Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 0 0 128

Szerintem az országos Nógrádon kívüli vasútvonalak költségfedezeti aránya, ill. a laikusoknak nehezen értelmezhető számsorok  6-7 hozzászólás cunami, picit zavaró.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Köszönöm a figyelmeztetést.

Komolyan.

 

Majd leszűkítem magam NÓgrád megyére.

 

Amúgy a teljes lista betételének csak annyi volt az oka, hogy akinek kell lementi magának, s nem kell 21 topikból külön-külön összeszednie.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 127

Nem tartom bűnnek a 0%-os költségfedezeti arányt ott, ahol már ma is, 1%-os vagy 2%-os esetleg 4%-os ez az arány.

 

 

Előzmény: f_k (126)
f_k Creative Commons License 2022.01.28 0 0 126

KN 

Hanarosan el lehet ott érni a 0 százalékos költségfedezeti arányt is...

 

 

Előzmény: trizs77 (123)
f_k Creative Commons License 2022.01.28 0 0 125

Szerintem az országos Nógrádon kívüli vasútvonalak költségfedezeti aránya, ill. a laikusoknak nehezen értelmezhető számsorok  6-7 hozzászólás cunami, picit zavaró. Számok leellenőzésére sincs mód.

Nekem ez jön le picit szélsőségesen:

Közgazdasági alapon:

Zárjon be az országban 10-12 vasútvonal kivételével minden mert 10-13 százalékot szednek be a valós költségből  az utasoktól.

Küldjünk el a vasúttól 15000- 20000 vasutast, mert ezek munkája felesleges ingyenélők mind. Járjon mindenhol busz.

 

Próbáljuk meg a buszvezetés D kat feltéleit megkönnyíteni, azért , mert 240-280 Ezer Ft os fizetésű munkavállalót alig találni a Volánokhoz.

Gondoljunk bele a Volán a saját járataira se talál sofőrt , mert kevés ember vállalkozik erre.

 

A kötött pálya fenntartása általában vesztességes.

A közútnál árnyaltabb a kép, mert ott a személygépkocsi tulajdonosok extra adót fizetnek ebből már fenn lehet tartani a hálózatot.

Kötött pálya egy rendszer mentesül a közúti torlódásoktól , kényelmes, van ellékhelység, fűtött váróterem egyes viszonylatokban gyorsabb eljutást biztosít.

Sajnos a Nógrád megyét átszelő vonalak műszaki paraméterei rosszak.

Ennek ellenére fejlesztéssel ez javítható a trend megfordítható.

 

A vasútnál nem volt jegyáremelés.

Utasszám csökkenés lehet, de én írok egy érdekes okot:

 

Vasúton erőltetve be lett vezetve:

Állomási forgalmista által kezelt pénztárak bezárása. ( A forgalmista min jutalékért helyben árult jegyet bérletet)

A vonaton a jegyet egy korábbinál kevésbé hatékony jegykuadógép bevezetése hátráltatta.

A korábbi gépek gyorsabbak voltak nem volt feltétel az internetkapcsolat.

A vonaton e miatt a jegybevételt beszedni nem lehet annyira hatékonyan.

 

11 Mire átér az egyik nem átjárható vagonból a másikba már leszáll az utas.

Amíg volt Zircen Tarjánpusztán, Pannonhalmán,  jegykiadás jobbak voltak az eladások.

 

Miért csökkenhet az utasszám?

1. Zsebre dolgozik a jegykezelő munkavállaló

1.b a jegykiadógép túlbonyolított lassú az utas előbb leszáll, mintsem kuadná a jegyet a gép vagy odaérne a jegyvizsgáló.

 

2. Elvándorolnak, meghalnak , befejezik iskolai tanulmányaikat stb azok az utasok akik utaztak.

3. Személygépkocsival, szerződéses busszal utaznak  

4. Megváltozik az utazás iránya más irányba ingázik 

5. A vasút nem a jellemző utasáramlási irányokba közlekedik. 

b Nincs közvetlen vonat az üzemidő nem megfelelő nem lehet 3 műszakba bejárni, mert akkor éppen nincs vonat...

