Nálam sincs semmi. Nekem persze jó ha elfelejtődik az a tranzakció, főleg hogy nekem nagyobb összegű volt, de azért annyira nem megnyugtató hogy ilyen előfordulhat. Kíváncsi lennék hogy az icsekk - simple - mkb hármasból hol van a gubanc ami ezt okozhatta.
Tegnap én is kaptam e-mailhez csatolt jelszóval védett pdf levelet:
Szeptember 09-én valóban kaptam 2.500,-Ft jóváírást. Ha ez a júliusi utólagos volt, akkor szeptember végén jóvá kell írniuk az augusztus után járót. Kíváncsi leszek.
...azóta se került vissza, holott nekem emailes visszaigazolásom is van arról, hogy a számlát sikeresen kifizettem :) egyáltalán nem tetszik, mennyi bénázás van ezzel a kártyával, de legalább éppen pluszban vagyok, és nem mínusz 23 ezerben. panaszokra semmi válasz, se az előzőre, se az újra. egészen bizarr
(mondjuk, ha kivették örökre a 23 ezres csekkemet, és ők fizették helyettem, akkor rendben is lennénk, de nyilván ez is csak valami hiba)
ezt-azt már ebben a pár hónapban is láttam furcsaságot az mkb-s appban, de olyan is szokott lenni, hogy egy tétel egyszerűen eltűnik az egyenlegből? ma kb. 23 ezerrel nőtt az egyenlegem, és addig túrtam, amíg megtaláltam, hogy az egyik szeptember 1-jei icsekkes tranzakció hiányzik. négy számlát fizettem aznap, a másik három ott van, a negyedik eltűnt, és ez látszik az egyenlegben is
a julius nalad biztosan az adatbazishibaval magyarazhato. suketelhetnek barmirol, hogy ezt vizsgalnak, azt vizsgalnak, minden jel arra mutat, hogy csak a postai adatbazissal dolgoznak. amibe a dijnet meg be se kerul
A BB Go-n kívül melyik hitelkártyák adnak visszatérítést közüzemi díjakra.
- csoportos beszedéssel
- díjneten
- közvetlenül a szolgáltatónak fizetve
A Go még ad, 1%-ot (régebben ez is 2% volt) ,de mostanában - mióta MKB lett - több vele a probléma elsősorban a mobil fizetéssel. Szívesen otthagynám...
Én kizárólag csak postai szkennelt csekkeket fizettem be kezdettől fogva. Mégis most augusztusra sikerült jól számolniuk, júliusra pedig nem.
Júliusra akkor elképzelhető az icsekk hibája.
De ha csak a Posta adataival dolgoznának, akkor viszont mi a helyzet azzal, hogy ha Curve alól fizetnék icsekken, akkor lehet nem kapnék rá visszatérítést, illetve ha icsekken havonta 50e Ft-nál többet fizetsz, akkor az megy ugye a kukába mert az egyéb fizetési 1%-hoz azt az összeget nem számolják, tehát csak figyeli a bank is az icsekkes költéseket.
alaposan átgondoltam, kiszámoltam, és az alábbi következtetéseim vannak, ami az én esetemre biztosan igaz, de lehet, hogy általános teljes elba--ásról van szó
1. igazat írtak, amikor azt mondták, a postától kapott adatokkal dolgoznak, szerintem nem is programoztak le más szabályokat
2. ahogy FOMA észrevette, júliusban volt egy hiba az icsekknél/postánál, ami a posta által összeállított adatbázist is érintette (a pontokat csak augusztus elején pótolták nálam is, így az összes júliusi icsekkes fizetésem kiesett)
3. és ez a legnagyobb baj. az mkb kedvezményszabályzata szerint mindegy, hogy milyen tranazakciót hajtasz végre az icsekkben, csak az a lényeg, hogy icsekkes fizetés legyen. de a postának NEM mindegy. az énpostám hitelkártyához az énpostám hűségkártya van hozzárendelve minden esetben, ők pedig az icsekkes fizetésekre is csak akkor adnak hűségpontokat, ha szkennelt postai csekket fizetsz be. díjnetes fizetésekre nincs postai hűségpont, én legalábbis még egyszer sem kaptam, így az a nagyon logikusnak tűnő gyanúm van, hogy ezek a tranzakciók be se kerülnek a posta által készített leválogatásba. ők csak azokat a tranzakciókat adják át az mkb-nak, amire járt hűségpont is = csak azokat, amikor postai csekket fizettél be. az mkb szabályzata alapján viszont díjnetre is járna a visszatérítés
augusztusban úgy jött ki, hogy két szkennelt postai csekket fizettem az icsekkben, ezeket összeadtam, kiszámoltam az 5 százalékát az összegnek, és pontosan 647 forint jött ki, amennyit tegnap éjszaka jóváírt nálam a rendszer
nagyon dörgedelmes levelet fogok írni, amint lesz rá lelki erőm. az elképesztően fos lenne, ha minden hónapban utólag kellene majd reklamálnom
Ma (2022.09.09) az ÉnPostám HK-nál megjelent "Hűségprogram jóváírás (postai költés kedvezmény)" megnevezéssel 2.500,-Ft jóváírás.
