Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2023.09.26 -2 0 50458

Mennyiért is vetted ezt a járgányt?

Előzmény: Greg34 (50456)
ívfény Creative Commons License 2023.09.25 -1 0 50457

hátt nembiztos, hogy az a jo választás, ha veszel másik blokkot!?, ugyanis lehet, hogy veszel egy másik problémát magadnak? nem feltétlenűl, de nagyonis esélyes, lehet azért adják el azt a másik motort, mert valami nem gromek vele. pl kezdődő hengerfejes !bár akkor igaz, lehet, hogy jol indul, de jön az ámokfutás a tömités cserékkel,  legalábbis sok esetben ez van, a szarrá állitgatásrol nem is beszélve, ezt tapasztalom. vesznek egy valamilyen tömést a fej alá hajintják és, megy egy darabig, ha éppen életre tudják kelteni az állítgatás miatt,  aztán megint rövid időn belűl  hengerfejes lesz. ezek a motorok nem műszaki csodák, csak ismerni kell öket és a gyengéit. , ha megtudsz rola mindent, mondhatni, egyszerű, mint a faék... csak sok kolléga nem gondolja át a dolgokat és veszi elő az iskolában  tanultakat, na, persze, ha éppen hiányzott, vagy nem figyelt oda,vagy racsnizott a pad alatt,vagy egyébb, akkor  fekete lyuk van az agyában és döcc lesz a vége. bármelyik autoszerelönek meg kéne tudnia javítani egy ilyen kis motort, az iskolában tanultak alapján, csak ott van az is, hogy legtöbbször alkatrészcserélők, mert abbol is szépen elvannak és, a tudás, feledésbe merűl, sajnos ez van. és akkor képzeld el az elektromos verdákat!!, azok a szerelők, akik, még a hagyományos mechanikához sem nagyon értenek, mit tesznek, majd az ev autok hibáival, én ezt is megtapasztaltam már, hogy nagyon sok kolléga segghülye az innovácios termékekhez, de ez még bocsánatos bűnnek tekinthetö, mert, egy teljesen más technika, mint a hagyományos robbano motorok.

Előzmény: Greg34 (50456)
Greg34 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 50456

Igaz ami igaz, a baj nem az hogy én nem tudom megcsinálni, hanem az hogy a lelkes közreműködők se nagyon. Értsd, olyanok aki ezt tanulták, és autószerelő szakmában dolgoznak. :D Olyanokat hallok szerelőktől hogy néha nem tudom sírjak, vagy nevessek. Bátran szétszedik, de felújítás után "nem indul", félreértés ne essék a büdös életbe többet senkinek sem fog, ezek a "megálltak" kocsik sztorik, amikor valami nem adta ki. A minap például segítséget kértek, egy másik MC1.-el kapcsolatban.. idézem, alig indult, egyenetlenül jár, gázra nem, vagy csak késve, gyengén reagál.. lehet hogy egy laikus hülye vagyok, de megkérdeztem hogy a vezérlőléc kiemelésénél, a porlasztók babrálásánál, véletlenül azt a két csavart nem-e csavarták ki. Válasz de, de vissza is csavarták.. :D Szintén zenész, eladásra került, mert ennek 2 hónapja, csak nem akar jó lenni. Hengerszinkron csavarok voltak, azt kérdi , "a meg mi", még egyszer mondom autószerelő! Kérdi hogy lehet azt visszaállítani... háát.. :D Akkor az én esetem is. ugye... itt van, úgy megmérgelte magát a szerelő, tehát még egyszer mondom autószerelő (tudod olyan ember aki pénzért vállal autó/motor szerelést) :D hogy azt mondta ez a motor kuka, nem igaz hogy nem tudja beindítani fújásra se. Mondtam neki , én lábon vittem, nekem elindul. Persze olyan rituálé árán amire azt mondta marhaság! Jelesül a te ötleted, a forró víz a hűtőbe, forró víz a szelepfedélre, s egy jó másfél perc izzítás, utána indul. Azt mondta ez hülyeség, és értsem meg, az a helyzet hogy ez a motor kuka, mivel már megfőtt, és "kilágyult" minden alkatrész benne. Ha megpróbálok vele elmenni , felrobban. Sírjak, vagy nevessek, a többiről nem is beszélve, mert volt olyan aki dízelmozdony szerelő a MÁV.-nál ,tőle akkor hoztam el gyorsan, amikor állította hogy ebben nincs adagoló. Majd megkérdezte hogy ebben hol találja a gyertyát. S olyan további kérdéseket tett fel, hogy éreztem ennek se szabad nagyon szétszednie, mert a büdös életbe többet össze nem teszi. :D Beszéltem jóvágású üzletemberekkel is, akik 8-900eFt.-ért máris felújítanák (Lajosmizse.) De akkor még ki kell mosni a tankot, mert olyan mint a guba, valahol olaj kerül a gázolajba (mondanom sem kell , nem barátságos ez se.) A mostani szerelő azon húzta fel magát hogy "fújásra" sem indul.. így gyújtotta meg is. Persze hogy nem indul fújásra, hát azt a köcsög légszűrőt nemrég (fél éve sincs) hogy cseréltem, én is látom hogy olajos, mint a franc, ott se szív már ez a kis nyavaja, hanem visszafelé köpi az olajat, mint a kartergázszűrőn, (szintén rossz ómen).  Ez a motor valóban kakás, viszont ha elindul akkor nem füstöl, és megy is, míg ki nem hűl. Szarrá van ez kopva, tocsog az olajban minden, meg hengerfejes is, még úgy is látom hogy amúgy senki nem tudja még csak bevizsgálni se. Csere érett... 75e km-rrel, ezt úgy mondják, valaki olyannak kéne szétszednie, de totálisan, aki ért is hozzá.

