Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2023.09.08 -1 2 56536

Egy napot vártam, hogy higgadjak..

Amikor a Nemzet ilyen címet ad Lázár ömlengésének:

 

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/2023/09/debrecen-lesz-a-videk-fovarosa

 

Debrecen lesz a vidék fővárosa

 

a cikk szerzőjének nincs arányérzéke, mert a címről csak 10 sor szól,addig a hidakról 27 sorban

locsog-fecseg.

 

Lázár János szédítő jövőt vázolt fel: új hidak épülnek, százmilliárdos beruházások jönnek, Szeged és Hódmezővásárhely pedig összenő. Lázár János egy sor meghatározó bejelentést tett. Ötéves beruházási tervet ismertetett és gyakorlatilag felvázolt egy új hídépítési programot a Tiszán és a Dunán is. Új gazdasági övezetet hoz létre a kormány a Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc háromszögben – egyebek mellett erről is beszélt Lázár János szerdán a makói Rádió7 rádiónak.                                                                                                                                                       Az építési és közlekedési miniszter úgy fogalmazott, hogy Debrecen a vidék fővárosa lesz, továbbá Magyarország második fővárosa. Felidézte, hogy az elmúlt időszakot súlyos döntéshullám jellemezte, amikor személy szerint neki több ezer beruházást kellett leállítania azért, mert nem volt rájuk pénz. Most viszont eljutottak odáig, hogy néhány tucat beruházás tervezéséről és megkezdéséről érdemben tudott tárgyalni a kabinet. Ezeket új struktúrába rendezték, amelynek a fókuszában Debrecen áll. Az egyik fő kérdés, hogyan lehet „ráhordani” a munkaerőt a hajdúsági vármegye központjába. Ezért kiemelten fontos az úthálózat fejlesztése. A miniszter jelezte, az M4-es gyorsforgalmi utat Berettyó-újfalu irányában folytatni kell, ahogy a Debrecen–Nyíregyháza összeköttetés (vasúti és közúti) is nagy hangsúlyt kap. És van egy nagy adósságunk. Minden út Budapestre vezet, Szegedről könnyebb eljutni a fővárosba, mint Debrecenbe. Ezért ha úgy tetszik, egy Debrecen–Szeged hidat létesítünk– fogalmazott.

 

Bár Budapest termeli a magyar GDP harmadát, a vidék megerősítése stratégiai cél, ezért vidéki centrumokat alakítanak ki. Ez alá számos projektet rendeltek. Így például Berettyóújfalú és Békéscsaba között a 47-es út négysávosítását. Új, szintén négysávos    Tisza-híd jön létre Szeged és Hódmezővásárhely között. Négysávos utat vezetnek Hódmezővásárhely–Orosháza–Békéscsaba–Debrecen viszonylatban. A Szeged és Debrecen közötti út Mezőberényig van rendben, onnan járhatatlan. Ezt is meg kell csinálni. Kecskemét és Békéscsaba között is lesz egy négysávos út. Algyőnél fejlesztik a kerékpáros-infrastuktúrát, mintegy két kilométer hosszan. Ennek köszönhetően az Algyő–Hódmezővásárhely és a Szeged–Hódmezővásárhely teljes egészében elérhető lesz kerékpárral. A Nagyfán működő börtön megközelíthetőségét is javítani kell, mert ennek a jelentősége megnőtt a migráció kezelése kapcsán. Az ide vezető utat az algyői hídtól szintén felújítják.  Az új Tisza-híd Algyőnél lesz. Itt már létezik egy kétsávos átkelő, amit naponta 17,5 ezer jármű használt a 2022-es adatok szerint. Csakhogy a forgalmat itt rendszeresen korlátozni kell a rossz műszaki állapot miatt. Ez nem maradhat így, mert megborítja a közlekedést Szeged és Hódmezővásárhely között. Lázár János ennek kapcsán közölte, hogy a két város a jövőben összenő és ikerváros lesz, annak minden gazdasági, politikai és társadalmi következményével. Az új Tisza-híd kiviteli terveinek elkészítésére közbeszerzést írnak ki, ennek értéke több milliárd forint. Lázár János szerint két koncepció van: vagy visszabontják az itteni hidat, a meglévő kétsávot felújítják és pluszban építenek egy új kétsávos hidat, vagy pedig teljesen elbontják a már meglévő átkelőt és egy teljesen új, négysávos hidat hoznak létre. A két lehetőség közül a mérnököknek kell dönteniük Az biztos, hogy százmilliárdos beruházásról van szó, az új hídon pedig 90 km/h-val lehet majd haladni. Az a cél, hogy a kivitelezés belátható időn belül megkezdődjön.                     Nem az algyői híd az egyetlen, ami napirenden van, Lázár János majdnem féltucatnyit említett meg. Az egyik a Magyarcsanád és Csanád közötti Szent Gellért híd, ami új átkelési pont lenne a román–magyar határon. Ha ez meglenne, akkor a lakossági és a teherforgalmat is ki lehetne vinni az M43-ra. Ezenkívül szó van a Maros hídról Kiszombor és Makó között. Kiderült az is, hogy egy új Szegedi Tisza-híd előkészülete is folyik. Ennek az a feltétel, hogy legyen megállapodás a szegedi városvezetéssel az ide tervezett gazdasági fejlesztésekről.                                                                   

Végezetül kitér a Mohácsi új Duna-hídra is, amelynek a kivitelezését már elrendelte.

