Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2022.09.03 0 0 67733

Sziasztok!

Kb 2 hónapja van egy 1.2-es GE Jazz-em.

Mikor megvettem, elvittem a szerelőmhöz, átnézte, minden oké, amit kellett megcsinálgatta. És volt egy furcsa zörgés jobb elől: hosszbordásszíj + klímakompresszorcsapágy + feszítő cserélve lett. Oké.

Pár hete újra zörög, főleg az utastérből lehet hallani... Ki lett cserélve, mert a kiszerelt alkatrészeket megkaptam.

Elvittem egy szerelőhöz pár napja, aki Hondákkal foglalkozik: jól hallom, a hosszbordás és környéke zörög, adott időpontot, majd kicseréli, meg átnézegeti azt a szekciót. Kérdem, miért zörög? Valami nem jó, nem odavaló... Szíj, vagy a csapágy lett szar.

 

Ugyan mi a fenét lehet szarul megcsinálni egy kis kávédaráló hosszbordásszíj-cseréjén?

 

Eddig német autóm volt, szíjas, vezérléscserénél szíj + feszítő+ vízpumpa csere megvolt, és sose hallottam ilyen zajt...

joc_ Creative Commons License 2022.08.22 0 0 67732

Nálad inkább az lehetett a kiváltó ok, ha a középfurat nagyobb mint ami kellene, és nem volt alatta megfelelő központosító gyűrű. Ez a helyzet valóban ki tudja kezdeni a felfogó csavarokat.

Az "ajánlott" felni középfurata sem ide illeszkedő, tehát gyűrű nélkül ugyanide jutsz.

Én inkább a gyári méretű felniben gondolkoznék, az igazi furat: 56,1mm.

ET-ben a 3 eltérés nem okozhat komolyabb gondokat.

Előzmény: peter4477 (67731)
peter4477 Creative Commons License 2022.08.22 0 0 67731

Sziasztok,

 

a következőben kérném a segítségeteket.

 

A szervízben ma azt mondták, hogy nem jó kerékcsavarral rögzítették korábban a felniket, ezzel szétbasztak ott valamit, 50-50% az esélye ha a csavarokat kicserélik, hogy nem lazulnak ki.

Mivel nem akarok kockáztatni ezért gondoltam veszek 4 új felnit.

 

A gyári felni mérete:

2011 (2012)-es Jazz (facelift) Executive gyári felni mérete: 16" col (4*100 6Jx16 ET53)

 

A szervízben ezt a felnit ajánlották: ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1

 

Ugye itt az ET számban van eltérés méghozzá az "új " felni 50-es, a régi 53-as.

 

Okozhat-e ez szerintetek problémát?

 

Valahol korábban olvastam itt a fórumon, hogy:

 

"Ezek a felnik nem a "szokásos" paraméterek miatt nem kompatíbilisek. Nem konkrétan az ET számmal szokott a probléma lenni.

A középen levő, lyuggatott "tárcsa" íveltsége más, és nem kerül akkorát, hogy a fék nyereg elférjen.

Nehéz azt mondani hogy becsaptak, de ez neked mégsem lesz jó. Próbálj megegyezni akitől vetted, hogy vissza a bolt, vagy próbáld eladni FL előtti autóra ezt a felnit. Arra való."

 

Tehát a kérdésem a ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1 szerintetek jó lesz rá?

 

Köszönöm

 

 

 

 

kóboráram Creative Commons License 2022.08.18 0 0 67730

Talán nem is a ventilátorból jön a hang, hanem a légáramlás rezegtet valamit (pl. az áramlást irányító ajtóknál).

Előzmény: Ákos.N (67729)
Ákos.N Creative Commons License 2022.08.17 0 0 67729

kicseréltem már egy újra. ugyanaz a jelenség

Előzmény: h.c.s (67728)
h.c.s Creative Commons License 2022.08.17 0 0 67728

Szia!

A ventillátor máshogy működik üresben és terhelés alatt.

Ha kopik a csapágya, terhelés alatt meg tud billenni a tengelye és tud súrlódó hangot adni.

egy csere sokat segíthet rajta.

