Jó pár embernek van a Hotel Alfa Radio Clubban. Nagyon dicsérik. Jó a füle, és van elég kimenő teljesíténye a rádiónak. Simán jó DX-re, de megtámogatva egy végfokkal, meg szárnyal. Én is merem ajánlani.
Most hozták vissza néhány éve a legalitási zónába. (CEPT) Az más dolog, hogy régan is, meg amikor tiltott volt is, meg most is mindenki leszarja a CEPT-et. És jól teszi, hiszen ki a rossebet is zavar ma már egy CB rádió, vagy a mögékötött, normális végfok? És pont ezért szarik rá a hatóság is. Mert nem okoz zavart senkinek. Sőt! Ma mnár sokan arra panaszkodnak, hogy lokális zavara van a rádióban. (LED-ek, riasztó, stb) Ő hova menjen panaszkodni? Pontosabban, mehet, amennyiben hívójeles amatőr.
Most képzeld el, ahányszor látványosan kitelepültem a Kenwooddal és a Venommal a dunaújvárosi Felső-Duna part kutyafuttatóra. Legfeljebb a kutyák szaglásztak. :-))
Pedig azért egy QSO-ban illik bemondani a QTH/P-t, és a teljesítményt is. De ugyanilyen látványos volt a 62-es út mellett a perkátai geo toronynál is. Ott nem másztam fel a toronyra, hanem sokadik próbálkozásra feldobtam egy 16-os anyát a korlátra. a madzaggal húztam fel az antennát.
CB, PMR esetén külön engedély természetesen nem kell, de a CEPT és a CE szükséges. Ha gyanú merül fel, természetesen ezek megléte sem zárja ki egy esetleges készülékvizsgálatra küldést. De lehetséges, hogy csak én vagyok ekkora balek, hogy minden törvényt szó szerint értek, és (próbálok) betartani. A valóságban lehetséges, hogy ezekkel senki sem foglalkozik, és csak feleslegesen bonyolítom a saját életemet...
Inkább már a 90-es években ragadtam le, de ezek szerint ezek az akkoriban hallott dolgok tényleg csak az urban legend kategóriába tartoznak. Azt azért ne felejtsd el, hogy egy rádióállomás, és rádiókészülék üzemben tartásához engedély kell, akkoriban ez is hozzá tartozott az urban legendhez, hogy erről ki voltak a rendőrök is okosítva, és kérték is. CB esetén a CEPT tanusítványt is. Hogy fúrtak-e, lapítottak-e, földhöz vágattak-e (egyes kifejezetten kilistázott típusokat, amik mostanság drágák, nagy becsben vannak) azt nem tudom, de gyanú esetén ment a feljelentés, a készülék meg a HÍF-re, bevizsgálásra. Az más kérdés, hogy az is az urban legend része volt, hogy helyben kiszereltetve nem lett, a HÍF meg vizsgált a behíváskor amit látott...
Ez a kis loop volt felgumipókozva a Suzuki tetejére, amikor a zavarforrást kerestem. Nem azon izgultam, hogy kiszúrja a szerv, hanem azon, hogy ki ne röhögjön a közönség, hogy mit idétlenkedek vele. A perkátai nagyfesz. csatoló állomás - Dunaújváros-Nyugat - előtt is megálltam vele. Az fel van szerelve mindenféle kamerákkal, de senki sem keresett fel, hogy mi a francot eszetlenkedtem ott.
Évekig javítottam és szereltem be rádiókat taxiba, kamionba. Legtöbbet az akkor még létező Hungarocamion kocsijaiba, a sofőr sajátja volt a CB. Sokat jártak nyugatra, egyetlen szétlapított vagy szétfúrt rádióval se találkoztam.
Hogy ki hol ragadt le, amikor az ssd-t kivezetni tervezik, ezzel már teleírtuk az egész tegnapi napot.
Az agyahagyott előírások - ki emlékszik rá, hogy az ún kiegészítő pótféklámpa tilos volt? Megállított a rendőr és kiköttette - meg a szervek túlkapásai nem legendák, sajnos. :-( Az eszük sem... 😀
Ahogy olvasgatom az írásaidat, az jön le, hogy leragadtál valahol a 80-as években evvel a rádiózással.
Sosem "vadásztak" rendőrök a rádiókra, mert nem az ő hatáskörük.
Képzel el a szituációt!
Megállít a rendőr és megkérdezi, hogy ez mi.
Ez egy amatőr, mobilrádió.
És mit csinál vele?
Nem fogja elhinni. Rádióamatőr összeköttetéseket.
Igen? És az mi?
Vagy csak simán rámondom, hogy műsorvevő rádió. A legtöbbnek, lövése sincs róla, hogy mit lát. Ezért kérdez, én meg fél perc alatt beviszem a labirintusba, ahonnan csak az én segítségemmel tud kijönni, vagy egyszerűen, nem firtatja tovább, mert amit mondok, abból 5 szó közül, 4-et, még életében nem hallott.
A rádiósnak, (legyen az amatőr vagy CB) egyetlen felügyeleti szerve van, ez pedig a Nemzeti média és hírközlési hatóság (NMHH)
Nem a rendőr, nem a szomszéd, nam az anyám, nem a feleségem, hanem az NMHH.
Szétfúrják? Mit vazze? Az én magántulajdonomat? De hiszen az rablás és rongálás.
Gondolod, hogy a rendőrüknek, szolgálati fegyver volt egy aksis fúró?
A vételt meg lehet erős kompromisszummal oldani. Az adást nem. Ezek az utólagos pót oszcillátorok csak hallható hangot adnak. Nem jó érzékeny zajmentes vételt. De csak az AM-es rádiókban!
Sűrűn emlegetik az R-111-et, de ahhoz tápegység is kell. Az eredeti Videoton táp 24VDC fedélzeti feszültségről működött és egy sokpólusú HK csatlakozó csatlakozott a rádióra, előállítva minden szükséges feszültséget. R-111-et csak komplett R-142-es rádióállomással fogadnék el, persze baráti áron. :-))
Akkor azt mondod, hogy ma már nem lenne abból problémám, ha az eredetileg az autóba vásárolt Superstar-t beépíteném? (Más kérdés, hogy azóta Anti írásaiból azt is tudom, hogy nem igazán érdemes, mert a nagy hőmérsékletkülönbségek hatására hajlamos "mászkálni".) A K-PO DX5000 meg nem az a méret, amivel az autóban szeretnék szembesülni... Ha már ekkora, akkor már inkább az R-107, vagy az R-123, vagy a fél csomagtartó feláldozása árán az R-111. De akkor már megint csak FM üzemmód lesz... :)
22 csatornás AM-em van, az volt a legelső, amikor elhatároztam hogy belevágok a CB világába, de átk..tak vele, mert nem működik sajnos. Ameddig a frekvenciagazdát nem zavarja az ott folyó tevékenység, addig nincs túl nagy baj. Ha nekiállnak rendet tenni, az viszont kellemetlen lesz. Ez a baj a régi SSB-s készülékekkel is. Egy időben lehetett arról hallani, hogy a rendőrök előszeretettel vadászták ezeket a készülékeket. Tapasztalatom szerencsére nincs azzal kapcsolatosan, hogy igaz-e, vagy csak urban-legend...