Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2024.03.12 -1 10 106294

A nosztalgiafaktorhoz azért kell az eltelt idő, ha ma még a 74-esen utazni lehet 412-essel akkor holnap senki nem fogja azért nosztalgiának érezni mert papíron más lett a státusza. Ettől függetlenül a 412-esek (mind kékek mind pirosak) szerintem abszolút megérdemlik hogy egy-egy majd el legyen rakva mint szar korai alacsonypadlós típus mintapéldányai.

Előzmény: Jim1987 (106292)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.12 -1 8 106293

Egyrészt pont erről beszéltem a minap a másik topicban: ha rajtatok múlna, akkor úgy szórnátok a tízmilliókat válogatás nélkül mindenre, mint bolond a lisztet.

Másrészt a nosztalgiaflotta már így is elég terebélyes, az esztelen bővítés helyett inkább a meglévők állagmegóvásával és üzemeltetésével kellene foglalkozni, mert a buszok között is van olyan, ami lejárt műszakival szomorkodik a placcon, így meg sovány vigasz, hogy meg van mentve, ha kb soha nem lehet még csak megnézni se, nemhogy utazni vele.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106286)
Jim1987 Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 106292

ezen típusok közül a Ziu 9 és a 280-as GVM-ből jó lenne 2-3-at tartósan üzemképesen tartani

talán ezek a "legolcsóbb" típusok a régiek körül

és adott esetben járatni is őket (tudom pár db 280-as közlekedik minden héten)

az elmúlt 30 évben ezek voltak a legmeghatározóbb típusok Pesten, talán lenne rájuk igény

 

a MAN 412 435 hármas esetében én nem érzek komoly nosztalgiafaktort jelenleg

Előzmény: LSU 106 (106288)
LSU 106 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 106291

Nem sok ez, az elvet próbáltam bemutatni a 280-as példáján keresztül.

Előzmény: Cole28 (106290)
Cole28 Creative Commons License 2024.03.12 0 4 106290

Nincs sok 280-as. Az utolsó kettő ami forgalomban volt az a BPI829 és BPI979, aztán két ráncajtós egy utolsó forgalomban lévő BPO477 egy retró ami nem rég készült el. Ezen kívül plusz egy gyors 7-173 BPO449. Nekem ez összesen öt. Ezek azok amiket biztosan láthatunk, ha lenne retró nap vagy valami....

Előzmény: LSU 106 (106288)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.12 0 1 106289

Rohasztani a telep sarkában semmit sem kell.

Előzmény: toto92 (106287)
LSU 106 Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106288

Meg kell találni az arany középutat. Például 280-asból sem kell szerintem annyiféle, ahány volt, mert akkor mindet el lehetne tenni. Kell egy elsőszériás (megvan), kell egy a 80-as évek közepéről, egy 93-as, meg ott a 7-173-as. Trolikból azt tudnám elképzelni, hogy MTB, 60, Ziu5, 9 280 ráncajtós, 280 bolygóajtós, 435, 411, 412, MAN. Természetesen felújítási sorrend a legmeghatározóbb félől a legkevésbé meghatározóig.

Előzmény: toto92 (106287)
toto92 Creative Commons License 2024.03.12 -1 8 106287

Ha kiállítási tárgy akkor minek az üzemképes állapot? Használat nélkül az rövid időn belül üzemképtelen lesz. Nyilván lehet rohasztani egyet a telep sarkában ha elfér, ezzel egyetértek, de abból rövid úton kiskanál lesz, nem mutogatott jármű.

 

A pénz meg egyrészt azért mégiscsak pénz, másrészt én szűkebbnek érzem a dolgot humánerőforrás oldalról (de nyilván ha már-már felkötik magukat unalmukban a munkaidőben munka nélkül tengődő dolgozók akkor hajrá, mentsük meg őket). Ha meg választani kell akkor inkább egy Ziu legyen kalapálva mint egy G&S.

 

Úgy általánosságban meg továbbra se tudok egyetérteni azzal hogy tegyünk el minden szart ami valaha pirosra/kékre/sárgára festve járt a városban mert valaki biztos azon próbálta meg felszedni az osztály jócsaját és ezért felbecsülhetetlen eszmei értéke van.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106286)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.12 -2 6 106286

Ha kiállítási tárgy, akkor nem kér.

