Igen, elvileg ha nem is háztól házig, de el lehet jutni és igen a Dodge Island a kikötő.
A megoldás a 120-as Metrobus, amelyik végigmegy South Beach-en a szállodasoron a Collins Avenue-n, aztán kimegy a MacArthur-on a kikötő bejáratáig, a Jungle Island megállóig. Ennek az átellenes oldala egy híd, amin besétálsz a kikötő bejáratán, talán 200-300 méter gyaloglás.
Rengeteg hasznos tanácsot olvastam, hátha valaki lenne kedves és leírná nekem, hogy Miami Beach-ről el lehet-e jutni a kikötőbe? Jól tudom, hogy az a Dodge island? Előre is köszönöm.
MSC/Costa nem fog árat emelni. Nekik pontosan ez lett a célközönségük. A prémium kategóriás hajóstársaságok valóban emelik az áraikat 2020-ban, ahogy irtad te is, próbálják szűrni az ügyfélkört.
Nagyon tetszett a beszámolód,ami szerintem teljesen valós meglátás.Mi most jöttünk haza,de hasonlókat tapasztaltam most Costával voltunk,de tavaly a Royal Carrebien sem volt különb,nagyot sokat utaztunk az MSC-vel de akkor ezek szerint ott is változott a szinvonal.Vőltak új dolgok is a hajón ,tényleg láttam ésszerü gazdaságos lépéseket a hajőn ,de láttam fillérb..ó
spórolást is a hajótársaság részéről.
Nekem is feltünt ,hogy kevesebb a személyzet lassab a kiszolgálás,és nem láttam azt a régi előzékeny kiszolgálást,mint ezelőtt.lehet,hogy ők sincsenek úgy megfizetve,vagy kivannak ők is az újfajta utazó közönségtöl.Láttunk mi is olyan vendéget az űlteséses étteremben aki lejött mackóban kőmüves dekoltázzsal kértek egy üveg vörösbort amit kicseréltettek és szintén otthagyták
Pár éve már olvastam ,hogy pont az ilyen szinvonal csökkenés miatt fogják felemelni az árakat,ami szerintem már meg is történt,de a kiszolgálás szinvonala nem nött söt.
Ettől függetlenűl mi jól éreztűk magunkat ,de az az igazság mi mindig mindenhova azért megyünk,hogy jól érezzük magunkat.
Friss MSC élmények... Előre szólok, hogy a fanatikus MSC rajongók inkább el se olvassák, nehogy vita legyen megint abból, hogy valaki rosszat mer irni a szent MSC-ről...
Teljesen teli hajó, minden kabin eladva. Mivel az MSC a legolcsóbb, igy az utazóközönség is ennek megfelelő. kb 70 % indiai utas, 25 % gettóból szabadult sittes kinézetű feka, a maradék 5% meg az a szerencsétlen, aki még elhitte azt, hogy egy felső kategóriás nyaralással egyenértékű a hajós utazás.
Úgy alapból nem nagyon érdekel, hogy ki kicsoda, honnan jött és hasonlók. De azért amikor megjelent velem szemben a bugaszoknyás cigányasszony, mögötte vontatmányként a 8 pulya, akkor azért én is elgondolkodtam azon, hogy vagy 10 éve ez a nyaralási forma még egy komoly, igényes stilust képviselt, annak megfelelő utazóközönséggel....
Az indiaiak úgy látszik állandó vendégek lehetnek, mert a kaja is hozzájuk lett "beállitva". A küzdőtéren, vagyis a 14. emeleten lévő román piacot idéző büféértteremben szinte minden étel indiai volt (tandori, punjabi csirke, curry és hasonlók). Még az olasz kajákat, pl tésztákat is indiai fűszerezéssel adták.
A kiszolgáló személyzet számát drasztikusan lecsökkentették, valószinűleg ezzel is olcsóbbá téve az utazást. Ez azt eredményezte, hogy egy kabin steward eddig 6 szobával dolgozott, most 15 szobával. Ha egyáltalán eljut addig, hogy bemegy a szobádba, akkor is csak egy expressz takaritás lesz, gyors törülköző csere, szemetes kuka, pl az ágyadat már igazitsd meg magadnak. WC papir, zsebkendő csak 1 jár egy 7 napos úton, ha elhasználod vegyél magadnak.