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (117)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 124

Megjegyzés  a 117-122 számú hozzászólásokhoz.

 

Mivel a vasútvonalak utasszámai vagy bevételi adataik ha nem is titkosak, de nem nyilvánosak,

ezért nem szerepelnek a táblázatokban sem utasszámok sem vonali bevételi adatok.

 

A költségfedezeti százalékok viszont nem tiltott adatok.

 

Bár összefüggés van az adatok között, a költségfedezeti változásokból nem szabad egyenes következtetést levonni az utasszám csökkenésére vagy növekedésére.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 123

Egy más jellegű megjegyzés.

 

Van kb. 16 vonalunk (vagy több ?) ahol a költségfedezeti arányunk kevesebb mint 5%.

Például : 4, 11, 14, 23, 35, 45, 50, 66, 78, 89, 92, 98, 102, 103, 105, 111, 114, stb.

 

Ezeken a vonalakon sürgősen be kell vezetni a KN közlekedést.

Csak szúró próba szerűen hetente 1-2 napon járjon ott jegyvizsgáló.

Elég.

 

Nem kell félni attól hogy (látva a bliccelés könnyebbségét) az utasok megfogják rohanni ezeket a vonatokat.

 

Lásd 22-es vonal esete.

az utolsó 2 évben amikor ott már KN közlekedés volt, semennyivel nem nőtt az utasszám.

 

Ha egy vonalon a ráfordítás több mint 95%-t már közpénzből fizetjük, akkor a maradék 1-4% bevételért nem szabad ott tartani jegyvizsgálót.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 122

A Nógrád megyei vonalakról.

 

A 75-ös vonal költségfedezeti aránya 13%-ról 8%-ra romlott, holott az elszállított utasok száma kiugróan emelkedett.

Itt valami más költség elem ugrott meg mert 2010-ben is, és 2019-ben Bz-s szerelvények látták el a forgalmat.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

a 78-as vonal költségfedezeti aránya 9%-ról 3%-ra romlott.

Ezt magyarázhatja, hogy a vizsgált 9 évben a vonal az utasai kb. felét elveszítette.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

81-es vonal költségfedezeti aránya 2010-ben kb. 12% volt, 2019-ben már csak 6%.

Itt is igen nagy az utasvesztés, de itt alaposabb, részletesebb elemzés szükséges hisz az USGYI-s rendszer váltotta a Cs9rgős rendszer ami csak részben magyarázat a romló eredményre.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 121

 

 

 - A Hajdú és Szabolcs megyei vonalak rosszabbul teljesítettek mint az országos átlag.

 

 - A 110-es kiugróan rossz eredményét egyértelműen a Cs9rgős üzemre fogom.

Bár itt elgondolkodtató, hogy a 108-as vonal ugyanúgy Cs9rgős mégse rontott annyit költségfedezeti százalékán mint a 110-es.

 

 - emeljük ki a 106-os szép javulását.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 120

 

 - a 82-es vonal 125-os fedezet csökkenése némileg meglepő nekem, mert a vizsgált időszakban majd végig, ugyanolyan V43+ 2 vagy 3 Bhv-s szerelvények jártak a vonalon, néha néha egy-egy szóló FLIRT besegítésével. A költségnövekedés okát máshol kell keresni.

 

 - A borsodi 90-es és 94-es vonalon egyértelműen szerepet játszik a mínusz 20 alatti eredményben, hogy mindkét vonalon drasztikus volt az utasszám csökkenés.

Aki tud még más okot, ne tartsa magába, írja ide be.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 119

 

Ebben a sorozatban nagy kiugrás alig van.

 

 - a 41-es és a 42-es vonal 12-12%-os visszaesése vonali elemzésért kiállt.

 - A 60-as vonal költségfedezeti romlása viszont törvényszerű.

