Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89523

Miért is lenne benne...az már plusz egy présidom, plusz egy alkatrész legyártása és plusz 3-4 csavar...kész tragédia a modern autógyártásban. :D

Előzmény: BmS1 (89521)
rfc Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89522

Az de facto tele. Csak azért kérdeztem, mert az üza. keni és hűti a pumpát, azoknál szokott megkotlani akik száraz tankkal járnak, és ötezerért tankolnak...

Előzmény: BmS1 (89521)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89521

Nincs szerviznyílás.

A "tele" nálam nem csurtig.  Első kattanásig. 1000 km-re jó vagyok ennyivel is :-DD

Előzmény: rfc (89520)
rfc Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89520

Miért kell levenni a tankot? Az ülés alatt nincs szerviznyílás? Tele szoktad tankolni?

Előzmény: BmS1 (89519)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89519

Igen.  De ez a (kaki) meló semmiség ahhoz képest, amennyit szív az ember, mire megvan a hiba oka. Ez a rendszer teljesen másként működik, mint a szokványos benzinmotoros autóknál. Csak az üa.rendszernél maradva itt pl. külön vezérlő elektronikája van az üzemanyag szivattyúnak is.

 

Előzmény: probody (89518)
probody Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89518

Ki kellett venni a tankot a szivattyúcseréhez?

Előzmény: BmS1 (89517)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89517
capa Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89516

A sima 155-ösé is. Az a vicces, hogy a 2000-es években ez egy nagyon lesajnált Alfa típus volt, fillérekért adták, most meg kult.

Előzmény: TudatLan (89515)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89515

.... sokan próbálják meglovagolni a retro hullámot ... 

 

az a vicces?, hogy egy patika állapotú 155 q4 , erősen emelkedő árú tendenciát mutat ... az egy másik kérdés, hogy mennyi idő, amíg az eladást realizálni lehet...  főleg egy ' erősen árérzékeny ' piacon...

 

a konkrét kocsiról, talán annyit, hogy ennyi pénzért, legalább, a ?homokot?  ..port?  ..... kipucolhatták volna , a motortérből....

Előzmény: probody (89513)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 89514

Hello Adm!

 

Visszautalva a 89507 hsz-ra.

 

Megnéztem "élőben" egy Ferrarin, hogy korábban hogy is volt ez a féktárcsa / felniméret dolog. (Nem kispályás, 400i, 12 hengeres.)

 

Bejött a feltételezés:  a kocsi középvonalához közelebb rakták anno a féktárcsákat.  Hűtés szempontjából nem is rossz, a menetszél közvetlenül éri a féktárcsákat. Viszont pl. apró kavics is könnyebben kerül a tárcsa / betétek közé.

probody Creative Commons License 2024.02.22 0 0 89513
probody Creative Commons License 2024.02.19 0 0 89512

MyKappa mail címet írj nekem légy szíves. (vagy aki tudja) Köszi

Előzmény: MyKappa (89454)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89511

kimaradt az előző hsz-omból , hogy a 4 ill. 6 dugós nyereg upgrade alkalmával, tárcsméretet is növeltünk ....

 

Na, ez itt a lényeg :-)

De nem baj, pörgött kicsit az oldal...

Előzmény: TudatLan (89508)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89510

:-)))))))))))))))))

 

" .....a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-)  ...."

 

------> nem ismerem ....de ha véletlenül mégis, akkor sem írom.   IRL szóban , kevés fül között....nos az, 1 másik élethelyzet

 

grazie

:-)

Előzmény: BmS1 (89501)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89509

egy fékdob szerűségben egy csomó tárcsa volt és rengeteg fékbetét ...... kiterített terület alapján, példa kedvéért mintha 450 mm-es átmérőjű vagy 600 mm-es, egy darab féktárcsa lenne / lett volna   ...kerekenként

 

 

Előzmény: Adm (89505)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89508

:-))))

néha űgy tűnik , bnekem, mintha direkt 'szívnád a véremet' ..... de aztán rájövök, hogy nem véletlenül hajlok a szrmélyes kapcsolalóttartásra..... kevésbé félreérthető , illetve, aha felmerül nézetkülönbség, akár fálreértésből vagy félre ....máshogy értelmezésből..... könnyebb tisztázni...

 

 

ennyit az előjátékról ;-)

 

 

kimaradt az előző hsz-omból , hogy a 4 ill. 6 dugós nyereg upgrade alkalmával, tárcsméretet is növeltünk ....

pontosan már nem emlékszem, de valami 320 mm körüli tárcsa került fel....ha jól emléXem, valami német talicska féktárcsája lett feltéve, és esztergályos leszúrta a szélét, erre a 320 körüli méretre...eredetileg vmi 340???  mm-es volt....talán vmi 5ös bmw  vagy vmi ilyesminek lehetett a tárcsája....leht hogy nem ...régen volt ,,..... ez már a távoli múlt....