Az ültetéses étterem a másik kaotikus dühöngő. Az indiaiaknak teljesen külön menűt hoznak, de mivel ők vannak többen, igy általában a fehér embereknek is a punjabi és hindi nyelven irt étlapokat adják. Aztán vársz vagy 25 percet mire kapsz egy angolt. A kaja egyhangú és mindig hidegen érkezett. Kb ugyanazokat az ételeket ismételgetik minden nap, kicsit más tálalásban. A "dress code" nagyjából annyit ér mint a krisnás utasnak a sült malac. A gálaestekre lazán jöttek strandpapucsban félmeztelenül. Egy komolyabb cégnél az ilyeneket a vizbe dobják, itt ráülhetett a vizes seggével arra a székre amire esetleg utána egy normális ember szeretett volna leülni.
Elvileg az a szabály, hogy ha belépsz egy ajtón egy belső térbe, akkor valaminek kell lennie a lábadon és póló kötelező. Simán járkáltak mezitláb egy szál fürdőgatyában vizesen.
Igy tapadtak neked a tömött liftekben, vagy csöpögött a ruhádra a viz a másikról.
Nemrég parázs vita volt az MSC rajongók és a többiek között az úgynevezett italcsomagokról. Valóban egy marha nagy parasztvakitás az egész. Ha most engedtek ki Nagyfáról akkor talán le birod inni. Normális embereknek pézkidobás. Az úgynevezett easy package meg egyszerű lehúzás az 5.99-es limit miatt. Itt ismételten felhivnám a figyelmet, hogy az easy package leirásában az van, hogy 6 dolláros italokig van benne minden, de ez valójában 5.99-et jelent. Mit lehet ezért venni? Üditőt, red bull-t és eszpresszó kávét. Alkoholos italokból egyedül a legolcsóbb sör, a heineken fér bele, valamint egy kannás bor ami 5.50. Még egy capuccinó és 6.25. Lehet számolgatni mennyit iszol meg. Én minden este megittam egy pohár bort a vacsoránál, egy koktélt a medencéknél és a casinoban 1-2 egyebet. Igy sem fizettem többet az italokra mint 130 dollár. - Az az italcsomag amiben ezek benne lettek volna 725 dollár lett volna. Számoltok?
Az utasok "szinvonala" a medencék körül is kiütközött. Felmegy reggel 7-kor, lecsipteti a törölközőt egy nyugányra, odadob egy könyvet és visszamegy aludni.
Esetleg délután 3 körül majd odaszédeleg, vagy még akkor sem, de egész napra lefoglalja a napozóágyat. És ha meg csak egy lenne ilyen... De a 14-en a medence körüli napozóágyak közül MIND foglalt volt már reggel 8-kor és egész nap senki nem ment a közelükbe sem.
A harmadik napon figyeltem meg, hogy itt ez a szokás. Lefoglalod, még ha nem is kell, nehogy má' a sok köcsög majd ott fekügggyön!
Nemrég lecserélték a cruise directort egy német nőre, akit az idősebbek még "Desiree Backlay" néven ismerhetnek a 80-as évek nyugatnémet pornófilmjeiből.
A szinházban eddig csak az európai mediterrán utakon volt szokás, hogy a műsor előtt 8 nyelven is elmondanak mindent. A karibi utakon csak angolul volt a bevezető. Nos, most ez is változott. Az egyébként este 9-kor kezdődő előadás majd csak valamikor 9:45-kor fog elkezdődni, mert előtte még valamennyi indiai törzsi nyelven és 15 különféle europai nyelven is elmondják, hogy milyen szuper műsor lesz. Aztán maga a műsor tart 20 percig. Amit szerettem régen a divinán, azok a szinházi műsorok kikerültek a repertoárból. Most van egy Queen tribute, ahol lányok énekelnek queen dalokat, egyszer a gyerekeknek van talent-show, majd van egy, kb 15 perces artista-énekes műsor és ezzel ki is fújt a dolog.
Az útvonal összeállitása maga volt a csoda. Este 8-kor érkezett meg a hajó Puerto Rico-ba. Tök sötétben, minden múzeum, nevezetesség zárva.
Aztán jött Sint Maarten, ahol a legnagyobb attrakció Maho Beach, a repülők miatt. Nos, a hajó indulását délután 1-re időzitették, vagyis 12:30 ra már ott kellett lenni, a reptéri forgalom meg valamikor 1:30 után kezd el beindulni...
Én kb úgy voltam eddig ezzel, hogy az MSC olcsóbb mint a többiek, de legalább jó a kaja, meg az alapvető szinvonal elfogadható - a különféle italcsomagos lehúzások és útközbeni extra költségek ellenére. De ez már mindennek az alja. Kb olyan mint a Vörös Csillag öntvény és fémszerelvény gyár vállalati üdülője a balcsin 76-ban.
