Keresés

Részletes keresés

Solfatara Creative Commons License 2023.12.29 -1 0 33894

Igen, ez valószínűnek látszik, ami biztos, az acél keretváz és a hosszváz megvan, de, h hozzá tudunk-e férni, az kétséges. KUK hadijel van rajta, (emiatt talán a 4m tengelytáv a valószínűbb,) ez viszont nem túl gyakori szerintem, főleg manapság. Viszont ez komoly nyom lehet, jövőre megkezdem a kutatást ezekbe az irányokba is, hátha kell vmelyik intézménynek megmenteni az utókornak.

Előzmény: rezgaras (33893)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.29 -1 1 33893

Szerintem ez egy teljesen normális, magyar G-kocsi. Ilyenből rengeteget készítettek, ugyanilyen kivitelben. Ha lenne alváza, meg lehetne mondani, hogy 4m vagy 5m a tengelytáv. A kétféle tengelytávval is egyforma felépítménnyel készült.

Előzmény: Solfatara (33890)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.29 -1 0 33892

Az alvázon sem maradt felirat, vagy tábla?

Előzmény: Solfatara (33891)
Solfatara Creative Commons License 2023.12.29 0 3 33891

Solfatara Creative Commons License 2023.12.29 0 1 33890

Üdvözlöm a kedves tagokat! Feltaláltunk egy régi vasvázas zárt tehervagont, amit tárolónak használtak, mostanság már annak sem. Mivel átfestették már többször is, a palánkokba faragott jelzéseken kívül más már nem lelhető fel rajta. Ezekről, és a vagon maradványairól pár képet csatoltam. Van a tagok között olyan tudós ember, aki ezek alapján meg tudja határozni a pontos típust, vasúttársaságot, korszakot, s az információt meg is osztja velem? Nagyon szépen megköszönném!Egyúttal kívánok mindenkinek boldog új esztendőt!

György barát Creative Commons License 2023.12.28 0 1 33889

Köszönöm az információt. 

 

És kapok egy piros pontot, mert ráhibáztam a lèlekvándorlásra. 😎

Előzmény: Felek Ferenc (33888)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.28 -1 1 33888

   A megfejtés "Tóth Sándor Frigyes - A MÁV és a GySEV 520 sorozatú gőzmozdonyai" könyv 397 oldalán van!

   A MÁV 1957-ben az ÖBB-től 20 db 52. és 9 db 42. sorozatú gőzmozdonyt vásárolt. Ezek szerkocsijából lett:

 

- 1958 - 1961 között átépítve MÁV Hungária Rac 599 401 - 429 cementszállító

- 1964 - 1965 között átépítve MÁV Hungária Ra 510 562 - 590 bor és must szállító

- 1966-tól átszámozva MÁV P ? 20 55 005 0000-0001, 1000-1003, 2000-2003 és 20 55 015 1003-1023 

 

   Hogy a cementről borra átállás hogy történt? Meg hogy hol voltak az U vasak? Nem tudom.

Előzmény: György barát (33887)
György barát Creative Commons License 2023.12.28 -1 0 33887

Szevasztok! 

 

A Középmagyarországi Pincegazdaságnak volt 10 vagy 20 hárompúpu járműve. Feliratuk szerint 95+100+95 hektoliter. Minden egyéb részletben a cementesek ikertestvérei. Avagy? Netán a poros kocsikból lettek a borosok? 

 

Nyugodalmas ünnepmentességet! 

György 

 

seadxdx Creative Commons License 2023.12.28 0 0 33886

Hát a NIKEX-en át az ötvenes évek második felében vett 25 gőzöst a magyar állam ócskavasként ócskavasnak, amiből 20 be lett olvasztva, 5 üzembe lett állítva inkább - eredetileg DRG 42-es mozdonyok voltak. Lehet emellé még vettek pár darab tartalék szerkocsit, de mégsem kellettek.

Előzmény: rezgaras (33885)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.28 -1 0 33885

Érdekesek ezek a kocsik. Úgy tűnik, német hadimozdonyok önhordó szerkocsijaiból építették át. Talán ezek is ócskavas importként kerültek az országba ("a MÁV-nál inkurrenciában levő osztrák eredetű mozdonyszerkocsik"). A kép szerint a cement tartályokat a levágott víztartályok tetejére hegesztett, hosszanti U-vasak tartják egy, a cement tartályra hegesztett konzollal. De vajon hol van a szövegben említett kereszttartó? A cement tartályok között nem fér el, alul nincs mihez hegeszteni (az önhordó víztartály erre nem igazán alkalmas). Vagy talán csak a két végén van kereszttartó?

Előzmény: Felek Ferenc (33876)
róbertke Creative Commons License 2023.12.27 0 2 33884

Nagyobb volt a terhelési határuk 2-4 tonnával mint az övéké. 

Előzmény: JaniBAU (33880)
róbertke Creative Commons License 2023.12.27 0 0 33883

Zsivany

 

Zsivany

 

Zsivany3

 

33870

Előzmény: Zsivany3 (33877)
Zsoltikarus Creative Commons License 2023.12.27 0 0 33882

Nem lehet, hogy életük vége felé korlátozták őket sebességben, esetleg részlegvizsgák során?

