Multiméterrel meg kell nézni, hogy nem e szakadt meg a vezeték valahol: kap e áramot az ajtóban az aktuátor vagy sem. Ha kap akkor kikell cserélni az ajtóban a központi zár aktuátorokat amik nem működnek. Unix/Bárdiban egyesével kapható univerzális tökéletesen beköthető a gyáriak helyére és filléres összeg.
A lányomnak vettünk egy 2006-as 1,3-as Yaris Sol-t. Szeretnénk magyar (esetleg angol) kézikönyvet szerezni hozzá, de sehol nem találok. Tudnátok ebben segíteni? A vétel előtt szerelő átnézte, mindent rendben talált, de két nap használat után van pár kérdésem: meglepően hangosnak találom, feltehetően a kerekeket. 100-as tempónál már elég hangosan kell beszélgetni, hogy értsük is egymást. Ez normális? Más: a szellőzés kapcsoló külső, nagyon forgó részén lehetne a külső-belső keringetést szabályozni. Ez nem működik, külső állásba be van ragadva a kapcsoló. Ahogy próbálgattam, egyszerűen az egész szerkezet beesett a műszerfalba... Ki tudtuk piszkálni és magam felé húzva most a helyén van... Gondolom, csere kellene, hol lehet ilyesmit kapni?
Van-e valami, amit feltétlenül tudni kell erről a remek kis autóról?
Van egy 2006-os Yarisom. Az a problémám, hogy záraskor (mindegy, hogy távirányítóval, vagy kulccsal zárom) lezár, de azonnal vissza is nyit minden ajtót. Jobban megfigyelve a jobb oldali ajtókat zárja csak le, a bal első és hátsó ajtót egy pillanatra sem reteszeli.
Először a katalizátor hibát jelezte...katalizátor alacsony hatásfok a hiba kiirása.
Katalizátor csere meg volt..azóta azzal nincs gond..viszont..most a 0171 hibakodot adja ki...rángat hidegen majd kb egy hét használat mulva kigyullad a piktogram a müszerfalon.
Akkor megszűnik a rángatás...
Megnézettem..most a az 1 kör szonda hibát irja ki benzin szegény keverék..ez a hiba kiirása.
kicseréltük használt de jó gyári szondára..még mindig rángat..
Valami kimaradt ! Az acél felnihez kúpos anyák kellenek a könnyűfémé teljesen más , tehát 16db megfelelő anyát is be kell szerezned majd az alu felnikhez. Ha keskeny , virsligumis mankókereked van pótkeréknek ahoz nyáron a kocsiban kell majd tartanod 4db lemez felnihez való anyát , mert az alu felnikhez valóval nem tudod majd felrakni a pótkereket.
Én a Yarisomat 2017-ben vettem és 15-ös könnyűfém felnivel volt szerelve. Téli gumit 2018-ban vettem rá acél felnivel. Mivel hátul is tárcsafék van nem volt választásom csak a 15-ös felni fért fel rá . A féknyereg és a felni belső pereme között így is csak kb 4mm hézag van. Az alu felni betyár jól néz ki ugyan de nekem valahogy az acél felni menet tulajdonságai szimpatikusabbak. Nyílván nem lehet őket korrekten összehasonlítani mert az egyiken nyári gumi a másikon téli van. A 14-es felnit el kell felejteni . Abban az esetben ajánlják csak ha 1000-es motor van az autóban . Ha az 1.5-ös 110 lovas mocival szerelt autód van akkor még a 16-os felnivel is meg lehet próbálkozni. Ha alu felnit veszel akkor célszerű megerősített (vagy mittudomén hogyhívják ) oldalfalú gumit pattintani rá mert azzal tudod picit jobban védeni az úthibáktól . Viszont az azonos méretű "könnyűfém" felni tömege nagyobb a lemezétől ezért az a futóművet jobban is igénybe veszi majd . Ha mégegyszer új autót veszek valaha az életben én nem fogok alu felnit kérni rá. Viszont megértelek téged mert nekem is az alu felnire fájt a fogam annak idején. Mégegy dolog eszembe jutott , ha veszel új felniket ne rakass bele TPMS szenzort . Elég ha abban van amelyikkel műszakira viszed majd a kocsit 4 év múlva. A lemez felnieimet ( neolux autózománccal ha jól emlékszem) magam festettem le feketére és semmi pénzért nem rondítanám el egy műanyag dísztárcsával a kereketet . Lényeg a lényeg lehet könnyűfém felnit tenni a kocsira akár még a téli gumik alá is , csak olyan felnit vegyél aminek a lakkozása bírja a sós latyakos utakat. Egy valamire való gumiszervizben tudnak segíteni.
Sziasztok! Nemrég beszerzett új Yaris 3-hoz kellene vegyek téli gumit, mert szép lassan 7 fok alá megyünk.
Hogy ne kelljen cserélgetni a felnin a gumikat, így felnit is beszereznék hozzá, viszont úgy lenne jó, ha nyárra alufelni lenne fent, télen acél.
Namármost 175/65R15-ös nyári gumikkal és acélfelnivel kaptuk a kocsit.
Érdeklődöm, hogy szerintetek jó ötlet-e ill. kivitelezhető-e, hogy beszerzek ugyanilyen méretű téli gumit (mondjuk ilyen Toyo-t), a nyáriról leszedett acél felnire felrakatom, majd tavasszal beszerzek a nyári gumikhoz alufelnit?
