Köszi szépen, elolvastam mindent....a kis gépeimmel szeretnék végsőkig kitartani, ismertek....
Az "immo" hiba talán nem ennek a fórumnak az első észrevétele, ennek ellenére, tudnunk kellene az "immo" kikapcsolását.... a normális, beazonosítható slusszkulcsos emberek érdekében...ismerem a problémát, bemegyek a boltba, vissza az auróba...nem indul....nem forgat..ezer féle tiltási lehetőség...csak már unom....
A találkozó a korábbi évekhez képest alacsonyabb érdeklődéssel zajlott . Mivel semmilyen háromkerekű vonatkozása nem volt -- én csak évek óta ábrándozom arról , hogy a Charlyval felmegyek -- ezért az Aixames fórumon írta róla beszámolót .
Milyen volt a találkozó? Sajnos nem tudtam elmenni és lehet 2 régebbi 3 kerekűtől meg kell válnom, sajnos tárolási hiány miatt.Hacsak majd egyszer osźthatóan lesz eladva a szülői ház és a telek. Majd kiderül mi lesz a sorsa a csöpsségeknek. Az Amikát midenképpen helyre akarom ránrani....
Nagyon ne mutogasd a rendőrnek a kis fehér papíralapú smkp. jogsidat, az érvényes most is...csak nem lehet 2 jogsid...a pénztárcámból húztam elő anno sok éve a "B"-st, a rendőr észrevette a másikat és elvette....
Jól mutat és nyilván meg voltak a saját szempontjai aki így megcsináltatta , de számomra ebből az jön le : ez már nem nem egy Ape , nem is jármű ( mozgásképtelen ) , ezért kár volt szétvágni egy ilyen kis masinát . Ehhez elég lett volna beáldozni egy tényleg roncs kocsikát .
Hasonló a helyzet , mint amikor építenek egy alvázat , tesznek bele valami bitang erős motort és gépkocsi váltót-futóművet , széles kerekeket , végül pedig rábiggyesztenek egy kis Ape fülkét . Majd mint tuning járgánnyal -- mint Ape-val -- veretnek . Ilyenekre gondolok :
Megvan még az a "Segédmotorvezetői igazolvánmy"-om, amit 1970-ben kaptam. De ha azt mutatnám a rendőrnek, max. kiröhög.
Miért röhögne ? Érvényes vezetői engedély , legalábbis az enyémre ( nekem is megvan még ) nincs ráírva érvényesség lejárta , és a kiadása óta (tudtommal ) nem jelent meg olyan rendelet ami visszavonta volna az érvényességüket . Olyan rendelkezés viszont van , hogy érvényesek , ugyan kicserélik újra , de csak az ügyfél kérelmére ( nem automatikusan ) -- ebből nekem az jön le , hogy érvényes még . Ugyanakkor arra van is jogszabály : egy kategóriára csak egy érvényes okmánya lehet az ügyfélnek . Amikor jogsit cseréltem akkor mondta is az ügyintéző : a régi segédmotoros igazolványomat vigyem majd be és adjam le , mert az új (kártya formátumú) tartalmazza . Nem szívesen válok meg ifjú korom ezen kis relikviájától , így egyelőre nem találom . Érdekessége a szitunak : kötelezően be kell szerezni az ügyfél nyilatkozatát -- ha nem tudnám , hogy a magyar hivatalok svájci precizitással működnek akkor még arra gyanakodnék : nincs közhiteles nyilvántartás az évtizedekkel ezelőtti nemzeti kategóriájú vizsgákról ...
Az egészségügyi alkalmasságról szóló rendelet pedig egyértelműen az A1-es jogsinál kezdi el követelni az orvosi vizsgálatot , addig a járművezető belátására van bízva a dolog . Jellemzően a többség ( vagy a környezete , családja ) azért reálisan tudja értékelni a helyzetet . Ha valaki mégis alkalmatlan állapotban robogózik : az még hagyján . Ha az alig féltonnás mopedautóval zizeg a forgalomban , hát a fene tudja . De lejárt egészségügyijű jogsival szinte vakon , negyed óránkénti eszméletvesztésekkel vezethető 10 tonnás , 500 lóerős traktor is . Hmmm ...
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
8. A járművezetésre jogosító okmányok kiadása, cseréje, pótlása
23. §(2)82 Az engedély jogosítottja egyidejűleg csak egy vezetői engedéllyel rendelkezhet.
