Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Az de facto tele. Csak azért kérdeztem, mert az üza. keni és hűti a pumpát, azoknál szokott megkotlani akik száraz tankkal járnak, és ötezerért tankolnak...
Igen. De ez a (kaki) meló semmiség ahhoz képest, amennyit szív az ember, mire megvan a hiba oka. Ez a rendszer teljesen másként működik, mint a szokványos benzinmotoros autóknál. Csak az üa.rendszernél maradva itt pl. külön vezérlő elektronikája van az üzemanyag szivattyúnak is.
.... sokan próbálják meglovagolni a retro hullámot ...
az a vicces?, hogy egy patika állapotú 155 q4 , erősen emelkedő árú tendenciát mutat ... az egy másik kérdés, hogy mennyi idő, amíg az eladást realizálni lehet... főleg egy ' erősen árérzékeny ' piacon...
a konkrét kocsiról, talán annyit, hogy ennyi pénzért, legalább, a ?homokot? ..port? ..... kipucolhatták volna , a motortérből....
Megnéztem "élőben" egy Ferrarin, hogy korábban hogy is volt ez a féktárcsa / felniméret dolog. (Nem kispályás, 400i, 12 hengeres.)
Bejött a feltételezés: a kocsi középvonalához közelebb rakták anno a féktárcsákat. Hűtés szempontjából nem is rossz, a menetszél közvetlenül éri a féktárcsákat. Viszont pl. apró kavics is könnyebben kerül a tárcsa / betétek közé.
" .....a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-) ...."
------> nem ismerem ....de ha véletlenül mégis, akkor sem írom. IRL szóban , kevés fül között....nos az, 1 másik élethelyzet
egy fékdob szerűségben egy csomó tárcsa volt és rengeteg fékbetét ...... kiterített terület alapján, példa kedvéért mintha 450 mm-es átmérőjű vagy 600 mm-es, egy darab féktárcsa lenne / lett volna ...kerekenként
néha űgy tűnik , bnekem, mintha direkt 'szívnád a véremet' ..... de aztán rájövök, hogy nem véletlenül hajlok a szrmélyes kapcsolalóttartásra..... kevésbé félreérthető , illetve, aha felmerül nézetkülönbség, akár fálreértésből vagy félre ....máshogy értelmezésből..... könnyebb tisztázni...
ennyit az előjátékról ;-)
kimaradt az előző hsz-omból , hogy a 4 ill. 6 dugós nyereg upgrade alkalmával, tárcsméretet is növeltünk ....
pontosan már nem emlékszem, de valami 320 mm körüli tárcsa került fel....ha jól emléXem, valami német talicska féktárcsája lett feltéve, és esztergályos leszúrta a szélét, erre a 320 körüli méretre...eredetileg vmi 340??? mm-es volt....talán vmi 5ös bmw vagy vmi ilyesminek lehetett a tárcsája....leht hogy nem ...régen volt ,,..... ez már a távoli múlt....
ez a 320 körüli tárcsa is lófütty volt, egyszerűen kicsi a felület és kész
a végeén fékszalag lett (ahogy te mondanád, gyémánt darabkák áráért.... ) ezzel már meg lehetett állni.... de komoly pénzért.... nincs ingyen ebéd, illetve majom és banán esete....
egy konkétabb példa :
volt alfa 156 GTa-m, azon 330as tárcsa volt, 4 dugós brembo nyereggel....simán megfogta a kocsit, pedig én általában tempóról fékeztem ..... 6.fokozatban 7200es fordulatnál kb.260km / h , és elég sokszor kellett------->német limók java 250nél bebólintott.... hihihihihihi
bravo hgt-n, 330as tárcsa (nuova deltáé) és 4 dugós fék egyenlő a semmivel fékhatás szmpontjából
pedig a bravo jóval könnyebb, mint a 156gta spórwaggggon
igaz , nem olyan gyenge, a picurka fiat, mint a 3179cm3 szívó V6 alfa
Azt is érfdemes figyelembe venni, hogy mekkora tömeget kell lassítania annak a féknek, nem mindegy, hogy 900kg egy autó vagy pedig majd két tonna.
Persze, ez alap.
Illetve valami fifika azért csak lehetséges, mert pl az F1-es autók elkég sokáig 13 collos felniken gurultak, és valahogy csak meg tudtak állni.
A (viszonylag) korszerű F430-ban a fék (mint a legtöbb mai autóban) a keréktárcsán belül van, nem is lehetne kis átmérőjű felnit idetervezni.
A korábbi 250 GTO-ban láthatóan nincs ott, legalábbis úgy látom. Egy-egy személyautóban is próbálkoztak a féket a gk. középvonalához közelebb rakni. Pl. Alfa Romeo Sprint.
