Keresés

Részletes keresés

Zoli1949 Creative Commons License 2021.11.05 0 0 4940

Szia! 

Amennyiben nem nagy fáradság, légy szíves tegyél fel még képeket ( főleg a hajtásról ). Sajnos eddig csak képeken, vagy vitrinben láttam és a fizikai valóságában még nem volt a kezemben ez a motorvonat

Köszönöm:   Zoli

Előzmény: Roglin7 (4938)
Cavill Creative Commons License 2021.11.04 0 0 4939

Szia Roglin,

 

köszönöm a gyors választ! Ebböl ered még egy kérdés, hogy vajon a függöleges tengelyt csigával, vagy homlokfogaspárral, vagy koronafogassal fordítja keresztirányba ?

 

Üdv! S.

Előzmény: Roglin7 (4938)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.04 0 1 4938

Szia Cavill!

 

Az egész vonat teljesen saját fejlesztés volt, elég egyedi motorral, aminek a tengelye teljesen szokatlan módon függőlegesen állt a motorvonat középrészében, ezért is van a két szénkefe tartó a motorvonat tetején és nem az oldalán, mint a korabeli hasonló játékvonatok esetében.

A trafó is teljesen saját fejlesztés, semelyik másik játékvonatéval nem egyezik meg kivitelében, sőt a sín is kicsit eltér a többi "háromsínestől" mert nem sínszál, hanem szegecs sor van középen!

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (4937)
Cavill Creative Commons License 2021.11.04 0 0 4937

Sziasztok,

 

lehet-e arról tudni valamit, hogy a Roglin motorvonatok saját fejlesztésü motorral készültek-e, vagy pedig egy meglévö, beszerezhetö motorra alapult a hajtás ?

 

Köszi és üdv! S.

Zoli1949 Creative Commons License 2021.11.03 0 2 4936

Szervusztok Urak!

Nekem már volt anno komolyabb találkozásom a 380 V -tal. Első munkahelyemen CQ 2 hegesztőgépeket készítettünk és volt vizsgám a bemérésükhöz. Egy elkötött kábelkorbács miatt egy újjal találkoztam két 380 V feszültségű vezetékkel. A szerencsém az volt volt, hogy nagyfeszültséget szigetelő gumiszőnyegen álltam, a munkavédelmi előírásnak megfelelő szigetelt talpú bakancsban. Így nem futott át rajtam az áram, csak egy ujjam égett meg csúnyán. Azóta  nagyon tisztelem az áramot és kellő képen óvatos vagyok vele. Egyébként egy doboz szegeccsel történő lezárásához nem kell más, mint megfelelő méretű szegecs, szegecshúzó.szegecsfejező és kalapács. Ha nem írtam volna az előzőekben, hogy szétszedem a trafókat, a képen nem lehet észrevenni, hogy nem gyári a zárás. Egyébként mindenkinek saját felfogása van az egyediségről, de nekem fontosabb a  saját és más használó biztonsága. Különben legalább húsz különféle Előre és Pannónia trafó volt már a kezemben és van elég rossz tapasztalatom.

Üdv: Zoli

Előzmény: Roglin7 (4935)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.03 -2 1 4935

Szia Jampusz!

 

Ellent kell mondjak Zolinak! Nem szokott gond lenni ezekkel a trafókkal, ha a gyári szegecseket szétszeded, már nem lesz eredeti, hagyd úgy ahogy van.

Több ismerősöm is játszik régi trafókkal, nem szokott gond lenni velük, persze a betáp kábelt azért nem árt ellenőrizni, de ha szemre nem problémás, nem lesz gond vele.

Nekem van 30-as évekbeli Märklin trafóm amivel játszottam és semmi bajom nem lett, de a háború előtti Bing trafókat is több ismerősöm használja előszeretettel minden gond nélkül. Mondjuk felnőttekről van szó...

 

Üdv: R.

Előzmény: jampusz (4930)
Qqberci Creative Commons License 2021.10.29 0 0 4934

Érdekes rajta a Néprádió forgatógomb...

