nem, a másik oldalon, nem messzek a Kerepesi úttól... (ott a vasút egy felüljárón megy át az autók és a járda felett így jó magasra kéne másznia annak aki át akar menni... és ha valaki odáig eljutott akkor nincs az a kürt ami megállítja... max. arra szolgál, hogy jelezze, hogy készülődhet...)
Itt írta valaki, hogy van egy gyalogosátkelő a bakterháznál de az innen még tök messze van... (az szerintem majdnem a Panorámánál)
Lehet, hogy írásbeli rendelkezésben utasítják, hogy ott kürtöljön, mert illegális átjáró (magyarul rendszeresen arra járnak emberek) van a közelben. Ha lefotóznád a helyszínt...amúgy a Körvasút mellett laksz?
Egyre inkább az az érzésem, hogy a vezetők egyszerűen eltévesztik, hogy hol is kéne kürtölniük (ld. az átjárónál) ... és marhára nem azért kürtölnek itt mert kell vagy mert öngyilkosjelöltek ugranak elő minden bokorból...
Kedves topiknyitó! Csak a 0-ik hsz-ást olvastam, és futva párat, ezt a meccset már lejátszottuk más vasutas fórumon. Bár biztos írták már, hogy miért kürtölnek "ész nélkül" a vonatok, benne van az utastásban, ha az előírja(tábla, átjáró) vagy olyanok a körülmények, KÖTELEZŐ kürtölnie! Akár életek is múlhatnak rajta. Ha meg nem tetszik, költözz el. Bocsi, hogy ha kicsit nyers voltam.
egyébként meg tök fura lenne, hogy mindig ugyanazok a vonatok tölkölnek (egyet... jó hosszút... és nem az átjárónál... még csak nem is a közelében... ) Ja igen. Tehervonatot tülkölni még soha nem láttam... (és mostanában már parkolni se parkolnak úgyhogy az a probléma kipipálva:)
Bizony, a mv-k félnek a sötétben, hátha egy még sötétebb alak eléjük ugrik egy bokorból, és elkéri a pénztárcájukat... Vagy a fejszés gyilkos előrejön a hátsó vezállásból... Az életveszélyes géptéren keresztül!
Komolyabbra ferdítve a szót: nincs fülvédőjük, mert akkor az éberségi berendezés jelzését nem hallanák. Egyébként a modern motorvonatok és mozdonyok hangszigetelése (és általában a szigetelése) olyan jó, hogy nem nagyon hangos a kürtszó a vezetőfülkében.
Amúgy, ha két hosszú jelzést hallasz, az valóban azt jelenti, hogy "vonat állt meg a bejárati jelző előtt". Épp csak azt nem tudom, hogy általában miért nem szokták adni ezt a jelzést. Talán a menetrend ismeretében kivárják, amíg felszabadu és felépül a vágányút, jelzőt kezelnek...
Egyébként a mozdonyvezetésnek a nagybüdös gyermekkori romantika mellett van sok hátulütője: Tipikus ülőmunka, általános a gerinccsérev. Aztán ott a nagy felelősség, műszaki és forgalmi problémák, utasok(!), állandó balesetveszély (amin leggyakrabban a mozdony szokott felülkerekedni...), folyamatos úton lét vagy több órás várakozás, fülsüketítő zaj (motorvonatoknál, vezérlőkocsiknál természetesen nem), álmosság, nyomasztó magány... stb...
Azért remélem, hogy a vasutasok szolgálati lakásai is ilyen környéken vannak...
Igen, ilyen helyen vannak, ha reméled, ha nem. És a matrózok a hajón, a gépház szomszédságában alszanak. És aki éjjel-nappali (nem ám ráérős-hivataliidős-aktatologatós) műszakban nyomja a hivatását (!), az annyira hozzászokik, hogy nem veszi észre. Úgyhogy nyugi. :)
Egyszerűbb ha felszállsz a vonatra, és figyeled, hogy milyen jelzések vannak kitéve. Ha piros vagy kék csíkozású fehér alapú táblát látsz, akkor ott bizony tülkölni kell.
Olyan nyilvános térkép nem létezik amely a vasút jelzőtábláit is jelölné, mint ahogyan olyan térkép sincs, amely a közút jelzőtábláit is jelöli, a legegyszerűbb vonatra szállni és megnézni. Valaki már belinkelte azt az oldalt, ahol látható az a jelző tábla, ahol a vonatoknak dudálni kell.
