a festék. Aki beépíti a kitérőt, a sínt úgy is újrafesti rozsdabarnára, és akkor a vezetősínek tetejét is be tudja festeni.

Előzmény: M63,008 (4776)
M63,008 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 4776

Egy apró észrevétel: a vezetősínek tetejét festés után nem feltétlenül fontos letisztítani, azon általánosságban nem jár kerék.

Előzmény: Váltógyártó (4775)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.11.15 0 0 4775

Nektek nem is mutattam! :-)

 

  

 

Több kép itt!

burgeri Creative Commons License 2013.11.14 0 0 4774

Ebből még nem tudható, melyikre mentek...

Előzmény: talpfaszámláló (4773)
talpfaszámláló Creative Commons License 2013.11.14 0 0 4773
Előzmény: burgeri (4772)
burgeri Creative Commons License 2013.11.14 0 0 4772

Nagyon hallgatagok vagytok. Írhatnátok arról, mikor és hol lesz a következő buli (kül- és belföldön egyaránt), lehet-e látogatóknak menni, stb.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.26 0 0 4771

Pedig tettem fel képeket, amit több helyen is megosztottam:

Fényképek a 2013-as Temofesztről

Videó a 2013-as Temofesztről

Előzmény: Vonatguru (4770)
Vonatguru Creative Commons License 2013.10.26 0 0 4770

Jó estét!

 

Nagyon nem láttam képeket a Temofesztről, ezért gondoltam berakom az én gyűjteményemet: http://indafoto.hu/vonatguru/temofeszt_2013_modellvasut

Véleményeket elfogadok, jó nézelődést! :)

térköz Creative Commons License 2013.10.11 0 0 4769

Talán egy kis információval érthetőbb ez a szigórúnak tűnő zártkörüség:

Valóban szó sincs elzárkózásról. Az alapelv a modellezó barátok és társaságok együttműködése, közös játéka.

Olyan vonatokkal játszhatok a találkozón, ami nekem soha nem lesz. Viszont az általam a találkozóra delegált holmit a közösség szolgálatába állítom. Nagyszeű dolog egy 50-80-150 fős együttműködő és együttgondolkodó csapatban tevékenykedni.

 

Azonban, ahoz, hogy ez megvalósulhasson és élvezetes közös játék jöhessen létre egy rakás vasútüzemi és forgalmi ismeretet kell elsajátítani. Egy rakás játékszabályt kell megismerni és elfogadni. Egyrészt, hogy a többiek játékát az én ügyetlenkedéssemmel ne hátráltassam, másrészről, hogy ez a közreműködés számomra is élményt és nem kinlódást jelentsen.

Erről a szigorú tanulási folyamatról kevés szó esik és ez nem az az elfoglaltság, amire a FREMO-s játékra áhitozók gondolnak. Pedig elengedhetettlen része. Nem ördöngősség de kell, hozzátartozik a teljességhez.

 

Aki a szervezet feltételeit elfogadja és az elvárásainak megfelelni szándékszik, nyitott kapukat talál.

üdvgyuri

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!