Két félelmem van a fentiekkel kapcsolatban, ezért kérdem:
- az egyik, hogy esetleg télire jobb / javasolt a 15" helyett a 14"-os kerék, mert az talán defekttűrőbb, illetve komfortosabb a kátyús utakon;
- a másik, hogy talán a fentiek nem is kivitelezhetők az acél és alufelnik valamilyen paraméter-eltérése miatt (furatszám x osztókör, szélesség, vagy ET szám).
Ma pontot tettem az izzó mizéria végére. Ugyanis sehol nem tudtak / mertek ajánlani helyette mást. Rendelni meg nem mertem a paraméterek tudata nélkül. No meg, nem is szerettem volna kínlódni az égő lábazatának a kiforrasztásával, mert nincs is ilyen, ehhez való finom hegyű pákám sem. Az lett a vége, hogy csak bementem a szakszervizbe és vettem 2 db gyári égőt. Ez való bele, de többet nem tudni róla. Nagyon segítőkészek voltak a munkafelvételnél. Az ára 1310ft//db volt. Nem olcsó de ha azt nézem, hogy 17 évig bírta az előző, akkor nem is olyan rossz. Viszont az kis izzó amire zöld szilikonos burkolat van húzva (szabályzógombokat világítja meg 2 db), no az 4700Ft lett volna per darab. Azt már én is nagyon sokalltam. Így helyette beletettem egy 100ft-os kocka ledest, aminek ugyan nincs olyan erős fénye, de végül is csak világít annyit, amennyi szükséges. A panelen a furat 6,5mm volt, amit egy 7mm-es fúróval ki kellett még tágítani, mert a led nem fért át rajta.
A Toshiba V-2 izzók pedig olcsón cserélhetőek (szétszedéséről ott a kis videó) , ebből van a legtöbb a műszerfal hátulján.
Elektronikai alkatrész boltban vettem ilyen 12 volt 0,4-0,5 wattos izzókat azt hiszem búzaszem izzó néven (búza v. rizs mindegy) Pár forintért adták kb.5 éve.
No, hiába bújtam a nettet, nem tudtam beazonosítani az izzók típusát. Az autóhoz adott vaskos kezelési útmutató, meg nem tárgyalja a kijelző izzó típusait. :(
Így jövő héten futok még néhány kört, Debrecenbe...és legvégső esetbe marad a márka szerviz....
Közben csak kiműtöttem a digitális kijelzőt és érdekes, de két fajta izzó van benne, amit több kereskedésben is próbáltam venni, de sehol sem kaptam. Mindenhol azt mondták márka szervizbe biztosan hozzájutok.
Amúgy meg nem értem a logikáját, hogy miért kellett pont a hűtőfolyadék hőjét jelző két izzót, másfajtára cserélni. Pont ez a kettő, ami mütyürke.
A zöld színű izzó pedig a szabályzó gombok mögött van, ami megvilágítja őket fényvezetővel zölden. Nálam a baloldali teljes fényében, a jobb oldali éppen hogy világít. Szóval ez is csere lesz.
Csináltam pár képet, hátha valakinek majd a jövőben hasznos lehet:
Toyota Yaris 1.0 (2003) autónkon pár napja tűnt fel, hogy a digitális kijelzőn indítás után mikor elalszik a piros hőfokjelző, a zöld nem gyullad ki. Idáig pár percig mindig világított, míg gondolom elérte az üzemi hőmérsékletet és utána elaludt. Gondoltam biztos a nyári nagy melegtől van, de ma reggel 9 fok volt és bizony most sem működött.
Víz a tartályba nem fogyott, teljesen rendben látszik minden a motortérben.
Valaki szembesült már ilyennel? Mi okozhatja ezt? Kiégett volna az izzó? (Azaz egyáltalán hagyományos izzó vagy led világítja meg a kijelzőt?) 12 éve használjuk az autót, de idág nem volt még semmi ilyen gond.
Kulcsos, vagy gombos indítású? A gombos nálunk is csinál néha ilyet, hogy nem látja a kulcsot. (jelzi is a műszerfalon) Aztán gondol egyet, és látja. Ilyenkor a másik kulccsal nyitjuk-zárjuk-indítjuk, és innentől kezdve ismét mindkét kulcs használható.
1.3 VVT-i 2006-os Yaris-om (motorkód: 2SZ) beadta a P0420-as hibakódot (Catalyst system efficiency below threshold (Bank 1)).
Az alapjárat ingadozik, akár 600-1200 között is. Lambda szondák működnek, de a feszültségjelet nem néztem, ugrál-e határértéken kívül.
Fals levegőre gyanakodok egyébként.
Tudtok olyan nagyon tapasztalt Toyota szakit, aki ki tudja tesztelgetni, hogy mi a ludas? (esetleg vannak bontott alkatrészei, amikkel tud tesztelgetni, hogy mi a hibás, stb.)
2002 es 1.3-as Yaris-unk van. Érdekes probélma merült fel. A klímát nem tudom kikapcsolni, folyamatosan megy ha a ventillátort bekapcsolom. A klimagomb nincs benyomva, nem világít. Valakinek van esetleg ötlete, hogy hol kezdjem? Esetleg kapcsoló, vagy a klímánál elöl van valahol egy zárlat?
A nyomás igazából nem mond semmi használhatót a töltet mennyiségéről - kivéve ha a légkörivel egyező van a rendszerben -, szóval nem érdemes otthon vacakolni vele ha nem megfelelő feltöltöttség a gyanú. A klímás sem teszi, lefejti a gázt, majd mennyiséget és tömítettséget mér. Amikor a töltet tömege és összetétele is jó és nincs szivárgás, akkor érdemes nekiállni a következő körnek.