Szerintem ez az augusztusi icsekkes fizetéseim után végre egy jó összegű és automatikus visszatérítés. Remélem ez a jövőben is így fog működni.
A júliusi icsekkes költések miatt elmaradt és másodszor megreklamált 2.472,-Ft miatt viszont csak sablonválasz jött, hogy mely típusú ügyben hány nap alatt válaszolnak.
Júliusban volt valami gond az iCsekk-nél, (vagy a Postánál) mert 07.05. után a 30 pontok sem kerültek jóváírásra néhány hétig, majd augusztus 09-én jóváírták egyben "Direkt pont jóváírás" címszó alatt.
nagyon sok szempontból sántít a válasz :) de azt mégse írhatták, hogy szerencsétlen amatőrök dolgoznak az IT részlegünkön, szóval lett ez, hogy csakis más lehet a hibás
Ez a Postára hárítás nekem csak ott sántít, hogy ha kizárólag a Posta által megküldött adatbázis alapján kapjuk a visszatérítés ezen részét, akkor múltkor miért próbálkoztak azzal hárítani a nem fizetést, hogy belekeverték a Curve kártyás tranzakciókat. A Postának az icsekk-en keresztülvitt tranzakciókat kellene látnia és azzal kellene foglalkoznia, a Curve és MCC kódjai viszont tipikus bankos terület.
Mai nap végre megjött az augusztus közepén elküldött, postai visszatérítéses panaszomra a bank válasza, a lényege ennyi:
"Tájékoztatjuk, hogy a postai költések után járó kedvezményt a Postától kapott adatbázis alapján biztosítjuk. A Posta a 2022. július 3-ai 39.463,- Ft összegű tranzakciót igazolta vissza, így ezután biztosítottuk az 5%-os kedvezményt, azaz az 1.973,- Ft-ot. Kérjük, a júliusban kezdeményezett további postai tranzakciója kapcsán, küldjön Bankunk részére a Posta iCsekk applikációjából képernyőfotót vagy az applikácóból kapott visszaigazoló levelet. Kérjük mindezt azért, hogy az alapján, további egyeztetést tudjon Bankunk végezni a Postával, illetve az alapján, esetlegesen újraszámolhassuk a kedvezményt."
Tehát a hiba a Postánál van a bank szerint. Bárki is a hunyó, vicces azt olvasni, hogy egyetlen icsekk-es számlafizetésemet vették figyelembe, miközben volt másik kettő is. Továbbá az megmosolyogtató, hogy most én kezdjem el bizonyítani képernyőfotóval, hogy valóban volt több icsekk-es befizetésem. Talán szólítsák fel a Postát, hogy nézzen jobban utána. Mondjuk meg is csináltam egyből a képernyőfotót és ahogy kérik el is küldöm nekik, csak az a szánalom, hogy itt most 500 Ft-ért küzdjek sokadik levélfordulóval hónapokon keresztül. Persze a célom az, hogy vegyék már komolyan és dobjanak össze rá egy hibamentes informatikát, hogy ne kelljen minden hónapban ezt eljátszani, mert ez azért nem egy atomtudomány.