Nagyon köszi ! Rákérdezek, meg közben találtam 1 gyöngyösit is, nem tudom vkinek tapasztalata van e a Autó Balázzsal kapcsolatban, 1enlőre pozitív,bár lehet csak tavaszra tudom leszervezni ...
Ugyan nem Heves megye és nem tudom mennyi időre vállalnák, (nekünk egy hónapot kellett várni a sárvédő ívek javítására) de szerintem szép munkát végeztek, még ha az imént le is írtam hogy kihagytak néhány rögzítőt a műanyag sárvédő betétből. Esetleg meg lehet próbálni, a miskolci Opel Sajó-t.
A 2006-os 1.4-es benzines Honda Jazz-ünk hátsó sárvédő ív cserére szorult, amit szépen meg is csinált egy műhely. Viszont a küszöbök üregvédelme után, az első sárvédők küszöb felőli részén, elfelejtették visszatenni a rögzítő elemeket, amit csak most, kerékcserekor vettem észre. Ne nevessetek ki, de az a gondom, hogy azt sem tudom mi volt ott eredetileg, csavar, vagy műanyag patent? Ha valaki megnézné a sajátján és megmondaná hogy mit keressek oda, azt megköszönném, mivel a műhely ahol csinálták messze van, így nem igazán célszerű visszavinnem ilyen benzin árak mellett, inkább megoldanám magam. Azért vagyok zavarban, mert a lyukak négyzet alakúak.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy tudtok e ajánlani Heves megyében, vagy nem túl távol szakembert, akire rábízhatom a 2007-es gyártású Jazz alvázvédelemét ? (kissé elkeserített a szerelő,h tele van vakrozsdával...)
Persze olyat aki lelkiismeretes, megfizethető és nem években gondolkodik (lehet,h lehetetlent kérek?a szerelő is azt mondta )
Jó az az 5,7 liter/100 km. A benzinmotor a dizelhez viszonyitva sokkal érzékenyebb mindenre. Nem mindegy hogy egyedül utazol, vagy többen, guminyomás, szélirány, stb. minden. 2003 márciusi a Jazz, és nekem is ennyi az átlagom. Még új volt, finom vezetéssel, autópályán 110 km/h-val, nyáron, elment 5,1-el. Ma már nem, inkább 5,5 l/100 km. Folyamatos 120-al értelemszerűen több, 6-6,2l/100 km között, 1 személlyel.
Ha takarékoskodni akarok az üzemanyaggal, akkor az Audi A2 1,4 TDI-vel megyek. Az 120-140 között autópályán átlagban megvan 4,2-ből. Ott nem kell vigyázni a gázpedálra. Persze 165/65 R15-ös gumit használok. Tökéletes futómű, elég a "virsli" kerék is.
Semmiképpen sem akartalak cikizni, már csak azért sem, mert úgy látom, szereted a Hondádat. A nickedből ítálve hasonló korúak lehetünk. Alapos ember lehetsz, ha ilyen precízen vezeted a nyilvántartást a fogyasztásról. A gyári fogyasztási adatok szerintem csak mókusvakításnak tekinthetők (lásd X5 plug-in hybrid valami 1,9 liter a gyár szerint), tehát nem viszonyítási alap. Mivel 6 év alatt csak 14ezret "hajtottál" bele, gondolom, nagy része Bp-en lehetett, ehhez képest nem rossz a 7,1-es átlag. Városban (Nyíregyháza ugyan, de lassan ez is ugyanolyan élhetetlen lesz, mint Bp) tankolást követő nullázás után simán felmegy 7 környékére, de ha ~50-100km után a vidéket járom, lemegy 5,5 környékére. Városban sajnos nem lehet takarékosan vezetni, mert ha hagyok némi (nem sok) helyet magam elé, hogy ne kelljen fékezni/gyorsítani, csak a motorféket használni, rögtön bevág elém valaki a másik sávból, már nem is bosszankodok miatta.
Az én masinám 12 éves, 1,4-es GG6 motorral, manuális váltóval.
Sajnos, ma egy szembejövő autó kissé áthúzott az én sávomba és a két visszapillantó tükör koccant. Bepókhálósodott a tükörlap és megsemmisült a tükör burkolata. Működik, de nagyon cudarul néz ki, meg esőben beázna. SOS-ben tudna-e valaki egy bontott bal oldali tükröt??? 2010-es az autó.
120-as tempó mellett sok az 5.7 liter? Hááát, egy dízelnek is becsületére válna, nemhogy egy CVT váltós benzinesnek.
