Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Alapvetően azt gondolom, hogy nem lehet ekkora különbség a 95 kontra 100-s benzin használatában.
Ami biztos, hogy amióta (jó pár éve) 100-s benzint használok a fűnyírókban, fűkaszákban, 2 ütemű kismotorban, nem a "zöld trutyi" kitakarításával kezdeni a karburátor tisztítást:-(
Szóval teljesítménybeli eltérést én nem igazán tapasztaltam. Friss benzin és régi bedöglött benzin az más téma, azzal én is megjártam már 1-2 alkalommal:-)
Lehet, hogy még később valamikor egy tesztet elvégzek a 95-s benzinnel, akkor majd megírom a tapasztalatomat.
Nagyjából 8-10 ár kaszálására szeretnék fűkaszát vásárolni.
Lenne lehetőségem Solo gépeket eléggé jutányos áron megszerezni, mégpedig 126B, 130B, 140B típusúakat. Ezen kívül gondolkodom még a Riwall 360 négyütemű kaszában.
A Solo-k közül melyik lenne a jó megoldás? Nem nagy az árkülönbség, talán gyorsabb munkát eredményez , ha relatíve kisebb területen is erősebb gépet használok, de nem akarok ágyúval verébre lőni.
Ismereteim szerint a Solo az Al-Ko magasabb szintű terméke, úgy emlékszem valamikor jó véleménnyel voltak róla. Jelenleg viszont alig találkozom véleménnyel a Solo fűkaszákkal kapcsolatban.
Elvileg ilyen rövid távú problémát a 95-ös benzin nem okozhatna.Nekem is ilyen korú 545rx-em van,és tavaly hasonló hibát produkált,kétszer is ,hol jól ment hol dadogott. Az egyik hiba az volt ,hogy az egyik karbi csavar felazult.Meghúzás után jó volt majd ismét jelenkezett a dadogás.Van egy S alakú benzincső a pumpa és a karbi közt,ami hozzáért egy műanyag sarokhoz és a vibráció miatt lett rajt egy pici lyuk.Mióta kicseréltem azóta tökéletes.
Rosszabbul ég a 95 benzin ,és más beállítást is igényel ,de én nem használok sok éve 95-őst és mindenkit lebeszélek róla ha tehetem ! A jelenségeddel már én többször is találkoztam szűk körben hogy hozták a gépet hogy nem megy és csak benzint cseréltem és kiválóan működött . A Tsz-ben meg a mai napig se hiszik el pedig ott is csak benzin csere volt ,bár előtte mindent szétszedtem a gépen, de hibát vagy hibás alkatrészt nem tudtam találni benne még sem működött bármit tettem vele ! Nem tudtam megfejteni mit tesz a géppel ha ilyen váltás történik .
Immár 6 éve használom megelégedéssel a Husqvarna 545 RX kaszámat, lekopogom probléma nélkül. Alap esetben 100-s benzin+ Elf fullszintetikus olajjal. Idén nyár elején 95-s benzint kapott egy kis kútról, amiről azt feltételeztem, hogy valami szar benzint sikerült vennem, mert fél tank után ledadogott, nem ment.
Benzin kiönt, újra 100-s benzin, és természetesen jól működik a kasza.
Nem rég, egy másik kútról 95-s benzin, (nem volt 100-s, de egy nagy forgalmú megbízható kút egyébként) és ugyanezt játszotta el a kasza. Fél tankig megy, ledadog, nem megy.
Ami még érdekes volt mindkét esetben, hogy az alapjárata felugrott a 95-s benzinnél, nem állt meg a fej, folyamatosan pörgött.
Itt már gyanús volt a dolog, főleg, amikor lecseréltem a 100-s benzire, mert újra kiválóan működött.
Szóval a találós kérdés megfejtésében segítsetek.
Amire én tudnék gondolni az, hogy a 95-s benzin magasabb etanol tartalma miatt van ez a működésbeli probléma. Nevezetten az, hogy a karburátorban lévő gumi alkatrészek működését befolyásolja negatívan az etanol. Vajon ez lehet a probléma vagy más? Illene lecserélni a membrán készletet esetleg?
