Mikor megvettem, elvittem a szerelőmhöz, átnézte, minden oké, amit kellett megcsinálgatta. És volt egy furcsa zörgés jobb elől: hosszbordásszíj + klímakompresszorcsapágy + feszítő cserélve lett. Oké.
Pár hete újra zörög, főleg az utastérből lehet hallani... Ki lett cserélve, mert a kiszerelt alkatrészeket megkaptam.
Elvittem egy szerelőhöz pár napja, aki Hondákkal foglalkozik: jól hallom, a hosszbordás és környéke zörög, adott időpontot, majd kicseréli, meg átnézegeti azt a szekciót. Kérdem, miért zörög? Valami nem jó, nem odavaló... Szíj, vagy a csapágy lett szar.
Ugyan mi a fenét lehet szarul megcsinálni egy kis kávédaráló hosszbordásszíj-cseréjén?
Eddig német autóm volt, szíjas, vezérléscserénél szíj + feszítő+ vízpumpa csere megvolt, és sose hallottam ilyen zajt...
Nálad inkább az lehetett a kiváltó ok, ha a középfurat nagyobb mint ami kellene, és nem volt alatta megfelelő központosító gyűrű. Ez a helyzet valóban ki tudja kezdeni a felfogó csavarokat.
Az "ajánlott" felni középfurata sem ide illeszkedő, tehát gyűrű nélkül ugyanide jutsz.
Én inkább a gyári méretű felniben gondolkoznék, az igazi furat: 56,1mm.
ET-ben a 3 eltérés nem okozhat komolyabb gondokat.
A szervízben ma azt mondták, hogy nem jó kerékcsavarral rögzítették korábban a felniket, ezzel szétbasztak ott valamit, 50-50% az esélye ha a csavarokat kicserélik, hogy nem lazulnak ki.
Mivel nem akarok kockáztatni ezért gondoltam veszek 4 új felnit.
A gyári felni mérete:
2011 (2012)-es Jazz (facelift) Executive gyári felni mérete: 16" col (4*100 6Jx16 ET53)
A szervízben ezt a felnit ajánlották: ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1
Ugye itt az ET számban van eltérés méghozzá az "új " felni 50-es, a régi 53-as.
Okozhat-e ez szerintetek problémát?
Valahol korábban olvastam itt a fórumon, hogy:
"Ezek a felnik nem a "szokásos" paraméterek miatt nem kompatíbilisek. Nem konkrétan az ET számmal szokott a probléma lenni.
A középen levő, lyuggatott "tárcsa" íveltsége más, és nem kerül akkorát, hogy a fék nyereg elférjen.
Nehéz azt mondani hogy becsaptak, de ez neked mégsem lesz jó. Próbálj megegyezni akitől vetted, hogy vissza a bolt, vagy próbáld eladni FL előtti autóra ezt a felnit. Arra való."
Tehát a kérdésem a ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1 szerintetek jó lesz rá?
2009 Honda Jazz 1.4 utastér ventilátor erős súrlódó hangot generál főleg melegben. olyan mintha a lapátok beleérnének a műanyag házba amiben van az egész.
kiszedve a ventinek nincs ilyen hangja.
ami érdekesség, hogy reggel hűvösben nem csinálja csak ahogy megfigyeltem a melegben illetve a klímát működtetve idővel csökken a hang
a ventilátort kiszedve kézzel tapogatva nem éreztem semmi kiállót a ventilátor házban
hátha valaki találkozott már hasonlóval és tudja mi okozhatja illetve hogyan kell orvosolni a hibát
Mégiscsak beragadt a fék. Illetve nem beragadt, csak súrlódik. (Melegedést nem tapasztalok továbbra sem.) mint amikor bringánál hozzáér a fékbetét.
Ma volt időm, megemeltem egyesével, megforgattam, mind a négy keréknél van súrlódó hang, nem azonos mértékben. Nem a teljes fordulatnál, jellemzően csak egy darabon valahol.
Az egyik kereket levettem, megnéztem a tárcsa felületét, van némi rozsda a szélén, a betét alatt nem láttam semmit (már amennyire láttam).
Jazz II. 2005 -ös... A bal hátsó kerék felől kopog valami. Csak rápillantani volt időm, még nem néztem meg alaposabban. A hátsó hídban van egy stabilizátor szerű fém rúd, sztem annak a vége zörög a bal oldali lengőkarban.
Sajna ezt az alkatrészt sem a szerviz cd-n, sem alkatrész áruházakban nem találtam meg. Ismeri valaki hogy mi ez pontosan, mi foghat kelleni bele? (nyelvújítás! :-) )
Autópályán, országúton mekkora sebességgel autózol? Ha valaki előtted cammog, bár annak kicsi az esélye, mert lovaskocsik már egy ideje nem hajthatnak fel, akkor előzöd, vagy inkább szélárnyékban mész? :-)
az utolsó táblázatod amúgy igazán klasszul szemléltet.
Én is egy futómű, illetve afelől jövő hangra kérdeznék rá.
Pár hete talán - amióta meleg van, és le van húzva az ablak - hallok néha (csak ha valami nagy egybefüggő mellett megyek el, mert bent nem hallani) egyfajta surrogó fémes hangot. Mintha csupasz fém csupasz fémen súrlódna.
