A kocsi 2 éve van meg, 89 -es kiadás, katalizátoros, 155 lovas.
Fogyasztása: A 9 literes átlag könnyen hozható vele, még városban sem evett 11 fölött. Németektől lett behozva,szerintem nagyon jó állapotú, sehol egy rozsda. Valószínűleg tuningolt, mert nem áll meg csak hétezer felett a fordulatszám, addig elemi erővel húz. Nagyon megy,és nem bántam meg!
Az Uno Turbo ie is négy tárcsafékkel készül, elöl hűtöttel. Mellesleg, ami nálam legalábbis fontos, lényegesen nagyobb benne a tér.
Az üzemanyagnyomásszabályzó ÚJONNAN és NEM bontóból 15 e Ft, és nem 50! Mellesleg az Unohoz is meg lehet kapni mindent a bontóból, de meg lehet kapni elfogadható áron szinte azonnal mindent újonnan is.
Nem akarok senkit meggyőzni semmiről, de énnálam csak az Uno jöhetne szóba.
Mellesleg van az Unonak is egy GT kivitele, ami már gyárilag ültetett.
Aki azt állítja, hogy a turbó nem bír ki 150 e. -nél többet, annak még nem nagyon volt turbós autója. Nekem már tíz éve csak turbós autóm van, dízel és benzines egyaránt! Ha az ember betart néhány egyszerű és primitív szabályt, akkor a turbó kiszolgálja az autót a motor teljes élettartalma alatt!
A karburátoros és az injektoros turbók között egy fényévnyi különbség van az injektorosok javára! Az Unonak elektronikusan szabályzott turbója van, ezzel sokkal kultúráltabb és rugalmasabb lessz akármilyen karburátorosnál. Tuningolni könnyű, mivel csak a turbónyomás szabályozópálcáját kell állítani, az elektronika automatikusan adja (bizonyos határok között) az üzemanyagot.
Az egyik kollégámnak most volt egy ilyen, 92 -es évjáratú, a motorja abszolút kifogástalan volt.
Szerintem az Uno lényegesen jobb választás.
>legnagyobb előnye a rönóval szemben hogy injektoros.
Hat igen ez tenyleg nagy kulonbseg. Hidegben nehezebben indithato, tobbet fogyaszt, stb... De azert ahol nem a fogyasztas szamit, ott a karbi ma is nepszeru megoldas.
Alkatreszarak: nem olcso, de bontott R5 van eleg, es sokminden kozos a sima 5-osokkel.
Viszont ha pl. ha bedoglene a benzinnyomas szabalyozo, ez bizony boltban 50eFt, a masodik benzinpumpa szinten nem semmi, 14000 Ft.
Ja meg eszembejutott, a fekek: GT turbo 4 tarcsa, elol belso hutesu, igen jol fekezik a konnyu kocsit, nem is nagyon gyengul a fekhatas a folyamatos igenybeveteltol sem. A hatso tarcsa egyebkent hatrany is, a kezifek nem tul eros. (azert a 180-as fordulo nem problema a konnyu far miatt)
Szerintem Uno, nekem is volt olyanom. Nevetségesen olcsó az alkatrész, ráadásul olasz mivolta ellenére viszonylag megbízható is. Pl 1.8 pénz egy első lámpa, ezt max a Trabant pipálja le árban. :-)
Ami a legnagyobb előnye a rönóval szemben hogy injektoros.
A szépség meg relatív, mindegyiket meg lehet csinálni szépre.
Kösz, Avantage, van igazság abban, amit írsz.
De a 238.000 km-rel nem tudtam vitatkozni, ugyanis az uccsó 120.000-et egy családban töltötte a gép.És azt is elfelejtettem említeni, hogy a turbója természetesen nem volt hibátlan, egy csere vagy egy felújítás ráfért volna.(de azér' még ment- igaz, kicsit sok olajjal)
A GT tényleg szebb, mint az Turbo ie.,de láttam már szép Unot is.
Az alkatrészárakról hallottál valamit?
Azért a Fiat mégis olasz.....
>Melyik mehet jobban?
Az R5 egyertelmuen, es konnyebb tuningolni is. Kulonosen 2. es 3. fokozatban elkepeszto.
>Melyik megbizhatobb?
Hat az R5 nem errol hires az tuti. Egy ismerosomnek volt Uno turboja, azert neki is volt gondja eleg.
>"csak" 113.000 km volt
Ha elhiszed. Szerintem ezeket tuti visszaporgetik eladas elott. En meg nem lattam 150e feletti elado peldanyt, pedig mar 15 eves darabok is vannak forgalomban.
>eredeti turbóval 238.000 km
Ez nem tul valoszinu. Legalabb felujitottnak kell lennie. kb. 150ekm-t bir egy turbo.
Hogy melyik szebb, arrol lehetne vitatkozni, de az GTT azert stilusosabb, jobban elkulonul a sima 5-osoktol, mint az Uno.
Engem az érdekelne, hogy az általános vélemények alapján Renault 5 GT turbo, vagy a Fiat Uno turbo ie. tűnik-e jobb választásnak.
Érvek és ellenérvek, minden, ami segíthet a döntésben.
Nem csak az R5 topictagok véleményét várom, bár szerintem ők lesznek többségben.
Amiért feldobtam a témát:
I: Most kéne vennem valami hasonlót
II:Az előítéletekkel szöges ellentétben a Fiatról egész jókat hallottam, volt is szerencsém egy '86-os példányhoz néhány hét erejéig, és a kocsiban 238.000 km (sic!) volt, minden különösebb probléma nélkül, eredeti turbóval, turbó alatt autózva városban 8 literes fogyasztással.Viszont az R5, amit a francia kényelem és a minőség szinonímájaként tartanak számon, elég sok meglepetést és fejtörést okozott egyik jó ismerősömnek, és a szerintem átlagosnál jobb állapotú gépből is kiábrándult hónapok alatt(hűtőrendszer, motorbeállítások, féltengelyek, ALKATRÉSZÁRAK, stb.)-Ja, és ebben a gépben "csak" 113.000 km volt. Mi az igazság?
III:Melyik mehet jobban?
IV:Melyik megbízhatóbb?
V:És bármilyen érdekesség, ami bárkinek eszébe jut.....