Persze, de attól tartok, az emberekben az értékítélet nem így működik, hanem név alapján. És ha ez ismert a számukra, akkor tisztességtelen és nem szimpatikus. Mondjuk, amúgy se választok Brembo termékeket soha, nekem mindegy.
Ilyen, amikor a Brembo komolyan gondolja. Egy -szgk-hoz mérten- jóval kisebb tömegű Moto Morinin elől két nagy felületű tárcsa, négydugattyús féknyergekkel.
A 284 mm átmérőjű tárcsa komolyabb teljesítményhez: alkalmatlan. Mivel ugye a tárcsáknak csak a külső körgyűrű része a hasznosítható munkafelület, lehet akár harminchatdugattyús csoda féknyereg is, ez a kis körgyűrű felület nem tudja kezelni az intenzív fékhasználattal járó hőfejlődést. A "komolyabb" (pl. 308 mm-es Saab Aero) nagyobb féktárcsák sem mindig elegek. (Érdemes kiszámolni pl. a 284 illetve 308 millimétere tárcsák körgyűrű alakú hasznos munkafelületét, durva a különbség.)
A 260-280 lovas Aeroim is némileg problémásak voltak, német autópályákon pár kemény 200-ról 80-ra fékezés után fáradtak. A másik féktárcsa végzet lehet felhevült tárcsákkal, ha vizet kapnak.
Nemigen találsz kiemelt teljesítményű (gyári) járgányt 17 "-os kerekekkel, ami csak kis átmérőjű tárcsákhoz elég, a gyártók pontosan tudják, hogy ez eleve kudarc.
Persze, a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-)
(később , én is próbáltam a fékszalagos megoldást, másik újabb kocsin ) OFF 3 ?gyémánt?oson és ott bizony jó volt.... PFC ... carbon lorraine... stb...... bezony de szép idők voltak .... nosztalgikus múltba révedő mosoly ikon ......
Egy gondot / félre értést látok: ez nem vélemény volt, hanem megfigyelésen..... tapasztalaton alapuló tény.
Annó, Alfa 155 / Lancia Dedra / Fiat Tipo sedicivalvole koromban, teljesen véletlenül vettem egy garnitúra Brembo Sport?Max? tárcsát.... megfelelő fékbetéttel párosítva, döbbenetesen jól fogott, rendesen bemelegítve, a féket......
Ugyebár, az a nyomi kis úszónyereg, ami a 155Q4-en vagy a Dedra Integrale-n volt, az még a gyári 186 illetve 168 lóerőhöz is, ultrakarcsú volt , fékteljkesítményt vizsgálva.... enegem legalább is nem tudott kiszolgálni. Max. egyszer lehetett vele megpróbálni, lassulni...esetleg megállni...a msáodik kísérletre elmelegedett és ennyi volt a fékezés....akár a gázt is nyomhattad tovább, kisebb túlzással....pont annyira lassult. Irónia / költői túlzás OFF
Sem az Alfa sem a Lancia nem a gyári teljesítményen üzemelt.... emelt töltőnyomás, okos veztengelyeek fokolva, konkrétabb injektorok (a gyári 308 ccm-es helyett, nekem pl. 550-es, ammennyire ennyi év távlatából visszaemléklszem.....made in USA, rc engineering stb...) Greddy Profec B .... értelmes gátlók .....stb....
Nos ehhez a menetdinamikához, k.rva kevés volt a gyári 284es tárcsa, a zuszónyereggel. Nekem később lett nullkilométeres Brembo4 dugós nyereg valami porsche akármiről....majd amikor ez kevés volt lett.....stb... akkor ?tarox? 6 dugós lett..... ez csak okosba ' fért el a 17-es kerék alatt, kellett trükközni rendesen.
Valami ilyesmi volt az amire én azt irtam hogy anyagában volt kékesfekete.
Ebből gyorsan vettem még két vagy 3 doboz féktárcsát.....
Amikor ez elfogyott, ismét vásásorltam pár garnitúra féktárcsát.
Ez, a harmadik? beszerzés, már egy kalap lótrágya volt, ezt jelleemeztem én román brembónak.
Léehet hogy ukrán volt vagy délolasz, lényegtelen számomra.
lényegesen sz@rabb volt, int az előző eresztés.
Ez igy már világos és érthető, mármint az akkori helyzet leírásaként világos és érthető vagy ismét csak beleléptem a derékig érő mocsárba, ami 1ből az orromig ér?
Amit a gyártó pl. Romániába kihelyez, az vsz. az alsó (gagyi) árkategória, de nem hamisítvány.
Nem azért deformálódik, mert éppen a Brembo Romániai gyárában készült, hanem azért, mert vsz. gagyi kategória, amit ha pl. Dél-Olaszországban ugyanilyen költségszinttel gyártanának, emberi számítás szerint hasonló lenne.