24. §(11)89 Amennyiben a járművezető nyilatkozata szerint rendelkezik nemzeti kategóriára érvényesített járművezetésre jogosító okmánnyal, a vezetői engedély kiadására, cseréjére irányuló eljárás során a közlekedési igazgatási hatóság a régi okmány bevonása mellett annak megfelelő nemzeti kategóriára is érvényesíti a vezetői engedélyt. Az eljárásban az ügyfél nyilatkozatát minden esetben be kell szerezni .
28. Átmeneti rendelkezések
120. § (1) E rendelet hatálybalépése előtt kiadott járművezetésére jogosító, valamint járműokmányok a rendelet hatálybalépését követően is érvényesek.
(2) A 2000. december 31. előtt kiadott járművezetői igazolványok pótlására irányuló kérelmet a közlekedési hatóság által kiállított igazolás alapján lehet teljesíteni.
(4a)362 Az „M” kategóriában érvényes vezetői jogosultságot igazoló vezetői engedélyt (járművezetői igazolványt) a közlekedési igazgatási hatóság 2013. január 19-ét követően kérelemre „AM” kategóriára érvényes vezetői engedélyre cseréli.
a közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról
2. § E rendelet alkalmazása szempontjából nem minősül közúti járművezetőnek a járművezetői igazolvánnyal, illetve a hatósági engedély nélkül is vezethető járművek vezetője.
3. § (1)3 A közúti járművezető-jelöltet és a közúti járművezetőt az előzetes, az időszakos vagy soron kívüli egészségi alkalmassági vizsgálat alkalmával az alábbi két csoport valamelyikébe kell sorolni:
a)4 az 1. alkalmassági csoportba kell sorolni azt a közúti járművezetőt, aki a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: KR.) 2. melléklete szerinti „A1” kategóriába, „A2” kategóriába, „A” korlátozott kategóriába, „A” kategóriába, „B1” kategóriába, „B” kategóriába, „BE” kategóriába tartozó járművet vezet vagy kíván vezetni;
b) a 2. alkalmassági csoportba kell sorolni azt a közúti járművezetőt, aki
ba)5 a KR. 2. melléklete szerinti „C1”, „C1E”, „C”, „CE”, „D1”, „D1E”, „D”, „DE” kombinált vagy „TR” trolibusz kategóriába tartozó járművet vezet vagy kíván vezetni,
Minden jogosítványnak van lejárati ideje. Ha lejárt a "papír" ideje azzal sem lehet vezetni semmit. El kell menni az okmányirodába, ahol kérni kell az új jogosítványt a "segédmotorra". Ahhoz nem kell orvosi vizsga. A jelenlegi jogsim 2021.05.31-ig érvényes. (Hoppá elárultam a születési dátumom egy részét!) Viszont lovas kocsit, vagy segédmotort, 2031. 05.31-ig vezethetek. Utána azt sem, mert a jogsi érvényessége akkor lejár. Újat kell kérni. Megvan még az a "Segédmotorvezetői igazolvánmy"-om, amit 1970-ben kaptam. De ha azt mutatnám a rendőrnek, max. kiröhög. Tehát a jogosultság örök, a papír meg lejár. (Minden alkalommal kasszíroznak!)
Erre a megközelítésre még nem gondoltam....vagyis lejár a jogsi, vezethetek...., deha lejár a jogsi és az orvos "beavatkozást" kíván..., akkor már nem egyértelmű....
Sarkítva....lejárt a jogsim, alig látok, vezethetek,
( remélhetőleg, az állampolgár is megítélheti saját helyzetét)
Ill. elmegyek jogsihosszabbításra és az orvos kimondja, hogy nem...innentől kezdve csak kecskét...és azt is csak legelőn....
A német pedig csak hébe-hóba megy el orvosira.....
Elég nehéz beárazni , Misi bácsi vásárolt meg pár éve így ilyesmit , de gyanúm szerint most már nem bővíti a raktárkészletet .
Én olyan 50-80 ezer Ft-ra taksálom , de a fene tudja , hogy ténylegesen mennyiért jön rá vevő . Ha külön számolom az alkatrészeit akkor felmehet többszázezerre , de ténylegesen csak pártízezer forint remélhető érte . Aztán ki tudja mennyire ugranak rá az Ape-sok .
A Herendről karambolosan vett Sulkyban elment a szikra . Abban egyénileg épített gyújtás van . Ha nem tudom helyreállítani akkor szükség lesz egy komplett gyújtásra . Bár lehet DC CDI-t építek bele , az nekem szimpatikusabb . Ha az alaplap is hiányos benne akkor lehet jobban járunk , ha kompletten megveszünk egy efféle bontott motort .