Igen nagy arányú utasvesztés, és majd végig (2010-2019 között) Csörgős üzem...............:-(((

 - a 65-ös vonal -40%-a mögött inkább adatszolgáltatási hibát sejtek.

 - a 70-es plusz 12%-a szintén törvényszerű, hisz a bp-i elővárosban folyamatos az utasszám növekedés.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 118

Elemzés, elemezgetés ?

 

1./ A plusz-mínusz 1-4%-os eltéréseket olybá veszem mintha nem is lenne eltérés.

Ugyanis adatszolgáltatási vagy adat átszámítási pontatlanságok miatt ezek oly lényegtelen eltérések (ráadásul évekként változhatnak) hogy nem is szabad velük foglalkozni.

 

2./ A nagyon nagy eltérések esetén élni kell a gyanúperrel, hogy vagy a 2010-es vagy a 2019-es adatszolgáltatás nem valós adatokon alapult.

Lásd 65-ös vonal.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 - az 1-es vonal jobb teljesítménye nem meglepő.

 

 - a 11-es vonal rossz, rosszabb teljesítménye sem. A 11-sen sokat ront a helyzeten, hogy bár nem egész évben de egy évben többször M41-es vontatta üzem van a vonalon, a Bz-s és Jenbacheres üzem mellett. A Csörgős üzem pedig nagyon elviszi a költségeket.

 

 - a 20-as vonal szép teljesítményét majd azok megmagyarázzák akik jobban ismerik a vonalat.

Én a Veszprémig jobb menetrendre is fogom, de ez csak találgatás.

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (117)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 117

a 21-es (Angyal olvtárs) hozzászólásban adott felhatalmazással élve most kicsit kilépek Nógrád megye határain túlra.

 

MÁV-START vonali költségfedezeti százalékának változása 2013-2019 között

 

Közlekedési bevétel :

-       menetjegy bevétel,

-       bérlet bevétel,

-       egyéb bevétel, pórdíjak, helyjegy, árkiegészítések, stb.

Közlekedési bevétel összesen:

 

Költségek:

-       közvetlen költségek,

-       közvetett költségek,

-       társasági általános költségek vonalra osztott része

Költségek összesen.

 

Költségfedezeti % = összes bevétel osztva összes költséggel, szorozva százzal.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 116

Megkaptad ?

Előzmény: Racilaci (114)
f_k Creative Commons License 2022.01.26 0 1 115

1993

 

 

 

 

Te is vittél nemzetközi járatot ha jól emlékszem volt egy Ik-256 os fotód is ahogy talán a 80 as évek végén....

Előzmény: trizs77 (109)
Racilaci Creative Commons License 2022.01.26 0 0 114

Megadtam új címet, az adataim közt már az olvasható.

Előzmény: trizs77 (86)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 113

Hozzászólásod közlekedési részével egyetértek.

 

Csak azt lehet olvasni immár 6-7 éve, hogy :

 

Még sohasem voltak ilyen jók a Szlovák-Magyar kapcsolatok

 

mire fokozatosan számolják fel, szüntetik meg a határon átjáró vonatokat, buszokat.

 

 

Előzmény: btamas2 (111)
f_k Creative Commons License 2022.01.25 0 0 112

Salgótarján-Fülek - Losonc és a   BGyarmat - Losonc útirányok közforgalmú eszközzel való kiszolgálásának -  ami elméletileg lehet vonat vagy busz - megszüntetését hibának tartom.

Szükség van ilyen, közforgalmú kiszolgálásra.

 

Jó-jó nem 250 litert fogyasztó Csörgő vontatta 3x80= 240 ülőhelyre vonatra vagy 55 ülőhelyes buszra, de egy 12-18  ülőhelyes buszt minden további nélkül finanszírozhatna közösen a két ország, mely naponta minimum háromszor megpördül a két ország között 

 

Volt:

2. sz Aköv, 2 sz. Volán, Nógrád Volán kb 1965-től

Balassagyarmat-Salgótarján-Losonc ( Losonc ind.: 15.20)

4. Volán Agria Volán 197X? től

Eger-Salgótarján-Losonc (Losonc ind.: 14.30)

 Kunság Volán 1992-től

Kecskemét-Budapest-Hatvan-Pásztó-Salgótarján-Losonc  ( Losonc ind 13.40)

 

Ezeken felül:

Budapest--Balassagyarmat-Losonc-(Zólyom, Beszercebánya etc.)