Ha a nosztalgiaüzem része, akkor igen, de a BKV összesített költségvetéséhez képest egy mégoly nagy nosztalgiaüzem költsége is legfeljebb kerekítési hiba...

Előzmény: toto92 (106273)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106284

Ami azt illeti, egyesek az UV-val és a 2624-essel kapcsolatban is meg vannak győződve, hogy ilyenek járnak még a peremkerületekben...

Előzmény: torqmatic (106281)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.12 -4 0 106283

Abból is le kellene akasztani a csehektől egyet...

Előzmény: Dénes Balázs (106280)
Villámhetes Creative Commons License 2024.03.12 0 9 106282

Nem lenne értelme ennek a fórumnak,ha mindenkinek azonosak a meglátásai.

 

:)

Előzmény: torqmatic (106281)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.12 -3 9 106281

Túl van lihegve ez az első, utolsó, kerek szám, stb. témakör is; legyen elrakva olyan, ami az adott korra jellemző vagy ami tényleg valami érdekesség volt és kész, de minden egyedi darabot tök fölösleges megőrizni, mert minimális számú embert érdekel. Ráadásul az elmúlt 20-25 év termékei nagyon egyformák, pl erről a MAN troliról vagy az Agóráról egy laikus meg nem mondaná, hogy nem olyanok, mint amik még most is járnak. Autókból is rengeteg olyan van, amik a kutyát nem érdekelnek, hiába 25-30 évesek már.

Előzmény: Villámhetes (106277)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.12 0 7 106280

Legalábbis Budapesten.

Sajnos az ország első csuklós LE trolibusza már szét lett vágva (Szeged, ©koda 22Tr, T-650).

Előzmény: Villámhetes (106277)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.12 0 4 106279

Biztos, hogy àt kell gondolni, racionalizni kell az egész értékmegörzés dolgot.

Nagyon sok értékes elem van, ès néhàny feledhetö.

Persze azt sem a hulladékba kell dobni.

Meg tisztázni kell, hogy mi az értékmegőrzés, mi a múzeális, mi a nosztalgia cèlja?

Van e, lehet e ennek partnere a BKV számára?

Előzmény: morgó mh. (106276)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.12 0 1 106278

 

 

“Hogy mennyi ideig lesznek üzemképesek az attól függ h lesz e műszaknál valaki aki érti és egyben szereti is őket”.

 

a 411T, 412T, 435T hajtása, elektronikai alkatrészes mennyire hasonló felépítésűek ill egyeznek meg?

 

A ziu9, GVM, ik60T-hez is egyértelműen szükséges a hozzáértő es a kocsikért rajongó szemleletű brigãd.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106275)
Villámhetes Creative Commons License 2024.03.12 -4 4 106277

Én egy kicsit más szemmel nézem a MAN trolit.

Tudtommal ez volt az első alacsony belépésű csuklós,van történelmi jelentősége,mint az OFF Agórának.

Mindenképp megtartanék egyet,meg az Agórát.

morgó mh. Creative Commons License 2024.03.12 -1 5 106276

Mekkora nosztalgia/retróflottával számol amúgy a BKV?

Tök jó dolok, hogy a múlt megőrzésére most ekkora hangsúly kerül, de néha úgy érzem, a cég már átesik a ló túloldalára, amikor mindenféle kis sorozatú, nem túl jellemző típusokat is újjáépít, meg amikor valami korábbi típusra külsőleg hasonlító járgányt barkácsol össze...

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106275)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.12 0 4 106275

A megtartásoknak egyelőre semmi akadàlya.

Hogy mennyi ideig lesznek üzemképesek az attól függ h lesz e műszaknál valaki aki érti és egyben szereti is őket.

Előzmény: 7-es troli (106274)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106274

A 435T megtartása, es a közel 30 éves pályafutására tekintettel fontos része kell legyen a nosztalgia flottanak. Szerintem ebben sokan hasonloan gondolkodunk.

 

A MAN troli konkretan azért került szóba, mert bele botlottam egy 8 évvel ezelőtti képbe amikor Szegeden lett vãzilag felújítva az egyik példány. Errol pedig eszembe jutott, hogy ezen a fórumon BKV részről hangzott el, megtartanak egyet ebből is működőképesnek az utókornak Es időnként majd kozlekedtetni szeretnék. Da ha változott ezügyben a BKV álláspontja, semmi gond.