 

ez a 320 körüli tárcsa is lófütty volt, egyszerűen kicsi a felület és kész

 

a végeén fékszalag lett (ahogy te mondanád, gyémánt darabkák áráért.... )  ezzel már meg lehetett állni.... de komoly pénzért....  nincs ingyen ebéd, illetve majom és banán esete....

 

egy konkétabb példa :

 

volt alfa 156 GTa-m, azon 330as tárcsa volt, 4 dugós brembo nyereggel....simán megfogta a kocsit, pedig én általában tempóról fékeztem ..... 6.fokozatban 7200es fordulatnál kb.260km / h , és elég sokszor kellett------->német limók java 250nél bebólintott.... hihihihihihi

 

bravo hgt-n, 330as tárcsa (nuova deltáé) és 4 dugós fék egyenlő a semmivel fékhatás szmpontjából

 

pedig a bravo jóval könnyebb, mint a 156gta  spórwaggggon

 

igaz , nem olyan gyenge, a picurka fiat, mint a 3179cm3  szívó V6  alfa

 

:D:D:D

 

 

Előzmény: BmS1 (89501)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89507

Azt is érfdemes figyelembe venni, hogy mekkora tömeget kell lassítania annak a féknek, nem mindegy, hogy 900kg egy autó vagy pedig majd két tonna.

 

Persze, ez alap.

 

Illetve valami fifika azért csak lehetséges, mert pl az F1-es autók elkég sokáig 13 collos felniken gurultak, és valahogy csak meg tudtak állni.

 

 

 

A (viszonylag) korszerű F430-ban a fék (mint a legtöbb mai autóban) a keréktárcsán belül van, nem is lehetne kis átmérőjű felnit idetervezni.

A korábbi 250 GTO-ban láthatóan nincs ott, legalábbis úgy látom. Egy-egy személyautóban is próbálkoztak a féket a gk. középvonalához közelebb rakni. Pl. Alfa Romeo Sprint.

 

 

 

Előzmény: Adm (89505)
downer Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89506

Persze, de attól tartok, az emberekben az értékítélet nem így működik, hanem név alapján. És ha ez ismert a számukra, akkor tisztességtelen és nem szimpatikus.
Mondjuk, amúgy se választok Brembo termékeket soha, nekem mindegy.

Előzmény: BmS1 (89504)
Adm Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89505

Azt is érfdemes figyelembe venni, hogy mekkora tömeget kell lassítania annak a féknek, nem mindegy, hogy 900kg egy autó vagy pedig majd két tonna.

 

Illetve valami fifika azért csak lehetséges, mert pl az F1-es autók elkég sokáig 13 collos felniken gurultak, és valahogy csak meg tudtak állni.

Előzmény: BmS1 (89501)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89504

Amelyik komoly, azt az árában nagyon komolyan  tudomásodra hozza :-DDD

Előzmény: downer (89503)
downer Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89503

Ha komolyan gondolja, OK.
De akkor az lenne a tisztességes, hogy amit nem komolyan gondol, azt egy külön, másodvonalbeli márkaként kínálja!

Előzmény: BmS1 (89502)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89502

 

Ilyen, amikor a Brembo komolyan gondolja.  Egy -szgk-hoz mérten-  jóval kisebb tömegű Moto Morinin elől két nagy felületű tárcsa, négydugattyús féknyergekkel.

Előzmény: rfc (89496)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89501

Mindig mondom: CSODÁK HOLNAPTÓL.

 

A 284 mm átmérőjű tárcsa komolyabb teljesítményhez: alkalmatlan.  Mivel ugye a tárcsáknak csak a külső körgyűrű része a hasznosítható munkafelület, lehet akár harminchatdugattyús csoda féknyereg is, ez a kis körgyűrű felület nem tudja kezelni az intenzív fékhasználattal járó hőfejlődést. A "komolyabb" (pl. 308 mm-es Saab Aero) nagyobb féktárcsák sem mindig elegek. (Érdemes kiszámolni pl. a 284 illetve 308 millimétere tárcsák körgyűrű alakú hasznos munkafelületét, durva a különbség.)

A 260-280 lovas Aeroim is némileg problémásak voltak, német autópályákon pár kemény 200-ról 80-ra fékezés után fáradtak. A másik féktárcsa végzet lehet felhevült tárcsákkal, ha vizet kapnak. 

 

Nemigen találsz kiemelt teljesítményű (gyári) járgányt 17 "-os kerekekkel, ami csak kis átmérőjű tárcsákhoz elég, a gyártók pontosan tudják, hogy ez eleve kudarc. 

 

Persze, a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-)

Előzmény: Sütemények Réme (89499)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89500

így van - igazad van - 1et értek

 

(később , én is próbáltam a fékszalagos megoldást, másik újabb kocsin ) OFF 3 ?gyémánt?oson és ott bizony jó volt....  PFC ... carbon lorraine... stb......    bezony de szép idők voltak ....  nosztalgikus múltba révedő mosoly ikon ......