 

Sajnos ahogy az Urpin, a Bem, a Salgótarján külső-Losonc a Bp Keleti- Losonc ezek is mind megszűntek.

Részben gazdasági részben politikai a 2 ország közti konfliktus eredményeként...

 

 

Előzmény: trizs77 (109)
btamas2 Creative Commons License 2022.01.25 0 1 111

A trianoni döntés kettészakította Nógrád megyét, és az elmúlt 100 év alatt mindent elkövettek a politikusok, hogy a történelmi és gazdasági szálakat elvágják a két terület között.

 

Jelenleg Szob és Hidasnémeti közötti 200km-es távon egyedül a Flixbus Budapest-Zólyom járataival lehet átlépni tömegközlekedéssel. Azt lehet elemezni, hogy a kínálat hiányában nincs kereslet, vagy fordítva. 

 

A 3344-es Balassagyarmat-Drégelypalánk autóbuszvonalon 4 járat kimegy Parassapuszta határra. Csak a határőrök járnak vele, vagy üresen megy Honttól 2 km-t?

Ha már odáig elmegy, miért nem fordul vissza Ipolyság főtéren? Ez még kb. 2 km a határátkelőtől.

 

A megye másik végében hasonló a helyzet a szlovák oldalon, a 606411-es vonalon munkanapokon 10, hétvégén 4 járat jár a határig. Néhány éve jöttem párszor a reggeli busszal Fülekről, emlékeim szerint mindig volt 6-8 utas, akik sétáltak a salgótarjáni helyi járat megállójához. Salgótarján központjáig 8 km-t kellene ennek a busznak továbbmenni.

Ha nem lenne utas, akkor a buszok már Sátorosról visszafordulnának.

 

Balassagyarmat esetében be lehet sétálni a szlovákgyarmati buszmegállóból, de 1-2 kilométer betérővel néhány járat adhatna közvetlen kapcsolatot az autóbusz-állomásra.

 

Szabályzói oldalt nem ismerem, nyilván nem ennyire egyszerű ezeket az átmeneteket megvalósítani, de megfelelő politikai támogatás mellett különösebb plusz forrás nélkül visszaállítható lenne határon átnyúló közlekedés.

 

Előzmény: trizs77 (109)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 110

Ipolytarnóc ill Nógrádszakál határ átmenetnél is vannak ilyen számok?

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Minden határ átmenetről vannak ilyen számok, köszönhetően a határon szolgáló hatóságoknak.

Tehát nem vasúti forrás, hanem hatósági.

 

Most beteszem ide a Magyar-Szlovákot.

 

Ha kéritek, írjátok be ide, hogy melyikre vagytok kiváncsiak, s akkor a többi határt is bemásolom.

 

Vasúti határátmeneti vonatforgalom 2020-ban.

 

Szlovákia felé/felöl:

 

 

 

 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig

 Rajkánál

 

>>Belépett :

>>- 1897 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 2666 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 7-8 tehervonat.

>>- 1074 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

>>Kilépett:

>>- 1836 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 2793 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta 8 tehervonat.

>>- 1562 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

>> 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Komárom

 

, 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig Komáromban

 

>>Belépett :

>>- 2 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 2111 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 5-6 tehervonat.

>>- 602 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

>>Kilépett:

>>- 2 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 2069 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta 5-6 tehervonat.

>>- 547 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

>> 

A 70-es vonalon, 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig  

 

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Szobnál

 

>>Belépett :

>>- 2194 db személyszállító vonat egy év alatt. Azaz  naponta 6 vonat.

>>- 3775 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan 10-11 tehervonat.