Előzmény: ívfény (50455)
ívfény Creative Commons License 2023.09.25 -1 0 50455

szia Bakancs!

a te segitő szándékod dícséretes, de  nem teljesen releváns, mert ami neked hott egyszerű az másnak, pl Gregnek, lehet atomfizika a lombival kapcsolatban mondom miért! tegyük fel vesz kompresszio mérőt és, valahogy meg tudja mérni és megerősitést nyer, hogy tényleg kevés az a kompresszio, akkor jön az a rész, ami neked egyszerű, az neki lesz a rémálom, ha beletúr a motorba mégis, mert a kényszer ráviszi, vagy, mert nincs szerelő, vagy egyébb. soxor látom magam körűl, hogy emberek, kamikaze mod vesznek kiskocsit, aztán lesz, ami lesz, nincs is baj, amig nem lesz baj, aztán jön a fejvakarás, szerelöktöl, szerelökig szaladozás, szivogatás, fizetgetés, ha mégis tallá a szerencsétlen, olyan szakit, aki megcsinálja normálisan és ért is hozzá, az sokba fog kerűlni, itt már megint bukhat a javítási projekt? , aztán jönnek az ötletek, bátorítások, hogy , meg tudod te azt csinálni, meg nem ördögtöl valo, stb. de azért legyünk tárgyilagosak, rengeteg dolognak kell passzolnia és szerszámilag is ellátva, hogy a végkifejlet jo legyen, mi ezekkel rendelkezünk, de Greg valoszinűleg nem!, egy kompresszio mérö az ö számára szerintem további kidobott pénz, mégha nem is olyan drága. és visszakanyarodok kicsit!, tegyük fel, hogy valami csoda okán jo a kompresszio, vannak még tünetek amik a hengerfejesedés irányába mutatnak erősen nála, itt már megint át kell lépnie Gregnek az árnyékát, hogy valamit is tudjon kezdeni a problémával. és ilyenek miatt mondtam, hogy erejükön felűl vesznek kisautot egyesek, mert vagy nem tudja megcsinálni, ha baja lesz, vagy nincs rá pénze, hogy javíttassa és itt a kör bezárult, sokan adják el, nagyot bukva, mert nem találják a megoldást.

Előzmény: Bakancs4 (50451)
i'mfedup Creative Commons License 2023.09.25 0 0 50454

Szia Bakancs!

 

Jó ötlet, köszönöm szépen!

 

Üdv: Péter

Előzmény: Bakancs4 (50450)
brömbi Creative Commons License 2023.09.24 0 0 50453

Hozzávetőlegesen ( collban és hosszban ) leírnád, hogy mit kell hozzá beszerezni ?

Fűtés cső ez ? Meg hogy így, össze tudtad tolni.

