Keresés

Részletes keresés

timetable Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347854

Tudtommal mindkettőnek.

Előzmény: 08-73 (347852)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347853

Holdfényjelző most is van a HÉV-en, az Örs Vezér terén a Fehér úti keresztezésénél. 

Előzmény: Villámhetes (347847)
08-73 Creative Commons License 2024.04.16 -1 0 347852

Volános kérdés: az érdi üzemegységnek van Econellje, vagy az a Szigethalminak van? Már úgy értem, Pest v.megye déli részén.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347851

OFF: a páternosztereket is már betiltották...

Előzmény: mzdude (347850)
mzdude Creative Commons License 2024.04.16 0 1 347850

Egy szép hosszú mozgójárda kell nekik, nem is értem, miért vacakolnak. :)

Előzmény: attus germanicus (347844)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347849

erre megpróbáltam netes kereséssel ráellenőrizni, nekem legalábbis árnyaltabbnak tűnik a kép, ld. pl. https://www.tonight.de/koeln/xxl-strassenbahn-fuer-koeln-laengste-bahn-im-oepnv-soll-getestet-werden_310466.html

 

Előzmény: attus germanicus (347848)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347848

Mindenesetre az álláspontok a kérdésben határozottan a pártpolitika mentén alakulnak. A Zöldek szerint eldöntött tény, hogy 90 méteres vonatok kellenek, a fő tényező a kapacitős, az alagút elvetendő, főleg környezetvédelmi okok miatt. A CDU szerint a kapacitás mindegy, a lényeg, hogy eltűnjön a villamos a belvárosban a felszínről. 

Előzmény: attus germanicus (347844)
Villámhetes Creative Commons License 2024.04.16 -3 0 347847

Remélem a MÁV figyeli a tesztet,és Bp. határain belül tesztelhetné a holdfényjelzős Hévet.Azt hiszem,csak csepelen kéne beruházni 2 lámpás kereszteződésre(szentlélek tér).

Előzmény: attus germanicus (347844)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 347846

Az 1980-as évek elején (talán 1983-1984-ben?) kétszer is el kellett mennem ERFURT-ba virág világkiállításra.

Meglepett, hogy a város főbb villamos vonalain már akkor hármas csatolt csuklós villamosok (KT4) jártak.

 

 

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.15 0 3 347845

Grosszug ahogy az NDK-ban a 3-as Tetrojkàra mondták😄

Előzmény: attus germanicus (347844)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.15 0 6 347844

Kölnben a kelet-nyugati villamostengely (1, 7, 9 vonalak) erősen túlterhelt. Bár hatvan méter hosszú szerelvények járnak 2 percenként, mindennapos az utaslemaradáás. 2019-ben párhuzamos buszjáratokat is indítottak, hogy enyhítsék a zsúfoltságot, de azóta ezeket elsöpörte a személyzethiány. 

Az önkormányzat határozott arról, hogy ezeken a vonalakon a mostani 60 helyett 90 méteres szerelvények járjanak, vita van arról, hogy a meglévő felszíni vonalon (nyilván itt-ott kiigazításokkal), vagy legalábbis a belvárosi szakaszon alagútban. A felszíni megoldás politikai támogatottsága, főként környezetvédelmi okokból, magasabb. A hétvégén vizsgálták, hogyan közlekedhetnek 90 méteres szerelvények a belvárosi szakaszon. 

 

 

A cikkben videó is van:

https://www.ksta.de/koeln/koeln-so-lief-der-test-mit-90-meter-langen-kvb-bahnen-ab-775748

toto92 Creative Commons License 2024.04.14 -1 3 347843

Az a kérdés hogy milyen szempontból nézzük, mármint ha pl. azt akarjuk tudni hogy hány megállóba kell mondjuk e-papíros menetrendhez infrastruktúra (pl. napelem), akkor nyilván a BVSC előtti megállót felesleges kétszer számolni csak azért mert a 25-ös busz meg a 74-es troli is megáll ott, a példánál maradva nyilván elég egy napelem is.