Van még egy fogalmi zavar is. A vonatvezető aligha tülköl, maximum a sípját fújja meg az állomáson, mielőtt felszállna a vonatra. A vonatvezető elláthat jegyvizsgálói feladatot is, de mozdonyt nem vezet. Az a mozdonyvezető.
Általában két reális lehetőség van az esetedben: vagy megszoksz vagy megszöksz.
szerintem elfelejtett ott tülkölni ahol kellett volna és utólag nyomott rajta egyet...
(Lakásárak: Köszönöm kérdésed, jó magasak a többi hasonló lakás árához képest és a vasút ellenére is pillanatok alatt el lehet adni... mi is jó ideig rohangáltunk amire találtunk egyet... bár az tény, hogy nagy mázlink volt vele:)) (itt jellemzően azok vesznek lakást akik tudatosan ide akarnak költözni) Akik mondjuk durván szívnak azok a Panoráma lakóparkosok. Panoráma: egyik oldalról a távhő bazi nagy kéményei - iszonyú randák egy kis roncsteleppel a tövében, másik oldalról lepusztult panelek. Mindez közvetlenül a sinek mellett - ahol még én is megértem, ha tülköl a vonat (ld. autós átjáró)...
Azért remélem, hogy a vasutasok szolgálati lakásai is ilyen környéken vannak...
Hűű, ez mit csinált? :) Hátrafelé is tülkölt egyet? :) Bocs, emberi szinten meg tudom érteni a gondodat... De a vasút már csak ilyen. Biztos volt nemrég egy lejjebb már említett kollektív fejmosás, és most komolyabban veszik, betartják a jelzési utasítást a vezérek. A jó vezér még ott is jelez, ahonnan ellopták a füttykarót (különleges útátjáró jelző), de ő tudja, hogy melyik méteren kéne lennie. Az az igazság, hogy a vasúton nincsenek napszakhoz kötött jelzők (legfeljebb csak jelzésképek), mint a közúton. De remélem, a lakás cserébe jó olcsó volt! ;)
Hiába a mozdonyvezetőt hibáztatod,neki az előírásoknak megfelelően kell jelezni a közeledtét.Ha jelző van neki,vagy átjáró stb következik a közelben,akkor neki kötelessége kürtölni 1-3 másodpercig.
Ha mondjuk van valami,akkor a mozdonyvezetőt veszik elő.Ha jelzett és úgy történik nem saját hibájából baleset,akkor letette a felelősséget a válláról.
Tudom nem könnyű ez...Én speciel bírom a kürtöt! :-)
Én is vhogy így vok ezzel, csak itt a lakók meg panaszkodnak...De erről már volt szó a Gysev topic-ban. (állomás föld alá tétele, meg ilyenek) Ha elköltöznénk, hiányozna a nyüzsgés. Nyáron még a rádiókat is hallom :-) Meg az utastájékoztatót.
Szüleim idestova 20 éve élnek a jelenlegi lakásunkban. Én lassan 17 éves leszek. A lakásunk a 100-as vonal mellett helyezkedik el, Záhony - Nyíregyháza szakaszon. Mai napig elég nagy forgalom bonyolódik le az említett vonalon, személy és tehervonatokkal egyaránt. Ezalatt a 16 és fél év alatt volt időm megszokni, ha dudált egy-egy vonat, őszintén szólva nem is zavart egyáltalán és nem sírtam fel semmire, pedig elég izgága egy gyerek voltam.. Szóval tőlünk pár 100 méterre van egy nem igazán jó gyalogos átjáró, amit az évek során a munkába igyekvők alakítottak ki maguknak (ívben is van stb.) ahol szinte mindig van kürtölés, történt már egy-két gázolás.. Ettől az "átjárótól" kb. 30 méterre van állomásunk bejárati jelzője: jó néhányszor megállítanak itt tehervonatokat, de néha-néha személyvonatot is. Ha indulnak, nyomják a kürtöt. A bejárati jelző és az "átjáró" között van egy felüljáró, alatta minden elhaladó vonat mozdonya szép íveket húz. Ha indulnak a bejárattól, gyönyörű ívjelenségeket lehet megfigyelni és sokszor a főmegszakítót kivágja, ami ugye elég nagy zajjal jár. Az átjáró után az állomás felé van egy Tolatási határjelző. Ha este tolat a Fényeslitke II.-es (M40), állandó a dudálgatás. Korábbi menetrendben, a Tisza n.gy-ot mindig megfogta a bejárat, induláskor kürt, általában erre ébredtem! Ezek az én véleményeim, engem, mint vasútbarátot nem zavarnak és a környékünkön lakókat, szomszédokat sem!