Értem én, hogy aki még nem hajózott mással annak ez is jó, meg a hajón a csillogás elvakit és eltakarja ami mögötte van, igy meg is lesz az MSC utazóközönsége a jövőben is.
Én viszont inkább azt választom, hogy a hajós nyaralás legyen különleges és magas szinvonalú. Ezt pedig bárhol máshol meg lehet (még) kapni, csak az MSC-nél nem.
és mondjuk miamiban ha eltöltesz előtte pár napot akkor a szálloda széfben hagysz mindent? nem kell iratokat magaddal vinni ha mászkálsz és mondjuk igazoltatnak vagy bármi van?
Az előbb említett hajós kártyához meg minden hajón lehet venni nyakba akasztható tartót (5-6 dollár).
Főleg a gyerekeknek jó mert rohangászás közben sem hagyják el a kártyájukat, de szinte mindenki nyakában látni fogod. a kikötőkbe csak annyi kp-t kell levinni amennyiért lomokat (na jó, emléltárgyakat) akarsz vásárolni. én személy szerint erre is tartok egy nyakba akasztható tartót amibe belefér a pénz és esetleg az útlevél ha olyan a port, hogy kérni fogják (pl Nassau, Charlotte Amalie, Key West ilyen). Minden egyéb marad a hajón a széfben.
Ugyanúgy mint a szállodákban, a hajón is van minden szobában széf. útközben a hajós kártyát használod mindenre (szobakulcs, fizetés, ki-belépés), igy semmi másra nincs szükséged. Iratok, hitelkártyák, útlevél, penz minden mehet a széfbe.
Szeretném kérdezni hogy ti hogyan vigyáztok az értékeitekre a hajózás során? annak apropóján kérdezem hogy tavaly NY-ban egy ismerősünk járt úgy hogy az összes iratukat cuccukat ellopták a hajóra felszállás előtt a bérelt autóból rögtön a megérkezés után így már a hajóra sem tudtak felszállni haza kellett jönniük. Persze nem szabad a kocsiban hagyni értéket, de ezen túl mit tanácsoltok? mi a tapasztalat?hogyan vigyáztok az értékeitekre?mi a nagy út előtt állunk, és szeretnék mindenre alaposan felkészülni.
Szia! Mi most jöttűnk haza Dubajban a one day-val voltunk 4 órás kisbuszos turán ,ott van standjkuk a kikötőben nyított szép kisbuszaik vannak korrekt áron
.Omanban felvettük a kapcsolatot Majer Amandával ,délelött vele kirándultunk ,délután bazároztunk
.Katar egy csalódás volt,csak a sétányuk szép ,és közelben van a bazár ,a bevárosi felhökarcolók a kikötőből szebbek mint közelről.Ami kárpótolt benünket ,hogy aznap nemzeti ünnepük volt,és megnéztük a légiparádét és a szárazföldi parádét,katonai felvonulást.
Abudabiban szintén van magán buszos kirándulás lényegesen drágább mint Dubajban,de még mindig olcsóbb,mint a bigbusz,és mivel 2 napig van ott a hajó van idő visszamenni oda ami megtetszett kiváncsi rá az ember. A férjemnek nagy élmény volt a forma 1-es pálya,most nem mentünk be a ferrari worldbe ,öt éve a fiainknak nagyon tetszett.
Amugy Abudabiban is éjszaka is nyítva a hajó,hatalmas jövés menés volt akkor is láttuk,mert nekünk éjszaka ki kellett csekkolni,mert hajnal 3-kor indult a transzferrünk Dubajba.Tehát jó kis út ,még valami egy ötlet ,ha Dubajban még idöztök ,ajánlom Down kripóbálását ,az mi itthonról foglaltuk.
Ha összejön egy nagyobb társaság akár az itt fórumozókból is, akik egy időben szeretnének hajózni, akkor meg tudom oldani, hogy csoportként foglalok nektek és akkor szignifikáns kedvezményt érünk el a publikus árakhoz képest. Sőt, akkor a repülőjegyből és a szállásból is komoly kedvezményt kapunk.
Szia!Mi most jöttünk haza tólük foglaltam nagyon jó áron én is itt olvastam róluk,kértem árajánlatot kártyával fizettem mivel 220 km-re vagyok tőlük.Egyik este elutaltam a pénz felét,gondoltam majd másnap 10 órafelé felhivom őket ,de már 9 után hivtak,hogy megérkezett a pénz megbeszéltük a további részleteket,mondták mikor küldik a beszállókártyát,úgy is volt,megjött idejében,tehát nagyon meg voltam elégedve biztos ,hogy legközelebb is őket keresem
napok óta figyelem az itt kialakult kis vitát, ami igazából nem is vita hanem a más nézőpontok megnyilvánulása.