Volt 1.4 es benzines Ford Fusionom (is), ami 7l alatt nem volt hajlandó fogyasztani, még országúti nagypapás közlekedés mellett sem. 120-nál inkább volt 8, mint 7,5l. Meg volt Corollám (is), ami szintén zenész.. Nála is elképzelhetetlen volt a 6.5-7 l alatti fogyasztás. Aztán sorolhatnám még, hogy hány olyan autóm volt, ami képtelen volt 6l alá beesni akár országúti közlekedés mellett. Az első, "6l alatti fogyasztású" autóm Jazz GE, aztán Jazz GK volt. A Jazzek (Hondák) szerintem kiemelkedően jól tudnak fogyasztani, ha óvatosan közlekedik velük az ember, ami rengeteg márkáról nem mondható el, mert tök mindegy, mennyire nem nyomom, akkor is 6l felett kajálnak. Most is Jazzem van, csak ez már hibrid, ezért nem lenne tisztességes, ha össze akarnám hasonlítani a fogyasztását egy "sima" benzinesével. Én örülnék az 5,7 l-nek, mert benzinesben kevesen tudnak ennyire lemenni 120-as autópályatempó mellett. Szerintem...
Köszi, most már látom én is, hogy így kellett volna tennem. De mivel sosem volt még ilyen káreseményem, nem mertem a pénzt elfogadni attól félve, hogy a biztosító kevesebbet ajánl. Az biztos, hogy lehúzás az egész, ezekhez soha többet nem megyek. Gyakorlatilag most a biztosítót húzzák le.
Tényleg igaz lenne, hogy az utángyártott lökhárító nem biztos, hogy passzol a régi helyére ? Cascoval vittem márkaszervízbe és bár csere volt kiírva láthatóan csak javítva lett, így nem vettem át. Állítólag minden bontott sérült, ráadásul pont ott ahol az enyém :) Ha mondjuk rendesen csinálták volna meg akkor észre sem veszem, hogy nem csere történt, bár a biztosító azt fogja fizetni. Velem ezt másodszor próbálták eljátszani. Arra akarnak rávenni, hogy a gyári 40%-át fizessem zsebből az önrész felett.
Honda Jazz 2013 1,4, indítási problémám van. Reggel hidegen- nyáron - 6 - 7-szer kell indítózni mire elindul. A motortérből egy halk sípoló hang hallatszik a motor közepe táján. Ha ez megszűnik akkor elindul. Volt már ilyen problémátok? Napközben már ritkán fordul elő, még úgy is, hogy egész nap állt a kocsi.
Mikor megvettem, elvittem a szerelőmhöz, átnézte, minden oké, amit kellett megcsinálgatta. És volt egy furcsa zörgés jobb elől: hosszbordásszíj + klímakompresszorcsapágy + feszítő cserélve lett. Oké.
Pár hete újra zörög, főleg az utastérből lehet hallani... Ki lett cserélve, mert a kiszerelt alkatrészeket megkaptam.
Elvittem egy szerelőhöz pár napja, aki Hondákkal foglalkozik: jól hallom, a hosszbordás és környéke zörög, adott időpontot, majd kicseréli, meg átnézegeti azt a szekciót. Kérdem, miért zörög? Valami nem jó, nem odavaló... Szíj, vagy a csapágy lett szar.
Ugyan mi a fenét lehet szarul megcsinálni egy kis kávédaráló hosszbordásszíj-cseréjén?
Eddig német autóm volt, szíjas, vezérléscserénél szíj + feszítő+ vízpumpa csere megvolt, és sose hallottam ilyen zajt...
Nálad inkább az lehetett a kiváltó ok, ha a középfurat nagyobb mint ami kellene, és nem volt alatta megfelelő központosító gyűrű. Ez a helyzet valóban ki tudja kezdeni a felfogó csavarokat.
Az "ajánlott" felni középfurata sem ide illeszkedő, tehát gyűrű nélkül ugyanide jutsz.
Én inkább a gyári méretű felniben gondolkoznék, az igazi furat: 56,1mm.
ET-ben a 3 eltérés nem okozhat komolyabb gondokat.
A szervízben ma azt mondták, hogy nem jó kerékcsavarral rögzítették korábban a felniket, ezzel szétbasztak ott valamit, 50-50% az esélye ha a csavarokat kicserélik, hogy nem lazulnak ki.
Mivel nem akarok kockáztatni ezért gondoltam veszek 4 új felnit.
A gyári felni mérete:
2011 (2012)-es Jazz (facelift) Executive gyári felni mérete: 16" col (4*100 6Jx16 ET53)
A szervízben ezt a felnit ajánlották: ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1
Ugye itt az ET számban van eltérés méghozzá az "új " felni 50-es, a régi 53-as.
Okozhat-e ez szerintetek problémát?
Valahol korábban olvastam itt a fórumon, hogy:
"Ezek a felnik nem a "szokásos" paraméterek miatt nem kompatíbilisek. Nem konkrétan az ET számmal szokott a probléma lenni.
A középen levő, lyuggatott "tárcsa" íveltsége más, és nem kerül akkorát, hogy a fék nyereg elférjen.
Nehéz azt mondani hogy becsaptak, de ez neked mégsem lesz jó. Próbálj megegyezni akitől vetted, hogy vissza a bolt, vagy próbáld eladni FL előtti autóra ezt a felnit. Arra való."
Tehát a kérdésem a ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1 szerintetek jó lesz rá?