E buszt tudtommal Dániában, Lengyel és Bolgàrföldön?!
+még van ~15 másik országban, közel 6000 darabot az elmúlt 10+ évben.
A Yutong piacvezető pl. Dániában :) 2022-ben 178 db új buszt adtak ott el, amivel 58%-os részesedést értek el. 2023-ban pl. közel 500 darab városi, távolsági buszt értkesítettek az EU-ban. Az Egyesült Királyságban pedig épp idén adták át az 1000. értékesített autóbuszukat.
Ha az előírt nyomatékkal húznak meg egy kerékcsavart/anyát, akkor az elvileg nem lazulhat le még hajtott tengelyen sem. De lehet, hogy a gyakorlat felülírta az elméletet.
Vagy... Spórolnak. Nyilván az lenne a biztos, ha mindegyik csavaron lenne (és néznék is az előírásoknak megfelelően, mert ha leszarják, akkor édes mindegy, hogy van-e. Mondjuk az utóbbi időben nem hallottam ilyen balesetről a BKV-nál)
Ez pozitív, hogy ilyenek vannak felhelyezve a kerekekre. Kérdés: Az "A" tengelyre miért nem kerülnek fel ilyenek? Pl mint a másik szolgáltatónál is látjató
Egy keréklazulás miatt. A BKV rezsimbe az elfordulásjelző alátét amit nézünk, ugye az nem látszik a deklin át.
Nálunk ez az eléggé meghúztuk, túlhúztuk örök vita, vannak korrekt newtonméterek, de sajn a gyakorlat ezt nem mindig követi (rossz berőgződés és objektív okok keveréke miatt), ezért a tuti az elfordulás gátló.
"Ikarus-Kiepe 412T, önjárásra nem képes, hagyományos trolibusz. A típusból később két darabot önjáróra építettek át, amik a 412 GT típusjelzést kapták."
És ez a képaláírás is érdekes, mert bár önmagában mind a két mondata ok, a kettő közötti kapcsolatot nem látom:
"Skoda 15Tr típusú trolibusz Szegeden. Az alföldi városban annyira nehézkesen alakult az új trolik beszerzése, hogy a BKV leselejtezett állományából kellett kölcsönkérniük néhány járművet a saját üzemképtelen buszaik pótlására."
Ha már megemlített Kristófot a szerző, egy közlés előtti átolvasásra is megkérhette volna...
Hosszú évekkel ezelőtt a Szegedi Közlekedési Kft igazgatója volt Dr. Dózsa Gãbor.
Mikor elkezdődött a citaro trolik építése, folyamatos forgalomba állása, akkor feleslegessé vált -első körben - 2db Skoda 14tr. Ezekre keresett vevőt a cég, es talált is. Haszkovo városába kerültek teljesen felújítva.
Tervbe volt véve, hogy a keleti országok részére - akik új alacsonypadlós trolikat képtelenek megfizetni - használt Skoda 21 autóbusz vázakat újít fel az SZKT, egyik budapesti partnerével közösen. most nem jut eszembe a cég neve, aki tudja írja meg, de valami Ikarus utód vallalatnãl, akik a vãz felújítását végezték. Ez a megtalált példány lett volna a bemutató darab, ami szerintem szintén Haskovoba ment volna, vagy egyszerűen csak ezt a színt lattãk jónak a próba darabhoz…
Sajnos valahol elakadt a dolog, ugyanúgy ahogyan a 2. SZKT-ARC troli építése is. Hiszen annak a komplett váza le volt már gyãrtva… hallani lehetett bizonyos jogi problémákról, elszámolási nehezsegelrol, de az igazságot nem tudom. Kb 8-10 évvel ezelőtt készülhetett el a felújított vãz, akkor amikor az Szkt 5db Skoda 21Ab-Tr vãzak felújítása is. (Igaz, az szkt-s kocsik hosszú évekig álltak a szegedi telepen üresen. Talán a T813 készült el akkoriban, a 811,812,814,815 pedig az elmúlt kb 4-5 évben allt csak forgalomba)
Minden pontosítást szívesen veszek azoktól, akik jobban ráláttak a dolgokra.
Nem találtam semmit neten arról egyébként, hogy létezne az U18-ból egyetlen troli példány is, így nem tudom hogy akarnak indulni a tenderen, referencia nélkül.
Szóval az áramszedőt nem is a Jiří Mejstřík rajzolta rá? Csak pirosította? Ennyire foglalkoztatja a cseheket a mi leendő trolibuszunk, hogy ők rajzolják le a Yutong helyett?
Megjegyzem, a "legfontosabb" kérdés: biztos nem 305 lesz a pályaszáma.
értem, hogy divatos a sok feketítés, de az ablak alatt ha mindenhol végig piros lenne, talán kicsit jobban mutatna.
Persze hosszútávon (karbantartás, alkatrész ellátás,garancia, járművezető képzés,stb) a Solaris-Skoda már megszokott típusai illenének a pesti állományba!