Kell az útlevélről is kép ezt kéri az elején, tovább tudsz menni feltöltés nélkül. A program ez alapján néhány adatot már magától kitölt. Nem néztem végig a kitöltést, de itt már a szigetről repülő járatról kell adat. Arra nem emlékszem hogy magadról kell-e kép. 2021-ben csak arckép kellett. 2023-ban már útlevélről is.
Nagyon szépen köszönöm.Ismét a férjemnek lett igaza. Viszont én 3 hétre nem tdok csak egy kis börönddel elmenni.majd ha visszajöttem tudok róla nyilatkozni,hogy mégis elég lett volna...
96 órán belül, vagyis legkorábban 5.-én, de szélsőséges esetben, amíg sorba állsz az útlevél ellenőrzéshez, addig is megteheted, márha tudsz csiholni netet.
Másik kérdés, hogy mi van benne. Lényegében ugyanaz, ami régen a kis cetlin, amit a sztyuvik osztogattak a gépen. Név, útlevél adatok, voltál-e mostanában maláriás, sárga lázas, ebolás, covidos, mittudoménmilyenes (nem kívánt törlendő) országban, milyen járatszámmal jössz és mész és melyik hotelben leszel. Egy extra van a kis cetlihez képest, kell egy fénykép is (a szelfi is maxira megteszi, nem kell túlgondolni)
Valaki írna pár sort arról, hoyg mit kérnek ebbe az Imugába? Mert bele akrtam nézni, de nem lehet előre lapozni, csk ha már regisztráltam, lépésről lépsére. A neten találtam egy mintát, de az még civid időkből volt és abban PCR tesztett kértek.... Csak azért kérdem, mert az utóbbi helyeken, ahova utaztunk a vízumba kellett útlevélkép megadott méretekre előkészítve és ha itt is kell, hogy akkor az rajta legyen már a készüléken, amelyikről majd csinálom....Én azt olvastam 5 nappal az utazás előttől számítva kell kitölteni, de nem olvastam, mi a határidő, mert itt többen írták, hogy csak a repülés előtt a reptéren töltötték ki...
" akkor minden össecsúszik és borzalmas gyűrött állapotban jönnének meg a ruhák."
Mi a ruhákat mindig olyan zsákba tesszuk, amibol kiszivhato a levego. Kissebb helyet foglal, valamennyire vizhatlan (lattunk mar hidroplanrol kiszallva borondot vizben nagyobb hullamzas eseten). Szoval praktikus.
Egyebkent nekunk is a sznoricucc "a" csomag + UVs polok/furdoruci. Felesleges tobbet vinni, ugysem fogod hasznalni, hacsak nem akarsz minden este mas kisestelyiben (mezitlab :) ) kikorzózni a bárhoz.
Nekunk ebbol kifolyolag van egy nagy "teniszes" táskánk - ebben jon a sznoricucc, meg egy kisebb borond a ruhaknak.
Többszöri tapasztalatból állítom, hogy az 1 nagy bőrönddel utazó 2 személynél minden külön díj ellenében felengedik a 20 kg fölötti súlyú nagy bőröndöt külön díj nélkül!
Mi mindig így utazunk, a nagy bőröndünk általában 30 kg fölött van, soha nem kellet a túlsúlyra fizetnünk.
Leírva ugyan sehol nem láttam, de szerintem egy teljesen logikus és humánus gyakorlatot használ mind a TMA, mind a Maldivian, azaz 2 személynél - 1 nagy bőröndre - 2x20 kg-ot vesznek figyelembe.
Egyébként a hidroplánra minden csomagot, még a kézi poggyászt és a fényképező, vagy laptop táskát is lemérik, felcímkézik, de - szerintem -"egybeszámítják".
A hidroplánon 20 kg a bőrönd és 5 kg a kézi? Mi szeretnénk az egy hétre csak egy nagy bőröndöt vinni, de mivel a bőrönd maga is már pár kiló súlyú, mindig túl szoltuk lépni a 20 kilót. ami a nemzetközieknál ugye nem baj mert ott több az alap súly, de akkor a kis repülőnél ráfizetünk vagy fel sem engedik?
