Írják az egyik szállításnál, hogy az engedélyezett sebesség az újonnan érkező, talán 3025-ös motorral vezetett szerelvényre 70 km/h volt. Ennek mi az oka?
Most találtam a topikra, egyébként Monostorpályiban is a meglévő mellékvágányon is 1895-ös sínek vannak, a Léta felé menő sínek szintén háború utániak, 40-es évek végétől kezdődően.
Az utolső HM-612 hajtóművel üzemelő MD a debreceni 3038-as volt, ilyen volt az utolsó években a 3020, a 3021, a 3028 és a 3031. A 3017 (H-MNOS), 3003 (Sn), 3006, 3024 (Db szénhegy) egytől egyig H-82-es hajtóművel üzemeltek.
Működőképesen lett leállítva, ráadásul a hajtómű sem hiányzik belőle, nem úgy, mint a többiből. Külföldiek -ha jól emlékszem a litvánok- megvették az összes gépből a hajtóművet, így kétséges, hogy a 3017-eshez is maradt-e tartalék?!
A Működő 3017-esen, és a szentesi 3003-ason kívűl 2 van Debrecenben a szénhegyen, illetve 3-4 db Szolnok magasfogadón amennyire tudom. Ha valaki jobban informált, javítson ki nyugodtan. :)
Jo lätni hogy a 3003-as Md is nagy becsben van. Szeptember körül megyek haza. Es elhatäroztam hogy en is szivesen megneznem Szentesen a 3003-as Md-t. Kell e egyeztetnem valakivel elözöleg erröl a lätogatäsi szändekrol? Ha igen kivel vegyem fel a kapcsolatot? Köszönöm elöre is.
Es meg valami: Meg mennyi Md van meg egyben,amit nem bontottak szett? Es hol ällnak?
Sziasztok! Az utolsó mohikán napok óta Záhonyban van mellékvágányon (szó szerint). A vasútőrök úgy vigyáznak rá,mintha aranyból volna. Lefotózni sem volt egyszerű. Tudja valaki miért épp itt vesztegel?
Hát ott csoda dolgok vannak ! Ajánlom minden vasútbarát figyelmébe . Az alapítvány elnöke körbevezetett ,minden tárgynak tudta a történetét . Minden nagyon szép rendben van , látszik az a rengeteg munka amit ráfordítottak. A séta végén meglett az MD is .
Bár borongós idő volt ,de a látvány így is lélekemelő !
Hát bizony ez nagy tévedés. A jellegrajz csupán tájékoztató célt szolgál, a pontossága az esetek nagyrészében köszönő viszonyban sincs a valósággal, de még a lepedőnyi méretű összeállítási rajzokra sem lehet szentírásként tekinteni. Ha a jellegrajz ezerszer reprodukált, könyvben szerepel akkor a bázisméretek kivételével végképp felejtős.
Nem muszáj méretekkel ellátott jellegrajznak lennie: megvan egy fő méret (pl. ütközök közötti hossz) azt le kell mérni hány mm a rajzon és elosztani a valóságos mérettel. Ekkor kijön egy arányszám amivel bármilyen méret meghatározható, mivel a jellegrajz a valósággal arányos mértékű.
De most komolyan, téged mi sarkall egy ilyen válaszra, mire gondolsz közben? Szerinted a kérdező erre volt kíváncsi? Nem hiszem, hogy erős gondolkozást kíván arra rájönni, hogy a "pontosan" mit is jelent, Szentes nem akkorka hely, az MD meg nem annyira ismert ott, hogy az első járókelő útba tudja igazítani.