Előzmény: jampusz (4930)
Nagyadamka Creative Commons License 2021.10.29 0 0 4933

Kedves Zoli!

Köszönöm szépen szavaidat! Különösen érdekes, -személyes kötődésű hozzászólásodnak különösen örültem. Ezek a sorok is megerősítik azt ami itt már korábban is "elhangzott":

A pénzverdében sok minden megtörténhetett...

Köszönettel: Ádám

Előzmény: Zoli1949 (4932)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.10.27 0 0 4932

Szia Ádám!

Az első generációnak esztergált ütközője volt. Ez vonatkozik a mozdonyra és a vagonokra is. A személyvagonok kékesszürke színűek ( többféle árnyalattal ) és  az ablakok festékkel keretezettek voltak A tetők és a postavagon szürkék ( szintén árnyalatnyi  különbségekkel )  voltak. Más színű tetővel  csak a későbbi, színes  szériában készültek  A kérdéses tető valószínűleg a Pannónia szériagyártásakor készülhetett, mert ilyen színű tetővel festett piros Pannónia személyvagon már volt a kezemben. Mivel a Pannónia gyártásával  az Előre gyártása nem állt le, biztosan előfordulhatott ilyen színű tető festése is, ha éppen ilyen festék volt raktáron. Konkrétan - öcsémmel együtt 1959 karácsonyán kaptunk szüleinktől egy Előre készletet,  amiben már zöld színű postavagon volt krém színű tetővel két kék színű személyvagon kíséretében.  Harmadik generációs zöld színű ( 110 V - os ) PéVé típusú  trafó szolgáltatta a feszültséget. A mostani gyakorlatommal már tudom, hogy ezek univerzális trafók, amiknél a primer tekercs két 110 V -os részből áll. Párhuzamosan kötve 110 V -ra, sorban kötve 220 V- os hálózatra is jók. A szekunder teljesítményük mindkét kötésnél ugyanaz. Egyébként a gyártástól eltelt majdnem hetven év során bármikor cserélődhettek az alkatrészek a korábbi tulajdonosoknál. 

Üdv: Zoli

Előzmény: Nagyadamka (4923)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.10.26 -2 1 4931

Szia!  

Hihetetlen szerencséd van, hogy nem csapott agyon az áram.  Én biztosan nem tettem volna. A gyártástól eltelt  majdnem hetven év alatt a gumikábel szigetelése már porlik. Ha kis sugárban meghajtod a kábelt már láthatod rajta a repedéseket, a dobozon belül pedig már el is porlott a gumi. 

Amennyiben van egy kis affinitásod a szereléshez, bontsd szét a dobozt és meglátod, hogy mi van benne.  Ez esetben a hálózati kábelt ki kell cserélni egy újra. Eredetileg kettős  szigetelésűre készítették a trafót, ezért nincs földelve. A hálózati kábelcsere esetén sem kell ezt megváltoztatni, mert akkor mást is változtatni kellene. A túláramvédő kapcsoló nyomógombja a piros. A  fekete nyomógomb pedig megszünteti a kimenő szekunder feszültséget, ami a vonat váltóhoz érése előtt, lehetővé teszi az egyszerű lassítást. Kezdetben a Travill  Szövetkezet gyártotta, később PéVé felirattal kis módosítással gyártották. Mindezzel nem szeretném az üzleted rontani, mert egy hozzáértőnek csak ujjgyakorlat  a javítás. Legközelebb viszont meg kell gondolni egy ilyen régi szerkezet hálózatba dugását.

Üdv: Zoli

 

Előzmény: jampusz (4930)
jampusz Creative Commons License 2021.10.17 0 0 4930

Sziasztok!

 

Pakolászás közben találtam ezt a régi formátort. Veszett régi.1954-es.Nekem PV.gyanús,de nem vagyok benne biztos. Eladnám,ha valakit érdekel.A kimenetet 12V-os autó izzóval teszteltem.Szépen vilgított. Z.

Nagyadamka Creative Commons License 2021.10.13 0 0 4929

Szia Gyurka!

