Keresés

Részletes keresés

térköz Creative Commons License 2014.07.11 0 0 4822

"jó eséllyel akadhat, aki TT-ben is elmennének"

A jelenidőben kell beszélni.
Már több alkalommal megvalósult az átjárás mindkét irányban a két méret között, mind kezelőszemélyzet, mind eszközhasználat terén.

Köszönet a H0 csapat szakértő segítőkészségének!

CanGuru Creative Commons License 2014.07.11 0 0 4821

Szerintem nem kell tartani attól, hogy a most H0-ban FREMÓ-zók közül tömegesen átpártolnak a TT-hez! Akinek van modulja és/vagy járműve, az nem fogja ezeket kidobni csak azért, hogy nulláról újrakezdhesse. Akik csak játszani járnak a találkozókra, azok közül jó eséllyel akadhat, aki TT-ben is elmennének, esetleg ott kezdenének, de attól H0-ban még mindig jöhetnének játszani... mert nem zárja ki egyik a másikat. Legalábbis remélem. :-)

Előzmény: nazareth (4819)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.07.10 0 0 4820

"Egyelőre azonban a magyar FREMO-közösség elég picinek tűnik ahhoz, hogy széjjelmorzsolódjon, ha egy újabb méretarányban is fel kellene vennie a fonalat."

 

Nem igazán látom az összeffüggést a kettő között, de mindegy :)

 

Egyébként mi sem "fremózunk", hanem a saját magunk által kitalált nemzeti szabványt igazítottuk az FKTT (Freundeskreis TT-Module) normáihoz. Nagyjából fél Európa így tett. Mondjuk a Fremo-TT szabványhoz is illeszthető, biztosan a véletlen műve :)

Előzmény: nazareth (4819)
nazareth Creative Commons License 2014.07.10 0 0 4819

TT-zni kell, nincs mese :)

Egyébként viccet félretéve, most, hogy a TT-ben sem a romhalmaz BTTB-nohabokból, Y-kocsikból és 28°-os villamoskitérőkből áll a felhozatal, azt kell mondanom, tényleg van benne ráció... Egyelőre azonban a magyar FREMO-közösség elég picinek tűnik ahhoz, hogy széjjelmorzsolódjon, ha egy újabb méretarányban is fel kellene vennie a fonalat.

Előzmény: SÜNÖCSKe (4817)
CanGuru Creative Commons License 2014.07.10 0 0 4818

Bőven voltak olyan helyek, ahol keringőzni lehetett volna, nézd csak meg a rajzot! Nagyobb külföldi találkozókon ennél sűrűbbre is szokták építeni.

 

Nálunk igazi sűrűség Dunaföldvár - Mátraszőlős-Hasznos - Porcsalma-Tyukod - Pellérd térségében, illetve Za Kasarnou - Győr-rendező és Bakonybánk - Kőszeg kezelői oldalak között volt mindössze.

 

A Bakonybánk végződésű vonalat majdnem simán el lehetett volna vinni Bierbaumig, ha lett volna annyi modul.

Előzmény: nazareth (4816)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.07.10 0 0 4817

TT-zni kell, nincs mese :)

 

Az idei Temofesztre elég komoly infrastruktúrával készülünk... Aztán majd meglátjuk, mi sül ki belőle :)

Előzmény: nazareth (4816)
nazareth Creative Commons License 2014.07.10 0 0 4816

de még lehetne fokozni a terem sűrűségét

Amit lehetett, a fiúk megtettek: természetesen előzetesen leadott CAD-rajzokból most is megtervezték az egészet. És természetesen most is volt eltérés a tervekhez képest. Volt egy-két íves modul, ami eléggé feszült, mert valahogy tartani kellett a tervet, különben nem találtuk volna el a csarnok ajtaját.

 

Szerintem ennél jobban sűríteni csak úgy lehetne, ha több flexi modul lenne a rendszerben. De az már a kényelem rovására menne, nagyon zsúfolttá válna a terem, inkább szükségmegoldás lenne.

Előzmény: CanGuru (4814)
burgeri Creative Commons License 2014.07.09 0 0 4815

Úgy értettem, hogy egyre több a magyar modul.

Előzmény: RhB (4813)
CanGuru Creative Commons License 2014.07.09 0 0 4814

Nyilván nagyobb és nehezebb munka, de még lehetne fokozni a terem sűrűségét! Több képet láttam már, ahol sokkal-sokkal sűrűbben voltak a modulok elhelyezve külföldi találkozókon.

 

De igen, remélhetőleg pár találkozó múlva a BNV egyik csarnoka már kényelmesebb lenne... :-)))

Előzmény: RhB (4813)
RhB Creative Commons License 2014.07.09 0 0 4813

Mi számít kiszorulásnak? A pirossal bekeretezettek az osztrák, a zölddel a szlovák modulok. Az osztrák bal felső csücske nem volt felállítva helyhiány miatt, ott matracok voltak feltornyozva. A folyosó nincs rajta, ott is magyarok voltak.

 

 

Előzmény: burgeri (4812)
burgeri Creative Commons License 2014.07.08 0 0 4812

Ahogy néztem a layoutot, lassan kiszorulnak a külföldiek...

Előzmény: CanGuru (4811)
CanGuru Creative Commons License 2014.07.08 0 0 4811

Több helyen van csak kétévente találkozó, ami végülis érthető, mert nem kis munka egy ilyen megszervezése. De, ha akarunk játszani, DIMO-t még összehozhatunk!

Előzmény: burgeri (4809)
RhB Creative Commons License 2014.07.08 0 0 4810

Áttérnek a kétévenkéntire.

