Keresés

Részletes keresés

superconductor Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 50574

De rosszul járnánk vele, ha a kínaiak kiszállnának...

Nem költenénk el 800 milliárdot hitelből értelmetlenül?

Előzmény: Gordon Zsigmond (50573)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50573

Dehogynem, ők kerültek képbe elsőként, csak mivel a projekten belül a biztber a kínaiakra van kiszignálva, azonnal felkapták a vizet, és a projekt financiális részéből való azonnali és teljes kiszállással fenyegetőztek.

Utánuk merültek fel a csehek, mint harmadik fél, de az eredmény ugyanaz - vagy a kínaiak csinálják, vagy senki, ellenkező esetben borítanak mindent.

Előzmény: seadxdx (50567)
r1232 Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50572

A Chicago elevated-re is szállít a CRRC új vonatokat, de, ahogy olvastam, ott sem fogják lehívni a teljes megrendelést, hanem új tendert írnak ki.

Pedig azokat helyben rakják össze.

Előzmény: kristoof (50571)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50571

Pont ezt akartam beírni. A nyáron kellett volna engedélyt kapniuk, ott is vannak gondok.

Előzmény: r1232 (50570)
r1232 Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50570

Még nincs engedélyük ezeknek sem, ha jól tudom.

Előzmény: Villámhetes (50568)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 3 50569

Első körben meg se akarták próbálni, azt akarták, hogy az Európában totálisan idegen kínai technikát szereljék fel, fogadtassák el a vasúthatósággal, aztán jóvanazúgy...

 

Teljesen megértem a problémát. Minden egyes nap emiatt a felfogás miatt vagyok velük konfliktusban... Rácsodálkoznak, hogy itt előírásoknak meg szabályoknak kell megfelelni és igazából ezek a szabályok a rosszak, nem velük van a baj és lobbizzunk azért, hogy ezek az előírások úgy változzanak, hogy ők is megtudjanak nekik feleni. Tehát egyértelműen a kacsa a hülye, ha nem tud úszni. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50564)
Villámhetes Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50568
Előzmény: morgó mh. (50548)
seadxdx Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50567

A magyar biztberes cég nem tudná megcsinálni? Vagy ők valamiért kikerültek a képből?

Előzmény: Gordon Zsigmond (50564)
Swithun Tupac Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50566

Jaj, igazad van, persze, hogy a Talgo, nem a Renfe :D

 

Igen, vélhetően jól járnánk vele, de valószínűleg pont ezért nem fogják eladni magyar befektetőnek.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50563)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 50565

Lehet, hogy így van, lehet, hogy nem;a  Sirius projektről alig-alig van (szakmai) publikus információ. De ha a cél az, hogy X éven belül legyen Y darab új szerelvény (mert a jelenlegi szétesik), akkor tök mindegy, hogy kinek a hibájából áll a parajosban az engedélyt meg nem szerző szerelvény.

 

De fordítsuk meg a kérdést:

 

Bautzenben meg itt-ott áll vagy 20 az ÖBB által áll nem vett Talent 3. Ha felteszem, hogy műszakilag reális költésggel ezek adaptálhatóak lennének a HÉV-re és bedobná valaki, hogy akkor ezeket meg kell venni, akkor ez jó ötlet lenne....? Na ugye. 

Előzmény: trizs77 (50562)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.15 0 5 50564

Nem mi rontottuk el a kiírást.

 

Az ezzel megbízott kínai vállalat valóban gyártott már egy rakás vasúti biztbert - Kínában, az ottani hálózatra, az ottani szabványok szerint.

Európai szabványú biztbert még látni se láttak, ez teljesen új nekik, nulláról kellene nekiállniuk (ha igazak a pletykák, azt sem értik igazán, hogyan és miképp kellene beilleszteni a közút-vasút kereszteződések berendezéseit a vasúti biztberbe). Első körben meg se akarták próbálni, azt akarták, hogy az Európában totálisan idegen kínai technikát szereljék fel, fogadtassák el a vasúthatósággal, aztán jóvanazúgy. Kiderült, hogy ez nem fog menni, hát nyögve-nyelve nekiálltak, de hogy mit fognak kiadni a kezükből és főleg mikorra, az totál homály.

Nem véletlenül akarták Mészarosék is a csehekkel megcsináltatni a biztbert, mert a szakembereiket kirázta a hideg a kínai megoldásoktól.

Előzmény: trizs77 (50557)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50563

Nem a RENFE-t (az a spanyol állami vasúttársaság), hanem a Talgot, amivel kivételesen jól is járnánk...

Előzmény: Swithun Tupac (50537)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 -4 1 50562

Ha egy vasúti jármű jogosan nem kap futás engedélyt egy hatóságtól, akkor ott - szerintem - 60-70%-ban a kiíró a hibás, kb. 30-40%-ban a gyártó..

 

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (50560)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.12.15 0 2 50561

Ha veszek egy OFF IKEA-s szekrényt a nappaliba, az 300 kiló. Tudok játszani ezzel-azzal, hogy nézzen ki belülről, de van benne egy kis kompromisszum. Ha megkérem az asztalost, az pont olyen lesz, mint ami nekem kell. De fizetek érte alsó hangon 800 kilót... Nade az asztalos 1-2 év garit ad, az IKEA meg 10+-ot. 

Előzmény: kristoof (50555)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.12.15 0 2 50560

És a LeoExpress Sirius-ai? Amelyeknek egy futásengedélyt sem sikerült szerezni...? 

Előzmény: trizs77 (50559)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 -2 2 50559

OFF

 

KING-LONG ügy.

 

Politikai és média ellenszél mielőtt bármi megérkezett volna.