Ebből adódóan jön a második kérdés: a legnagyonn helyet a békalábak és az egész arcos (Decathlon) anorkelmaszk fogja elvenni, talán vele sem fér majd 4 békaláb, még eddig soha nem próbáltuk egy bőröndbe tenni. Ha nem viszek békalábat, adnak a hotelben, ha kérek, vagy egyáltalán nem, vagy azért is fizetni kell egy vagyont, ha adnak?
Két bőrönd azért nem lenne jó, mert max félig lenne tele és akkor minden össecsúszik és borzalmas gyűrött állapotban jönnének meg a ruhák.
Miért nem nézed a szállást booking pont comon? ha látod, ott szabad, megveszed a repjegyed és foglalod a szállást is rötgön. Mi így szoktuk. 1. repjegy, 2. szállások, 3. bérautó, 4. egyéb dolgok, amiket még foglalni kell. Én készítek egy excel táblázatot annyi napra leoszva, amennyi az utazásunk és abba irogatom bele, miket és hol foglaltam már....Mondjuk két hónappal az indulást előtt tényleg kicsit szűkös a lehetőséget száma.
Az átszállás/menetrend a probléma, e miatt nem jó,
Megerősítem. Ez most vicc-air...fél napot biztos nem dekkolunk a másik gépre várva, oda még OK lenne, de vissza hogy a 'csába jöjjünk, ha 23:20-ra ér be a gép MLE-ról AUH-ba, és AUH-ból 20:55-kor indulna BUD-ra. Ja, 1 napot AUH-ban szállodában???
A másik, oda 1M, vissza 1M (ezt már nem is konfiguráltam), tehát bőven nem ér meg ennyit (mondjuk itt van egy ravasz trükk, többe kerül a felár, ha Családi kedvezményt is igénybe veszek, mert hát ki nem szeretne egymás mellé ülni, ha 6-an menne).
Persze, ezt ti biztos tudtátok, csak nekem új, de már el is felejtettem ezt a fapad-opciót...
Az a kemény benne pont, hogy ami továbbvisz az is Wizzair :-)
Abu Dhabi - Malé Wizzair járat. Elég abszurd tudom, de így van. Az átszállás/menetrend a probléma, e miatt nem jó, de hát azt sem lehetett elvárni, hogy pont a pesti bejövő járathoz igazodjon a Maléra induló mert ilyen alapon igazodhat másik 15-20-hoz, nyilván van amúgy sok amihez pont passzol.is :-)
Amúgy az mag, hogy a Wizz bázist nyitott az Emirátusokban Abu Dhabiban és repül onnan kb. 40 helyre nem rossz ötlet, az egy komoly piac komoly fizetőképes kereslettel.
Hogy az Abu Dhabi - Malé járat mennyire megy jól vagy rosszul azt nem tudom.
Azon a vonalon nagy a konkurencia, Qatartól az Etihadig sok opció van, ráadasul az Etihad sokszor alig drágább ha ugyan drágább mint a Wizz ahogy láttam, ezért is írtam példának hogy Wizz + Etihad kombóval egyes dátumokra kijön 200 alatt a repjegy.
Hát lehet, egy kicsit erős kifejezést használtam, de amennyire én tudom, a Wizz elvisz Abu Dhabiba, ott pedig mindenféle értelmes átszállási lehetőség nélkül átszállsz egy ottani illetőségű (már nem is tudom milyen) másik fapadosra, ami továbbvisz Maléra.
A két társaságnak azon kívül, hogy mindkettő a légi iparban működik, nagyjából az ég világon semmi köze egymáshoz és lényegében amikor az egyikről a másikra váltassz (nem átszállsz, váltassz), az olyan, mintha vettél volna két tök független jegyet.
És mivel az én értékítéletem szerint ez fényévekre van attól, hogy a Wizz Maldivra visz, ezért írtam erősen fogó ceruzával, amit írtam. Szándékosan nem írom le, hogy hazugság, de az állítás, bárki mondta is, még technikailag sem igaz, szóval hazugság (basszus, megint leírtam :):)
Hazugságnak nem hazugság mert tényleg eljutsz, a kérdés a hogyan és milyen kompromisszumokkal.