 

Biztos volt hely a lapban...

dimelo Creative Commons License 2023.09.06 0 1 56535

Úgy érzem nem követed a napi híreket,

 

Lázár augusztus végén sajtót tájékoztatott az M49-ről

múlt hétvégén vasútállomást avatott Kenderesen.3 km-re az autóút építésétől.

 

https://www.google.com/maps/dir/47.2542772,20.6859456/47.2355609,20.6958882/@47.2405059,20.6771689,2987m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0?entry=ttu

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56534)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.09.05 0 2 56534

Nem fogod elhinni, de van élet az M4-esen túl is... :-)

Előzmény: dimelo (56533)
dimelo Creative Commons License 2023.09.05 0 1 56533

Akkor lett volna helyes, ha az M4 építést is meglátogatta volna,

de erről nincs hír,,,

Előzmény: adiaboli (56532)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.05 0 0 56532

Helyesen tette, más kérdés, hogy láthatóan már csak "fut a pénze után".

Előzmény: dimelo (56531)
dimelo Creative Commons License 2023.09.05 0 0 56531

Köszi az aktualizálást?)))

 

A VG.hu kirmányközeli, a cikk dátuma 2023.08.18.

hirdetmény feladásának dátuma: 28/08/2023

Beadási határidő:12/10/2023  

 

Az látható, hogy a kivitelezések megkezdése a szerződés aláírása után több, mint egy év.

A határidő kényelmes: 36 hónap

és a román oldalon is múlik.

 

egyébként láttad, hogy Lázár elment Kenderesre?

 

 

Előzmény: Aladár46 (56530)
Aladár46 Creative Commons License 2023.09.04 0 0 56530

Miért ne lenne kiírva? Megy a demagógia. :)

 

M49-es II. szakasz kivitelezési közbeszerzése:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:529092-2023:TEXT:HU:HTML

Előzmény: dimelo (56529)
dimelo Creative Commons License 2023.09.03 0 0 56529

vagy az sem?

vagy az is hazudik...

 

Az M49 épülő szakaszának közbeszerzésének eredményét 2022 04. 07-én tették közzé.

A szerződés végleges összértéke: 138 046 671 674 Ft nettó

munkaterület átadásra 2023 január.

valós munkakezdés 2023.június

 

Lázár ezt nyilatkozta:

az M49-es munkálatai ötszázalékos készültségnél tartanak, a befejezési határidő az első szakaszra 2026 ősze, a másodikra pedig 2026 decembere lehet.

 

A II. szakasznak még ki sincs írva a kiviteli közbeszerzése!

https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2023/08/megszereztuk-lazar-janos-feltve-orzott-listajat-ezeket-az-uj-beruhazasokat-inditja-el-a-kormany-tenyleg-a-videk-jon

 

"M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös–Csenger (országhatár) közötti szakasz, amelynél folyamatban van a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás megindítása"

 

Tehát a II. szakasz építése is legalább másfél évet késik

Előzmény: adiaboli (56527)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.03 0 0 56528

Nyilván a kosárfülű híd felé, de tudjuk, miről lenne szó. Ez tényleg jó, az M5-öt Röszke irányában tehermentesítő opció (mert az M43-on átlépő tranzit így is, úgy is azon marad). Jó opció: feltéve, ha 130-ra építik ki a meg nem lévő szakaszokat.

Előzmény: dimelo (56520)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56527

A román kormány:) Vagy az sem...

Előzmény: RadiX (56526)
RadiX Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56526

van olyan opció, hogy egyik sem?

Előzmény: dimelo (56525)
dimelo Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56525
dimelo Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56524

Rendben :(((

Kár, hogy az M200-at nemigen érhetjük meg...

Előzmény: adiaboli (56523)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.01 0 0 56523

Tegyünk téteket, hogy a magyar szakaszok (M81, de legyen M200, ha már bohóckodunk, és M60 vagy M9 a leágazással, nevezzék akárhogy is) vagy a "vajdasági balmosoly" készül-e előbb?

A magamé megvan :)

Előzmény: dimelo (56520)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2023.09.01 0 2 56522

Minden ilyennek örülni kell, függetlenül attól, hogy legalább 15 évet késtek az átadással.

