2005-ös automata 1.5 GS szwiftem van. Kp-re vettem, a nejemnek is ugyanilyent. Nos volt visszahívás, de jelentéltelen hiba miatt. Az ABS kocka nem tipushibás, fékolajat kell cserélni hozzáértő szakemberes műhelyben. A sebváltó prímán muzsikál, mág ha automata is. A nejem kocsiját évekkel ezelőtt eladtuk, még hirdetni sem kellett. Azóta is örül az új tulaj.
Ezekben nincs tipushiba, csak a kocsmapultnál terjed városi legendaként...
Persze egy autót vezetni is tudni kell, bánni is jól kell vele, meg nem árt minőségi olajat is cserélni úgy tízezrenként. Simán elmegy Isztambulig, és vissza is hoz..
Azt kérdezed mit(melyik járgányt) éri megvenni?
Autót nem lehet megérésre venni, vagy kell, vagy nem...az autó csak kiadás, és csak annnak öröm, aki élvezi a vezetést.
2005-2008 rengeteg van, az akkori "ingyen" hitel miatt, utána lényegesen szűkebb a piac.
2008 előtt sokan vettek úgy, hogy nem is volt rá szükségük, de hát ingyen még az ecet is édes, bevállalták. Nyilván többen belebuktak, de akinél megmaradt, jó esély van rá, hogy 60-80ezer kilométerrel áll a garázsban. Ha ilyet találsz, nem kell gondolkodni. Mi is ilyet fogunk keresni tavasszal az egyik autó helyett.
ABS kocka szokott az egyik típushiba lenni, ami nem hiba, hanem a tulajdonos hanyagsága, mert nem cserélt fékfolyadékot kétévente. Viszont 50 körül felújítják (pl. Gárdonyban), utána nincs gond.
Másik a váltó csapágya. Ez sem drága, ha mondjuk csapágyboltban veszed meg a csapágyat és a saját szerelőd rakja be. Onnantól örökké tart, mint a nyomorúság.
Tökölni nem lehet a vásárlással, mert néhány órán belül elviszik (főleg a kereskedők). Vagy nálad van a teljes összeg és a kitöltött adásvételi, vagy nem lesz autód. Most ilyen idők járnak, reméljük visszarendeződik valamennyire a piac.
Első használt autót tervezek vásárolni, és egy swift-re gondoltam. Viszont a rászánt keretből a 2010+ os autók kicsit már kilógnak, viszont a 2005-2010- es generációról, mintha azt olvastam volna, hogy több típushibája van.
Az a kérdésem, mi a véleményetek, mit éri meg megvenni, most 2022-ben, hogy még 5-8 évig kiszolgáljon legalább? Szóval az idősebb generáció+szervíz költség vagy az újabb?
Van egy suzukiban egy nagyképernyős érintőképernyős gps. Sajnos, valamiért az érintőképernyő nem érzékeli az érintést. A rádió és a bluetooth kihangosító működik. Amikor a távirányítón a setup-ra nyomtam, az egész képernyő fehér lett. A NAVI hibát dob. Lehet ezt valahogy resetelni?
Túlvagyok a váló és kuplungcserén. Több címet felhívtam, mérlegelés után a https://www.suzuminn.hu/Suzuki-alkatresz-aruhaz.html mellett döntöttem. Ez nem a reklám helye. Megbeszélt időpontra odavittem, már vártak. Három óra múlva hívtak, hogy készen van. Korrekt gyors munka, nagyon kedvesek voltak. A megbeszélt árat számlát adtak. Egy év garanciát vállalnak a munkájukra. Ha valakinek morog a nyeles-tengely csapágy, csak ajánlani tudom őket!
Hát, ha a lambda-szonda is bejelzett már, akkor miért nem azt gondolod hibásnak? Szonda ki, új szonda be. Nem örökéletű az sem. Nekem 80.000-nél kellett cserélni.
Hát, a klasszik akksisaru le, üzemmelegen alapjárat újra tanítása nem oldotta meg a dolgot, továbbra is kitartja késéssel a gázt (vicces úgy vezetni, hogy előre gondolkozva ~1mp-vel azelőtt veszem el a gázt mielőtt kuplungolok és akkor nem pörög fel a motor a kuplung kinyomására :D :( - tegnap sikerült a négysávoson belezavarnom szegényt a tiltásba mert kotorni kellett a besorolással és elfelejtettem elvenni a gázt előbb ezért 4000rpm-nél kikuplungolva már küldte is bele a redline-ba én meg gyorsan húztam egy 4.et...a maga módján vicces de azért annyira nem szórakoztató :( ). Szerintem valami fojtószelepes vagy alapjárati motor potméteres dolog lesz vele :/
Az alany egy 2006os 1.5 VVT GS Swift (még bowdenes gázpedálos). Pár hetente betárolja a katalizátor hibát majd törlés után hetekig nem jön elő > lehet itt is ECU frissítés a megoldás, mint az 1.5 nem VVT SX4eknél (hogy a lambdának nagyobb tűrést engedjen) vagy itt biztosan nem erre kell elindulni? Másik jelenség, pár hónapja, hogy az alapjárat néha hajlamos ingadozni, nem fullad hanem inkább néha rá-rá emel, tapasztalat az, hogy klímával jobban kisimul...na ehhez pár napja elkezdte azt csinálni, mintha "felakadna" a gázpedál (vicces mert ugye pont bowdenes és nem elektromos...), és váltások közt felpörög kicsit a motor...mintha ~1 secig még nyomnád kuplungolás közben a gázt (ha előbb elveszem a gázt és csak ~1mp múlva kuplungolok akkor nem pörög fel), tehát mintha késne a gázelvétel olyan a jelenség. EGR-t korábban saját magam pucoltam benne, elvileg a folytószelepházat is kitakaríttatták pár hónapja. Ötletek? :)
Szerintetek hol keressem a hibát, ha a hátsó ablaktörlő működik, a mosó is. Viszont elől, csak az ablaktörlő működik, de nem spricceli a folyadékot. (a motor nem működik ha húzom a kart)
A kapcsolóban lesz a hiba vagy a motor lesz a ludas? Ha a motor, akkor gondolom a hátsó sem működne.
Kösz a segítséget ha valakinek van ötlete szívesen fogadom.
Budapesten vagy környékén kit tudtok ajánlani váltó nyelestengely csapágy és természetesen a hozzá tartozó cserékhez szakembert vagy szervizt. 2005-ös gyártmány, előjött a csapágyhang, és mellé a kuplung is kezd érdekes dolgokat művelni.
Vitarát azért adtuk el, mert akkor kicsi lett! (Gyermek születés). És kellett egy nagyobb!(babakocsi)
Bmw-t barátunktól vettük, tudtuk neki az elő életét! Féltette, pátyolgata! ☺ De így is sok gond jött rajta elő! Március óta 600ezer ft volt, amit rá költöttünk. Szép, kényelmes, meg minden! De többet soha! Vegyen az, aki szeret sz.pni!! 😂
múlt héten volt olajcserén? Tehát nem láttad a cserét?..
Az én mazdámat leadtam a mazda szervizbe olajcserére, átvizsgálásra, aztán délután meghettem érte.
HHónapok múlva derült ki, hogy néhány olajcsere, szűrőcsere csak számlán történt meg. A szűrő eredeti volt, az olajhoz STP adalékot öntöttek, oszt mehet.