Előzmény: rfc (89496)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.02.14 0 0 89499

"..... Ütköznek vélemények, pont jó :-)) ...."

 

Ez természetesen jó, evvel egyet is értek.

 

 

Egy gondot / félre értést látok: ez nem vélemény volt, hanem megfigyelésen..... tapasztalaton alapuló tény.

 

 

Annó, Alfa 155 / Lancia Dedra / Fiat Tipo sedicivalvole koromban, teljesen véletlenül vettem egy garnitúra Brembo Sport?Max? tárcsát.... megfelelő fékbetéttel párosítva, döbbenetesen jól fogott, rendesen bemelegítve, a féket......

 

Ugyebár, az a nyomi kis úszónyereg, ami a 155Q4-en vagy a Dedra Integrale-n volt, az még a gyári 186 illetve 168 lóerőhöz is, ultrakarcsú volt , fékteljkesítményt vizsgálva.... enegem legalább is nem tudott kiszolgálni. Max. egyszer lehetett vele megpróbálni, lassulni...esetleg megállni...a msáodik kísérletre elmelegedett és ennyi volt a fékezés....akár a gázt is nyomhattad tovább, kisebb túlzással....pont annyira lassult. Irónia / költői túlzás OFF

 

Sem az Alfa sem a Lancia nem a gyári teljesítményen üzemelt....  emelt töltőnyomás, okos veztengelyeek fokolva, konkrétabb injektorok (a gyári 308 ccm-es helyett, nekem pl. 550-es, ammennyire ennyi év távlatából visszaemléklszem.....made in USA, rc engineering  stb...)   Greddy Profec B .... értelmes gátlók .....stb....

 

Nos ehhez a menetdinamikához, k.rva kevés volt a gyári 284es tárcsa, a zuszónyereggel. Nekem később lett nullkilométeres Brembo4 dugós nyereg valami porsche akármiről....majd amikor ez kevés volt lett.....stb... akkor ?tarox? 6 dugós lett..... ez csak okosba ' fért el a 17-es kerék alatt, kellett trükközni rendesen.

 

 

No mind1, a lényeg:

https://www.bremboparts.com/en/media/product/images/1000-1000-fix/6a5676c2-f504-4342-89f6-937ad64c3e5a

 

 

Valami ilyesmi volt az amire én azt irtam hogy anyagában volt kékesfekete.

 

Ebből gyorsan vettem még két vagy 3 doboz féktárcsát.....

Amikor ez elfogyott, ismét vásásorltam pár garnitúra féktárcsát.

 

Ez, a harmadik? beszerzés,  már egy kalap lótrágya volt, ezt jelleemeztem én román brembónak.

Léehet hogy ukrán volt vagy délolasz, lényegtelen számomra.

lényegesen sz@rabb volt, int az előző  eresztés.

 

Ez igy már világos és érthető, mármint az akkori helyzet leírásaként világos és érthető vagy ismét csak beleléptem a derékig érő mocsárba, ami 1ből az orromig ér?

 

:-))))))))))))))

 

no offense

 

béke

 

!!!!!

 

Előzmény: BmS1 (89495)
rfc Creative Commons License 2024.02.14 0 0 89498

A lóképű szerencsétlennel? Kb. olyan színvonalú film lesz, mint a Gucci.

Előzmény: BmS1 (89497)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 89497

Urak

 

holnaptól a mozikban: Ferrari

 

Kíváncsi leszek, mennyire tárgyilagos a film.

rfc Creative Commons License 2024.02.13 0 0 89496

A fekete festék valszeg valami felületvédelem volt, minden új tárcsán van. A lakossági Brembo tényleg egy fos - na de nem csak olyat gyártanak.

 

Előzmény: TudatLan (89491)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 89495

inkább nem szolok hozzá

abbol nincs baj

 

...ha nem szól senki semmihez hozzá  =  döglik az oldal.

Ütköznek vélemények, pont jó :-))

Előzmény: Sütemények Réme (89493)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 89494

A Brembo több ezer! féle  féknyerget / tárcsát / betétet készít, a két gombóc fagyi árától a falusi sarokház áráig.

 

 

 https://www.bremboparts.com/europe/en

 

Amit a gyártó pl. Romániába kihelyez, az vsz. az alsó (gagyi) árkategória, de nem hamisítvány.

 

Nem azért deformálódik, mert éppen a Brembo Romániai gyárában készült, hanem azért, mert vsz. gagyi kategória, amit ha pl. Dél-Olaszországban  ugyanilyen költségszinttel gyártanának, emberi számítás szerint hasonló lenne. 

Előzmény: Sütemények Réme (89493)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!