Abban egyetértek, nem ez a legmeghatározóbb típus, és még csak sikertörténetnek sem nevezhető.

 

Ha választani lehet, egyértelműen 435T a jövőre nézve Amivel számítani érdemes.

Előzmény: Jim1987 (106270)
toto92 Creative Commons License 2024.03.12 -1 4 106273

Ha csak úgy áll és nincs használva, mutogatva, akkor minek?

 

Ha meg jár és mozog akkor meg kér enni.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106271)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.11 0 7 106272

Valószínű erős kisebbségben vagyok vele, de én pl. szerettem őket a 80-ason. Hogy kinek mi számít nosztalgiának, az megint más kérdés, én pl. nem egy kisgyereket láttam, akik a sofőr melletti "vezetőálláson" "vezették" a trolit, nekik biztosan nagyobb nosztalgia élményt fog adni ha marad belőle, mint egy ziu (amivel jó eséllyel sosem utazott). De ennek ellenére én sem érezném prioritásnak, de kiirtani sem kell attól, hogy az élete felét nem itt élte le.

Előzmény: Jim1987 (106270)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.11 -5 2 106271

Én örülnék, ha megmaradna egy üzemképesen.

Mármint MAN troli.

 

Egyet csak össze lehet legózni belőlük, enni meg úgyse kér...

Előzmény: torqmatic (106269)
Jim1987 Creative Commons License 2024.03.11 -2 4 106270

így van

miért lenne itt nosztalgiaüzemben 1 MAN troli ??

 

olyan minimális embert fog érdekelni 5-10 év múlva, hogy kb sosem lesz rá fizetőképes kereslet...

Előzmény: torqmatic (106269)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.11 0 13 106269

Én mondjuk a 435-öst és a MAN-t azért nem venném egy kalap alá, az utóbbi csak egy kényszermegoldás volt és nem is volt valami fényes a budapesti pályafutásuk... Tudtommal Eberswaldeban se tettek el egyet se, úgyhogy fel lehet nekik ajánlani, hogy ha igényt tartanák rá, akkor visszavásárolhatók, de ne itt őrizgessünk már minden szart, enélkül tényleg simán meg lehet lenni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106266)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 0 0 106268

Köszi

Előzmény: Dénes Balázs (106265)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 -2 4 106267

Nagyon jó dolog az IK60T készitése, beüzemelés. Sokan várják, hogy hosszú évek után újra lehessen a Ziu9-nél régebbi típussal utazni. A használt solarisok beszerzése es felélelsztése biztosan erőt próbáló feladat lesz, de a tapasztalt szerelők ezt sikeresen el fogják végezni.

 

Ettől függetlenül csak megkérdeztem mi a helyzet a két kiepe elektronikás csuklóssal, milyen állapotban vannak. De köszönöm, értem a választ, megvannak, majd ha egyszer lesz rá idő es erőforrás, akkor érdemes erre visszatérni, mert most más projektekben vannak benne az illetékesek.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106266)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.11 0 4 106266

Biztos többen kötődnek műszaki, forgalmi vagy utas vonalon ezekhez a típusokhoz. De legyünk őszinték perifériális darabszámuk és nem kiugró műszaki színvonaluk valahogy nem okozza azt, hogy annyira bárki is foglalkozni akarna velük, persze minél üzemképesebb (micsoda szó) állapotuk jó lenne.

Egy Ikarus 60T, egy SST-n kívüli állomány jövője sokkal jobban foglalkoztatja a trolis közeget most...

Előzmény: 7-es troli (106264)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.11 0 3 106265

309 és 359.
A többi kérdésedre nem tudom a választ.

Előzmény: 7-es troli (106264)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 -2 5 106264

Kis infót kérnék:

melyik Ik435T es melyik MAN csuklós troli maradt meg az utókornak? Ezek uzemképesek-e, tervbe van-e idén nosztalgia menet szervezése a kocsikkal? A megmaradt 435T az utolsó forgalmi állapotában fogja képviselni a korábbi budapesti pályafutását a típusnak vagy gyártás utáni állapotban?

 

Annó 2016ban Szegeden vãzjavításra érkezett a 361-es MAN, amit az SzKT végzett el. Ha ez a példány maradt meg, akkor az pont a jó vázállapot miatt, ha pedig másikra esett a választás, az milyen állapotban van, kapott-e nagyobb javítást/felujitast?

 

köszönöm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!