Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
Engedjétek meg, hogy figyelmetekbe ajánljak egy új, ingyenes apróhirdetési lehetőséget, mely a hobbirádiósokra és a munkájukhoz rádiót hasznáókra van "kihegyezve"
http://www.radiomania.hu
Fénykép feltöltés lehetősége, készülék kategóriák, keresés, faliújság és egyéb nyalánkságok ;-)
A véglegesítésről nem kell, hogy levelet kapjál. Általában egy két órán belül engedélyezzük. Ricsi ugyan szokott írni egy szívhezszóló levelet, de bevallom én nem.
Nem vagyok regisztrálva. Egyszer megpróbáltam, de csak az első levél jött meg, a véglegesítés nem. De nem is baj, jó itt irogatni. Sokáig olvasható, nem tűnik el egyhamar. :-) Most úgyse nagyon van időm írni, megélhetési harcot folytatok, szeretnék a kevés túlélő között lenni.
Ha egyéni vállalkozóként akarja végezni, két tanfolyamot kell végeznie. Az első tanfolyam elvégzésével csak alkamazottként taxizhat. Ha jól emlékszem, ezek kb. 2 hetes tanfolyamok, darabonként úgy 70 ezerbe kerülnek ma. Taxióra kb. 100000 ft. Ha belép valamelyik taxiscéghez, tagdíjat és kauciót kell fizetnie. Ezeknek az összege cégtől és a várostól függ. A fővárosban a tagdíjak jellemzően havi 60-70 ezer ft körül vannak. A feliratot (matricákat) ezért az összegért adja a cég. Ha nem lép be egyik céghez se, akkor jó, ha olyan habitusa van, hogy bírja a konfliktusokat. Azok a helyek, ahol "beülős" utasok előfordulnak, foglaltak, és a foglalók védik is erősen. Egy magányos harcosnak nem sok esélye van velük szemben. Röviden ennyi. Az autót taxinak (sárga rendszám) kell vizsgáztatni, ezt évente meg kell ismételni. Az illetékes önkormányzat által előírt droszt-díjat kell még megfizetni, ez Bp-en évi 25000 ft. Mire kell számítani? A taxiscégek jelenleg egymás alá ígérgetős árversenyt folytatnak, amíg alvállalkozóikat és magukat is ki nem csinálják. Fokozódó árverseny és fogyatkozó megrendelők. Páran belepusztulnak majd, de mindenki abban reménykedik, hogy nem ő.
Tudnátok nekem segíteni? A párom másodállásban a taxizáson gondolkodik. Mennyi idő megcsinálni egy taxis vizsgát? Egyéni vállalkozóként lehet csinálni? Mennyibe kerül a taxisóra, felirat? Kell külön taxinak vizsgáztatni az autót? Mivel kell még számolnunk? Előre is köszi, ha valaki válaszol!
Véletlenűl tévettem erre az oldalra, és ha már itt vagyok engedjetek meg egy személyes véleményt ( természetesen minden sértő szándék nélkül !). Nagy problémának látom a taxis társadalom egyes tagjai részéről, hogy " szolgálatban " nincsenek tiszteségesen felöltözve a külsejük rendkivűl elhanyagolt. Üres raktárakat örző biztonsági őröknék kötelező a fehér ing és a hosszú sötét nadrág ápolt kinézet. Taxisoknál gyakran tapasztalom a kinőtt izzadt pólót, piszkos világos nyári nadrágot stb... és még nincs is itt a nyár .
Nem tudom, miért sírnak folyton a taxisok, most olvasom Indexen a Közel hozzád - a taxiban is cím cikkben, hogy:
A budapesti autós közlekedés nehézségeit megtapasztalva nem csoda, hogy egyre többen ülnek taxiba, ha gyorsan és kényelmesen szeretnének eljutni úticéljukhoz.
Megnéztem a filmet...és számomra, mint taxis, érdekes volt. Több dolgot is megértettem belőle:
1, Miért viselkednek "néha" olyan idegesítően velünk a külföldiek...ezt szokták meg otthon... Amikor az egyik utas minden további nélkül a kocsi ajtajában oltotta el a cigijét, akkor még így, nézőként is ököl beszorult a gyomrom:-)
2, Nálunk túl nagy feneket kerítünk az utasok kiszolgáltatásának, ami az árakban nem látszik.
Egyik filmrészletben sem láttam, kiöltözött taxist...pl.
Kölcsön kaptam egy kollégától. Kapható (majd ötezerért... annyira azért nem jó) http://www.xpress.hu/dvd/film.asp?FILMAZ=4501&VID=066-293803477-45834501095887885
Talán a nagyobb tékákban körül kéne nézni, ha érdekel.
Láttam egy filmet, amiből lehet valami fogalmat szerezni a taxisokról és utasaikról. Amúgy nem egy nagy film, inkább érdekes. Címe: Éjszaka a Földön, Night On Earth. Öt különálló taxis-történet a Föld öt pontjáról. A mellékelt kép a Helsinkiben játszódó történetből, a taxis megérkezik utasaiért.
hehe :) amúgy szigetre a legjobb a bicaj, főleg ha van újpesti vasúti híd (idén nem volt).
Ma egyébként életemben először Tele5 takkerben ültem céges fuvar (hajnal ferihegy, most nemrég meg onnan haza). Taxisok, a szerződéses fuvarokat gondolom annyira nem szeretitek, az kedvezményesebb a normál tarifánál, nem? (most nagyon nem néztem az összeget, csekkel fizettem, helyesebben nem én, hanem a munkáltatóm)
Hű, ez már nagyon nem aktuális, csak most idetévedtem véletlenül:
szart lett volna jobb beülni a szigeten nekem. km-ben kb 1/3-ával hosszabb így az út, és ki kellett volna várni a sort, tehát úgy fizettem volna még annál is többet, mint az átkúrós taxisnak, hogy fél órát sorban is állok :)