Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2024.03.22 0 0 27960

Nincs kéznél ilyen ismeretterjesztő bulletin? 
Megolvasnám

Előzmény: rfc (27946)
lacipécs Creative Commons License 2024.03.22 0 0 27959

Ne haragudjatok,de biztos én vagyok az értetlen.

Leírtam,hogy nálam a fék javítás kevés/csak kapcsolódó esetekben van.

DE néhány havonta,félévente találkozom olyan féktárcsa/agy párossal,amit nem keveset kell gyötörni mire lejön(esetleg közben osztódik is...)

Ezt hogyan előzitek meg könnyen-gyorsan cserekor?

És,ha erre a célra nem jó a réz-spray,az miért nem???

409 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 27958

Félreértés van. Az agy/féktárcsa kettősre értettem. A csavarok az más tészta, ott szerintem is hasznos.

Előzmény: cam aro (27955)
lacipécs Creative Commons License 2024.03.22 0 0 27957

Fékhez példának a sok éves,nem összerohadt tárcsa-agy párost hoztam.

Nem mondtam,hogy nem lehet jó oda bármi más,kerámia,teflon,stb....

Imádom az olyan fotelhuszárokat,akik a billentyűkün vagy a telefonon kívül nemigen kenik össze a kezüket,de osszák az észt olyanoknak,akik évtizedek óta ebből élnek.

Előzmény: cam aro (27954)
lacipécs Creative Commons License 2024.03.22 0 0 27956

Örülök,hogy nem csak én gondolom jó dolognak.

ABS jeladóknál én is szoktam használni,illetve ahol összerohadást/begyógyulást szeretnék megelőzni.

Ezért kérdeztem,hogy mi az a gyakorlati ok amiért mellőznöm kellene.

Erre csak Cam adott egy számomra elfogadható magyarázatot. ;)

Mágnesezhetősége miatt annyira nem aggódok....(tekintve,hogy- az ABS jeladók jellemzően egy acél-ba vannak illesztve) 

Előzmény: 409 (27953)
cam aro Creative Commons License 2024.03.22 0 0 27955

ennyi idő után sem vagyok meggyőződve hogy bármit is használ)""

 

rozsdamentes csavaron, kemeny lehuzasnal tompitja az ossze ragas hajlamot. 

(lasd kipuff, es kornyeke. ) 

mas kotesnel meg egyszeruen egy vizzaro kenocs mint az osszes tobbi.. 

Előzmény: 409 (27953)
cam aro Creative Commons License 2024.03.22 0 0 27954

mert nem azt irja az oem. 

preciz meg csak az lehet aki a gyari bulletint koveti.. a tobbi kokler. 

(illetve inkabb jo ref arra, hogy mindent az szerint csinalt. .. ) 

 

aki nem tudja mit csinal, 

aki nem tudja  mit miert csinal... 

annak tok jo egy ilyen biblia jellegu sorvezeto mint a gyari ajanlas. * 

(amit csak toluk tudsz megvenni.. es akkor mar erted is. )  

 

 

*senkit serteni nem akarok. 

 

a gyari ajanlas biztos hogy jo. 

...ugyanakkor vannak alternativak.. amik ugyanugy jok.

az egyik ilyen a rezpaszta.. es Tsa. .

(mondjuk azt, hogy fekhez minek.. az nem ertem ) 

 

 

 

Előzmény: lacipécs (27951)
409 Creative Commons License 2024.03.21 0 0 27953

"nyugodtan okosabbnak gondolhatod a technical bulletineket író OEM-eknél és beszállítóknál, te fogsz szopni, nem én."

 

Meglehetősen alacsonyra tetted a lécet.  :)))

(megjegyzem a mondat értelmetlen, mert kihagytál egy szót, ebből adódóan nem "tudni" kiről is írsz)

 

Elmondom a történetet, csak a kedvedért.

Vagy 20éve fújkálom a kerékagyakat rézsprével. (ennyi idő után sem vagyok meggyőződve hogy bármit is használ) eddig egyetlen ABS probléma sem merült fel ezeknél az autóknál. Igaz, a jeladókat* nem szoktam összefújkálni, mert minek. ?? De! Ha jeladót kell cserélni azok helyét is befújom vele. Ezeket a dögöket az sem érdekli, működnek ahogy kell, bármilyen elmélet ellenére is. :D

 

* ugye most még azt sem tudjuk melyik fajta jeladóról is van szó.  ??