Tulajdonképpen a arra lettém volna kíváncsi, hogy láttatok-e már ilyesmi "kávékrém" (nem szürke és nem bézs) színű első generációs (vagyis széles)tetőt.

Előzmény: jgyurka (4924)
József Gábor Papp Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4928

Szia Gyuka!Nem vagyok nagy szakértője a vasutaknak,de szerintem a Meja és Vörös szikra kocsijai semmivel nem tűnnek rosszabb kivitelűnek a Merklin kocsijainál.Van mindegyikből 1-2,azok biztos nem rosszak.Megkockáztatom,a Meja gőzöse se volt rosszabb.A Vörös szikra mozdonya,háát...Lehetne igényesebb is.A sínjeik ugyanúgy hozták a Merklin kivitel színvonalát.Bár a Pévékhez készült volna olyan profilhúzott sín!   Sanyi!Köszönjük a bőséges adatbányászást!                                                                                                                                                                                                          Üdv.Gábor                                                    

Előzmény: jgyurka (4925)
benidoki Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4927

Szervusztok!

 

Lehet, hogy reménytelen, de keresek Helikon személykocsit/kocsikat :)

Kérem ha valaki tud személykocsikat, netán készletet, írjon nekem.

benidoki@gmail.com

 

Köszönöm szépen előre is!!

Cavill Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4926

Szia Gyurka,

 

sajnos ezekre a kérdésekre én nem igazán tudok válaszolni, én jelen esetben az "adatbányász" és a témafelvetö voltam. Jó lenne ezzel kapcsolatban több véleményt, hozzászólást is hallani.

 

Egyébként a 2./3. pontokban én is arra gondolnék mint Te, de az 1. helyre inkább a 00-ás készleteket tenném.

 

Szerintem a Tóth-féle kocsik meglehetösen jól sikerültek, bár a 2B gözös állítólag elmarad minöségben a Marklintöl. Arra most nem is emlékszem, hogy az egy-két egyedi nagyobb (2C1, 2C2, 2D) gözösökhöz készült-e rendesen 3 v. 4 tengelyes hajtás. Ezt "pv-vonat" kolléga tudná megnézni.

 

Üdv! S.

Előzmény: jgyurka (4925)
jgyurka Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4925

Szia Cavill!

 

Nagyon érdekes cikk. Meglehetősen szigorú véleménye volt Petrik Ottónak (bár szerintem alapvetően igaza volt), de lehet, hogy csak provokatív akart lenni, hogy lelkesítse a fiatal mérnököket.

 

Azt lehet tudni, hogy melyik

1) a rosszul sikerült Märklin utánzat,

2) a gyenge konstrukció, és

3) a kritikán aluli szerkezetű óraműves?

 

Én elsőre a Tóth (1), Pévé (2), Villám(3)-ra gondolnék, de a Tóth-féle vonatokra nem tudom mennyire áll a "cég" megnevezés. Beleérthette a Vörös Szikrát, vagy a Meját?

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Cavill (4916)
jgyurka Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4924

Szia!

 

Tulajdonképpen mi a kérdés? A szín, az árnyalat, az eredetisége, vagy hogy ez egy első generációs előre vagonon volt?

Voltak ilyen színű tetők a színes vagonokhoz. De az eredetiségét, illetve az árnyalatát fényképről nehéz megmondani. Az viszont szinte biztos, hogy a gyárban vaj tetővel nem készült esztergált ütközős vagon.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Nagyadamka (4923)
Nagyadamka Creative Commons License 2021.10.10 0 0 4923

Sziasztok!

Van egy első generációs Előre kocsim amelynek kávékrém színű teteje van. A belső oldalán a letört fülek helyén lehet látni, hogy festékszóróval lett fújva. Maga a festés teljesen gyárinak tűnik, enyhén fényes szép felülete van. (A postakocsi csak referencia...)

Láttatok már hasonlót?:

Nagyadamka Creative Commons License 2021.10.09 0 0 4922

Kedves Cavill, Kedves HA-TOM !

Köszönjük szépen az újságcikkeket és a képeket!