A rosszat úgy sem tudnám bevinni..

Darabra veszek már, így is mindent.

Mondani szoktam nekik, hogy nagy cég vagyok..

Számla se kell, fagyira meg mindig adok.

Előzmény: Bakancs4 (50450)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.24 -1 0 50452

Ha jól emlékszem debreceni vagy . Ez a legolcsóbb mérő , és olyan közel van , hogy szinte gyalog is elmehetsz érte ...

https://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Verke_dizel_nyomasmero_kompresszio_mero_kompressziomero_szett_0_70_b_141341860.htm

Előzmény: Bakancs4 (50451)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.24 -1 0 50451

Valóban nem hangzik túl jól ...

A szerelő akinél van be sem tudta indítani, illetve amikor beindította azt mondta hogy túlpörgött,  csak a gázolajcső lerántásával tudta megállítani. Nem értem nálam ilyet sohasem csinált, ezt csak úgy tudom elképzelni, ha telelőtte motorindítóval

Bár ha a hidegindító éter pörgette akkor a gázolaj-betápcső lerántásnak nincs túl sok szerepe .

Annyit tett még hozzá hogy ez a motor kuka. Aha ... és miért ,  konkrétan miért ?

 Őszintén szólva most lett elegem ebből a mérhetetlen töketlenkedésből . Ja , hát ezt megértem .

Nem tudják hogy mi a baja.  Akkor viszont honnan tudják , hogy kuka ? Mert ha csak valami apró dugulás vagy efféle csinálja a fesztivált . Az , hogy ŐK nem tudják ... na de mindegy .

 

Ez első és leglényegsebb valami hozzávetőleges diagnosztika lenne . Ebben a műfajban a primer vizsgálat az izzításra és a kompresszióra irányul .  Én is valami ilyenféle kompressziómérőket használok : 

https://hagashop.hu/keziszerszam/verke-gazolajos-kompresszio-mero-szett-0-70-bar-v86257

https://www.szerszamkell.hu/geko_kompressziomero_keszlet_dizelhez_10113

 

 

Ha netán valaki drágállaná csak egy kocsihoz megvenni akkor felhívom a figyelmét : postaköltséggel együtt is kevesebb , mint 2 órai szervizdíj . Ha pedig hozzászámolom a szervizbe trélerezés esetleges költségét  is ...

A kompresszió méréshez le kell szerelni a légszűrőtalpat ( legalábbis a nagy szögletes szűrős kivitelnél ) , ehhez 7 imbuszcsavart kell kihajtani .

 

Ha a kompresszió elfogadható ( úgy 23-25 fölött minden jó )  akkor a motor viszonylag olcsón menthető . Gyatra kompressziónál általában gyűrűzéssel több évre helyre lehet állítani az üzemképességet . Házilag meggyűrűzni nem egy lehetetlen művelet , de maradjunk az optimista verziónál és találjunk elfogadható kompressziót .  Szerintem nem olyan rémisztő dolog az LDW502-es motor , egy normál szerszámkészlettel kis leleménnyel jól beállítható .

 

De aki mindenképpen kerüli a keze összekoszolását az végső soron Sásdon javíttathat Kollmannál , ő ráállt a Lombi motorok javítására . Veszi az akármilyen állapotút és árulja a feljavított-újított üzemképeset : 

https://auto.jofogas.hu/baranya/Lombardini_502es_motor_139785039.htm

 

 

Előzmény: Greg34 (50441)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.23 0 2 50450

AIXAM 400-hoz keresek elfogadható állapotú zárhidat. Akinek lenne eladó

 

Hát aligha lesz ... Erőst kopóalkatrésze az Aixameknek . Mivel ezek a régebbi masinák jó 20 évesek esélytelen bontottat szerezni . A zárhíddal ugyanis ez történik idővel :

 

 

Van aki hajlitatott  vascsőből alapot majd ráhegesztette a motorháztető zárszerkezetét .

 

A gáz/víz/fűtés-cső elkorrodálása ugyan valószínűtlenebb , mit azt a gyári elődje tette -- de én mégis inkább örökös megoldást választottam . Vagyis vettem réz (fűtés)csövet a szerelvényboltban , hozzávaló könyököt és "T" idomot , majd egyszerűen afféle fémépítőként összeraktam . Nem forrasztottam össze , hanem csak átfúrtam és átmenőcsavart tettem bele -- így volt lehetőségem szükség esetén kicsit korrigálni . Szükség is volt rá . 