Én ilyennel még így nem találkoztam, a benzin egyébként mindkét esetben friss volt, külön kútról. Az elsőnél még elkönyveltem, hogy szar benzint vettem, de második eset után már viszont nem gondolnám.
Több gyártó is használ M12-es menetet. A fejekben is lehet különféle menet, de van amelyikben cserélhető is a menetes betét. Én a régebbi 10-eseket is szeretném használni.
Sziasztok! Vettem egy új kaszát. O'MAC névre hallgat. Nem Oleo-Mac! Jól működik és bivaly erős. A szöghajtás kimenetén 12x1,75-ös menet van, de szeretném 10-es menetű fejjel is használni. Nézegettem átalakító csavarokat, sőt rendeltem is egyet, de sajnos ez egészen más mint ami kellene. Lehet vajon kapni megfelelőt vagy csináltatnom kéne?
Az 543-nál szerintem bőven bírja,természetesen egyenletes fordulaton nem pisztolyozva. Minél nagyobb tömeget és folyamatos gyersítások lassítások az kinyírja, csak egyenletesen úgy hogy a fordulat nagyjából állandó balra-jobbra húzáskor. Én évente szoktam cserélni kést(kb 2cm a csúcsból elkopik) és durván 2év egy csúsztató-védő lemez(kikopik) a rögzítésnél
Mitól lehet egy 1-éves kasza-Riwall- domboldalomnkaszáltam ,egy óra munka után tank félig, a gép leállt magától.
Utána többszöri berántásra indul,de fulladozik a hangja és leáll.
Azt hittem kifogyott a tank,de nem, teletöltve is leáll,mintha elfogyna az üzemanyag utolsó cseppig,olyan érzést ad.-
Pár éve ugyanitt kaszáltam AL-KO val, ugyanez volt a probléma, megnézték, akkor a karburátor a gépen belül megfordult 180-fokkal,úgy állt,az volt a gond.
Köszönöm a válaszokat. Igazából a nagyobb fűben eggyáltalán nem érezhető ha fejnehéz, Viszont az igazán ritkás vékony fűves nagy terülteteken ahol lehetne rohanni meg lóbálni, ott tűnik fel!Azóta kiderült hogy nem is t35x hanem t45x fej van rajta ami még nagyobb, 14cm széles. Mulcskésről mi a véleményetek? Bírja a szöghajtás vagy a kuplunk? Vagy az inkább a nagyobb gépekre van kitalálva?
Én a legnagyobb fejeket használom arra fér damil és azoknál a legmerevebb a damilszál mert kevés lóg ki belőle . A legnagyobb Stil fejem van meg a legnagyobb husi fej ,ill a 160-as Tecomek fej . Ebből még sose volt baj , vagy súly probléma .
Késnél le kell venni a szórásvédő szoknyarészét különben könnyen akad a talajon, ha nem veszed le nem érvényesül a kés rögzítőnél levő tányérszerű védő-csúsztató lemez. Ha már a súlyról beszélsz mérd meg egy t35x súlyát és egy 4mm-es kés súlyát a kés sokkal nehezebb és nem a központ környékén van a tömege. A másik a rezgés valóban ez a gép "nem rezgéscsillapított" de mégsem érzed a rezgését néhány óra múlva késnél, miért? Alapból a gép kevésbé rezeg és a kés az kiegyensúlyozott legalább is gyári állapotban, a damilfej meg amikor beletekerik a vastagabb damilt "ahogy sikerül alapon" rezeg. Még valami ha kényelmesen szeretsz kaszálni ne sajnáld a pénzt egy balanceXT hevederre, az eredeti amit az 543-553 géphez mellékelnek az sokkal gyengébb kevésbé komfortos.