>>- 991 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

>>Kilépett:

>>- 2197 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 3827 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta 11 tehervonat.

>>- 955 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig

 Somoskőújfalunál

 

>>Belépett :

>>- 1 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 4  db tehervonat. .

>>- 5 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

>>Kilépett:

>>- 1 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 5 tehervonat.

>>- 6 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig

Nógrádszakálnál

 

>>Belépett :

>>- 0 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 30 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan 12 naponta 1 db tehervonat.

>>- 14 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

>>Kilépett:

>>- 0 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 24 tehervonat. Azaz átlagosan 15 naponta 1 db tehervonat.

>>- 20 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig      

Bánrévénél

 

>>Belépett :

>>- 0 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 425 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 1-2 tehervonat.

>>- 79 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

>>Kilépett:

>>- 0 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 387 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta 1 tehervonat.

>>- 120 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

>> 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig

 Hidasnémetinél

 

>>Belépett :

>>- 506 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 1282 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 3-4 tehervonat.

>>- 403 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

>>Kilépett:

>>- 503 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 1484 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta 4 tehervonat.

>>- 278 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

>> 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig

Sátoraljaújhelynél

 

>>Belépett :

>>- 0 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 199 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 0-1 tehervonat.

>>- 144 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

 

>>Kilépett:

>>- 0 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 275 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta  kb. 1 tehervonat.

>>- 67 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

>> 

 

Ez volt Szlovákia felé 2020-ban

 

Előzmény: f_k (108)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 109

Somosi személy átmenet nem tudom miért szűnt meg ill. korlátozódott minimálisra

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Emlékezz a 2005-2006-os év kudarcára.

Olvtársnk itt részletesen bemutatja.

 

http://www.regionalbahn.hu/2011/07/bhv-val-felvideken.html

 

2005-ben, 101%-os politikai (és nem vasúti) indíttatásra közlekedtettek egy

Hatvan - Somoskő - Fülek - szlovák 160-as vonal - Lénártfalva - Bánréve - Miskolc

vonatot.

 

Magyar oldalon Hatvan és Somoskő valamint Bánréve és Miskolc között volt utasa.

Szlovák oldalon a 160-as vonalon volt utasa.

 

De se a somosi határátmenetben, se a bánréveiben nem ment át vonattal utas, hanem csak vasutas, vámos meg határőr.

 

Magyarul ezen a határ szakaszon ami kb. 50 km légvonalban Somos és Bánréve között, nincs valós utazási igény vonattal.

( busszal se nagyon)

 

Pedig a politika ezt nagyon akarta.

De a határ túloldalán élő magyarokat meg nem érdekelte, hogy mit akar a politika a határ ezen oldalán.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A Salgótarján-Fülek - Losonc és a   BGyarmat - Losonc útirányok közforgalmú eszközzel való kiszolgálásának -  ami elméletileg lehet vonat vagy busz - megszüntetését hibának tartom.

Szükség van ilyen, közforgalmú kiszolgálásra.

 

Jó-jó nem 250 litert fogyasztó Csörgő vontatta 3x80= 240 ülőhelyre vonatra vagy 55 ülőhelyes buszra, de egy 12-18  ülőhelyes buszt minden további nélkül finanszírozhatna közösen a két ország, mely naponta minimum háromszor megpördül a két ország között.

 

 

Előzmény: f_k (104)
f_k Creative Commons License 2022.01.25 0 0 108

Ipolytarnóc ill Nógrádszakál határátekmenetnél vannak ilyen számok?

Előzmény: trizs77 (107)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 107

Somosi átmenet nem tudom miért szűnt meg ill. korlátozódott minimálisra ?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A költségek miatt.

 

A szlovák tehervasútnak évtizedekig nem számított, hogy Fülekről Somosra 3-5 db Bardotkával húzta+tolta fel a lengyel szénvonatokat, amik Kelebiánál lépnek ki Szerbiába.

 

Ezt ma már nem tudják kigazdálkodni.