A codeshare az hülyeség, semmi értelme vagy realitása fapadosok esetén, de nekik se hiszem hogy eszükbe jutna ilyesmi:-)
Egyébként ha már Wizzair, a Wizz + Wizz kombó tényleg elég durva, oda-vissza ottalvós, így a végén nem is olcsó annyira.
Én olyan öszvérmegoldást néztem most, hogy Abu Dhabiig a Wizzair az tűrhető, se sokkal lassabb, se sokkal kényelmetlenebb nem lesz mint a legacy-k, utána pedig lehet vadászni lehetőségeket Abu Dhabiból, mert onnan már van választék.
Mondjuk márciusra vannak időpontok mikor kijön Wiiz + Etihaddal úgy az egyhetes nyaralás, hogy 200e alatt van a repjegy, feladott poggyász már benne van és nincs ottalvás Abu Dhabiban.
Engem egyik irányba nem zavarna az ottalvás, sőt, mivel soha nem voltam az Emirátusokban direkt meg is nézném 2-3 napban, de nyilván aki látta már vagy éppen most száll át huszadjára ott Malé felé azt nem hozza lázba:-)
Azért - amint írtam, elsőbálozók leszünk - motoszkál bennem olyan dolog, hogy ha saját magam szervezem, akkor először muszáj megvennem a repjegyet, ez tuti. Tegyük fel, ez megvan.
A gond ott van, ha a kinézett szállás akkor pont nem elérhető. Pár levelet, inquiry-t írtam, ajánlatot kértem hotelektől, nem válaszolt 1 sem... Ha nem elérhető, akkor megint fel kell túrni a netet, valami árban hasonló helyért, ahol van is, hely, mert a repjegy vissza nem térítendő (na, viszont ez 6 főre ~ 2 M - ezt nem szívesen buknám el, ami meg visszatéríthető, az sokkal drágább, jól ki van ez találva), mert ha 4****-os a kinézett hely, nyilván lejjebb nem adom, de 5*****-os meg megint nem játszik.
Ha van szállás, akkor még mindig kell repjegyet is foglalni a belső járatra, aminél megint lehet olyan, hogy nincs hely aznapra...akkor B terv kell...
És igen, ezt kb. 2 hónappal az indulás előtt - munka mellett - nem akarom eljátszani, elég volt a sok-sok óra eddig is, annyit nekem nem ér.
Na itt úgy vagyok, hogy 1-2 utazási iroda marzsát szívesen kifizetem, nincs ezzel gond, de akkor cserébe szervezzenek meg mindent.
Az AI dobja meg nagyon. Anélkül még egészen megfizethetőek a szigetek. Nekünk is az dobott rá 1500 Eur-ral többet. Ha ehhez nem ragaszkodtunk volna, már elég szolid árból kijön.
Mi 90%-át a nagy körutazásainknak és minden másnak is magunk foglaljuk, csak kivételes esetekben fordulunk utazási irodához. Imádunk hónapokon át a kereséssel, a kitalálással, a szervezéssel, foglalásokkal foglalkozni.
De szerintem a Maldívok nem az a hely, ahova nagyon érdemes, nem tapasztaltunk a resort szigeteknél szinte semmi különbséget, sőt a hidroplán magánfoglalásban sokszor nem lehetséges vagy pokoli drága vagy rábízod a hotelre.
Nem vagyunk frequent flyer-ek/travellerek, Európán kívül sem voltunk még...szóval attól nem tartok, hogy gyönyörömet lelem ebben (nyilván szerveztem már magamnak utakat, de ilyen messze még nem).
Ugye, én abból indultam ki, ahogy az eddigi utaimat szerveztem, hogy booking és szálloda sajátja. Az utazási iroda "all-in-all" árával nem összehasonlítható, bár a mostani ajánlatok szépen mutatják, mennyi a repjegy, és mennyi a szállás, tehát azért lehet hasonlítgatni.
Szóval, nekem - januári árak alapján, de azt látom, napról napra változik... - az jött ki, hogy az utazási iroda az, ami a legjobb árat ad (ez email-es árajánlat), és nyilván ez a legkényelmesebb.
Csak hogy érzékeltessem a számokat.