Stihl fs 86 volt az elődje annál is ugyan ez volt. Kikönnyítettem a szórásvédőt, közel 200grammal és érezhetően könnyebb volt a munka. Egy szezonban 100-120 üzemórát raktam bele. Ha az oldalamon a gép és elengedem a karokat akkor szépen a föd fölött lebeg a damilfej 30 centi magasságba tele tanknál, vagyis lefelé vagy fölfelé semmilyen erőt nem kell kifejteni. A gép nem nehéz, de ha könnyebb lenne szerintem jobb lenne. :D a T35 fejben műanyag a koppintó. A t35X csapágyazott koppintója javarészt fém, kb 100 grammal nehezebb. Már most is imádom a gépet! de szeretném tuningolni. A sima leállító kapcsoló helyett impulzus kapcsolót kap majd, a szórásvédő távolságát állítani lehet majd illetve lesz hozzá gyártva rezgéscsillapító szarv, a hajtószár perselyek pedig golyóscsapágyakra lesznek cserélve így csökkentve a vibrációját. Tuning ötleteket szívesen fogadok! :D
Ha nehéznek érzed a T35 fejet, akkor tuti nincs jól beállitva az akasztó. Jól beállítva nem érzed a súlyát. Nemhogy a fejnek de a kaszának sem. 543 rs-t használok én is. Ha esetleg mégis jól van beállítva mégis nehezelled, akkor nem jó kaszát választottál. Keress valami könnyebbet.
A gép egyensúlyban van. az volt az első hogy az akasztó fület beállítottam meg a markolatokat. Azért gondoltam hogy könnyebb damilfejet rakok fel mert mikor három ágú késsel nagy füvet vágok, a szórásvédőt le szoktam venni mert ugy kényelmesebb. A szórásvédő nélkül késsel baromi könnyü lesz az eleje. A jobbra és balra legyezés valami álom könnyű úgy hogy nincs fél kiló plusz a végén amit mozgatni kell. Ilyenkor persze nincs pont egyensúlyban a gép de a munka nagyon jó vele. A kérdés hogy vajon mi a különbség a kis és a nagy fej között.léteznek baromi nagy bunkók meg egészen aprók is. Persze szőrszál hasogatás de ha egyhuzamba dolgozok és gyakran akkor bizony minden kis apróság számít!
Studiod megírta helyettem ,állítsd a gépet egyensúlyba akkor nem fogod érezni a súlyát szinte semminek sem ,a bekötőpontot kell belőni . Ha kell a fogantyút is odább tolhatod ,hogy kényelmes legyen .
Nekem is 543rs van ne cseréld a t35x fejet le az nem nehéz, állítsd be a gépet jól szinte teljesen egyensúlyban lesz. Ha gyengébb a fű és kicsi inkább használj 2,4 damilt és ne 2,7. Utángyártott fej vagy fej alkatrész szerintem necces.
Üdv mindenkinek! Nagyon jó a fórum! Lenne pár kérdésem ha lehet. Vettem egy Husqvarna 543rs kaszát használtan. Vadi új T35x damilfejjel. gyakran napi 6 órát kaszálok de nekem nehéz ez a fej. Szerintem számít mekkora a tömeg a szár végén amit lóbálni kell. Arra gondoltam veszek egy T25 fejet meg hozzá felfogató csavart(mert ha jól tudom más a tengely méret). A kérdés az lenne, vajon fölrakható e rá? Tudom nem csapágyazott a koppintó a T25ön de annyi baj legyen! Hallottam olyat hogy a nagyobb fej jobb, de miért jobb? Kieggyensújozottabb, vagy a méretéböl fakadóan rövidebb damillal dolgozik így jobban vág? Szerintetek megéri utánygyártottat venni 2500ér vagy inkább a gyárit vegyem 8000ért? Mennyire lehet gagyi az utángyártott anyag minősége, tartóssága? Meghát ugye ha rázza a gépet a gagyi fej akkor az használhatatlan!!! Az utángyártott damilfej alkatrészei jók az eredeti fejhez? A kisebbik fej kisebb fűbe kellene, a nagyobbikat meg nagyobba vinném.
Biztos tipp nincs. Karburátor dugulás: és nagyon nehéz a vékony fúvókákat kipucolni. Vagy főtengely szimering megkeményedett és nem zár rendesen, beszegényedik a keverék.