Előzmény: attus germanicus (347842)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.14 0 0 347842

Pont ellenkezőleg, az lenne a normális. Egy villamosmegálló az villamosmegálló, akár megáll ott egy busz is, akár nem. 

Előzmény: 18-09 (347840)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.14 0 0 347841

Jön május eleje az országos osztály kirándulások időszaka.

 

A MÁV és a VOLÁN figyelmeztet :

 

https://www.economx.hu/magyar-gazdasag/mav-volan-hev-kirandulas-csoport-regisztracio.788338.html

 

 

 

18-09 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 347840

Ebbe most jól belekérdeztél... :) De lehet valami egyedi módszertan szerint van. Mert elég fura lenne, ha az Astoria mind a három ágazatnak fellenne véve :) Vagy a 80-as végig busz is meg troli is. Az is kétszer lenne számolva? 

Előzmény: toto92 (347836)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 347839

Meg lehet tudni, hogy Casablancában forgalomba állított Mercedes Benz Capacity L autóbuszok mennyibe kerültek db-ként ?

 

hory004 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 347838

A megálló előtt meg van szakítva a szalagkorlát, a földút kiágazása a homokbányánál van, a megállótól északra vannak telkek, néha busz is megszokott állni. 

(Meg keringenek legendák, hogy egyes típusok mennyit tudnak ott menni :))

Előzmény: gabor144 (347822)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.11 0 1 347837

Ott legalább van hova leszállni:

https://maps.app.goo.gl/s78y2TBHF6tX646h9

Előzmény: rezignált (347823)
toto92 Creative Commons License 2024.04.11 -1 1 347836

Jól tévedek hogy itt a közös busz-troli (és busz-villamos) megállók duplán vannak számolva, mind trolinál, mind busznál? A 17-ről 23-ra megjelenő +32 trolimegállóból következtetek, ennyi "zöldmezős" trolihosszabbítás nem rémlik az érintett időszakból akárhogy töröm a fejem (de lehet csak én vagyok túl fáradt már).

Előzmény: 18-09 (347835)
18-09 Creative Commons License 2024.04.11 0 2 347835

Nem felejtettem el, csak időm nem volt. 

 

1998 volt a legrégebbi adat, 2005 az éjszakaiak miatt érdekes, míg 2008 a hálózatváltozás végett. 2014 az M4 átadás miatt a 2017 pedig azért, mert ott már nem volt számolva a kék aggló (~300 megálló), 2023 pedig a legfrisebb. Mindegyik IV. negyedévvégi adat. 

 

Előzmény: 18-09 (347803)
IZé Creative Commons License 2024.04.11 0 2 347834

Lehet jelzőlámpás gyalogátkelőhelyet is csinálni a "semmibe":

(oké, majd ha elkészül a mélygarázs kihajtója, lesz értelme, addigra talán lekövezik a virágágyást is, de addig minek üzemel? hogy szokják a trolik?)

Előzmény: gabor144 (347822)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.11 0 0 347833

Ha valakit érdekel, a milánói hálózat új térképe

Az olasz S-vonalak jellemzően 30, a svájciak jellemzően 60 percenként járnak, de részletes lista van jobb oldalon, ott a követési idők is fel vannak tüntetve. 

Il Leone Creative Commons License 2024.04.11 0 5 347832

Manapság már mindenben egyre szigorúbbak, és semmi sem annyira egyszerű.

 

Új megállóhelyet általában forgalmi sávon kívül, autóbusz öbölben kell kialakítani, de ez a kialakítás két esetben kötelező: lakott területen kívül minden főútvonalon és olyan út átépítése esetén, amely átlagos napi forgalma a beavatkozás időpontjában a 3000 egységjárművet meghaladja. Ezt jogszabály írja elő.

 

Arról is jogszabály rendelkezik, hogy hol nem szabad megállóhelyet elhelyezni.

