A nehézkes cím azokat a digitális, mikrofonnal ellátott hangrögzítő eszközöket jelöli, amelyek hangminőségben a gyengécske mp3-játszók/diktafonok illetve a drága stúdióberendezések között helyezkednek el.
Ha még van türelmed hozzá, itt egy olyan rövid részlet, aminek az első fele sima sztereo felvétel, a második fele a 4 csatorna együtt. Szerinted hogy jobb?
az első az előadótól kb. 1,8m-re, 60cm-en elhelyezett H2, a másik kb. 8-10méterre az előadótól a templomkarzaton elhelyezett DR-07 MKII. Ez tehát két hasonló (ár)kategóriájú kézi felvevő.
Az az igazság, hogy én szentül meg lettem volna győződve arról, hogy ilyen távolságból már csak egy vérszegény, távoli hangzást lehet produkálni, ehhez képest én eldönteni sem nagyon tudom, hogy melyik hangot preferáljam inkább, az elsőt, ami az enyém, vagy a másodikat?
Olyan finomságokat én nem nagyon tudok érzékelni, de legalábbis megfogalmazni, hogy a "125-500Hz-es tartományban kiemel", stb. én annyit érzékeltem, mintha a második felvételen a hangszer hangja kicsit "fémesebb", barátságtalanabb lenne.
Annyit még el kell mondanom, hogy én a H2-vel 2×2 csatornára rögzítettem, utólag a közönség felé néző, tehát teresebb(?), halkabb részt kicsit felerősítettem és ezután mixeltem össze a kettőt. A DR-07 MKII-nél ilyen ügyeskedésre nincs mód.
Nekem most is az első tetszik jobban. A másodiknak egyenletesebb a frekvencia átvitele, de mosott, nyomott, kevésbé levegős, eltűnnek belőle a finom részletek és zajos(!) is.
Az elsőnek van egy enyhe kiemelése a 125-500Hz-es tartományban, és néhány helyen furcsán bereccsen a hang, ahol nagyobb a jelszint (zoom?), de mindent összevetve itt jobban "belátni" a húrok közé, több a levegő, a részlet.
Szerintem az analóg sem, legfeljebb azon lehet nosztalgiázni :)) De amilyen sikere van a digitális fotózásnak, boldog-boldogtalan képeket oszt meg, úgy az audiokultúra ezen része tényleg nagyon periferiális...
Na, ha már tegnap feltöltöttem ugyanazt a művet ugyanattól az előadótól két különböző térben, akkor most következik ugyanaz az előadás de két különböző kis digitális kütyüvel. A részletekről nem mondok semmit, ne befolyásoljam a véleményt :)
Az amerikai árakat csak azért említettem, mert akadhat az embernek ismerőse, aki éppen arra jár... (nekem az éppen linkelt kóser boltból van a kütyüm, - de több drága objektívem is) Ettől függetlenül egy használt, nem garanciális holmi ára reálisan a nettó ár 70-80százaléka. Szerintem. Nyilván, akinek nem kell számla, nem kell gari, annak kész haszon, ha olcsóbb, mint a boltban. Szóval reális ár ez, de azért ne érezzem már "lopásnak" ha leütöm ennyiért :)
Mint ahogyan 38-an már megnézték, de még nem kelt el.
Ezek csak elméleti fejtegetések. Ha Amerikából rendeled, akkor postaköltség meg vám fogja terhelni. Hogyan akarod érvényesíteni a garanciát egy tengeren túlról egyedileg vásárolt cuccra?
Ennyi pénzért ez igenis jó vétel, még táv nélkül is megérne ennyit.
Nem én árulom. Csak azért tettem ki ide, mert időről-időre keresni szoktak ilyet.
Költői túlzás ezt ennyire jó vételnek gondolni. Ámerikában újonnan kerül ennyibe garanciálisan. Ha levonod az áfát az itteni árból, meg hozzászámítod, hogy használt a cucc és garancia nélküli, akkor nincs itt semmi csoda.
Nem rossz kis masina a specifikációk alapján. Végre egy kézi hangrögzítő, ami fém dobozba került. Viszont azok a kicsi csatlakozók és az aszimetrikus bemenet... Ezek erősen leszűkítik a lehetséges felhasználók körét. Meg az ára.