Felhívta a figyelmet: ahhoz, hogy az atomerőmű működni tudjon, nukleáris fűtőanyagra van szükség. Ezt korábban Oroszországból, Ukrajnán keresztül, vasúton szállították.
Most minden érintett hatóság engedélyével, légi úton Fehéroroszország-Lengyelország-Szlovákia útvonalon érkezett Pápára az első szállítmány szerdán délelőtt - közölte.
Diétá Magyar Múzsa tegnapi posztjához (amikor még csak úton volt a gép) már beírta valaki hozzászólásban, hogy pontosan miért jött és mit hoz (tippre addig nem akarták pontosítani hivatalosan, amíg át nem vonatoztatják Pápáról Paksra a cumót)
Feltételezem, helikopter alkatrészeket hozott, meg pár KGBs felszerelést, amivel kicsit közelebbről is megnézhetik, hogy mi van most az ottani reptéren.
Minden típusnak van egy maximális megengedett leszálló tömege (Maximum Landing Weight), amit elbír a szerekezet. Ez a török gép New Yorkig meg volt tankolva, ami nyilván jócskán nagyobb tömeget jelent, mint az MLW.
mivel nem muszaki problema volt, miert kell kiengedni a kerozint? hallottam mar rola, de nem emlexem. egyreszt hatalmas pocseklas, koltseg a tarsasagnak, masreszt azert ennek egy jo resze eleri a felszint, ami nem egy egeszseges dolog.
"Dorog térsége felett ívesen fordult Budapest irányába és kényszerleszállást hajtott végre egy utas rosszulléte miatt. Ami mindezt igen érdekessé tette, a nagy fordulás kb. 1500 m-en és közben a kerozin kiengedése."
Nyilván idővel romlik az ember szeme, az enyém se a régi már, de ez a pár típus még megy. Ha meg már nem, akkor ott a mobilos app, ami megmutatja, elég csak a gép felé fordítani :)
Szabad szemmel simán kiszúrom, ha A380 vagy B777 száll fent 10e méteren, jellegzetes a kinézetük és elég nagyok ahhoz, hogy felismerhető legyen. A 747SP is ilyen volt, de azt meg már nem igen látni.
Jó, de itt látványról volt szó, ami kb. szabad szemmel, távcső nélkül történő megfigyelést jelent.
És ezek (Magyarország felett leginkább 11000m körül szoktam látni a 380-asokat) bármennyire böhöm nagy dögök, plusz optika nélkül gyakorlatilag nem látszanak.