Folyamatos és erős ellen média kampány 10 éven át.

 

Ami jó volt.

 - Igen jó rendelkezésre állás.

 - Könnyen javíthatóság.

 - Jó üzembiztonság.

 

Ami borzalmas volt :

 - ülések kényelmetlensége (a megrendelő ezt kérte),

 - a festés alapozottságának hiánya,

 - szigetelés,

 - páramentesítés,

 

ON

 

Előzmény: kristoof (50556)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 4 50558

A kínai ipar tud jó termékeket gyártani.

 

Igen tud, de az kurva drága! Nagyon-nagyon drága. 

Előzmény: morgó mh. (50553)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 -2 3 50557

Nem olyan régen volt hír, hogy a kínaiak nem képesek a bizbert legyártani a kelebiai vonalra...

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mivel évente több ezer km új vasútvonalat építenek odahaza és szerte a világban ha nem tudnak a Kelebia-Soroksár szakaszra jó bizt.bert építeni akkor ott mi rontottuk el a kiírást.

 

Nem hiszek a mindenki hülye a világban csak mi vagyunk helikopter megközelítésekben.

 

 

kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50556

Ez nagyrészt igaz, de bizony az importőrnek nagy szerepe volt abban, hogy azok a buszok ilyenek lettek, mert a kínaianke sze ágában sem volt ennyire európai specifikációjú buszokat szállítani. Az importőr kérését is csak azért teljesítették, mert azt hitték, hogy piacot vesznek. (Mínuszos volt a King Longnak az a beszerzés.)

 

Azért voltak elég nagy technológiai problémák azokkal a buszokkal. A fűtés 5 Celsius alatt elégtelen volt. A szélvédő párásodott és a tükröket is sikerült rossz helyre szerelni. A fényezés pedig konkrétan lehullott a buszokról kétéves korukban... stb. stb. (Mondjuk ez utóbbit az Ikarus Egyedi is tudta.)

Előzmény: trizs77 (50552)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50555

"...nem úgy fog kinézni, hogy leveszünk egy szinte kész terméket a polcról, hanem ide ki kell fejleszteni egy új járműtípust."

 

Pontosan így van. Már megy is a háttérben a magyar mérnökök, a magyar hozzáadott érték stb. stb.

Előzmény: morgó mh. (50550)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50554

Jobb lenne ha nyílt verseny lenne.

Erre erős kétségeim vannak.

 

Ha holnap este a saját párna cihámban találok kb. 1,3 milliárd eurót (miért? hátha van ott?) akkor egy 55 db 120 méteres elővárosi villamos motorvonat tenderre, 2025-2026-os szállítással nem tolonganának a jelentkezők.

 

 

Előzmény: morgó mh. (50553)
morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50553

"Semennyivel se voltak rosszabbak mint a kortárs más helyközi buszok."

 

Erről sokaknak más a véleménye.

Utaskomfort és üzemeltetési szempontból is.

Nem véletlen, hogy csak addig húzták, ameddig.

 

---

 

A kínai ipar tud jó termékeket gyártani.

Rengeteg CRRC metró, vonat, villamos közlekedik a világban.

De ha politikai döntés alapján, verseny nélkül olyat kell legyártaniuk, amilyet nem szoktak, és a gyártó előre tudja, hogy érdemben nem lesz utólag felelősségre vonható, akkor annak van bizonyos kockázata.

Előzmény: trizs77 (50552)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50552

Attól tartok, hogy ha lesznek kínai HÉV szerelvényeink akkor azok úgy fognak járni mint a kínai King-Long buszok.

 

Még itt se voltak, még egyetlen cikk szerző se látta a buszokat de már mind írt fejenként 2-3 negatívumokkal teli  cikket a buszokról.

Semennyivel se voltak rosszabbak mint a kortárs más helyközi buszok.

De magyarosch mentalitással az itt létük kb. 10 éve egy folyamatos negatív kampánnyal telt el.

 

Lehet, hogy most ezt a szcenáriót játszuk újra csak most HÉV szerelvényekkel ?

 

 

 

Előzmény: attus germanicus (50540)
division by zero Creative Commons License 2023.12.15 -1 2 50551

Nem olyan régen volt hír, hogy a kínaiak nem képesek a bizbert legyártani a kelebiai vonalra...

Ezek után nekem erős kétségeim vannak afelől, hogy képesek megfelelő járműveket szállítani. Persze a politikai nyomás meglesz, hogy az amit kapunk az lesz a tökéletes... de legalább majd ez is drágább lesz mintha korszerű nyugati cuccot vettünk volna.

morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50550

A villamost beleértettem az LRV kategóriába. A CRRC termékeiben kétségkívül jobban megbízom, mint a Mitiscsiéiben, de úgy néz ki, ez a beszerzés - ha igaz a pletyka - nem úgy fog kinézni, hogy leveszünk egy szinte kész terméket a polcról, hanem ide ki kell fejleszteni egy új járműtípust. Ha így van, az annyira nem szerencsés.

Előzmény: 18-09 (50549)
18-09 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50549
Előzmény: morgó mh. (50548)
morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50548

Ezek és más források alapján magaspadlós (gyors)vasúti jármű és LRV van a kínálatukban.

Előzmény: 18-09 (50547)
18-09 Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 50547
Előzmény: morgó mh. (50546)
morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50546

Köszi. Tudnál egy ilyet linkelni? Amit én találtam, mind magaspadlós.

Előzmény: 18-09 (50545)
18-09 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50545

Igen. Buenos Aires, Mexikóváros, Santiago... ami így hirtelen eszembe jut és nagyvasúti jellegű CRRC "elővárosi". 

Előzmény: morgó mh. (50544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!