A 'Q' -nál nem abban az esetben szöknek egekbe az árak, amikor a festés - tamponozáson kívül némi formai alakítgatás is szükséges?
Ami tisztán festés és tamponozás, azokat szokta árulni az M&H, néha egész elfogadható áron.
Mivel itt is csak ezen eljárásokról van szó (az említett postakocsikkal ellentétben!), ezért is nem értem, erre miért ne mozdulna rá az M&H? Talán rendelhetne festetlen, tamponozatlan modelleket is hozzá, mint kereskedő.
Nem tudom, ama holland gyártó is kínában gyártat-e, nehogy -a közelmúltben itt leírtak értelmében- hallatlanul megbonyolítsa a (kínai?) gyártási folyamatot az, ha a festési, tamponozási fázis kimarad(na)! 😁
U.i: Jómagam a Bhv és társai kocsikat is jelenleg a Robótól tartom a legesélyesebbnek!
A Quabla esetén az ár is kérdés, sokan hanyattestek itt nem olyan rég a Rába Y-kocsik vételárán, gondolom hasonlóra lehet számítani még esetleges gáyrtói érdeklődés esetén is.
A lengyel postakocsik szerintem előbb-utóbb sorra kerülnek a Robonál, ezek mind ár, mind minőség tekintetében szélesebb vevői kör igényeit is kielégíthetik majd, mindenféle átalakítási-átfestési kényszer nélkül.
Igazad van, csakugyan voltak ilyenek, most nekem is beugrott néhány.
Viszont akkor kíváncsi lennék, mitől függ, hogy az M&H is lát-e fantáziát vmiben, vagy sem?
Jut eszembe, jómúltkorában szóba került itt, hogy szintén egy vasútmodellező klub a lengyel gyártmányú, mávos postakocsikból csináltat kétféle modell sorozatot 'Q' -val. Valaki akkor meg is kérdezte, hogy "külsős" -ként nem lehet-e beszállni a megrendelők közé? Amennyire emlékszem, nyilvános válasz nem érkezett e kérdésre.
Most, e teherkocsi kapcsán felmerülhet, hogy vajon 'Q' vállalna-e további átfestéseket hazai magánszemélyek részére?
Ha igen lenne a válasz, vszínűleg érdemes lenne beszállni a 'Bobóka' olvtárs által felvetett társulásba, amit ez esetben célszerű lenne a 'Q' irányába tett csoportos megrendeléssel folytatni..!
(Mielőtt vki a fejemhez vágná, hogy miért nem kérdezem meg magam, sietek leszögezni, hogy egyelőre csak hangosan gondolkodom. 🙃 )
Nem hiszem. Korábban is volt már ilyen, echte magyar témájú dolga a Quablának, mellyel egyszerű magyar (és más) földi halandók csak ilyen híradásokból értesülhettek. Ez van.
Mint kiderült van is még, úgyhogy egy későbbi mávosításhoz már a kosaramba is van egy példány, de gondoltam megkérdezem a tisztelt olvtársakat, hogy nem akar-e valaki (vagy valakik) betársulni és így felezni/harmadolni/negyedelni a posta költséget.
Azokban az időkben még működött az ún. "ranglétra-rendszer", a vasúti végrehajtásban/vezetésben is. Általában a hozzáértő, jó szakembereket emelték ki, azok közül akik nyitottak is voltak a továbblépésre (persze azért nyilván voltak "átvilágítások", de nem ez volt a lényege).
Manapság a nagyvezetők politikai indokokból kerülnek a posztokra, gyakorta cserélődnek össze-vissza, de általában a rendszerre semmi rálátásuk nincsen, fogalmuk sincsen minek hova megy ki a vége. Őket még kiegészítik a főiskolákról műmenedzser végzettséggel azonnal vezető pozíciókba kerülő emberkék, akiknek szintén fogalmuk sincsen róla, hogy honnan fúj a szél, de arról azért meg vannak győződve, hogy a passzátszelet ők fingották... :-(
Erre az emberre igaz volt Napoleón mondása miszerint minden kiskatona a zsebében hordja a marsalbotot (nem emlékszem szó szerint, de kb). A hatvani fűtőház lakatosából vezérigazgató! Furcsa ilyet olvasni, megszoktam, hogy felfelé bukó pártkatonák ejtőernyőznek ilyen pozícióba. Bár valószínűleg ő is megbízható eleme volt a rendszernek, és mivel halottról vagy jót vagy semmit, ezért csak reménykedem, hogy tiszta lelkiismerettel állhatott az ítélőszék elé.
Én a magam részéről nem ragozom tovább és nem győzködök senkit sem. Ha szerét ejtheted egyszer nézz meg egy kínai gyárat és meglátod mit csinálnak a biorobotok. Egyébként ez egy nagyon találó kifejezés, mert pontosan azok. Nagyon röviden még a margóra: minden egyes folyamatbeli változást az arra képzett nagyon alacsonyszámú képzett és viszonylag jól fizetett ember csinálja. De senki - még ezek sem - tehet olyat amire nincs engedélye és képzettesége. Ott nincs önállóság. És pont.
Sajnos mostanra teljesen kiszámíthatatlan. Egyrészt kb. amiről a tulaj valamiért azt gondolja, hogy jó üzlet, másrészt amit itthonról a kereskedők sajátelképzelésük alapján súgnak neki.
Így alakul ki az, hogy a IVa 002-es Gyíkot szinte azonnal ráindítja a IVa korszakos 001-re, amit azonnal ráindított a IVb korszakos 001-re. Az V. korszakos Csörgőre jött még egy V. korszakos Csörgő, az V. korszakos Bobóra is először még egy V. korszakos Bobó érkezett. Ezzel szemben a kezdetek óta hiába várt kék ABbmot* helyett némerég valamiért a III. korszakos 609-es változatlan újranyomását jelenti be (még a kis képet sem sikerült eltalálni hozzá honlapon), nem jön III. korszakos és IVb. zöld Helveticás Bbmot, nem jön IVb. korszakos Csörgő.
Formaújdonság szerintem csak akkor lesz, ha S.A.S-ék itthon készítenek hozzá rajzokat.
De mások biztos többet tudnak nálam.
*: Erre valószínűleg TT-ben is lenne igény, miközben szerszám van annak is.