Az elsődleges szembont nyilvánvalóan az , hogy hátul egyformák legyenek . Szerintem mindegyik belefér a tól-ig méretbe ; kétlem , hogy olyan fékmunkahengert tudnál venni ami túl hosszú lenne még összenyomott állapotban is -- illetve fékezéskor kifordulna a dugattyú .
A képek a ki- és szétszerelt munkahengerektől. A második képen a csavarok között az összeszorított rugók vannak, mérési célból. A rajz a felfogatás, és a "munkatávolság" méretét ábrázolja a gumiborítás nélkül. A minimális 51 mm-es adat nincs rajta.
Szia, nekem volt ilyen, de nem APE-ra. Trike-t húztam vele. Az első kerék felemelve egy "bölcsőben" volt és a rúd az alvázhoz erősítve. Lengyelből így hoztam haza a kb 600 kilós gépet. Hogy legális ez az már másnapra tartozik?!
Szerintem nem jó az alap elgondolás, a vontatmánynak is kell rendszám. Amiről írsz az a jutubon filmként is meg van, de annak a vontatmánynak van rendszáma. Úgy emlékszem a fülke mögötti hossztartóhoz rögzítették.
Láttam már képeken autóval vontatott Apet, valami vonószerkezet volt az Ape alatt, ami megemelte az első kereket, és a két hátsón húzták. Van esetleg ilyen vonószerkezete valakinek? Esetleg terv róla? Hova lehet rögzíteni az Apen?
Misi bácsi annyival szerencsésebb választás , hogy sok információval tud szolgálni telefonon különféle fékekről , míg a bolt csak kiküldi a megrendelt terméket .
Ha jól nézem az egykori képeimen az eredeti és talán Kispolszki látható -- én a dugattyúpól faragtam ki valamennyit .
Nekem is volt Sukym, és én kispolszki fékhegereket raktam be. De mivel hosszabb volt, így az unokám aki gépi fémforgácsoló rövidebbre vetettem vele. A fékpofákkal kapcsolatba pedig keresd fel Apedoki fórumtársunkat. Ő remélhetőleg tud segíteni. Itt a telefonszáma: 20/986-2525
Segítséget kérek. Van egy Sulkym, és amint tudjuk a motor-erőátvitel és fékrendszer Piaggio gyártmány. Most a fékrendszerét újítanám fel, de a hátsó fék munkahengerénél elakadtam. A három keréknél három különböző volt. Az egyik tipusidegen (és nagy volt), úgyhogy valamelyik előző tulajdonos a fékpofák érintkező felületét leköszörülte. Ezen van cikkszám, de a Piaggio emblémával ellátott másik kettőn nincs. (Egyszerűen fel nem foghatom, hogy miért nem?) Mivel megmértem a fékpofák közötti minimális (52,5 mm) és maximális (55 mm) távolságot. Én csak a méretek alapján tudnám kiválasztani. A közelben (Eger környéke) nincs olyan bolt, amelyik eredeti Piaggio alkatrészeket árulna, úgyhogy a mérés kiesik. A helyettesítésre adott javaslatoknál: régi Fiat 500, kis-Polszki, a dugattyú mérete nagyobb 19 mm-nél. Ezeket egyelőre nem használnám.
Nos elértünk a kéréshez: tudja-e valaki a megfelelő cikkszámot? Az is jó lenne, ha valaki azt a Piaggio modellt tudná, amit a Casalini felhasznált. (A Casalini hosszú noszogatás után küldött egy robbantott rajzot, de nem vagyok kint vele a vízből, a Piaggio nem is válaszolt. Valaha, valaki ezekkel a cégekkel tudott felvenni kapcsolatot?)
Ott ez ügyben a hivatalok követték az életet. Nálunk az életnek kell torzulni a hivatalokhoz.
Ne is mond -- a hivatali rémségekről órákig szoktak adomázni autós társaságokban . Ahol pedig nem a normál járművekkel foglalkoznak ( veteránosok , kitkarosok , oldalkocsisok , trájkosok , háromkerekűek , mopedautósok , Unión kívülről jött járművek stb. ) azok csak ilyen rémtörténetekről tudnak beszámolni .
Néha az az érzése az embernek , hogy különféle elmaradott vidékeken ( Balkán , harmadik világ ) bizonyos kérdéseket sokkal gyakorlatiasabban tudnak megoldani . Ha másképpen nem , hát korrupcióval . Ez utóbbi nagyon rosszul hangzik , de valahol egy észszerű dolog . Kicsit olyan mint a prostitúció : csúnya , de kívülről nézve korrekt dolog . Értem ez alatt , hogy tiszta üzlet ahol pontosan tudni lehet mit kapok ( hányszor , hogyan ) és ezért mit kell adnom . Amikor Kelemen szaki elhívja vacsorázni a kolleganőjét akkor csak sejteni lehet , hogy végülis mit akar tőle . Az út szélén integető lányoknál ez nem kérdés , azt pontosan tudható előre .