 

És persze ott van a konformistáknak a legegyszerűbb megoldás , venni egyet készen ...

 

https://alkatresz-mopedauto.hu/pdetails.php?spos=5&prodid=182

Előzmény: i'mfedup (50449)
i'mfedup Creative Commons License 2023.09.21 -1 0 50449

Kedves Fórumtagok!

 

AIXAM 400-hoz keresek elfogadható állapotú zárhidat. Akinek lenne eladó, kérem válaszoljon az üzenetemre.

 

Köszönöm!

 

Üdv: Péter

kiggyo Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50448

Nem. Benzinmotoros max 50ccm.

Előzmény: Gyurma73 (50447)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50447

250 köbcentis sulky az lehet mopedautó?

benzines.

kiggyo Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50446

ja, és Li-Ion konverzió is lesz. Projektjárgány, hobbi.

Előzmény: kiggyo (50445)
kiggyo Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50445

nem klímás (Sajnos).

 

iszonyat lepukkant, úgyhogy szétszed-lefest-összerak.

 

Ezt csináltam anno a JDM-el is, ott még alvázat is csinálnom kellett másikat. 

 

Előzmény: bananatree (50444)
bananatree Creative Commons License 2023.09.15 0 0 50444

Wow. Gratula.

Abban még klíma is van, ugye?

Csak a kinézetét kell javítani? 

 

Előzmény: kiggyo (50443)
kiggyo Creative Commons License 2023.09.15 0 1 50443

Sziasztok!

 

No eljött ez a nap is, projektbe fogtam.

Vettem egy igencsak lepukkant Reva villanyverdát, 2+2 személyes, l7e kategória.

 

Névre írva, gurul már, de rendkívül csúnya. Indul a felújítás projekt, ha valakit érdekel majd beszámolok a fejleményekről.

Előzmény: kiggyo (50002)
WooDoo Creative Commons License 2023.09.14 -1 0 50442

Én villanymotort tettem a diesel helyére, de még sosem nézett be a motortérbe a rendőr.

Előzmény: Greg34 (50441)
Greg34 Creative Commons License 2023.09.12 0 0 50441

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy a mopedautókra milyen szabályok vonatkoznak a motorcsere kapcsán. A szerelő akinél van be sem tudta indítani, illetve amikor beindította azt mondta hogy túlpörgött,  csak a gázolajcső lerántásával tudta megállítani. Nem értem nálam ilyet sohasem csinált, ezt csak úgy tudom elképzelni, ha telelőtte motorindítóval. Annyit tett még hozzá hogy ez a motor kuka. Őszintén szólva most lett elegem ebből a mérhetetlen töketlenkedésből. Nem tudják hogy mi a baja. Motorfelújítás nem játszik, mindenki a legdrágább verziót ajánlgatja, azaz 400-500 e Ft! s akkor tuti jó lesz. (Azért már lehetne is!) Kérdésem az lenne hogy a motorcserénél csak típusazonos fajtát keressek? Vagy kereshetek esetleg Yanmart is? Bevezetik a forgalmiba, vagy sem? Tulajváltós eredetiségvizsgán szívás lehet belőle? A lombi motorokhoz sohasem értettem hogy miért van majd az összes hirdetébe odaírva hogy télen, nyáron, hidegen, melegen INDUL. Nos.. khm.. Sajnos valóban nem annyira egyértelmű a kis vacaknál hogy indulni fog.

i'mfedup Creative Commons License 2023.09.12 0 0 50440

Szia Bakancs!

 

Igen, valóban ez a jelenség. Ha a design ilyen, nem keresem a hibát. Köszönöm a választ!

Előzmény: Bakancs4 (50439)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.11 0 0 50439

99-es AIXAM 400 Standard kivitelem van. Volt ebben a "felszereltségben" időzített ablaktörlő?

 

Nincs , szakaszoló üzemmódot nem tud . A kapcsolónak van egy olyan állása amikor nem csinál semmit , gondolom az lehet a helye , de bekötve nincs . 

Előzmény: i'mfedup (50438)
i'mfedup Creative Commons License 2023.09.11 0 0 50438

Kedves Csoporttagok!