Előzmény: Ákos.N (67727)
Ákos.N Creative Commons License 2022.08.17 0 0 67727

Sziasztok

2009 Honda Jazz 1.4 utastér ventilátor erős súrlódó hangot generál főleg melegben. olyan mintha a lapátok beleérnének a műanyag házba amiben van az egész.

kiszedve a ventinek nincs ilyen hangja.

ami érdekesség, hogy reggel hűvösben nem csinálja csak ahogy megfigyeltem a melegben illetve a klímát működtetve idővel csökken a hang

a ventilátort kiszedve kézzel tapogatva nem éreztem semmi kiállót a ventilátor házban

 

hátha valaki találkozott már hasonlóval és tudja mi okozhatja illetve hogyan kell orvosolni a hibát

 

prs Creative Commons License 2022.08.13 0 0 67726

Mégiscsak beragadt a fék. Illetve nem beragadt, csak súrlódik. (Melegedést nem tapasztalok továbbra sem.) mint amikor bringánál hozzáér a fékbetét.

 

Ma volt időm, megemeltem egyesével, megforgattam, mind a négy keréknél van súrlódó hang, nem azonos mértékben. Nem a teljes fordulatnál, jellemzően csak egy darabon valahol.

Az egyik kereket levettem, megnéztem a tárcsa felületét, van némi rozsda a szélén, a betét alatt nem láttam semmit (már amennyire láttam).

 

Szerviz lesz.

 

A melegtől lehet ez? (Kint áll az autó.)

 

Előzmény: prs (67717)
h.c.s Creative Commons License 2022.08.05 0 0 67725

Teljesen jó. Az OSRAM a működéshez a feszt az akkuról kapja. Ez csak egy kapcsoló jelet ad. Nem zavar be sehova.

Előzmény: Törölt nick (67724)
Törölt nick Creative Commons License 2022.08.05 0 0 67724

Egy ilyesmivel jo lehet? https://shop.traconelectric.com/product/PL/Keses-leagaztato-PVC--onozott-elektrolitrez--piros-0-5-1mm2--50VDC--max-10-A

 

Mert nagyon szuk a hely, maskepp nem tudom, hogy lehetne megbontani a kabelt. Amugyis mugyantaval be van ontve a csatlakozoba a két szál.

Előzmény: h.c.s (67723)
h.c.s Creative Commons License 2022.08.04 0 0 67723

Hali! Motortérben legegyszerűbb a tolatólámpa kapcsoló bemenőjéről levenni a kapcsolójelet. Az a váltó környékén van. 2 érintkezős csati.

Előzmény: Törölt nick (67721)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2022.08.04 0 0 67722

Sziasztok,

 

Jazz II. 2005 -ös... A bal hátsó kerék felől kopog valami. Csak rápillantani volt időm, még nem néztem meg alaposabban. A hátsó hídban van egy stabilizátor szerű fém rúd, sztem annak a vége zörög a bal oldali lengőkarban. 

Sajna ezt az alkatrészt sem a szerviz cd-n, sem alkatrész áruházakban nem találtam meg. Ismeri valaki hogy mi ez pontosan, mi foghat kelleni bele? 
(nyelvújítás! :-) ) 

Törölt nick Creative Commons License 2022.08.02 0 0 67721

Sziasztok!

Aki kötött már be GE Jazz-be (2009, 1.2) Osram menetfényt, tudna segíteni, honnan vett gyújtás pozitívot? 

És ahonnan vett, az hol található egész pontosan?

prs Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67720

Az bizony lehetséges, megpróbálom megnézni. Kösz a tippet.

Előzmény: the_godfather (67719)
the_godfather Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67719

Egy éve nekem is volt hasonló esetem. Fémes hang mintha egy drótot húztam volna.

 

Sógorom nagy szaki, monda, hogy egy kavics van a tárcsafékben (egy lemez alatt).

 

És tényleg az volt.

Előzmény: prs (67717)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67718

:-) OK!

 

Autópályán, országúton mekkora sebességgel autózol? Ha valaki előtted cammog, bár annak kicsi az esélye, mert lovaskocsik már egy ideje nem hajthatnak fel, akkor előzöd, vagy inkább szélárnyékban mész? :-) 

 

az utolsó táblázatod amúgy igazán klasszul szemléltet.

Előzmény: kisfo (67716)
prs Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67717

Én is egy futómű, illetve afelől jövő hangra kérdeznék rá.

