Azért remélem, hogy a vasutasok szolgálati lakásai is ilyen környéken vannak...
Igen, ilyen helyen vannak, ha reméled, ha nem. És a matrózok a hajón, a gépház szomszédságában alszanak. És aki éjjel-nappali (nem ám ráérős-hivataliidős-aktatologatós) műszakban nyomja a hivatását (!), az annyira hozzászokik, hogy nem veszi észre. Úgyhogy nyugi. :)
Egyszerűbb ha felszállsz a vonatra, és figyeled, hogy milyen jelzések vannak kitéve. Ha piros vagy kék csíkozású fehér alapú táblát látsz, akkor ott bizony tülkölni kell.
Olyan nyilvános térkép nem létezik amely a vasút jelzőtábláit is jelölné, mint ahogyan olyan térkép sincs, amely a közút jelzőtábláit is jelöli, a legegyszerűbb vonatra szállni és megnézni. Valaki már belinkelte azt az oldalt, ahol látható az a jelző tábla, ahol a vonatoknak dudálni kell.
Van még egy fogalmi zavar is. A vonatvezető aligha tülköl, maximum a sípját fújja meg az állomáson, mielőtt felszállna a vonatra. A vonatvezető elláthat jegyvizsgálói feladatot is, de mozdonyt nem vezet. Az a mozdonyvezető.
Általában két reális lehetőség van az esetedben: vagy megszoksz vagy megszöksz.
szerintem elfelejtett ott tülkölni ahol kellett volna és utólag nyomott rajta egyet...
(Lakásárak: Köszönöm kérdésed, jó magasak a többi hasonló lakás árához képest és a vasút ellenére is pillanatok alatt el lehet adni... mi is jó ideig rohangáltunk amire találtunk egyet... bár az tény, hogy nagy mázlink volt vele:)) (itt jellemzően azok vesznek lakást akik tudatosan ide akarnak költözni) Akik mondjuk durván szívnak azok a Panoráma lakóparkosok. Panoráma: egyik oldalról a távhő bazi nagy kéményei - iszonyú randák egy kis roncsteleppel a tövében, másik oldalról lepusztult panelek. Mindez közvetlenül a sinek mellett - ahol még én is megértem, ha tülköl a vonat (ld. autós átjáró)...
Azért remélem, hogy a vasutasok szolgálati lakásai is ilyen környéken vannak...
Hűű, ez mit csinált? :) Hátrafelé is tülkölt egyet? :) Bocs, emberi szinten meg tudom érteni a gondodat... De a vasút már csak ilyen. Biztos volt nemrég egy lejjebb már említett kollektív fejmosás, és most komolyabban veszik, betartják a jelzési utasítást a vezérek. A jó vezér még ott is jelez, ahonnan ellopták a füttykarót (különleges útátjáró jelző), de ő tudja, hogy melyik méteren kéne lennie. Az az igazság, hogy a vasúton nincsenek napszakhoz kötött jelzők (legfeljebb csak jelzésképek), mint a közúton. De remélem, a lakás cserébe jó olcsó volt! ;)
Hiába a mozdonyvezetőt hibáztatod,neki az előírásoknak megfelelően kell jelezni a közeledtét.Ha jelző van neki,vagy átjáró stb következik a közelben,akkor neki kötelessége kürtölni 1-3 másodpercig.
Ha mondjuk van valami,akkor a mozdonyvezetőt veszik elő.Ha jelzett és úgy történik nem saját hibájából baleset,akkor letette a felelősséget a válláról.
Tudom nem könnyű ez...Én speciel bírom a kürtöt! :-)
Én is vhogy így vok ezzel, csak itt a lakók meg panaszkodnak...De erről már volt szó a Gysev topic-ban. (állomás föld alá tétele, meg ilyenek) Ha elköltöznénk, hiányozna a nyüzsgés. Nyáron még a rádiókat is hallom :-) Meg az utastájékoztatót.
Szüleim idestova 20 éve élnek a jelenlegi lakásunkban. Én lassan 17 éves leszek. A lakásunk a 100-as vonal mellett helyezkedik el, Záhony - Nyíregyháza szakaszon. Mai napig elég nagy forgalom bonyolódik le az említett vonalon, személy és tehervonatokkal egyaránt. Ezalatt a 16 és fél év alatt volt időm megszokni, ha dudált egy-egy vonat, őszintén szólva nem is zavart egyáltalán és nem sírtam fel semmire, pedig elég izgága egy gyerek voltam.. Szóval tőlünk pár 100 méterre van egy nem igazán jó gyalogos átjáró, amit az évek során a munkába igyekvők alakítottak ki maguknak (ívben is van stb.) ahol szinte mindig van kürtölés, történt már egy-két gázolás.. Ettől az "átjárótól" kb. 30 méterre van állomásunk bejárati jelzője: jó néhányszor megállítanak itt tehervonatokat, de néha-néha személyvonatot is. Ha indulnak, nyomják a kürtöt. A bejárati jelző és az "átjáró" között van egy felüljáró, alatta minden elhaladó vonat mozdonya szép íveket húz. Ha indulnak a bejárattól, gyönyörű ívjelenségeket lehet megfigyelni és sokszor a főmegszakítót kivágja, ami ugye elég nagy zajjal jár. Az átjáró után az állomás felé van egy Tolatási határjelző. Ha este tolat a Fényeslitke II.-es (M40), állandó a dudálgatás. Korábbi menetrendben, a Tisza n.gy-ot mindig megfogta a bejárat, induláskor kürt, általában erre ébredtem! Ezek az én véleményeim, engem, mint vasútbarátot nem zavarnak és a környékünkön lakókat, szomszédokat sem!