 

Örülök, hogy jól szórakoztatok a hétvégén! Nagy teljesítmény lehetett azoknak, akik a mopedautójukkal messzebbről érkeztek!

 

Technikai kérdésem: '99-es AIXAM 400 Standard kivitelem van. Volt ebben a "felszereltségben" időzített ablaktörlő?

 

Köszönöm!

 

Üdv: Péter

Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.11 0 2 50437

Némi illusztráció a hangulatból : 

Előzmény: Bakancs4 (50436)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.11 0 1 50436

Nagyon sikeresen alakult a találkozó Szentgálpusztán , a jól működő helyi közösség példás házigazdának bizonyult , minden köszönet megilleti őket és a Hollósi házaspárt . Ők igazi családként a járművek iránt érdeklődő lányukat és két unokájukat is elhozták . A gyerekeket már korán beoltották a mopedautózás örömeibe , mert mindketten vezettek már , pontosabban csak a nagyfiú vezetett ( vagyis teljes mértékben ő irányította a járművet ) a kislány csak kormányzott a mami ölében ülve , a pedálok számára nyilván elérhetetlenek és értelmezhetetlenek . A kicsik körében különösen nagy sikere volt a találkozó egyetlen elektromos járművének , mert az kifejezetten gyerekbarát konstrukció . Egyébként ez a közútra avanzsált golfkocsi bizonyos szempontból történelmet írt a találkozók krónikájába , ui. az általam ismert találkozók sorában ez volt az első eset , hogy tisztán elektromos meghajtású mopedautó a szokásos telephelyétől a találkozó helyszínére az önerejéből eljusson , majd ( némi töltikézés után ) szintén csak az aksikra hagyatkozva haza is menjen . Korábban is voltak elektromos mopedautók -- 4motor4 hozott kétszer is a Balatonra -- de azok mindig tréleren közelítették meg a kempinget . 

Műszaki hiba is adódott természetesen , egyrészt rajtafelejtett világítás miatt kellett bikázni , másrészt a távrekorder ( 210 km ) Aixam 400 Evo-ban tört el a primer variátor csúszógyűrűje . Szerencsére az egyik segítőkész mopedes társ hozatott hazulról alkatrészt és megjavították . Így a járgány délután át tudott menni Doromlásra  (30 km ) a szálláshelyre , majd másnap gond nélkül hazavitte ( 240 km )  a gazdáját Zalába .

Az étkezés felülmúlhatatlan volt , messze jobb mint amit olykor én szoktam produkálni Doromláson . 

A rendezvényen 16 mopedautó vett részt , nagyrészt a már megszokott , környékbeli ( Szekszárd , Tolna ,  Baja , Dombóvár , Bonyhád ) résztvevőkkel . Remélem a jövőben is hasonlóan nívós találkozókat tudunk tartani , bár most még sem a helyszínről , sem az időpontról nem egyeztettünk . A hagyományok szerint jövő év május vége felé lenne a következő regionális találkozónk , igyekszünk majd időben kiírni .

 

Előzmény: Bakancs4 (50401)
aixam 400 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 50435

köszönöm szépen a segitséget

Előzmény: ferkó0311 (50431)
aixam 400 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 50434

köszöm szépen a válaszodat

Előzmény: Bakancs4 (50432)
Greg34 Creative Commons License 2023.09.09 0 0 50433

Szia! Azóta már nem téma a hűtő.. szerelőnél van a kocsi, másik városban, lábán vittem, most be se tudja indítani. Azt mondta hogy megküldte féktisztítóval ön gyulladt, majd lerántotta a gázolajcsövet, hogy lefulladjon... azt a kijelentést tette, hogy "gatya". Előtte még olyat kérdezett , és olyat állított amitől konkrétan meghűlt bennem a sz*r is, hogy hol a gyertya, illetve azt hogy "ebben nincs adagoló".. khm.. jah.. de nem vicces, nagyon nem az. Belátom amúgy, így a sokadik szerelő után hogy valóban modulrendszerben kellett volna gondolkodni az elejétől fogva, tehát keresni egy működő, bontott "új" motor. Azt talán még be tudják legózni, s talán árban is a legjobb, mert egyben van. "Talán" azzal járok a legjobban. Képtelenek egy diagnosztizálásra is.. hihetetlen. Azon felül persze , hogy kuka.. de hogy mi a konkrét baja van, hát azt nem tudják.. nesze neked mopedautó. Hát most rendesen kapok a pofámra. Csak nem annyira vicces ez , de hát sajnos ez van. Most már tudom hogy nem alaptalan a rengeteg félelem ezzel kapcsolatban. Ez egy igen veszélyes terep. Óva intek mindenkit ettől, kivéve ha önnön saját maga képes miszlikre szedni egy ilyen kis tömött, fura blokkot, illetve ennek hiányában biztos benne, hogy az 50km.-es körzetében tutira akad egy aktívan tevékenykedő, segítő fórumozó, szerelő, azaz ezek szerelésében jártas szakember.