Még ők sem.

 

Ha Bánréve felé viszi olcsóbb.

Ha pedig Szobon hozza be villannyal, még olcsóbb.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Határforgalom

 

 2020.01.01-től 2020.12.31.-ig

 Somoskőújfalunál

 

>>Belépett :

>>- 1 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 4  db tehervonat. .

>>- 5 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

>>Kilépett:

>>- 1 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 5 tehervonat.

>>- 6 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

 

Előzmény: f_k (104)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 106

Ha a reggeli szolgálati kávé előtt írok, hülyeség az eredmény.......................:-(((

 

Ezt írtam :

 

Amennyiben jók az Egerszalóki kocsma számai, úgy a 150-es vasútvonalon :

 - 2010-ben kb. 693.000 forint közlekedési bevételt könyvelt el a START,

 - 2019-ben kb. 1.300.000 forint közlekedési bevételt könyvelt el a START,

 

Ugyanez helyesen :

 

Amennyiben jók az Egerszalóki kocsma számai, úgy a 150-es vasútvonalon :

 - 2010-ben kb. 693.000.000 forint közlekedési bevételt könyvelt el a START,

 - 2019-ben kb. 1.300.000.000 forint közlekedési bevételt könyvelt el a START,

Előzmény: trizs77 (105)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 105

saját környékemen a 150-esen nagyon nem mindegy, mit mivel és hogyan osztunk be?

(meg több az utas, mint 10-12 éve).

 

--------------------------------------------------------------

 

Képzavar ugyan de jól érzed.

Már amennyiben lehet "érezni" egy vasútvonal változásait

 

Amennyiben jók az Egerszalóki kocsma számai, úgy a 150-es vasútvonalon :

 - 2010-ben kb. 693.000 forint közlekedési bevételt könyvelt el a START,

 - 2019-ben kb. 1.300.000 forint közlekedési bevételt könyvelt el a START,

 

Ez bizony 88%-os személyszállítási bevétel növekedés.

 

Előzmény: seadxdx (101)
f_k Creative Commons License 2022.01.24 0 0 104

150 min 7-8 max 12-15 teher/ nap Soroksár-Kelebia 

81 esen néha talán heti 1-2  van határátlépős vonat helyi igények acélgyártelepi, kisterenyei, mátramindszenti tolatós, Ez sajnos a napi 1 darab vonatot se éri el.

Somosi átmenet nem tudom miért szűnt meg ill. korlátozódott minimálisra ..

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (103)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 103

Nem speciel ezen vonalakra keresem a választ, hanem hogy nézzük a fő/törzsvonalak kiadásait. Pl. saját környékemen a 150-esen nagyon nem mindegy, mit mivel és hogyan osztunk be (meg több az utas, mint 10-12 éve).

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 150-es kb. 4 nap múlva lesz meg.

 

Ott is csak a START-ra vonatkozó rész.

 

A kb. 80 vasútvonalunkból van kb. 24-28 olyan vasútvonal, például az....1,17, 20, 25, 26, 30, 40, 41, 42, 43, 65, 70, 80, 90, 92, 100, 101, 105, 120, 130, 135, 140, 150, 155, ahol legtöbbször van napi 1-2 tehervonat vagy több.

 

Az ilyen vonalaknál a vasútvonal összes kötségfedezeti aránya nyilván sokkal jobb mint a START által ugyanerre a vonalra kimutatott csak személyszállítási költségfedezeti arány.

 

Élénk beszélgetés témája lehet az a kb. 20-25 vonal (vagy több ??) ahol hébe-hóba van tehervonat is.

Ott is más a mindösszesen végeredmény mint a START táblázataiban, csak nem lényegesen változik meg.

 

Végül vannak a már említett olyan vonalak ahol a START-n kívül más nem mászkál.

Ott értelemszerűen nem változik meg a költségfedezeti arány.

 

megjegyzés : az üzemi vonatokat, mérő, pályás, stb. ezekben a táblázatokba nem számolják bele.

