Eredetileg a Flirtekkel együtt a budapesti előváros kizárólag korszerű motorvonatokkal kiszolgálása volt a cél(- 142). De mivel messzebbre is járnak ahogy a Flirtek is így ez nem jön össze.
Az opciót mindet lehívták, összesen 40 darab jön. Igazából távolsági forgalomra nem alkalmasak, mert nincs csomagterük, illetve elég kevés az olyan vonal, ahova ekkora kapacitás szükséges. Ezért járnak az elővárosi vonalakon, illetve a Balatonra nyáron.
...azokat felszivnák még az elővárosi nak nevezett vonalak?
Az általános járműhiány miatt mindenhol annyi és olyan jármű közlekedik, ami jut, és amilyen van. Az új beszerzéssel pedig - tervezési és beszerzési céljától függetlenül - lehet villogni a közlekedéspolitika vasútbarát látszatának alátámasztása érdekében. Járműbeszerzésre meg pénz nincs.
Ha jol olvastam a korábbi bejegyzéseket, akkor Összesen 35db Kiss motorvonat van Magyarországon, és azokból mennyi visz már utast? Hány db emeletes motorvonat hívható még le opciósan? Ha ezek beszerzésre kerülnének, úgy azokat felszivnák még az elővárosi nak nevezett vonalak? Ha viszont már felesleg is képződne darabszám ügyben: Létezik-e a típusnak olyan verziója, amiben az utastér ill ülések kialakitasa inkább közelebb áll egy hosszabb távú utazásra alkalmasabbnak, esetleg IC kategóriájú? Ha igen, mely vonalakon lenne értelme kozlekedtetni azokat?
A 33-as egységben plusz kerékpárhelyeket alakítottak ki a két szélső betétkocsi alsó szinti üléseinek részleges kibontásával. Csak ez az egység ilyen? Dedikált balatoni járat lesz? Hétfőn este jól jött a Z70-ben. Akadt rajta bőséggel kerékpár.
De meddig fognak ezeken a vonatokon Kissek járni? Engedjétek meg beidézni egy tavaly novemberi MÁV eredetű közleményt:
„A ceglédi vonalon a Szolnokról 5:40-kor, Ceglédről 15:48-kor, Budapest Nyugati pályaudvarról 14:03-kor és 17:33-kor, valamint a Ceglédről Szolnokra 18:54-kor induló vonatokon utazhatnak KISS motorvonatokkal.”
Ez a menetrendváltásig, azaz kb. két hétig igaz is volt. Azóta fecskék, illetve újabban az S50-ről átpakolt halbivezérlős ingák járnak ezekkel a vonatokkal.
Ne felejtsük el, bő két hét múlva lép életbe a 2. módosítás. Vajon visszatérnek a fecskék?
Mostanában vettem észre, hogy a KISS-eken az "leszállásjelző" vezérlésben valami nem stimmel. Nem tudom, hogy hardver, szoftver, vagy "manver" hiba-e, de a következő jelenséget tapasztalom:
Normálisan ugye megállás előtt megnyomva az ajtónyitó gombot megállás után automatikusan nyílik az ajtó. Azonban ha pl. a páratlan s70-est megfogja Rettentő bejárat, akkor az indulás pillanatában eltörli az addig aktív jelzést (rögzítőfék ki, vonat mozdul, kijelző elalszik sorrendben). Ha nem fogja meg (nincs pár perces várakozás), akkor rendben működik. Eleinte a fázishatárra gyanakodtam, de az van máshol is (pl. RPÚ előtt) de ott nem tapasztaltam a jelenséget. És nem csak egy adott psz.-ú egység produkálja, hanem amióta figyelem, azóta az összes.