A legkevésbé illetékes itt a témában és vagyok, aki még nem is hajózott.
Szerintem az a réteg aki a fő hajózó itthon a mostani 35-40 + kategória, akik most nőnek ebbe bele . Nem szabad bennünket összevetni az amerikaiakkal, csak majd max 1-2 generáció mulva. Mi még a szociban szocializálódtunk, amikor még külföldre se nagyon lehetett menni. gyerekkoromban uttörőtáborba mentem nyaralni, a családdal meg sátoroztunk. Nekünk az is nagy szám ma ha welnessszállóba megyünk itthon, vagy AI török nyaralásra. Nekem még a repülés is nagy szám, a gyerekeim már ebben nőnek fel. A gyerekem ugyanannyiszor repült mint én és most 8 éves. Az pedig hogy egyszer (remélem 2021-ben) elmenjünk akár az MSC-vel földközi tengerre vagy karibra, már a csúcsok csúcsa.
Persze az én gyerekeim mondjuk majd a saját családjukkal 20 év mulva lehet hogy azt mondják hogy az msc már kevés, menjünk egy picit drágábban royalra vagy másra,ami színvonalasabb- ők már inkább kipótolják még egy pár százezerrel. Azért mai itthoni viszonylatban még azoknak sem alap a karibi vagy földközi hajós utazás akiknek nagyon megy a szekér, mindenki apránként rakosgatja össze és ahogy itt látom 1-1,5 évre előre terveznek.
Elnézést hogy belekotyogtam.
Egyébként kétségtelen hogy az amerikai utazási iroda iszonyat felkészült, hiszen ott ez nagyon magas szinten megy, és a színvonal is nyilván amerikai rendkívül jól képzett saját tapasztalaton alapuló tanácsokkal.(mindig nevetek a magyar utazási irodákon amikor külföldi útról van szó és kérdezem hogy esetleg van e az irodában dolgozóknak valami tapasztalata de persze nincs:pl csendes - e vagy bulis, a válasz: szeretik a vendégek, nincs rá panasz) hehehe. Végül is aki jobban bele akar mélyülni a hajózásba itt rengeteg infót tud szerezni.
Én személy szerint köszönöm itt mindenkinek a sok tanácsot és segítséget, iszonyat ötletek vannak, a multkori kulacs-csipesz-starndtörölköző nagyon tetszett. Mert igenis, nekem is ezek járnak a fejemben, hogy mit iszunk ha kimegyünk mondjuk mexicoban strandolni. üdv mindenkinek!!! jó karácsonyi készülődést!
A "parasztvakitas" kifejezes arra vonatkozik amikor valami jo, erdekes, szep dolog mogott ennek az ellenkezoje van.
Én sem akarom folytatni a vitát, de mégis támadva érzem magam egy olyan megjegyzésért, mit pont segitségképpen tettem.
Tehát foglaltál egy hajós utat amiben benne volt az "easy package" italcsomag. Az én "problémám" csupán annyi volt, hogy egy korrekt, hozzáértő és profi iroda ilyenkor azt is összeveti, hogy mi van ha az italcsomag nélkül foglalja az utat és külön adja hozzá az italcsomagot, esetleg megkérdezi az ügyfelet, hogy egyáltalán meg fog-e inni 7 nap alatt 2OO ásványvizet vagy 185 üditőt, esetleg jobban megéri neki tételenként fizetni.
Az MSC kidobja, hogy óriási akció, ingyenes az italcsomag. Sokan ilyenkor rá is ugranak, hogy milyen jó vásárt csinált. Közben meg többet fizetett mintha külön tételként vásárolta volna meg. Ezt előzőleg már részletesen le is vezettem miért.
Az, hogy valakinek igy is jó és megfelel, az nem azt jelenti, hogy minden informáiót megkapott ahhoz, hogy a lehetőségeket összevesse és az alapján döntsön.
Az amerikai/kanadai irodáknak elküldik az aktuális itallapokat is, igy mi itt sokkal jobban rálátunk arra, hogy mi éri meg és mi nem.
A másik hozzászólónak abban van igaza, hogy nem egyforma kondiciokkal dolgoznak a magyar és az amerikai irodák. Másrészt, igen, tudnak az irodák kedvezményeket adni. Ha tudom, hogy egy utra több kabint is el tudok adni, akkor lefoglalok egy group booking block-ot és máris szobánként jóval olcsóbban kapom meg az utat, amit utána igy szintén olcsóbban adok tovább az ügyfeleknek.