Ez már tényleg történelem!   Üdv, Ádám

HA-TOM Creative Commons License 2021.10.08 0 1 4921

Kiegészítés:

 

A második képen a 4 tengelyes postakocsi, ami eredetileg benne lett volna a Pannónia alapkészletben, a harmadik kép az egykori Úttörő Áruházban készült.

 

 

 

HA-TOM Creative Commons License 2021.10.08 0 1 4920

Szervusztok!

 

Nagyon érdekes gyűjtemény, köszönjük.

 

Az Esti Budapest-ben megjelent kép jobb minőségben lementhető az MTVA archívumából. A másik két kép is onnan van.

 

Cavill Creative Commons License 2021.10.08 0 2 4919

Sziasztok,

 

korabeli cikkek,s egy hirdetés a Roglin vasúttal kapcsolatban.

 

Üdv! S.

 

Szabadság, 1945

Haladás, 1946

Világoság, 1946.07

Magyar Nemzet, 1946.07

 

 

Fövárosi Napló, 1946.07:

 

================================================================================

Cavill Creative Commons License 2021.10.08 0 2 4918

Oooops, bocsi, a Vörös Szikra cikk is a PV-k közé keveredett!

Üdv! S.

 

A Szabad Ifjúság, 1955.01. cikke a Vörös Szikra vasutról szól!

Cavill Creative Commons License 2021.10.08 0 2 4917

Sziasztok,

 

korabeli cikkek a PV vasúttal kapcsolatban.

 

Üdv! S.

 

Esti Budapest, 1953.07:

 

Esti Budapest, 1954.12:

 

Szabad Ifjúság, 1955.01:

 

Esti Budapest, 1955.06:

 

Népszava, 1957.08:

 

Magyar Nemzet, 1957.10:

 

Csongrád Megyei Hírlap, 1958.01:

 

Népszava, 1958.08:

 

Gazdasági Figyelö, 1959:

 

=================================

 

Előzmény: Cavill (4916)
Cavill Creative Commons License 2021.10.08 0 2 4916

Sziaszok,

 

Petrik Ottó cikke a BME Müszaki Élet 1957 februári számában jelent meg.

 

Üdv! S.

 

 

 

feketejaguar Creative Commons License 2021.10.01 0 0 4915

A Pannónia vasút eladva.

feketejaguar Creative Commons License 2021.10.01 0 0 4914

Eladó a képen látható Pannónia vasút fellelt állapotban.Nem teszteltem semmit.Ár 75000 Ft.Érd zoolaci@gmail.com.

Ep128 Creative Commons License 2021.09.26 -1 0 4913

U.i.: Persze arra vigyáznom kellett, hogy ne legyen "hurok" a pályában, de... Semmi egyébre! 25nm -es szobában böszme nagy, kacskaringós, kitérőkkel, váltókkal tarkított pályákat építettem. A 2 banándugós vezeték vitte az egészet. (Remekül.)

Előzmény: Zoli1949 (4911)
Ep128 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 4912

Mennyivel egyszerűbb volt a PV Előre készletem: 2 db. kábel a trafóból bele a sínbe. Ennyi. :-) (Manuális váltóim voltak.)

Előzmény: Zoli1949 (4911)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 4911

Szervusztok Urak!

Köszönöm szépen Sanyinak a pontosítást. Az előzőekben elfelejtettem megírni, hogy az Állami Pénzverő a gyártás során  eleve egy hibát beépített. A szakaszoló kapcsolókhoz a vezérlő dobozon  I; és  II-III.  jelölés van. Ezzel szemben a kábelkötegek dupla dugóján I-II. jelzés áll, valamint van egy szabadon lévő egyes dugós vezeték. A helyes bekötés: I. jelzésű hüvelybe   a szabadon lévő dugót, a II-III. jelzésű hüvelybe a I-II jelzésű dugót kell dugni. A szakaszolt sínek működése a következő.: hosszú egyenes szakasz I.  (ide jön az egyes dugós vezeték.)  ; a kitérős ág a váltók között II. és a váltók között az egyenes ág III. Remélem mindenkinek sikerül és működni fog minden.

Üdv: Zoli

Előzmény: Cavill (4910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!