Előzmény: Bocs195410 (50419)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.09.08 0 1 50432

egy aixam 400 autom  beázik a tetö ablaknál mit tudnék velle csinálni 

 

A régebbi Aixameknél a tetőablak beázása típushibának tekinthető . A tapasztalat szerint a hibát az okozza , hogy a tetőlap ( maga a tető műanyag lapja ) nem elég erős a tetőablak súlyának elviseléshez és eltörik .  Ismerek olyan mopedautókkal üzletelőt aki a tetőablakot emiatt nem feláras extrának , hanem inkább árcsökkentő tényezőnek tekinti . 

A törött tetőlemez nem igazán javítható , a teljesértékű megoldás eléggé radikális : Eltávolítják a teljes tetőlemezt és felragasztanak  (bontásból ) tetőablak nélküli verziót .  Ha erre nincs lehetőség akkor le szokták ragasztani az illesztéseket . 

Ha nem törött a tetőlap akkor lehet esetleg próbálkozni a tömítőgumik különféle cseréjével vagy tuningolásával . 

Azon tűnődök : az összes olyan tetőablakos Aixam , amivel találkoztam beázott ...

 

ferkó0311 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 50431

Vélhetően az ablakgumi elöregedése miatt szivárog be a víz. Első lehetőség az ablakgumi újra cserélése! Ezt egy szervizben ahol ezzel foglalkoznak, megcsinálják. A második lehetőség a barkácsolás, azon a részen ahol a szivárgás van, az ablakgumit egy éles tárgyal elhúzni a tetőtől, a gumi és a tető közti részt a portól-kosztól megtisztítani, majd a megtisztított részen a gumi alá átlátszó ecetsavas szilikont kell kenni, ez ha jól meg van csinálva tömíteni fogja a szivárgás helyét. Ecetsavas szilikon helyett lehet próbálkozni aqva vizes szilikonnal is. Talán könnyebb vele dolgozni, de átlátszóban nincs.

Előzmény: aixam 400 (50416)
ferkó0311 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 50430

Kedves Oljeg és mindenki!

AIXAM 500.4 első kerékagy levétel.

Köszönöm a segítséget, közben megoldódott a problémám. Egy autószerelőnek ez nem lett volna gond, de egy ilyen amatőrnek, mint én, míg nem ismerem a szerkezetet igen. Az AIXAM első kerékagyát csak a külső gömbcsukló végén lévő anya tartja. Nálam a gömbcsukló bordás tengelye vígan csúszkált a kerékagyban, csak a csapágy fogta, de nagyon. Egy lehúzóval gondolom könnyen le lehetett volna venni, ha van ilyen. Nekem nem volt, ezért mivel a rossz féktárcsát már nem kellett sajnálnom, addig kocogtattam, ütöttem, míg lenem jött. Elég keserves munka volt. Ha esetleg valakinek hasonló gondja akadna, nem kell a féltengelyt kivenni ahhoz, hogy az első kerékagyat levegyük. Természetesen ezt csak olyan amatőröknek írom, mint én, kik csinálnák, de nem tudják, hogy kell. A csapágyakat szerencsére nem kellett kivennem. Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítségét, hasznos volt!

Mnagy Creative Commons License 2023.09.06 0 0 50429

Visszaolvasva megpróbálom máshogy is, az alu agyban belülről zégerrel biztosítva van egy dupla soros csapágy aminek a belselye osztott, ebbe van kívülről benyomva a kerékagy a féktárcsával, és ebbe van a féltengely belülről.

Előzmény: Mnagy (50427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!