 

Pár hete talán - amióta meleg van, és le van húzva az ablak - hallok néha (csak ha valami nagy egybefüggő mellett megyek el, mert bent nem hallani) egyfajta surrogó fémes hangot. Mintha csupasz fém csupasz fémen súrlódna.

 

Arra tippeltem, hogy beragadt a fék.

 

Hazaérve fogdostam felniket, egyik sem forró. Próbáltam nagyot fékezni, egyenesben marad az autó, semmi bizonytalanság.

 

Kerékcsapágyra búgást mondanak (még nem volt cserélve, 2005-ös GD Jazz), illetve más tünetekről olvastam.

 

Mi lehet ez?

kisfo Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67716

sajnos nem :-)

 

extrem, örült modon fogyira menö stilussal (vezetesi, motorjaratasi, utvonalvalasztasi, ...eljarasmód) az 1.2i-DSi -vel nekem kicsivel több mint 160e km teljes atlaga a tankolt mennyisegböl: 4.42 l/100km

 

 

 

ha uton akarnek "pillanatnyi" vagy rövid idöhöz/tavolsaghoz tartozo fogyit mérni, biztos, hogy minimum oda-vissza iranyban tennem (domborzat, szel apro, maskepp nem megallapithato hatasa miatt); ha lehet többször is - különben tul nagy lehet a meresi hiba

 

 

több mint 130 eset atlagakent nalam a fogyimerö 0.207 l/100km-rel mutat kevesebbet, mint tankoltbol szamolt

 

 

nehany (ez a "hivatasom", szakmam, ebben dolgozok sok eve) hivatalos, profi, valos fogyiadat (nem Jazz, de van köztük kicsit hasonlo jarmü is) a sebesseg függvenyeben:

 

 

 

Előzmény: jazzcool1,2 (67715)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67715

egyedül kisfo topiktárs termel benzint :-)))

Előzmény: Pityus53 (67714)
Pityus53 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67714

Természetesen tisztában vagyok, hogy 100 fölött

már meredekebben emelkedik a fogyasztás,

de azért autópályán nem fogok 90-el ballagni.

Nem is panaszképp írtam le a mérésemet,

hanem mert vannak 3 -4 literes fogyasztást említő fórumtagok.

Én már nyugdíjas vagyok és 45 évig zömmel autóvezetéssel kerestem a kenyeremet.

Ott a fogyasztásom mindig a norma alatt volt, tehát próbáltam takarékosan közlekedni.

Csak sokan nem merik bevallani, hogy csodák nincsenek.

Nagyon szeretem a mostani autómat, bőven megfelel az elvárásimnak.

Ezt azért írtam főleg, hogy ne legyen kisebbségi érzése annak,

akinek az autójának a fogyasztása túllépi az elképzelt álomhatárt.

 

 

 

Előzmény: kóboráram (67711)
szucsi1 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67713

kellene

Előzmény: szucsi1 (67712)
szucsi1 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67712

Nekem az az érzésem, hogy az egr csatornát krllrnr kitisztítani nem a fojtó szelepet és nem az egr szelepet.

 

Előzmény: laca1313 (67710)
kóboráram Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67711

100 fölött már a sebességgel meredeken nő. Sőt, már viszonylag gyenge szembe szélnek is kimutatható hatása van (10 km/h szél = mintha 10-zel gyorsabban mennél). 

Előzmény: Pityus53 (67708)
laca1313 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67710

Ma eljött egy ismerős, diagnosztikai műszerrel és kiolvasta a hibakódokat. Úgy tűnik, nem az EGR volt a probléma, hanem fojtószelep kontroll hibát jelzett. Persze nem tudom hogy lehet-e összefüggés a régebbi EGR hibajelzés és a mostani fojtószelep hibajelzés között. Mindegy, úgy döntöttem hogy szétszedem és kipucolom a fojtószelepet. Csak még azt nem tudtam eldönteni, hogy elegendő-e ha  csak leszerelés nélkül a hozzáférhető részeket kitakarítom, vagy vegyem le és az egészet tegyem rendbe?

Előzmény: laca1313 (67707)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67709

Kb. 0.33-as cw értékkel ne várj jobbat.

Előzmény: Pityus53 (67708)
Pityus53 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67708

Egy 230 km-es távolságon néztem meg autópályán (M3-M35)

a 6 éves CVT váltós autóm fogyasztását.