Előzmény: 20-as vonal (56521)
20-as vonal Creative Commons License 2023.09.01 0 4 56521
dimelo Creative Commons License 2023.08.30 0 1 56520
Előzmény: adiaboli (56517)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.28 0 1 56519

ja értem mire gondolsz😃

Előzmény: adiaboli (56517)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56518

ha az M6 on mész nem kell elmenni az M5 csomópontig az M0 áson.

Pont azon a szakaszon szokott lenni a legtöbbbaleset.

Előzmény: adiaboli (56516)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.28 0 1 56517

Természetesen az M0/M6 csomóponttól. (Ezért kár, hogy legalább még az első 10 percben nem lehet saját magunkat kijavítani...)

Előzmény: adiaboli (56516)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56516

M0/M5 csomóponttól az A1 verbászi csomópontjáig jelenleg (M0, M5, A1) 260 km, a most kitárgyalt, M6, majd mohácsi-hidas kombináción Hercegszánó/Béregig, onnan a "Vajdaság mosolya" nyugati szakaszán  pedig kb. 300 km lenne.

Mintegy 40 km különbség, az M5 bevezető és az M0 zsufira tekintettel éppen határeset. A kényelmesebb vezetőknek egyértelműen jó opció. 

 

Előzmény: Troll Heyerdahl (56515)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56515

ha meglesz az M6 akkor nincs plusz 100 km,csak most a.kerülőkkel.

Bwr az sem mindegy honnan indul valaki.

nyugatról jőve kihagyja az M0 ás hidat.

Előzmény: RadiX (56508)
csalántea Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56514

A folyamatosan épülő hidaknak biztos van politikai jelentéstartalma, de nem kell túlértékelni ... ezzel szemben van szakmai és közgazdasági tartalma ... ha létrejött, mert létrejött ismét egy komoly és eredményes hídépítési kapacitás (mérnök, anyag, logisztika, technológia ...), akkor annak fenntartása megőrzése vitathatatlan nemzetgazdasági érdek ... ehhez pedig folyamatosan megrendelni és építtetni kell , ... nem túl sokat, nem túl keveset, pont annyit, amennyi pénz folyamatosan van és amennyivel a képesség és készség megőrizhető ... kiszámíthatóan ... nem pedig politika által rangatni ...

Előzmény: dimelo (56513)
dimelo Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56513

Szerintem a szúk keresztmetszet a Mohácsi hídhoz vezető 20-22 km-ea útszakasz,

még áttervezhető 2x2-re, csak akkor még +2 év.

Mindenesetre szerb együttműködést feltételezve, így a legrövidebb az M6-hoz,

De mi lesz az M9 sorsa?

 

Előzmény: adiaboli (56512)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.27 0 0 56512

Rajta van Lázár-listán.

Igaz, de nem pontosan így, és főleg nem végig 2*2 gyorsforgalmiként. Bár ennek az átírása csak tollvonás kérdése.

bár a Mohácsi hidat megígérték 2026-ra, de kiírt közbeszerzést még nem láttam. Megvárják a kalocsai finist?

Akárki is a megcélzott befutó (ha van ilyen), amennyiiben egymással folyamatos beruházásokban gondolkodnak (van szimbolikus jelentősége is, most él nélkül írom: "nálunk mindig épül egy új Duna-híd"), úgy a közbezt azért illik a kalocsai átadás előtt legalább egy évvel kiírni.

Ha a szerbek diktálnak,mert gyorsabban megépítik, akkor az M9 meghiúsulhat.

Ebben nagy igazság van. Ezért kellene a Dombóvár-Szekszárd (legalább 2*1) lobbistákat teljes mellszélességgel támogatni.

Előzmény: dimelo (56511)
dimelo Creative Commons License 2023.08.27 0 0 56511

Rajta van Lázár-listán.

bár a Mohácsi hidat megígérték 2026-ra,

de kiírt közbeszerzést még nem láttam. Megvárják a kalocsai finist?

Ha a szerbek diktálnak,mert gyorsabban megépítik, akkor az M9 meghiúsulhat.

Előzmény: adiaboli (56510)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.27 0 0 56510

Így igaz. Ha pedig a két ország között valóban annyira kiváló az együttműködés, akkor ennek illene "kikényszerítenie" egy M6/M60 elválás - Mohácsi híd - Hercegszántó közötti 2*2 gyorsforgalmit. Már csak ezért is:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Vajdas%C3%A1g_Auton%C3%B3m_Tartom%C3%A1ny#/media/F%C3%A1jl:Vojvodina-Ethnic-2011.GIF

Előzmény: dimelo (56509)
dimelo Creative Commons License 2023.08.27 0 0 56509
Előzmény: csalántea (56505)
RadiX Creative Commons License 2023.08.26 0 0 56508

Bár plusz határátlépés nincs benne, de azért az M6 felé az 100 kilométerrel hosszabb. 

Előzmény: Gyurma73 (56507)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.26 0 0 56507

M6 elöbb lesz kész ,azon végig autópálya lesz a horvát szerb határ felé.

Előzmény: csalántea (56505)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!