Ugyanakkor nálunk a hivatali ügyintézés finoman szólva is kiszámíthatatlan . Ma délelőtt járt itt nálam egy bácsi , pár hete az utcán megállított amikor a ( WooDoo-tól vásárolt) mopedautómba szálltam volna be . A vezethetőségről érdeklődött , mert 5 év után elvették a jogsiját . Vércukor , vérnyomás -- szokásos történet . Mondtam neki mi a helyzet , és hogy kezdje az okmányirodában , kérje ki az AM-es jogsit , utána keressen fel . Hát elment az okmányirodába és azok elküldték a háziorvoshoz , hogy hozzon igazolást arról : vezethet segédmotoros kerékpárt . A doki meg elküldte a kardiológiára és mittudomén hova-- most várja a bácsi a leleteket ...
Énnél még az is jobb lett volna , ha félrehívja az ügyintézőt és becsúsztatja neki 3 napi nyugdíját és elhozza azt az AM-es jogsit amihez jogszabály szerintnem kell egyészségügi alkalmasságot igazolni .
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
II. FEJEZET
JÁRMŰVEZETÉSRE JOGOSÍTÓ OKMÁNYOK
1. Vezetői engedély
4. §26 A vezetői engedély különböző kategóriákba és kombinált kategóriákba sorolt járművek vezetésére jogosít, amelyeket az 1. és a 2. melléklet tartalmaz.
5. § (1)27 A nemzetközi kategóriára, valamint a „TR” és „V” nemzeti kategóriára megszerzett vizsga a vezetői engedélybe bejegyzett kategória érvényességi idejének lejárta után is – ha a közúti járművezetők egészségi alkalmasságáról szóló miniszteri rendelet egészségi alkalmasságot nem ír elő – jogosít a 4. mellékletben meghatározott járművek vezetésére.
(2)28 A közlekedési igazgatási hatóság az ügyfél kérelmére nemzeti kategóriára érvényesített vezetői engedélyt állít ki, ha az ügyfél az (1) bekezdésben meghatározott vezetési jogosultságát kívánja gyakorolni.
38. § (3)135 A vezetői engedély az egészségügyi érvényességi idejének lejárta után is visszaadható, ha a járművezető azt az 5. § (1) bekezdésében meghatározott vezetési jogosultság gyakorlása érdekében kéri.
4. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez391
A vezetői engedély egészségügyi érvényességének lejártát követően is vezethető járművek a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től
Bármely nemzetközi kategóriában megszerzett vizsga alapján:
1. segédmotoros kerékpár (ideértve a „mopedautót” is)
Régebben láttam egy filmet az erdélyi "csettegőkről". Ott olyan "forgalmit" kaptak, ami kb. A3-as méretű lapon egy térkép volt. Azon be volt jelölve, hogy milyen útvonalakat használhatnak, mely időintervallumokban. Ott ez ügyben a hivatalok követték az életet. Nálunk az életnek kell torzulni a hivatalokhoz.
Arról én is hallottam , hogy Romániában kétféle rendszám van robogókra -- az egyik valami önkormányzati verzió és csak helyben használható vele a járgány , és van valami országos variáció is .
Az Ape-ban a gyári benzinmotor van, utánfutón lesz szállítva, gyakorlatilag nem is nagyon kellene bele motor.
Én láttam már olyan narancssárga "rendszámokat" Romániában, amin a város neve, és egy szám volt. Az önkormányzat adja ki a lassú járművekre, robogókra. Kb. úgy néz ki, mintha plotterfóliából lenne kivágva...
Jelenleg kisteher gk, de szeretnék belőbe bármi mást "varázsolni".
Nehéz ügy , bár talán nem lehetetlen . A bármi más szerintem csak L5e-B kategóriás áruszállító motoros tricikli ( motorkerékpár) lehet . A nűszakiztatása , biztosítás és adój akedvezőbb , de csak A1-gyel vezethető , B-vel nem . Nagyon extrém esetben talán még lassú járművé avanzsálható át .
Ezt a N1 >>> L5e-B kört nemrégen volksrodzoli járta körbe , mert ő is hozzákutott egy Ape MaxD-hez , ami tehergépkocsiként volt nyilvántartva és és hosszú évek óta nem volt forgalomban . Ha érdekel a téma akkor keresd fel privátban ( a hozzászólása >>> nicnév >>> emilcím ) és elmeséli az élményeit .