A tempomatot 120 km/h órára állítottam,

és ezt a sebességet szinte végig folyamatosan tudtam tartani.

A gáz és fékpedált alig kellett használnom,

tehát vezetéstechnikailag nem lehetett rontani a fogyasztáson.

A műszer 5,2 literes átlagfogyasztást mutatott, kb 2700-s fordulatszámon.

A 6 év alatt a tankolásoknál kb 0,5 literes többlet átlag fogyasztás

jött ki a műszeres értéken felül.

Tehát így 5,7 literes átlagfogyasztásom volt.

Azért én ennél egy kicsit kevesebb fogyasztást vártam.

laca1313 Creative Commons License 2022.07.23 0 0 67707

Köszönöm, lehet hogy megkeresem, bár nekem eléggé messze van BP. (kb 230km) És bár ma reggelre magától elaludt a hibajelző :) , nem tudom hogy így ilyen hosszú távra el lehet-e indulni vele. A márkaszerviztől én is tartok, mert nem igazán kenyerük a diagnosztika, inkább csak az óradíj. :( 

Na majd meglátjuk.

Előzmény: szucsi1 (67706)
szucsi1 Creative Commons License 2022.07.23 0 0 67706

Szia!

Keresd Wastegate ( Szabó Attila) topiktársat, ő tuti megoldja. A Honda szervizben csak cserélgetik az alkatrészeket súlyos tízezrekért és semmi javulás nem lesz. Ha vidékről kell pestre jönnöd akkor is olcsóbban jössz ki és biztos a siker.

Előzmény: laca1313 (67705)
laca1313 Creative Commons License 2022.07.22 0 0 67705

Sziasztok!

Még megvan a 2006-os 1,4-es benzines Honda Jazz-em és amellett hogy sajnos minden igyekezetem ellenére (festegetés tisztítás) rozsdálni kezdett a hátsó sárvédő kerékíve/doblemeze, más probléma is előjött. :( Épp tegnap voltam egy karosszéria műhelyben, hogy nézzék meg és adjanak árajánlatot, mert szeretném még tartani az autót, amikor visszafelé jövet, az autópályán időnként olyan érzésem volt, mintha megtorpanna időnként. Először el sem tudtam dönteni, hogy esetleg csak a szembe szél lökdös, vagy tényleg van valami probléma, mert olyan kicsik voltak a megtorpanások. Talán még kisebbek mint amikor főúton szemből elmegy mellettem egy kamion. Néztem a műszereket, nem jelzett semmit és haza is értem.

Na másnap elment vele a feleségem és mire visszaért, addigra világított a motorhiba visszajelző, de ő nem tapasztalt semmilyen menetproblémát. (Ügyes asszony, félreállt és megnézte az interneten, hogy ezzel a hibajelzéssel hazajöhet-e még. :) )

Nos, egyszer már volt hogy kigyulladt ez a visszajelző, akkor azonnal bementünk a szervizbe, (igaz hogy az nem Honda szerviz volt) megnézték a hibakódot ami EGR szelep hibát jelzett. Kiütötték és azt mondták hogy ha nincs semmi más probléma, nyugodtan menjünk vele tovább.

Utána voltunk a Honda szerviben az éves karbantartásra és említettük az EGR szelep hibát, de azt mondták, ha nincs probléma, ne foglalkozzunk vele, legfeljebb ha újra visszajön a hibakód.

Első kérdésem a szakikhoz az lenne, hogy ezt a problémát okozhatja-e az EGR szelep?

A  második kérdésem, hogy mivel most épp a Honda szerviz csak szeptember 8-ra tudott időpontot adni és akkorra is csak annyira hogy megnézzék a hibakódot, hozzá merjek fogni magam a kitisztításához?

A harmadik kérdés az az lenne, hogy meddig nem teszek kárt benne ha így járunk vele?

 

Üdv,

Laca

Lipooth Creative Commons License 2022.07.06 0 0 67704

Nálam kormányzáskor nyekergett iszonyatosan, de csak szárazon, esőben csendben volt. Az egyik stabpálca gumi porvédője volt szakadt. Nem volt még 2 éves sem...

Előzmény: jazz2003ls_cvt (67703)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!