Előzmény: burgeri (4809)
burgeri Creative Commons License 2014.07.08 0 0 4809

Hogyhogy jövőre nem lesz Treffen?

burgeri Creative Commons License 2014.07.07 0 0 4808

Olvastam Zircről az anyafórumban. Jöhetnek a képek.

Előzmény: nazareth (4807)
nazareth Creative Commons License 2014.07.07 0 0 4807

Jóóó volt! Életem másfeledik FREMO-találkozója volt (az előző Temofesten is félig ott voltam). Nagyon mély vízben kezdtem, de nagyon élveztem. Sok jófej emberrel ismerkedtem meg.

Előzmény: burgeri (4806)
burgeri Creative Commons License 2014.07.07 0 0 4806

Sajnos megint lemaradtam a Pannonia Treffenről. Remélem, lesz bőven kép- és videóbeszámoló! Jöhetnek a linkek.

Váltógyártó Creative Commons License 2014.07.06 0 0 4805

Egy kis FREMO:

 

   

 

Több kép itt: Facebook

Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4804

Passz! Én csak megkaptam a rajzokat, és építettem egyet próbából...

Előzmény: nazareth (4803)
nazareth Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4803

És FREMO szabvány szerinti lesz az asztala?

Előzmény: Váltógyártó (4802)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4802

Egy romániai Magyar modellezőtársunk kérte.

Előzmény: nazareth (4800)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4801

Egy FKTT klub már alakulgat (igaz, nem FREMO, de jellegében elég közel áll hozzá) :)

Előzmény: nazareth (4800)
nazareth Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4800

Hát ha időközben visszacsatolják Erdélyt, akkor simán jöhet :) Egyébként tudtommal "odaát" nem dívik annyira a FREMO, hogy önálló országként megjelennének egy találkozón... Szabad tudni, hogy magyarországi, vagy romániai asztalra lesz?

Előzmény: Váltógyártó (4799)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.23 0 0 4799

Ez megfelelne egy FREMO modulra? :-)

 

     

rezgaras Creative Commons License 2014.02.19 0 0 4798
Előzmény: rezgaras (4797)
rezgaras Creative Commons License 2014.01.16 0 0 4797

Nem értek a magyar nagyvasúti vágányépítéshez. De egy régi német vasútmagazinban két számon át is tárgyalták ezt a témát, a nagyvasúti vágánytengely távolságokat. Annyi volt/van belőlük, mint égen a csillag. Ott a németeknél biztosan nem lehet beszélni "a" vasúti vágánytengely távolságról. Majd valamikor előkeresem a cikket

Előzmény: GigantHU (4796)
GigantHU Creative Commons License 2014.01.09 0 0 4796

Szép napot az Uraknak!

 

de rég jártam erre:D nem vagyok egy nagy fórumozó...

 

Igen, a 46mm az a nagyvasúti 4,0m-es vágánytengely távolság pontos 1:87-es leképezése. Kizárólag nyílt vonalon alkalmazandó. Íves pályaszakaszon hagyományos (értsd: terepasztalos méreteket figyelembe véve) valóban hasznos lehetne a vágánytengely távolság növelése, de mint a szabvány is írja, meg némi szerkesztéssel, számítással belátható (megtettem), hogy a modulokon szokásos R>1000, netán R>2000 íveknél ez a vágánytengely távolság biztonságos egymás melletti elhaladást tesz lehetővé. (konkrétan 1000mm-es ívsugárnál egy 303mm-es személykocsi vége 21,7mm-re lóg ki a vágánytengelytől, és ugyan ennyit lóg be a hasa. ez még a legkedvezőtlenebb esetben is több mint 2mm távolságot ad a kocsik között)

Felvetésekre, hogy miként lehet kezelni az állomáson álló vonatot.. Nos, az állomási vágánytengely távolság 4,75m, újabban 5,0m a valóságban. Ennek az 54,6mm, ill. 57,5mm felel meg 1:87-ben. Ez plusz 10mm, ami nem mondom, hogy sok, de azért csak jobban kezelhetőek a cuccok. Ezen túlmenően tároló állomáson célszerű pont a kezelhetőség miatt nagyobb vágánytengely távot tartani.. és akkor még nem is beszéltünk a külföldi példákról, ahol a tárolón a vágányok közé még a kocsikártyák elhelyezésére szolgáló sínt is be szokták préselni:)

 

összefoglalva: nyílt vonalon a vágánytengelyek távolsága tehát 46mm, amit az állomási váltókörzetnél szoktunk tengelyugratással 55 vagy 57 mm-re növelni. És ennyi:)

 

G

Előzmény: Váltógyártó (4794)
burgeri Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4795

Előzmény: Váltógyártó (4794)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4794

"Egyébként a 46mm a nagyvasúton pontosan 4,0 méternek felel meg."

 

Ami pontosan a nyíltvonali vágánytengely-távolság.

Előzmény: rezgaras (4793)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4793

Cifra ez az egész. A NEM102 a pálya űrszelvényre (H0, B1 méret) 48mm-t ír elő. Tehát a kétvágányos pálya két űrszelvénye 2-2mm-re egymásba lóg.

 

A NEM 301 a járműszelvényre max. 40mm szélességet ír elő. Tehát a két jármű között 6mm lesz a távolság. Bizonyára nem véletlen, hogy a gyári pályarendszerek ennél jóval nagyobb pályatávolságokkal készülnek.

 

Egyébként a 46mm a nagyvasúton pontosan 4,0 méternek felel meg.

Előzmény: burgeri (4791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!