Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106483

Érdekes, mert a weboldalukon is áramszedővel látható a képen, de amúgy e-buszként hivatkoznak rá végig 563 kWh-s akkuval.

 

https://en.yutong.com/products/U18.shtml

Előzmény: 7-es troli (106481)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106482

Erről mit illene tudni ?

 

https://www.cs-dopravak.cz/trolejbus-skoda-21-tr-s-designem-ikarusu-eag/

 

Valakinek volt egy gondolat kísérlete ?

 - mikor ?

 - hol ?

 

7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 2 106481

Yutong csuklós troli látvány rajz.

értem, hogy divatos a sok feketítés, de az ablak alatt ha mindenhol végig piros lenne, talán kicsit jobban mutatna.

Persze hosszútávon (karbantartás, alkatrész ellátás,garancia, járművezető képzés,stb) a Solaris-Skoda már megszokott típusai illenének a pesti állományba!

 

 https://www.cs-dopravak.cz/yutong-se-poprve-snazi-prosadit-s-trolejbusy-v-eu-ucastni-se-tendru-v-budapesti/

négyszázas Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106480

Mert leállt az egész együttműködés, nem is matricáznak azóta.

Előzmény: torqmatic (106479)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106479

OFF: ja, odáig "emelkedett" (a 0-ról), aztán ott meg is állt.

Előzmény: négyszázas (106470)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106478

Hű, azért az egy tartalmas és élménydús galéria.

Előzmény: Obus (106475)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.04.01 0 2 106476

Utóbbi azért egy kicsit gáz egy elvileg akkus járműnél.

Előzmény: IZé (106463)
Obus Creative Commons License 2024.03.31 0 9 106475
trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 106474

köszi.

 

Így már rímel.

Előzmény: Nbbarcs (106473)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.31 0 1 106473
Előzmény: trizs77 (106472)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 106472

A RÁBA-nak volt busz ülés gyára ?

Nem úgy vásárolta másoktól az üléseket ?

 

 

Előzmény: négyszázas (106470)
Wankes Creative Commons License 2024.03.31 0 2 106471

Valóban, azzal egyetértek, hogy járművezetői szempontból előnyösebb lenne a Solaris siker. Gördülékenyebben szoknák/tanulnák meg a módosításokat, mint egy teljesen új típust, ami mind a kétfélnek ismeretlen. Viszont néha szeszélyes a kapcsolat solarissal, nem biztos hogy félni kellene egy másik barátságtól. 

Előzmény: IZé (106468)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 106470

A Rába-Volvo buszokban fokozatosan emelkedett volna a Rába által gyártott alkatrészek aránya, az MYK-kba pl. már Rába ülések kerültek. Nyilván ez még elenyésző, de többről volt ott szó, illetve terv egyszerű átmatricázásnál.

 

Előzmény: trizs77 (106456)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.31 0 0 106469

Maradjunk abban h van ilyen, egyelőre a vasúti ágazat tűnik ilyen szempontból mondjuk megfigyeltebbnek.

Előzmény: 1047 005-2 (106467)
IZé Creative Commons License 2024.03.31 0 3 106468

Persze, hogy van különbség, főleg a karbantartás területén, de mégsem akkora, mintha egy tök más konstrukció lenne. A pótalkatrészeket -homogém flottánál- ugyan onnét lehet beszerezni.

 

De használat (járművezető) szempontjából is fontos, ha ugyanaz a "logika". Az SST3 és SST4 ránézésre tök különböző műszerfala mégis 99%-ban ugyanaz. Egy GST és egy SST3 pedig teljesen más. Sokat számít ez is, amikor egy jvez. egy műszakban három kocsit is vezet, egy kocsit esetleg 5-6 vezető.

Előzmény: Wankes (106465)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106467

De azóta az EU vizsgálja a tiltott állami támogatás kérdését,dömpingárral nem tud nyerni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106466)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106466

Trolit nem adtak el.

E buszt tudtommal Dániában, Lengyel és Bolgàrföldön?!

Előzmény: nemeza (106464)
Wankes Creative Commons License 2024.03.30 0 2 106465

Valóban az lenne a jó, ha homogén lenne a flotta. De a 2015 és 2023 közt beszerzet SST-k közt is van bőven különbség. (első turnus 3G 9000-9015, második 4G 9100-9111, és a most utoljára beszerzett én csak 4G+-nak hívom őket 9112-9149.) 
Ha újra Solaris nyerné a tendert, maximum a kocsiszekrény lenne azonos az utoljára beszerzett SST-kel, beltartalma biztos változik. Nem vagyok benne biztos, hogy csavartól csavarig azonos hajtással hoznák őket. Most lehetőség nyílt a problémás dolgok módosítására, amit eddig az opciós szerződés miatt nem lehetett meglépni. 

