Igen, ez valószínűnek látszik, ami biztos, az acél keretváz és a hosszváz megvan, de, h hozzá tudunk-e férni, az kétséges. KUK hadijel van rajta, (emiatt talán a 4m tengelytáv a valószínűbb,) ez viszont nem túl gyakori szerintem, főleg manapság. Viszont ez komoly nyom lehet, jövőre megkezdem a kutatást ezekbe az irányokba is, hátha kell vmelyik intézménynek megmenteni az utókornak.
Szerintem ez egy teljesen normális, magyar G-kocsi. Ilyenből rengeteget készítettek, ugyanilyen kivitelben. Ha lenne alváza, meg lehetne mondani, hogy 4m vagy 5m a tengelytáv. A kétféle tengelytávval is egyforma felépítménnyel készült.
Üdvözlöm a kedves tagokat! Feltaláltunk egy régi vasvázas zárt tehervagont, amit tárolónak használtak, mostanság már annak sem. Mivel átfestették már többször is, a palánkokba faragott jelzéseken kívül más már nem lelhető fel rajta. Ezekről, és a vagon maradványairól pár képet csatoltam. Van a tagok között olyan tudós ember, aki ezek alapján meg tudja határozni a pontos típust, vasúttársaságot, korszakot, s az információt meg is osztja velem? Nagyon szépen megköszönném!Egyúttal kívánok mindenkinek boldog új esztendőt!
A Középmagyarországi Pincegazdaságnak volt 10 vagy 20 hárompúpu járműve. Feliratuk szerint 95+100+95 hektoliter. Minden egyéb részletben a cementesek ikertestvérei. Avagy? Netán a poros kocsikból lettek a borosok?
Hát a NIKEX-en át az ötvenes évek második felében vett 25 gőzöst a magyar állam ócskavasként ócskavasnak, amiből 20 be lett olvasztva, 5 üzembe lett állítva inkább - eredetileg DRG 42-es mozdonyok voltak. Lehet emellé még vettek pár darab tartalék szerkocsit, de mégsem kellettek.
Érdekesek ezek a kocsik. Úgy tűnik, német hadimozdonyok önhordó szerkocsijaiból építették át. Talán ezek is ócskavas importként kerültek az országba ("a MÁV-nál inkurrenciában levő osztrák eredetű mozdonyszerkocsik"). A kép szerint a cement tartályokat a levágott víztartályok tetejére hegesztett, hosszanti U-vasak tartják egy, a cement tartályra hegesztett konzollal. De vajon hol van a szövegben említett kereszttartó? A cement tartályok között nem fér el, alul nincs mihez hegeszteni (az önhordó víztartály erre nem igazán alkalmas). Vagy talán csak a két végén van kereszttartó?
Szerintem ne keverjük ide a 147 3000-es magastetejű kocsikat, amik Ggs-ek voltak. A kérdés a 147 0...-ra vonatkozott (lapos tetejű), és abból egyetlen képet sem találtam, ami "s"-es lett volna.
Hazánkban először az ÉM 1. sz. Épületelemgyár részére készültek ömlesztett cementszállító vagonok (4. ábra). Az igények mielőbbi kielégítésérea rendelkezésre álló lehetőségeket kellett kihasználni. Mivel új vasúti alvázat és futóművet a megkívánt rövid határidőre nem lehetett biztosítani, olyan használt alvázat kerestünk, melyre a cementszállító tartályokfelszerelhetők. Erre a célra a MÁV-nál inkurrenciában levő osztrák eredetű mozdonyszerkocsik mutatkoztak megfelelőeknek. Ezek átalakítása úgy történt, hogy a víztartályt, mint önhordó vázat meghagytuk, a benne és rajta található szerkezeti részeket azonban eltávolítottuk. A víztartály peremét U vassal merevítettük, majd szintén U-gerendából kereszttartókat szereltünk a kocsiba. A 3 db körte alakú tartályezeken a tartókon nyugszik. A két szélső tartály10,5 m3, míg a középső tartály12 m3. Ez a különbség onnan ered, hogy a középső tartálya víztartályban mélyebbre nyúlhat. A felhasznált inkurrens szerkocsik cementkocsikká való átalakításával azonban csak az ÉM 1. sz. Épületelemgyár szükségletét lehetett kielégíteni.
Vasúti kocsikat építő mérnökeink és dolgozóink egy Nz sorozatú kéttengelyű pőrekocsit kísérletképpen Nhyu sorozatjellel három tengelyűre alakítottak át. A kocsi már üzemben is van. Az átalakítás 19 százalék önsúlynövelés árán a raksúlynak 50 százalékos felemelését eredményezte.
"Lajikuszként" felvetem annak lehetőségét, hogy valamelyik javítás keretében modernizálták a kocsik fékberendezését, és ebből kifolyólag csak a sorozat egy része lett Ggs.