Előzmény: Zsivany3 (33877)
gumidani Creative Commons License 2023.12.27 0 3 33881

Egy másik fénykép:

Előzmény: Felek Ferenc (33879)
JaniBAU Creative Commons License 2023.12.27 0 0 33880

Szia!

Miért  szerették annyira a DDR-ben azt a kocsitípust?

Köszi a választ!

Előzmény: róbertke (33872)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 33879

Igen, 599 volt!!! Köszönöm!

Előzmény: Felek Ferenc (33876)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 33878

"Pályaszámuk MÁV Hungária Rac 577 401 - 429"

 

A kép alapján 599 ...

Előzmény: Felek Ferenc (33876)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 33877

Szerintem ne keverjük ide a 147 3000-es magastetejű kocsikat, amik Ggs-ek voltak.
A kérdés a 147 0...-ra vonatkozott (lapos tetejű), és abból egyetlen képet sem találtam, ami "s"-es lett volna.

Előzmény: róbertke (33873)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.27 -1 3 33876

MAGYAR ÉPÍTŐIPAR, 1960.X.1.-i lapszám:

 

   A vasúti ömlesztett cementszállító vagonok

   Hazánkban először az ÉM 1. sz. Épületelemgyár részére készültek ömlesztett cementszállító vagonok (4. ábra). Az igények mielőbbi kielégítésére a rendelkezésre álló lehetőségeket kellett kihasználni. Mivel új vasúti alvázat és futóművet a megkívánt rövid határidőre nem lehetett biztosítani, olyan használt alvázat kerestünk, melyre a cementszállító tartályok felszerelhetők. Erre a célra a MÁV-nál inkurrenciában levő osztrák eredetű mozdonyszerkocsik mutatkoztak megfelelőeknek. Ezek átalakítása úgy történt, hogy a víztartályt, mint önhordó vázat meghagytuk, a benne és rajta található szerkezeti részeket azonban eltávolítottuk. A víztartály peremét U vassal merevítettük, majd szintén U-gerendából kereszttartókat szereltünk a kocsiba. A 3 db körte alakú tartály ezeken a tartókon nyugszik. A két szélső tartály 10,5 m3, míg a középső tartály 12 m3. Ez a különbség onnan ered, hogy a középső tartály a víztartályban mélyebbre nyúlhat. A felhasznált inkurrens szerkocsik cementkocsikká való átalakításával azonban csak az ÉM 1. sz. Épületelemgyár szükségletét lehetett kielégíteni. 

   Pályaszámuk MÁV Hungária Rac 577 401 - 429

 

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.27 -1 1 33875

MAGYAR IPAR - 1949.VI.15.-i lapszám, részlet:

 

Vasúti kocsikat építő mérnökeink és dolgozóink egy Nz sorozatú kéttengelyű pőrekocsit kísérletképpen Nhysorozatjellel három tengelyűre alakítottak át. A kocsi már üzemben is van. Az átalakítás 19 százalék önsúlynövelés árán a raksúlynak 50 százalékos felemelését eredményezte. 

scsabi Creative Commons License 2023.12.27 0 0 33874

2004-ig tudtam az időben visszamenni (G-függelék tekintetében), de akkor (már) nem volt tiszta g-alsorozat az 1-es táblában.

 

Előzmény: gumidani (33871)
róbertke Creative Commons License 2023.12.27 0 0 33873

17 éve te magad raktál be egy szép képet a MÁV OPW Ggs 147 -ről

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=61701323&t=9121454

Előzmény: gumidani (33871)
róbertke Creative Commons License 2023.12.27 0 0 33872

Persze létezett belőlük 

22 55 147 MÁV RIV Ggs

02 55 147 MÁV OPW Ggs - amit szívesen használtak a DDR németek

- cserébe kaptuk a DR Gbs 150 és 151 -et tartós használatra

Előzmény: gumidani (33871)
gumidani Creative Commons License 2023.12.27 0 0 33871

"Lajikuszként" felvetem annak lehetőségét, hogy valamelyik javítás keretében modernizálták a kocsik fékberendezését, és ebből kifolyólag csak a sorozat egy része lett Ggs.

Előzmény: róbertke (33870)
róbertke Creative Commons License 2023.12.27 0 0 33870

Ezek már bizonyítóerejű fotók. 

Maradjunk a "Gg" megjelölésnél. 

Előzmény: kanizsella (33869)
kanizsella Creative Commons License 2023.12.26 -1 1 33869

Előzmény: kanizsella (33868)
kanizsella Creative Commons License 2023.12.26 -1 1 33868

Előzmény: Zsivany3 (33865)
róbertke Creative Commons License 2023.12.26 0 0 33867

Előzmény: Zsivany3 (33865)
róbertke Creative Commons License 2023.12.26 0 1 33866

Felek Ferenc az 1980'-as évekről kérdezett. 

Az alábbi fénykép az 1974-es KTG segédletből van. 

Előzmény: Zsivany3 (33865)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.12.26 -1 1 33865

A 147 0-val vitatkoznék. Azt szerintem csak Gg. "s" nélkül.

Előzmény: róbertke (33862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!