Utazási iroda 1 (HU): 4,061e Ft
Utazási iroda 2 (HU): 4,153e Ft
Saját szervezés (repjegyet én veszem, én foglalok szállást transzfert szállás intézi): 4,500e Ft
Saját szervezés, de booking-gal: 5,300e Ft (igen, a szállás dobja meg)
Előbb-utóbb eljutsz oda, hogy gyönyörödet leled majd a saját szervezésben.
Nem akkor ördöngősség, persze a tapasztalat sokat számít, hogy mikre kell odafigyelni, hogy például a nemzetközi járat és a belföldi járat jól illeszkedjen időben oda-vissza, vagy rendben van, hogy letett a gép a reptéren, de hogy jutok el a szállodába, ilyenek.
Csak egyszer kell ráérezni (meg persze nem rögtön a legbonyolultabbal kezdeni) és utána majd amikor visszagondolsz, mindig kérdezni fogod, hogy mi volt ebben a bonyolult.
Ami az irodát illeti. Az egyéni szervezésre mindenkinek a Booking és a szálloda saját honlapja ugrik be elsőre. Pedig van egyéni szervezés irodán keresztül is. A Maldiv-szigetek az egyik olyan szerzet, ahová pont nem a bookingos modellel kell utazni, hanem irodával. Persze nem az IBUSZ-szal, hanem ahogy itt a fórumon látható lassan évtizedes időskálán a nagy német irodák útjait kínáló kis közvetítőkkel. Mert mindig olcsóbbak. És mégis ott áll az iroda mögötted. Meg van az a szempont is, hogy több szem többet lát és ha egyéniben elnéznél valamit, az iroda rádkérdez: Te, figyelj és vízumot intéztél már? Vannak, akik fújolnak, hogy abzug utazási iroda, de sokszor mégis jó az, ha van mögötted valaki. Ezzel a modellel, mint Maldivon, másutt sem szokott drágább lenni az út, mintha nem vennél igénybe irodát.
És végül az áll szemben az egyéni vs. iroda vitában, hogy az iroda is becsődöl (sajnos láttunk ilyet számolatlanul, igaz inkább a konzerv szegmensben), csak ennek exponenciálisan kisebb az esélye, hogy valami járattörlésed lesz a repülőn, vagy valami más ad hoc felmerülő dolgot kell intézni. Ilyenkor marha jó az iroda és erre mondjuk minden második-harmadik utadon sor kerül, míg egy csődre mondjuk minden ötvenediken. És még egyszer: még az irodákkal is meg lehet találni azt az utat, hogy ne legyen drágább, sőt sokszor olcsóbb.
A fapados legitarsasagok mindig point-to-point jegyet adnak csak el. Azaz ha at kell szallni valahova, akkor az 2 jegy. Egymastol teljesen fuggetlen 2 jegy.
Ezert a csomagodat is fel kell venned az atszallaskor es ujra becsekkelni, stb.
Multrkor valaki panikolt is, hogy akkor kell-e valami vizum, amikor felveszi a csomagjat az atszallaskor, kimegy a tranzitbol.
Bátorság! Nem rizikósabb a saját szervezés, mint egy utazási céggel menni, cserébe személyre szabott és/vagy olcsóbb lehet az utad. Sőt talán kevésbé kockázatos, amiért közvetlenül állsz kapcsolatban a szolgáltatókkal (szállás, légitársaság). Nyilván ezzel viszont a kiválasztás -megbízhatóság, helytállás- terhe is rád marad. Amiért fizetsz az többnyire az utazásszervező ügyintézése és tapasztalata, valamint persze elméletben az általa elért volumen miatti kedvezmény egy része. Utóbbi viszont jobbára számodra nem érzékelhető, inkább kizárólag az utazásszervező marzsát növeli.
Azaz a személyre szabottságot általában eléred olcsóbban magán szervezésnél, de ezért cserébe információkat kell begyűjtened szállásról, storno biztosításról, repülőjegyekről, ami nem kis munka. Na most aki lábat lógatni megy nyaraláskor, nem biztos, hogy bele akar fektetni ennyi energiát, inkább fizet...
Rendben. Inkább fizetek többet, hogy ne sz_pjak. Amúgy is rizikósnak tartom a saját szervezést, maximum egy közvetlen járat + belföldi járat megszervezését vállalnám egyedül. Köszi a tanácsaitokat.