 

Szintén jogszabály, hogy ha új megállóhelyet létesítesz, akkor ha ott nincs gyalogátkelőhely, akkor azt is létesíteni kell, ennek az engedélyeztetése hatósági engedély köteles, és tényleg még az Úristentől is kell hozzájárulást beszerezni. Egy új gyalogos-átkelőhely engedélyeztetése legszerencsésebb esetben is minimum fél év.

 

A gyalogos-átkelőhely megfelelő megvilágításáról is gondoskodni kell.

 

Aztán vannak olyan műszaki előírások, amiket szintén be kell tartani, ilyen pl. a zebraminimum, ami meghatározza, hogy milyen távolságból kell rálátni a gyalogátkelőhellyel párhuzamos járdaszakaszra a szegélytől számított 1 méter szélességben. Vagyis a megálló öblöt úgy kell elhelyezni, hogy a megállóhelyen álló autóbusz nem takarhat bele ebbe a rálátási háromszögbe.

 

Még nem járunk ott, hogy a helyszínrajzi adottságok miatt egyáltalán mekkora beavatkozásra van szükség.

 

Ebből semmi sem lehetetlen, csak idő és pénz kérdése.

Előzmény: timetable (347831)
timetable Creative Commons License 2024.04.11 0 8 347831

Elég szigorúan állnak a szabványokhoz, ha új megállóhely létesül.

 

Miskolc és a Bánkúti hegytető között létesült pár éve egy turisztikai célú Volán-járat, ami szombat délelőtt felviszi a hegyre a kirándulókat. A járat a Garadna völgye és a hegytető között nem áll meg - nem mintha közben ne lenne egy csomó turistaút-leágazás - viszont ezekhez is öblöt, peront stb. követeltek volna meg, és semmilyen "low budget" kompromisszumra nem volt hajlandóság.

 

Közben meg teljes lelki nyugalommal hagyjuk hogy kóricáljanak a munkába járók az út szélén olyan forgalmas helyeken, mint pl. Budaörs, Gyár utca (1-es főút), vagy a tőle nem messze lévő Tetra Paknál, keresztbe 2x2 sávon, zebra nélkül...

 

 

Előzmény: rezignált (347828)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.04.11 -3 7 347830

Ez most komoly? Te tényleg képes vagy ezt számolgatni, hogy neked ettől mennyi többlethasználatod van? Szerintem az utcára se menj ki, mert elkopik a cipőd, elhasználódik a ruhád.

A teló az arra van, hogy HASZNÁLJUK.

Előzmény: 18-09 (347799)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347829

Elővárosinak is csak jóindulattal, az én kedvencem idáig az Onga, csavargyári elágazás megálló a 37-es úton...

(Az első kettő esetében amúgy egy turistatérkép segít, csak az ösvényt benőtte a növényzet...)

Előzmény: 18-09 (347827)
rezignált Creative Commons License 2024.04.10 -1 1 347828

hát ez elég szomin hangzik :((

Előzmény: 18-09 (347826)
18-09 Creative Commons License 2024.04.10 0 2 347827

Kamaraerdőben a Szép utca mh. pár is hasonló, mint az Ady lépcső :)

Előzmény: rezignált (347823)
18-09 Creative Commons License 2024.04.10 0 3 347826

A 2019-es felújításnál rákérdeztem. A jelenlegi helyén nem volt többletköltség, míg ha a Naplás úthoz helyezték volna, akkor két új öblöt is megkellett volna terveztetni, illetve annak megépítési költsége is horror pénzekbe került volna. Szóval így maradt, ahogy ma és évtizedek óta van. 

Előzmény: timetable (347812)
gallo Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347825

Nagyon helyes. Valószínűleg kisebb a káosz ezen a téren, mint nálunk, ahol gyakorlatilag büntetlenül megtehetnek (és meg is tesznek) egyesek bármit.

Előzmény: trizs77 (347819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!