 

 

Előzmény: seadxdx (101)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 102

Ezzel a kérdéssel még várhattál volna 3-4 napot................................:-)))

 

Már a 82-es hozzászólásodban is rákérdeztél, mire én adtam rá, egy határozott, mint utólag kiderült hibás választ.

Két nap múlva kaptam az Egerszalóki Hársfa Söröző törzsközönségétől egy elmarasztaló emalt, amiben rámutattak hibámra.

A neked írt válaszomban elkövetett hibámra.

 

Felhívták figyelmemet a javítás, kijavítás fontosságára.

 

Mos készítem a helyes választ.

Még 3-4 nap és kész lesz.

Mind a 80 vonalra.

 

A lényeg a fejléc megfogalmazása.

Bár a 81-es hozzászólásban bemutatott táblázatok síma másolások egy 2010-es START anyagból, az akkor általuk írt fejléc valóban félre érthető.

 

Az Egerszalóki fejmosás után most úgy néz ki, hogy a :

 

magyarázata a következő :

 

 

Közlekedési bevétel :

-       menetjegy bevétel,

-       bérlet bevétel,

-       egyéb bevétel, pórdíjak, helyjegy, árkiegészítések, stb.

Közlekedési bevétel összesen:

 

Költségek:

-       közvetlen költségek,

-       közvetett költségek,

-       társasági általános költségek vonalra osztott része

Költségek összesen.

 

Költségfedezeti % = összes bevétel osztva összes költséggel, szorozva százzal.

 

Remélem most már pontos voltam.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Tehát ez nem a vasútvonal költségeiről szól, hanem az adott vasútvonallal kapcsolatban a START költségeiről.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az már kérdés, hogy (sajnos) van kb. 10-15 olyan vasútvonal ahol a START-n kívül nem jár más.

Itt tehát a START bevétele-költsége egyben a vonal bevételének-költségének is kb. 100%-a.

 

És van kb. 15-20 olyan vasútvonal ahol havi 1-3 kicsi tehervonat jár, tehát azoknál a START forgalma egyben a vonal forgalmának is kb. 95-97%-a.

 

 

 

 

Előzmény: seadxdx (101)
seadxdx Creative Commons License 2022.01.24 0 0 101

Jól értem, személyvonati bevétel osztva (teljes költség mínusz tehervonatok üzemeltetésének) költségével?

Azaz ablakos bevétel / (ablakos kiadás + pályakiadás + teheren kívül minden más amortizáció és felmerülő költség)

 

Nem speciel ezen vonalakra keresem a választ, hanem hogy nézzük a fő/törzsvonalak kiadásait. Pl. saját környékemen a 150-esen nagyon nem mindegy, mit mivel és hogyan osztunk be (meg több az utas, mint 10-12 éve).

Előzmény: trizs77 (83)
Angyal K. Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 100

Elég gyakran látom a testvéreiket belülről is. Én 2004-től dolgozom a Bosch-ban.

A bizonyos időközönként kiírt pályázatot legutóbb nem volán és számtalan alvállaljozója nyerte.

 

Előzmény: f_k (98)
f_k Creative Commons License 2022.01.23 0 1 99

 

1993-1994 ig volt közlekedés a 83 számú (Kisterenye)-Mátramindszent-Mátranovák-Homokterenye vasútvonalon.

Személyesen annyira emlékszem amikor 1992 körül Homokterenye vmh közelében a Losonc-Eger járat sorompót kapott akkor egy szombati nap szem szóló Bz  közlekedett akkor már csak. Előtte volt munkásvonat is napi 1 pár Mátranovákról Salgótarján megállóhelyig. A vasút amikor a helyi vágányon közlekedett akkor vissza kellett tolni Salgótarján külsőre mivel a Fő téren körbejárási lehetőség nincs. Az első képen a Bombardier gyár látható ami hiába gyárt vasúti forgóvázakat ezt közúton szállítják... Látható a gyári iparvágány maradványa ..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!