Arra tippeltem, hogy beragadt a fék.
Hazaérve fogdostam felniket, egyik sem forró. Próbáltam nagyot fékezni, egyenesben marad az autó, semmi bizonytalanság.
Kerékcsapágyra búgást mondanak (még nem volt cserélve, 2005-ös GD Jazz), illetve más tünetekről olvastam.
extrem, örült modon fogyira menö stilussal (vezetesi, motorjaratasi, utvonalvalasztasi, ...eljarasmód) az 1.2i-DSi -vel nekem kicsivel több mint 160e km teljes atlaga a tankolt mennyisegböl: 4.42 l/100km
ha uton akarnek "pillanatnyi" vagy rövid idöhöz/tavolsaghoz tartozo fogyit mérni, biztos, hogy minimum oda-vissza iranyban tennem (domborzat, szel apro, maskepp nem megallapithato hatasa miatt); ha lehet többször is - különben tul nagy lehet a meresi hiba
több mint 130 eset atlagakent nalam a fogyimerö 0.207 l/100km-rel mutat kevesebbet, mint tankoltbol szamolt
nehany (ez a "hivatasom", szakmam, ebben dolgozok sok eve) hivatalos, profi, valos fogyiadat (nem Jazz, de van köztük kicsit hasonlo jarmü is) a sebesseg függvenyeben:
100 fölött már a sebességgel meredeken nő. Sőt, már viszonylag gyenge szembe szélnek is kimutatható hatása van (10 km/h szél = mintha 10-zel gyorsabban mennél).
Ma eljött egy ismerős, diagnosztikai műszerrel és kiolvasta a hibakódokat. Úgy tűnik, nem az EGR volt a probléma, hanem fojtószelep kontroll hibát jelzett. Persze nem tudom hogy lehet-e összefüggés a régebbi EGR hibajelzés és a mostani fojtószelep hibajelzés között. Mindegy, úgy döntöttem hogy szétszedem és kipucolom a fojtószelepet. Csak még azt nem tudtam eldönteni, hogy elegendő-e ha csak leszerelés nélkül a hozzáférhető részeket kitakarítom, vagy vegyem le és az egészet tegyem rendbe?
Köszönöm, lehet hogy megkeresem, bár nekem eléggé messze van BP. (kb 230km) És bár ma reggelre magától elaludt a hibajelző :) , nem tudom hogy így ilyen hosszú távra el lehet-e indulni vele. A márkaszerviztől én is tartok, mert nem igazán kenyerük a diagnosztika, inkább csak az óradíj. :(
Keresd Wastegate ( Szabó Attila) topiktársat, ő tuti megoldja. A Honda szervizben csak cserélgetik az alkatrészeket súlyos tízezrekért és semmi javulás nem lesz. Ha vidékről kell pestre jönnöd akkor is olcsóbban jössz ki és biztos a siker.
Még megvan a 2006-os 1,4-es benzines Honda Jazz-em és amellett hogy sajnos minden igyekezetem ellenére (festegetés tisztítás) rozsdálni kezdett a hátsó sárvédő kerékíve/doblemeze, más probléma is előjött. :( Épp tegnap voltam egy karosszéria műhelyben, hogy nézzék meg és adjanak árajánlatot, mert szeretném még tartani az autót, amikor visszafelé jövet, az autópályán időnként olyan érzésem volt, mintha megtorpanna időnként. Először el sem tudtam dönteni, hogy esetleg csak a szembe szél lökdös, vagy tényleg van valami probléma, mert olyan kicsik voltak a megtorpanások. Talán még kisebbek mint amikor főúton szemből elmegy mellettem egy kamion. Néztem a műszereket, nem jelzett semmit és haza is értem.
Na másnap elment vele a feleségem és mire visszaért, addigra világított a motorhiba visszajelző, de ő nem tapasztalt semmilyen menetproblémát. (Ügyes asszony, félreállt és megnézte az interneten, hogy ezzel a hibajelzéssel hazajöhet-e még. :) )
Nos, egyszer már volt hogy kigyulladt ez a visszajelző, akkor azonnal bementünk a szervizbe, (igaz hogy az nem Honda szerviz volt) megnézték a hibakódot ami EGR szelep hibát jelzett. Kiütötték és azt mondták hogy ha nincs semmi más probléma, nyugodtan menjünk vele tovább.
Utána voltunk a Honda szerviben az éves karbantartásra és említettük az EGR szelep hibát, de azt mondták, ha nincs probléma, ne foglalkozzunk vele, legfeljebb ha újra visszajön a hibakód.
Első kérdésem a szakikhoz az lenne, hogy ezt a problémát okozhatja-e az EGR szelep?
A második kérdésem, hogy mivel most épp a Honda szerviz csak szeptember 8-ra tudott időpontot adni és akkorra is csak annyira hogy megnézzék a hibakódot, hozzá merjek fogni magam a kitisztításához?
A harmadik kérdés az az lenne, hogy meddig nem teszek kárt benne ha így járunk vele?
Nálam kormányzáskor nyekergett iszonyatosan, de csak szárazon, esőben csendben volt. Az egyik stabpálca gumi porvédője volt szakadt. Nem volt még 2 éves sem...