Előzmény: rfc (27946)
lacipécs Creative Commons License 2024.03.21 0 0 27951

Arra irányult az eredeti kérdesem,miért kergetik sokan tűzzel-vassal???

Leírtam,hogy nekem jó dolognak/praktikusnak tűnik.....

lacipécs Creative Commons License 2024.03.21 0 0 27950

Like!

Eddig ez volt az egyetlen érv ellene. ;)))

 

 

Előzmény: cam aro (27944)
cam aro Creative Commons License 2024.03.21 0 1 27949

te fogsz szopni, nem én.  ""

 

 

:DDD  

 

 

 

 

Előzmény: rfc (27946)
cam aro Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27948

 a technical bulletineket író OEM-eknél és beszállítóknál ""

 

te se sok autot javitottal meg..

pont ugy mint a fenti idezetben szereplo egyenek.. 

==============

Előzmény: rfc (27946)
mica-r Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27947

Na de mi a magyarázat? 
Mert én nem látom a problémát. 
Az OEM problémákat látom minden nap. De az merőben más jellegű :-)

Előzmény: rfc (27946)
rfc Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27946

Tőlem nyugodtan okosabbnak gondolhatod a technical bulletineket író OEM-eknél és beszállítóknál, te fogsz szopni, nem én. Kellemes rézpaszta-kenegetést.

Előzmény: 409 (27943)
cam aro Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27945

meg a tarcsa pora is..

ammeg vasbul van.. oszt megse zavarja. 

Előzmény: rfc (27930)
cam aro Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27944

ragad, meg ossze keni a kesztyut. .:) 

Előzmény: lacipécs (27929)
409 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27943

 

 Aha, tisztasor. Akkor esőben/vizes környezetben sem használható egy ABS-es autó, hiszen a víz is diamágneses anyag......

 

 

Melyik ABS szenzorban lesz akkora mágnesestér ami hatással lenne atomi szinten (ha már kvantummechanika) a tőle fényévekre lévő réz rétegre??

Előzmény: rfc (27940)
mica-r Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27942

Ez nem magyarázat arra. amit írtam. 
Mondhatnád azt is, hogy ha kigyullad, akkor is baja lesz :-)

 

Előzmény: rfc (27941)
rfc Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27941

Ezért nincs soha vízkár sem, mert a kerékagy hermetikusan zár, ugyebár :)

Előzmény: mica-r (27937)
rfc Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27940

A diamágnes jellegzetes tulajdonsága, hogy bennük a spin- és a pályamomentum semlegesítik egymást, ezért normális állapotukban nincs kifelé irányuló mágneses momentumuk. A Lenz-törvény (lásd: Faraday–Lenz-törvény) értelmében csak külső tér hatására alakul ki egy azzal ellentétes irányú eredő mágneses mező.

 

A diamágnes nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem mágnesesek, hanem hogy alapállapotban nem azok. Esetünkben a szenzorban levő változó mágneses mező a külső tér.

Előzmény: 409 (27938)
elm327 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27939

Hiba kod: P0016

409 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27938

A réznek semmiképpen.

Előzmény: rfc (27934)
mica-r Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27937

Azt mondja, hogy a réz spray nem befolyásolja az ABS-t. Egyébként a kerékagy külső felén nem nagyon van ABS funkció, úgyhogy valahogy át kell difundáljon a belső oldalra :-)

Előzmény: rfc (27934)
lacipécs Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27936

És?

Miért van sátánnak kikiáltva a réz-spray???

Előzmény: rfc (27930)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27935

A nem mágnesezhető fémeknek nem igazán....

Előzmény: rfc (27934)
rfc Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27934

Azt mondod, a fémeknek nincs befolyása egy változó mágneses mezőre?

Előzmény: 409 (27932)
409 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27932

 

 De egyébként is, mit befolyásolna rajta??

Előzmény: mica-r (27931)
mica-r Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27931

Manapság az a jeladó a kerékcsapágyban van

Előzmény: rfc (27930)
rfc Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27930

Mert manapság a közelben lakik az ABS-jeladó.

Előzmény: lacipécs (27929)
lacipécs Creative Commons License 2024.03.20 0 0 27929

Miért kell így félni  a réztől?

Van,hogy szarrá kopott sok éves csupa rozsda tárcsát veszek le elég könnyen,és az agynál kis réznyomot látok.

Mi a gond ezzel?

(kevés féket javítok,mert nem ez a profilom)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!