Előzmény: IZé (106462)
nemeza Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106464

Azért van még európai termék is. Nem temetném azonnal..

A Yutongnak már van európai típusbizonyítvánnyal rendelkező típusa?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106461)
IZé Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106463

30 éve a a 246-ost kellett tolni:

https://www.youtube.com/watch?v=qr3-HXzbjJI&t=767s

 

Tegnapelőtt meg a 8104-et....

IZé Creative Commons License 2024.03.30 0 3 106462

Nyugodtak vagyunk.... :-) 

Csak olyan jó lenne egy homogén flotta.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106461)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 -4 2 106461

Minden aggódónak mondom h nyugodjon meg.

Semmi izgalom, a kínaiak ezt a szegmenst is átveszik.

Lasd BYD szemèlyautó nyomulás.

És még a termèkük se rossz.

A gond az egymás megértése, a kulturális különbség.

 

Előzmény: 7-es troli (106459)
Dante001 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106460

"mit tenne hozza az Ikarus."

 

A logót :D

Előzmény: 7-es troli (106459)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106459

Igen, a Yutong rendelkezik egy aktuális termékpalettával. Eezek között van trolibusz is, többféle kialakításban. Éppen ezért erősen kérdéses, mi lenne benne a magyar, mit tenne hozza az Ikarus.

mivel ez a kínai gyártó idehaza ismeretlen, jogosan van aggodalom egyesekben a trolijaik megfelelosege kapcsán.

 

Biztosan van aki emlékszik még arra, mikor a Trans-Alfával kívánt közösen indulni az Ikarus, es arrol szóltak a hírek, hogy a homlok ill hátfal lesz Ikarus tervezés, formavilág, maga az egész troli meg az akkor éppen gyártásban levő szóló/ csuklós típus lett Volna.

Sajnos arra nem emlekszem, ez pesti vagy szegedi tender volt-e.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106458)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 0 1 106458

A Yutongnak komplett terméke van.

Mint sok kínai gyàrtó, hazai üzembeállító és after sales partnert keres.

Sajnos ebben sem vagyunk erősek pedig én is az önálló magyar gyártást tàmogatnàm szívem szerint.

Előzmény: 7-es troli (106457)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.30 0 1 106457

Ahogy egy másik topicban írtam már:

 

Amit pl Nem tudunk:

- hol készülne majd a váz

- hol készülne el az utastér

- hol és milyen elektronika épülne be a trolikba

- hány % lenne a magyar hozzáadott érték

Előzmény: IZé (106455)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 0 6 106456

Az IKARUS gyár - fénykorában - napi 50-60 autóbuszt gyártott.

 

A ma magát IKARUS-nak nevező sufni cég, jó évében egy év alatt - 250 munkanap alatt - tudna (?) 50 db szóló buszt gyártani.

 

Tehát ez a cikk valósággá válna akkor 99%-ban importálnánk kínából vagy trolibuszokat, vagy elektromos buszokat és a  "hazai"  IKARUS-ban ráragasztanának egy 10x5 centméteres IKARUS matricát s így magyarrá válna.....................................:-(((

 

Ilyen volt már amikor a VOLVO csuklósokra akartak RÁBA matricát ragasztatni.

Pár újságíró be is szopta.

Sok cikk megjelent akkor azzal, hogy hazai RÁBA_Volvo csuklósokkal gazdagodik a hazai autóbusz flotta........................:-(((

IZé Creative Commons License 2024.03.30 -1 0 106455
Előzmény: 7-es troli (106446)
nemeza Creative Commons License 2024.03.26 0 1 106454

Köszi!

Előzmény: 7-es troli (106453)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.26 0 4 106453

Ugye a Skoda, mint fővállalkozó, döntheti el, hogy a típuspalettába be sorolt trolik közül melyikkel indul. Skoda 26/27Tr (Solaris karosszéria), Skoda 32/33Tr (Sor karosszéria). A korábbi cseh, szlovák hírek szerint elengedte a cég a Temsa karosszériás elektromos buszokat ill trolikat, mert nem hozták azt a minőséget ami a cégtől elvárt. Arról nem isbeszélve, csuklós nem volt a Temsabol, csak a szóló.

 

 

Előzmény: nemeza (106452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!