De ebbe már tényleg ne menjünk bele. Kellemes ünnepeket és hajózást kivánok mindenkinek.
Làtom megy a vita ezerrel. Mi tavaly voltunk elöször hajòs ùton. Én konkrétan pl nem hajòt vàlasztottam, hanem idöpontot és ùticélt. Ìgy tavaly mi az MSC Armoniaval kezdtük tapasztalatainkat Kubàbôl. Mivel abban az idöpontban, arròl a helyröl ez indult nem variàltunk. Szerintem semmi baja nincsen. Baràtnömék is mondtàk anno, hogy biztos azért volt olcsò, mert MSC. Tök jò volt szerintem.
Jövö jùniusra megint startàllomàs is idöpont alapjàn adta ki a gép a Royal Caribbeant Puerto Ricobòl. Kivàncsi leszek!
De nekünk az MSC-vel semmi bajunk nem volt, pedig màr az sem a legmodernebb hajô volt. Két kabinunk volt, nem egymàs melett, de még ìgy is szupi ùt volt. Jamaikàt leszàmìtva bàrmikor visszamennék.
Tulajdonképpen teljesen igazad van! Véletlenül sem akartam okosabb lenni az utazásszervezőnél. Amin egyébként az egész elindult, hogy nen tartom helyesnek, hogy egy külföldi iroda "parasztvakításnak" titulálja az MSC rendszerét és fapados járatokhoz hasolnítsa. Mi ezt választottuk , mert ez volt számunkra a legideálisabb. Akár még parasztnak is érezhetem magam... És ha mi elégedettek voltunk az MSC-vel, igenis jogom van ahhoz, hogy megvédjemÉn egy szóval sem mondtam, hogy ez a legjobb és csakis velük kell utazni. De mégegyszer kihangsúlyozom, nem találom lehúzásnak amit fizettünk. Több irodától és társaságtól kértünk ajánlatot, de ezt már írtam. És abban is biztos vagyok (igaz még csak 3 féle társasággal utaztam), hogy ahol kirándulás, wifi, repjegy is benne van az árban, az sem olcsóbb. Nem, nem okoskodni jöttem ide, hanem egyetlen észrevétellel, amit szerintem elég kultúráltan jegyeztem meg. Az, hogy utána milyen érvek és ellenem érvek jöttek elő, ahhoz igazából semmi köze a véleményemnek.
Maradjunk annyiban, hogy most is úgy gondolom, ahogyan azt írtam.
Nincs ebben semmi különös. Te egy évben 1-2 utazást tervezel, szervezel meg. Egy utazási iroda meg naponta ötszázat.
Egyértelmű, hogy nem összehasonlitható a hozzáértés, ismeretek szintje. Ez is egy szakma amit meg kell tanulni.
Magyarországon amugyis divat, hogy ha valakinek EGY alkalmi tapasztalata van valamiben, akkor máris az adott terület nemzetközi szaktekintélyének érzi magát. Két alkalom után meg nincs olyan aki felérne a tudásával.
Ne vedd magadra ezt Ancsikancsesz, mert véletlenül se gondold azt, hogy bántani akarlak vagy kötekedni veled, de pl te is 2 MSC út tapasztalatait máris kivetitetted az összes hajóstársaság valamennyi hajójára.
Pedig az MSC-t csak igen nagy jóindulattal lehet a többi társasággal egy lapon emlegetni.
Ja, én is utaztam már Oceania hajón, a repülőjegy benne volt az árban, az összes ital fogyasztása korlátlanul (nem csak a kannás bor mint az MSC-nél), ingyen volt a WIFI és még 3 szabadon választott kirándulás is az árban volt (5 kikötési hely volt összesen).
Persze, itt nem is a mosdóban engedték a kulacsokba a vizet az utasok, meg nem kellett a reggelinél közelharcot vivni az asztalokért.
De gondolom nem az alapárban vannak az extrák. Vagy igen? A SPA-ba mi is mehettünk, konditerembe is. De a drótkõtélpályán a lecsúszásért már fizetnünk kellett. A mi kabinkategóriánkhoz és a nemtudom milyen szintű státuszunkhoz (2 utunk velük) ez járt.
Nyilván nem mindegy... De én, amikor az utat kerestem, minden iroda ugyanannyiért adta ugyanazt. Egyik sem titkolta el az italcsomagot sem. Mintha összebeszéltek volna. Akkor jöttem rá, hogy nem ők adják a kedvezményeket, hanem a hajótársaság.