Sajnos nekem is volt már olyan, hogy nem ért el a kezem a fékezőszeleptől a kürtig. Nem öngyilkos volt, de nem is útátjáróban volt. Van több olyan hely ahol nincs füttykaró, de tudom hogy sokan mászkálnak, akkor ott is odatrombitálok. Pl. Debrecen Apafai végén a híd alatt.
Nem azt írtam, hogy soha nem használom.Csak ha indokolt!Aki meg a bokor mögül lép ki,és nem néz körül,az megérdemli!Azt hiszem ez az a pillanat,mikor már nincs idő dudálni...Ezek szerint bokros vidéken végig nyomni kell:-))
Épületes vitát lehetne erről folytatni, ami itt offtopic lenne. Amit írtam, azt arra vonatkozóan írtam, hogy a kollégák közül sokan erre az eshetőségre hivatkozva inkább nyomják a kürtöt ezután is. Abba ugyanis nem lehet belekötni annyira, mint a hangjelzés elmaradásába. Van olyan helyzet is, amikor már nincs idő hangjelzést adni, csak fékezni. És sokszor még ez is kevés (saját tapasztalat)...
Na de az utasítás azt írja,hogy ha indokolt.Nem azt,hogy ha az útátjáró jelzőnél nem volt indokolt,akkor utána már tilos a figyelj jelzést adni.Tehát valószínűleg úgy megy az ember bíróságra,hogy veszettül dudált,csak esetleg már az esemény kimenetelét illetően későn.De ezzel egy bíróság aligha tud mit kezdeni.
Pontosan így van,minden mondat igaz.Többnyire olyan vadbarmokkal találkozom,akinek aztán nyomhatom,marhára nem hatja meg.Egyet érek el vele,hogy a fülem tönkremegy és az egész környéket felverem.
No igen. Meg kell még szokni. Aztán majd lesz valamilyen közfeltűnést keltő baleset, ahol esetleg a bíró majd megkérdi a kollégát a tárgyaláson, hogy mi alapján döntött úgy, hogy a hangjelzés adása nem volt indokolt... Pesszimista vagyok e téren. Sokkal inkább úgy kellett volna változtatni a szabályokon, hogy meghagyják a jelenleg használatos egyszerű/különleges útátjáró jelzőt, de ezeket nem a jelenlegi ökölszabály (rálátási háromszög) szerint tűzik ki, hanem a tényleges forgalom nagysága szerint. Minek a különleges útátjárójelző egy olyan átjáróban, amit csak a mezőgazdasági idénymunkák idején használnak időnként a nagy puszta kellős közepén? Pár bokor miatt képesek kitűzni a különleges útátjárójelzőt ahelyett, hogy kivágnák azt a pár bokrot, ami amúgy is vasúti területen van. Ugyanúgy miért kötelező a hangjelzés egy állomás területén lévő átjáróban, amikor azt mindkét irányból messziről belátni? Kit védenek vele? A felelőtlen közúti közlekedőket?! Rájöttek, hogy a jelenlegi rendszer nem jó, és nem dolgoztak ki helyette egy ésszerűbbet, hanem a nyakunkba varrták a döntést és a felelősséget (itt is). Erről ennyit. A gyalogosokat inkább hagyjuk. Náluk az "én még úgyis átérek!" szabály dominál. Ezellen lehetetlen bármit is tenni.
"ha nem hallja a zajt,a 3 fényt, annak hiába nyomom a kürtöt,"
Ez szvsz messze nem igaz. Elég ha csak egy bokor-sor van a vágányok mellett, és máris nem vesz észre. És a "birkák" 98%-a nem részeg és nem öngyilkos. Csak birka.
Nem tudom miért gondolod, hogy csak téged szivatnak a kürttel. A mi fejünktől kb. 1m-re szól, gondolhatod hogy nekünk sem kellemes. De ha elcsapsz valakit, akkor a VBO rögtön azt fogja kérdezni, hogy adtál-e figyelj jelzést az átjárónál?
Na akkor itt az én véleményem: Mv vagyok,általában tehervonatokkal járok (nem kicsikkel).Soha nem értettem,miért kell ész nélkül dudálni,miért nem figyelni embertársainkra akik pihenni szeretnének.Főleg éjjel,ha nem hallja a zajt,a 3 fényt, annak hiába nyomom a kürtöt,nem fog arrébb menni.Ha meg öngyi,akkor meg pláne.Nem hiszem hogy a nappal frekventált átjárókban éjjel is hatalmas a forgalom (Sőt még éjjel jobban látni az átjáró fényeit is).Az ilyenekről azt gondolom,(t. a kivételnek),hogy arcoskodik,hogy ő a mozdonyvezető,mellette meg gyorsvonattal 8 csíkoskocsival üzemi 9-ben áll meg,s közben rotyog a gép alja,mert persze az is fékez...(akinek nem inge...);és persze nem kapcsolja le a fényszórót ha jön szembe,mert előírás! Éppen ez miatt tartom jónak az új utasítás ide vonatkozó pontjait-persze lesz olyan,akire minden átjáróban,minden napszakban veszély leselkedik... No,nyugodtan lehet kövezni!
"...mely bizonyos esetekben a mozdonyvezető mérlegelésére bízza a „Figyelj!” jelzés (kürtölés) használatát."
Csak a sok éves esetleg évtizedes beidegződést nehéz lesz egy utasítással keresztülhúzni. Az elején biztos nem fog drasztikusan változni a kürtölések száma, ha egyáltalán változik.